Študijný program | boMK - marketingová komunikácia |
Štúdium | Stupeň - I. - bakalársky, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium |
Typ dokumentu | Opis študijného programu |
Názov vysokej školy | Univerzita Komenského v Bratislave |
Sídlo vysokej školy | Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava |
Názov fakulty | Filozofická fakulta |
Sídlo fakulty | Gondova 2, 81102 Bratislava |
nevzťahuje sa na tento študijný program
Ciele vzdelávania sú v študijnom programe dosahované prostredníctvom merateľných vzdelávacích výstupov v jednotlivých častiach (moduloch, predmetoch) študijného programu. Zodpovedajú príslušnej úrovni Kvalifikačného rámca v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania.
Cieľom študijného programu Mediálne a komunikačné štúdiá na 1. stupni vzdelávania je vytvoriť platformu pre výchovu a vzdelávanie výkonných a tvorivých pracovníkov v oblasti marketingovej komunikácie, ktorí dokážu svoje získané teoretické vedomosti a praktické skúsenosti aplikovať jednak v komerčnej oblasti, ako aj vo sfére tretieho sektora a sociálneho marketingu. Absolventi študijného programu dokážu riešiť problémy v jednotlivých oblastiach marketingovej komunikácie samostatne, resp. pracujú na obsahovej i formálnej stránke marketingovo-komunikačných, reklamných a mediálnych produktov. Profesionálne komunikujú s manažérmi, klientmi i odborníkmi z iných profesií.
Teoretické vedomosti a schopnosti: absolventi bakalárskeho stupňa štúdia majú znalosti z oblasti teórie marketingu a marketingovej komunikácie, histórie a etiky reklamy, public relations, direct marketingu, sponzoringu, osobného predaja, podpory predaja, ako ďalších oblastí marketingovej komunikácie s presahom na nové trendy v marketingovej komunikácii, online marketing, digitálnu komunikáciu a pod. Ovládajú proces tvorby propagačných prostriedkov, teóriu i prax komunikácie s verejnosťou. Získajú informácie o súčasnom stave marketingovej komunikácie vo svete a v našom tržnom prostredí v prepojení na ekonomickú situáciu v rámci Slovenskej republiky. Disponujú teoretickými vedomosťami z iných odborov, ako napr. štylistika, psychológia, sociológia, estetika a dokážu ich funkčne aplikovať na oblasť marketingovej komunikácie a taktiež sú oboznámení so základnými právnymi a etickými normami v danej oblasti.
Doplňujúce vedomosti a praktické zručnosti: absolventi bakalárskeho štúdia majú schopnosť navrhovať a realizovať rôzne marketingovo-komunikačné aktivity, komunikovať s verejnosťou a jej jednotlivými skupinami, ovládajú jazyk a štýl potrebný pre tvorbu marketingovo-komunikačných kampaní a reklamného textu, kreatívne pracujú pri tvorbe propagačných prostriedkov a marketingovo-komunikačných kampaní, dokážu pracovať efektívne ako členovia kreatívneho tímu pri tvorbe kampane, akceptovať súčasné právne a etické normy v oblasti marketingovej komunikácie, udržiavať kontakt s vývojom marketingovej komunikácie a tak pokračovať vo svojom ďalšom profesionálnom a kariérnom raste.
Absolventi bakalárskeho študijného programu po doplnení kvalifikácie o magisterský stupeň môžu vykonávať nasledujúce povolania – marketing manager, marketing specialist, copywriter, graphic designer, account manager, social media manager, strategist, strategy director, ideamaker, marketing communication specialist, PPC specialist, PR manager, creative director, art director, account director, teamleader, head of marketing communication, brand manager, product designer, hovorca, riaditeľ marketingu značky atď.
Daný študijný program nepripravuje na výkon regulovaných povolaní v súlade s požiadavkami pre získanie odbornej spôsobilosti podľa osobitného predpisu.
Absolventi sa vďaka špecifickosti štúdia v oblasti marketingovej komunikácie najčastejšie uplatňujú v
- reklamných agentúrach,
- rôznych špecializovaných agentúrach (napr. v eventových agentúrach, PR agentúrach, digitálnych agentúrach, direct marketingových agentúrach, agentúrach zameraných na prieskum trhu a pod.),
- oddeleniach pre styk s verejnosťou,
- verejných, štátnych a politických inštitúciách,
- mediálnych agentúrach, vo firmách, v masmédiách, v oblasti výstavníctva a pod.
Absolventi sú po ukončení štúdia pripravení zastávať na pracovnom trhu rôzne pracovné pozície v reklamných, mediálnych a marketingových inštitúciách, v oddeleniach pre styk s verejnosťou, v komerčnom, ale aj v neziskovom sektore, v oblasti marketingu kultúry, sociálnom marketingu, kreatívnom priemysle atď.
Mgr. Michal Pastier – Creative Director selected into Forbes 30 under 30, Co-founder at Darwin & the Machines and GoBigname
Mgr. Ria Feik Achbergerová – hovorkyňa ŽSR
Mgr. Lukáš Beňačka – programový riaditeľ TV DAJTO
Mgr. Lucia Kubinská, PhD. – Senior Product Designer (Algolia)
Mgr. Filip Púchovský, PhD. - Public Relations Manager (RTVS)
Mgr. Alena Popovičová, PhD. – Head of Marketing Communication Department Tatra banka
Mgr. Andrej Csino - Creative & Strategy Director, Owner @CORE4 Advertising
Mgr. Jakub Čech – Owner, Executive Director Daren&Curtis
Študijný program Mediálne a komunikačné štúdiá poskytuje široko koncipovaný vedomostný základ pre orientáciu absolventa v tých odvetviach spoločenskej praxe, ktoré vyžadujú porozumenie pre prácu najmä v oblasti marketingovej komunikácie, reklamy, PR, médií, ale aj ďalších oblastiach, vyžadujúcich kreatívnu tvorbu, komunikáciu, ako aj schopnosti vytvárať, alebo analyzovať rôzne informačné, mediálne a marketingovo-komunikačné produkty. Zamestnávatelia hodnotia kvalitu študijného programu a jej absolventov pozitívne, čo dokazujú viaceré ich vyjadrenia uvedené v prílohách:
ZARAGUZA – reklamná agentúra
Darwin&The Machines – hybridná agentúra
TRIAD advertising – reklamná agentúra
Daren&Curtis – reklamná agentúra
PS:Digital – digitálna marketingová agentúra
SOCIALISTS – reklamná agentúra so zameraním na digital a data driven komunikáciu
ui42 – technologická agentúra, ktorá sa venuje vývoju webových stránok, B2C a B2B e-shopov na mieru a oblasti User Experience
SYGIC – technologická spoločnosť zaoberajúca sa vývojom navigačných systémov
MiddleCap Group – súkromná investičná holdingová spoločnosť
Fram Capital Invests –spoločnosť zameriavajúca sa na vyhľadávanie vhodných investičných príležitostí v rastúcich odvetviach
Pravidlá utvárania študijných plánov sú súčasťou procesu úpravy študijného programu, ktorý je definovaný v čl. 32, ods. 2, čl. 33, 35, 36 a 37 Vnútorného systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave (ďalej „VSK UK“ ) – Vnútorný predpis č. 23/2021 - https://uniba.sk/fileadmin/ruk/legislativa/2021/Vp_2021_23.pdf.
Rada študijného programu Mediálne a komunikačné štúdiá bola kreovaná v zmysle čl. 24, ods. 1 – 7 a čl. 10 VSK. Členovia Rady študijného programu Mediálne a komunikačné štúdiá:
Hlavná zodpovedná osoba/garant:
prof. PhDr. Pavel Horňák, CSc., e-mail: pavel.hornak@uniba.sk
Ďalší členovia garančnej pätice:
prof. Ing. Pavol Kita, PhD., e-mail: pavol.kita@uniba.sk
doc. PhDr. Eva Chudinová, PhD., e-mail: eva.chudinova@uniba.sk
doc. PhDr. Milan Banyár, PhD., e-mail: milan.banyar@uniba.sk
doc. PhDr. Ivan Buraj, PhD., e-mail: ivan.buraj@uniba.sk
Zástupca zamestnávateľov:
Mgr. Andrej Csino, Creative & Strategy Director, Owner @CORE4 Advertising, e-mail: area51.csino@gmail.com
Zástupca študentov:
Mgr. Michaela Krištofčáková, interná doktorandka Katedry marketingovej komunikácie FiF UK, e-mail: kristofcakova1@uniba.sk
Kompletné znenie študijného programu so všetkými požadovanými informáciami a informačnými listami predmetov je uvedené v prílohách. Študijný plán obsahuje bloky povinných a povinne voliteľných predmetov s odporúčaným rokom a semestrom ich realizácie, používanými vzdelávacími metódami, menami zabezpečujúcich osôb, kreditovou dotáciou, rozsahom, príp. prerekvizitami. Pri každom bloku povinne voliteľných predmetov je uvedená inštrukcia výberu predmetov tak, aby študent mohol formovať trajektóriu svojho štúdia.
Študijné plány bakalárskeho študijného programu Mediálne a komunikačné štúdiá sú zverejnené na webovej stránke fakulty (marketingová komunikácia):
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/studijneplany/2022-2023/FiF/SK/boMK.xml
Informačné listy k jednotlivým predmetom obsahujú okrem iných položiek:
- podrobne špecifikované podmienky na ukončenie predmetu,
- klasifikačnú stupnicu nastavenú v súlade s VSK UK na dosiahnutie min. úrovne 60% pre úspešné absolvovanie predmetu,
- sylaby predmetu,
- výsledky vzdelávania,
- povinnú literatúru dostupnú online alebo v Ústrednej knižnici FiF UK.
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2022-2023/FiF/SK/boMK.pdf
- jednotlivé časti študijného programu (moduly, predmety a iné relevantné školské a mimoškolské činnosti za predpokladu, že prispievajú k dosahovaniu želaných výstupov vzdelávania a prinášajú kredity) v štruktúre povinné, povinne voliteľné a výberové predmety
Študijný program Mediálne a komunikačné štúdiá obsahuje bloky povinných, povinne voliteľných a výberových predmetov s odporúčaným rokom a semestrom ich realizácie, rozsahom a formou výučby (prednáška, seminár, cvičenie), menami vyučujúcich/zabezpečujúcich osôb, kreditovou dotáciou, spôsobom ukončenia, príp. prerekvizitami. Pri každom bloku povinne voliteľných a výberových predmetov je uvedená inštrukcia výberu predmetov tak, aby si z nich mohol študent vybrať predmety na získanie dostatočného počtu kreditov v danom bloku a zároveň, aby mohol formovať svoje štúdium podľa svojich špecifických potrieb a odborného zamerania.
Študijné plány bakalárskeho študijného programu Mediálne a komunikačné štúdiá (marketingová komunikácia) a celofakultná ponuka predmetov sú zverejnené na webovej stránke fakulty:
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/studijneplany/2022-2023/FiF/SK/boMK.xml
- v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),
Profilovými predmetmi bakalárskeho štúdia sú vybrané povinné a povinne voliteľné predmety študijného programu, ktorých výber je podmienený odbornou profiláciou absolventov:
História reklamy, vyučujúci: prof. PhDr. Pavel Horňák, CSc., odporúčaný roč./sem.: 1/Z
Teória marketingovej komunikácie, vyučujúci: prof. PhDr. Pavel Horňák, CSc., odporúčaný roč./sem.: 1/L
Formy a prostriedky marketingovej komunikácie: Videoreklama, vyučujúci: prof. PhDr. Pavel Horňák, CSc., odporúčaný roč./sem.: 3/L
Public relations 1, vyučujúci: doc. PhDr. Eva Chudinová, PhD., odporúčaný roč./sem.: 2/Z
Public relations 2, vyučujúci: doc. PhDr. Eva Chudinová, PhD., odporúčaný roč./sem.: 2/L
Komunikácia s verejnosťou 1, vyučujúci: doc. PhDr. Eva Chudinová, PhD., odporúčaný roč./sem.: 3/Z
Komunikácia s verejnosťou 2, vyučujúci: doc. PhDr. Eva Chudinová, PhD., odporúčaný roč./sem.: 3/L
Nové trendy v marketingovej komunikácii, vyučujúci: doc. PhDr. Milan Banyár, PhD., odporúčaný roč./sem.: 1/L
Estetika v reklame 1, vyučujúci: doc. PhDr. Milan Banyár, PhD., odporúčaný roč./sem.: 2/Z
Estetika v reklame 2, vyučujúci: doc. PhDr. Milan Banyár, PhD., odporúčaný roč./sem.: 2/L
Marketing 1, vyučujúci: prof. Ing. Pavol Kita, PhD., odporúčaný roč./sem.: 1/Z
Marketing 2, vyučujúci: prof. Ing. Pavol Kita, PhD., odporúčaný roč./sem.: 1/L
Metódy a techniky marketingového výskumu, vyučujúci: prof. Ing. Pavol Kita, PhD., odporúčaný roč./sem.: 3/L
Základy sociálno-politického myslenia, vyučujúci: doc. PhDr. Ivan Buraj, PhD., odporúčaný roč./sem.: 1/Z
- pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu)
Výstupy vzdelávania, podmienky a kritériá hodnotenia sú podrobne opísané v rámci informačných listov k predmetom študijného programu.
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2022-2023/FiF/SK/boMK.pdf
- prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu
Prerekvizity a korekvizity sú uvedené v rámci informačných listov k predmetom študijného programu.
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2022-2023/FiF/SK/boMK.pdf
- pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,
Používané vzdelávacie činnosti sú bližšie charakterizované v informačných listoch k jednotlivým predmetom študijného programu.
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2022-2023/FiF/SK/boMK.pdf
- metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),
Vzdelávacie činnosti sa uskutočňujú prezenčnou a kombinovanou metódou, v prípade potreby aj dištančnou formou – konkrétne sú špecifikované v informačných listoch k predmetom.
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2022-2023/FiF/SK/boMK.pdf
- osnovu/ sylaby predmetu,
Osnovy/sylaby sú uvedené v rámci informačných listov k predmetom študijného programu. Detailné sylaby predmetu študent dostane na každom predmete na začiatku príslušného semestra.
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2022-2023/FiF/SK/boMK.pdf
- pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne),
Pracovné zaťaženie študenta je bližšie definované v rámci informačných listov k predmetom študijného programu. Pracovné zaťaženie všetkých predmetov je vymedzené v súlade s odporúčaniami ECTS nasledovne: 1 kredit = 25 – 30 hodín práce.
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2022-2023/FiF/SK/boMK.pdf
- kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,
Kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia sú uvedené v informačných listoch k predmetom študijného programu.
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2022-2023/FiF/SK/boMK.pdf
- osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu) s uvedením kontaktu,
Osoby zabezpečujúce jednotlivé predmety študijného programu sú uvedené v informačných listoch k predmetom. Kontakty na jednotlivé osoby zabezpečujúce predmet sú uvedené v časti 7.
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2022-2023/FiF/SK/boMK.pdf
- učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),
Učitelia predmetov sú uvedení v rámci informačných listov k predmetom a v časti 7 Opisu študijného programu.
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2022-2023/FiF/SK/boMK.pdf
- miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).
Všetky predmety sa uskutočňujú v priestoroch Univerzity Komenského v Bratislave, Filozofickej fakulty, Štúrova 9 a Gondova 2. Na overovanie dostatočného priestorového zabezpečenia študijného programu sa vzťahuje vnútorný predpis UK č. 23/2021, čl. 111 – 116: https://uniba.sk/fileadmin/ruk/legislativa/2021/Vp_2021_23.pdf
- počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia, 110
- počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia, 50 (z toho 12 kreditov za predmety Odborná angličtina alebo Odborná nemčina)
- počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia, 8
- počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program,
- počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia, 12
- počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia,
- počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch,
- počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch.
Príslušné pravidlá vzdelávania a hodnotenia študentov a možnosti opravných postupov sú dostupné v dokumentoch:
· Vnútorný predpis FiF UK č. 5/2020 – Študijný poriadok, čl. 11 – 16: https://fphil.uniba.sk/fileadmin/fif/o_fakulte/dokumenty_vnutorne_predpisy/vnutorne_predpisy/vp_5_2020.pdf
· Vnútorný predpis UK č. 12/2013 – Smernica rektora Univerzity Komenského v Bratislave o základných náležitostiach záverečných prác, rigoróznych prác a habilitačných prác, kontrole ich originality, uchovávaní a sprístupňovaní na
Univerzite Komenského v Bratislave, čl. 3, ods. 1, 2 a 4, čl. 5 – 8: https://uniba.sk/fileadmin/ruk/legislativa/2018/Vp_2018_07.pdf
· Vnútorný predpis UK č. 23/2021 – Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave, čl. 54 – 59:
https://uniba.sk/fileadmin/ruk/legislativa/2021/Vp_2021_23.pdf
· Vyhláška č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia, čl. 6:
https://www.epi.sk/zz/2002-614#p6
Študijný program Mediálne a komunikačné štúdiá má presne stanovené a vopred zverejnené pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia študijných výsledkov v informačných listoch jednotlivých predmetov tak, ako to predpisujú vyššie uvedené vnútorné predpisy a Vyhláška o kreditovom systéme štúdia. Na fakulte sú informačné listy predmetov všetkých študijných programov prístupné cez Akademický informačný systém (AiS2) a zverejnené na webovej stránke fakulty (https://fphil.uniba.sk/studium/student/bakalarske-a-magisterske-studium/).
Okrem iných náležitostí sú študentovi v informačnom liste vopred sprístupnené informácie o druhu, rozsahu a metóde vzdelávacích činností, podmienkach na absolvovanie predmetu, výsledkoch vzdelávania, sylabách predmetu a odporúčanej literatúre.
Výsledky hodnotení jednotlivých predmetov študijného programu sú zaznamenávané v akademickom informačnom systéme AiS2 a archivované na základe predpisov:
· UK č. 1/2006 - Registratúrny poriadok a Registratúrny plán: https://uniba.sk/fileadmin/ruk/legislativa/2006/Vp_2006_01.pdf
· FiF UK č. 5/2020, príl. 2, čl. 2, ods. 2 a 3 – Študijný poriadok FiF UK: https://fphil.uniba.sk/fileadmin/fif/o_fakulte/dokumenty_vnutorne_predpisy/vnutorne_predpisy/vp_5_2020.pdf
Príslušné pravidlá sú dostupné v dokumentoch:
· Vnútorný predpis FiF UK č. 5/2020 – Študijný poriadok, čl. 18 – 19: https://fphil.uniba.sk/fileadmin/fif/o_fakulte/dokumenty_vnutorne_predpisy/vnutorne_predpisy/vp_5_2020.pdf
· Vyhláška č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia, čl. 4, ods. 2,3, čl. 7, príl. 1 – 4:
https://www.epi.sk/zz/2002-614#p6
Podrobné informácie o mobilitách a uznávaní kreditov sú dostupné aj na samostatnej webovej stránke fakulty (https://fphil.uniba.sk/medzinarodne-vztahy/) a študenti ich získajú aj od koordinátora mobilít študijného programu. Na univerzite aj fakulte pôsobia samostatné oddelenia poskytujúce podporu mobilitných programov (Oddelenie pre európske projekty a Erasmus+ na UK a Referát medzinárodných vzťahov na FiF UK). Pôsobenie organizačných zložiek univerzity a fakulty sa riadi samostatnou smernicou:
· Vnútorný predpis UK č. 3/2016 - Smernica o pôsobnosti Univerzity Komenského v Bratislave a jej fakúlt v rámci programu Európskeho spoločenstva Erasmus+: https://uniba.sk/fileadmin/ruk/omv/Vp_2016_03.pdf
Katedrovým koordinátorom pre mobility je:
PhDr. Peter Uličný, PhD.
Katedra marketingovej komunikácie, Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave, Štúrova 9, 811 02 Bratislava 1, Slovenská republika, 2. poschodie, miestnosť 226
Telefón: +421 2 9013 2411
e-mail: peter.ulicny@uniba.sk
Konzultačné hodiny: https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/katedra-marketingovej-komunikacie/konzultacne-hodiny/
Fakulta tiež zverejňuje mená katedrových koordinátorov s kontaktnými údajmi (mail) všetkých katedier na samostatnej webovej stránke:
https://fphil.uniba.sk/medzinarodne-vztahy/erasmus/katedrovi-koordinatori/
Katedra má samostatnú webovú stránku venovanú možnostiam mobilít pre študentov jej študijných programov:
https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/katedra-marketingovej-komunikacie/erasmus/
Témy záverečných prác študijného programu sú uvedené na webovej stránke Katedry marketingovej komunikácie FiF UK:
- pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe:
Kľúčovú úlohu v procese ukončenia štúdia študijného programu Mediálne a komunikačné štúdiá, 1. stupeň, má bakalárska práca. Jej podoba a pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení je upravená internými predpismi univerzity a fakulty:
· Vnútorný predpis FiF UK č. 5/2020 – Študijný poriadok, čl. 14 a 15
· Vnútorný predpis UK č. 12/2013 – Smernica rektora Univerzity Komenského v Bratislave o základných náležitostiach záverečných
prác, rigoróznych prác a habilitačných prác, kontrole ich originality, uchovávaní a sprístupňovaní na Univerzite Komenského v Bratislave
· Podrobné pravidlá sú ukotvené v informačnom liste k predmetu Seminár k bakalárskej práci a Obhajoba bakalárskej práce.
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2022-2023/FiF/SK/boMK.pdf
· Časové vymedzenie zadávania záverečných prác sa riadi harmonogramom UK a FiF UK.
· Jednotlivé zadania záverečných prác sú prístupné v Akademickom informačnom systéme (AIS2) a na webovej stránke katedry k záverečným prácam.
· Pravidlá pre schvaľovanie vedúcich záverečných prác definuje Vnútorný predpis UK č. 23/2021
Vnútornýsystém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Komenského
v Bratislave, čl. 49 – 53.
· Návody pre študentov, podrobné inštrukcie a skriptá k spracovaniu a odovzdávaniu záverečných prác sú dostupné na samostatnej webovej stránke fakulty k záverečným prácam.
- možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,
Študenti študijného programu Mediálne a komunikačné štúdiá, 1. stupeň, majú zabezpečený prístup a podporu v účasti na domácich a zahraničných mobilitách a stážach. V tomto smere je študentom nápomocný Referát medzinárodných vzťahov, ktorý sa venuje administratívnej podpore a poradenstvu v oblasti výmenných pobytov a stáží študentov a propagácii zahraničných mobilít. V rámci Univerzity Komenského je študentom k dispozícii Hlavná kancelária pre Erasmus+ na UK.
· Konkrétne univerzity a kontaktné údaje sú dostupné na webovej stránke fakulty.
· Postupy účasti na mobilitách študentov definuje Vnútorný predpis UK č. 3/2016 – Smernica o pôsobnosti Univerzity Komenského v Bratislave a jej fakúlt v rámci programu Európskeho spoločenstva Erasmus+, čl. 4, ods. 7 – 8, 11 – 13, 15 – 16.
· Katedra marketingovej komunikácie realizuje v rámci mobility Erasmus+ (učiteľské, administratívne, kombinované a študentské mobility a stáže) a bilaterálnych dohôd výmenu s nasledujúcimi zahraničnými univerzitami:
Charles University in Prague (CZ)
Kód: CZ PRAHA07
počet vysielaných študentov/ak.rok: 4 (Bc., Mgr.)
Tomas Bata University in Zlin (CZ)
Kód: CZ ZLIN01
počet vysielaných študentov/ak.rok: 3 (Bc., Mgr.)
University of Malaga (E)
Kód: E MALAGA01
počet vysielaných študentov/ak.rok: 2 (Bc., Mgr.)
The American Business School in Paris (F)
Kód: F PARIS363
počet vysielaných študentov/ak.rok: 1x Bc., 1x Mgr.
University of Nicosia (CY)
Kód: CY NICOSIA14
počet vysielaných študentov/ak.rok: 4 (Bc., Mgr.)
- pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,
V rámci UK a FiF UK existujú viaceré predpisy, ktoré vymedzujú pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov pre všetkých členov akademickej obce. Ide o:
· Vnútorný predpis UK č. 12/2013 – Smernica rektora Univerzity Komenského v Bratislave o základných náležitostiach záverečných prác, rigoróznych prác a habilitačných prác, kontrole ich originality, uchovávaní a sprístupňovaní na Univerzite Komenského v Bratislave, čl. 3, ods. 4, čl. 8, ods. 9 a 10
· Vnútorný predpis UK č. 23/2021 – Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave, čl. 68 – 83
· Vnútorný predpis UK č.13/2018 – Disciplinárny poriadok Univerzity Komenského v Bratislave pre študentov: , čl. 3, ods. 6, písm. l), m), n), p) a čl. 4 – 10
· Vnútorný predpis UK č. 23/2021 – Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave, 8. časť
Zasadnutia disciplinárnej komisie FiF UK pre študentov sú usmernené rokovacím poriadkom – Vnútorným predpisom UK č. 14/2018
- Rokovací poriadok disciplinárnej komisie Univerzity Komenského v Bratislave pre študentov.
Realizované disciplinárne konania za ostatné dva akademické roky v rámci fakulty sú uverejnené na webovej stránke ku disciplinárnym konaniam.
- postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami:
Na podporu uchádzačov a študentov so špecifickými potrebami pôsobí na fakulte koordinátorka doc. PhDr. Milica Schraggeová, CSc. a Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami UK (CPŠ). Ich činnosť je regulovaná Vnútorným predpisom UK č. 23/2021 – Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave, čl. 42.
Podrobné informácie a služby CPŠ sú pre študentov dostupné na webovej stránke UK.
Zaručovanie spravodlivého, transparentného a konzistentného hodnotenia výsledkov na fakulte, spravodlivo aplikovaného voči všetkým študentom s osobitným dôrazom na študentov so špecifickými potrebami zabezpečuje aj Vnútorný predpis FiF UK č. 13/2019 Etický kódex, čl. 3, ods. 3: https://fphil.uniba.sk/fileadmin/fif/o_fakulte/dokumenty_vnutorne_predpisy/vnutorne_predpisy/vp_13_2019.pdf
V súlade s Pravidlami prijímacieho konania sa uchádzačom so špecifickými potrebami na ich písomnú žiadosť umožňuje osobitný spôsob vykonania prijímacej skúšky s prihliadnutím na ich špecifické potreby v súčinnosti s Centrom podpory pre študentov so špecifickými potrebami UK.
Priebeh štúdia a hodnotenie štúdia v študijnom programe sú prispôsobené potrebám študentov so špecifickými potrebami v súlade s cieľmi Centra podpory študentov so špecifickými potrebami UK, v ktorom má zastúpenie aj fakulta prostredníctvom svojej koordinátorky.
Univerzita Komenského v Bratislave spolupracuje s Podporným centrom pre zrakovo postihnutých študentov, ktoré poskytuje služby v oblasti spracovania študijnej literatúry a poskytnutia výpočtovej techniky. V posledných rokoch fakulta intenzívne pracovala na projekte debarierizácie svojich budov, čím výrazne vyšla v ústrety študentom so špecifickými potrebami (riešenie vstupov do jednotlivých budov, prístupy k výťahom, komplexná debarierizácia budovy na Štúrovej ulici).
- postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.
Príslušné pravidlá týkajúce sa podávania podnetov a odvolaní definujú predpisy:
· Vnútorný predpis UK č. 23/2021 - Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave, čl. 61-65.
· Vnútorný predpis UK č. 23/2022 Smernica rektora UK o vybavovaní sťažností na UK.
Informačné listy sú dostupné v AISe a zverejnené na webovej stránke fakulty
https://ais2.uniba.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2022-2023/FiF/SK/boMK.pdf
· Aktuálny harmonogram akademického roka:
· Harmonogram akademického roka je koncipovaný v súlade s Vnútorným predpisom č. 20/2019 UK – Študijný poriadok Univerzity Komenského v Bratislave, čl. 7, ods. 5 – 8:
https://uniba.sk/fileadmin/ruk/legislativa/2019/Vp_2019_20.pdf
· Aktuálny rozvrh hodín je dostupný v AIS.
prof. PhDr. Pavel Horňák, CSc.
Funkčné zaradenie: profesor, garant odboru, vedúci Katedry marketingovej komunikácie
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/3965
e-mail: pavel.hornak@uniba.sk
prof. PhDr. Pavel Horňák, CSc.
Zoznam vyučovaných profilových predmetov: História reklamy, Teória marketingovej komunikácie, Formy a prostriedky marketingovej komunikácie: Videoreklama
Funkčné zaradenie: profesor
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/3965
e-mail: pavel.hornak@uniba.sk
prof. Ing. Pavol Kita, PhD.
Zoznam vyučovaných profilových predmetov: Marketing 1, Marketing 2, Metódy a techniky marketingového výskumu
Funkčné zaradenie: profesor
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/292
e-mail: pavol.kita@uniba.sk
doc. PhDr. Eva Chudinová, PhD.
Zoznam vyučovaných profilových predmetov: Public relations 1, Public relations 2, Komunikácia s verejnosťou 1, Komunikácia s verejnosťou 2
Funkčné zaradenie: docent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/16493
e-mail: eva.chudinova@uniba.sk
doc. PhDr. Milan Banyár, PhD.
Zoznam vyučovaných profilových predmetov: Nové trendy v marketingovej komunikácii, Estetika v reklame 1, Estetika v reklame 2
Funkčné zaradenie: docent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5604
e-mail: milan.banyar@uniba.sk
doc. PhDr. Ivan Buraj, PhD.
Zoznam vyučovaných profilových predmetov: Základy sociálno-politického myslenia
Funkčné zaradenie: docent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/3904
e-mail: ivan.buraj@uniba.sk
prof. PhDr. Pavel Horňák, CSc.
Zoznam vyučovaných predmetov: Formy a prostriedky marketingovej komunikácie: Základy typografie, Etika reklamy, Žurnalistické žánre 1
Funkčné zaradenie: profesor
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/3965
e-mail: pavel.hornak@uniba.sk
doc. PhDr. Eva Chudinová, PhD.
Zoznam vyučovaných predmetov: Odborné praktikum 2, Odborné praktikum 3, Medziľudská komunikácia v marketingovej komunikácii
Funkčné zaradenie: docent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/16493
e-mail: eva.chudinova@uniba.sk
prof. Ing. Pavol Kita, PhD.
Zoznam vyučovaných profilových predmetov: Výstavy a veľtrhy
Funkčné zaradenie: profesor
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/292
e-mail: pavol.kita@uniba.sk
doc. PhDr. Milan Banyár, PhD.
Zoznam vyučovaných predmetov: Propedeutika štúdia marketingovej komunikácie, Základy výtvarného prejavu, Reklamné agentúry, Výtvarná tvorba, Odborné praktikum 4, Brandbuilding 1, Brandbuilding 2
Funkčné zaradenie: docent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5604
e-mail: milan.banyar@uniba.sk
Mgr. Tatiana Deptová, PhD.
Zoznam vyučovaných predmetov: Slovenský jazyk: Pravopisné praktikum, Formy a prostriedky marketingovej komunikácie: Audioreklama, Podlinkové aktivity marketingovej komunikácie, Štylistika, Etika reklamy, Seminár k bakalárskej prác, Právo a reklama, Medziľudská komunikácia v marketingovej komunikácii, Nástroje prezentácie MK
Funkčné zaradenie: odborný asistent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20139
e-mail: tatiana.deptová@uniba.sk
PhDr. Peter Uličný, PhD.
Zoznam vyučovaných predmetov: Slovenský jazyk: Literárne praktikum, Analýza textu, Ateliér kreativity 1, Ateliér kreativity 2, Autorské praktikum, Žurnalistické žánre 1, Brandbuilding 1, Brandbuilding 2
Funkčné zaradenie: odborný asistent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5605
e-mail: peter.ulicny@uniba.sk
Mgr. Ema Tamaškovičová (rod. Gelnarová)
Zoznam vyučovaných predmetov: Nástroje prezentácie MK, Odborné praktikum 1, Odborné praktikum 2
Funkčné zaradenie: interný doktorand
e-mail: gelnarova1@uniba.sk
Mgr. Magdaléna Mihálová
Zoznam vyučovaných predmetov: Formy a prostriedky marketingovej komunikácie: Online marketing
Funkčné zaradenie: interný doktorand
e-mail: mihalova37@uniba.sk
Mgr. Michaela Krištofčáková
Zoznam vyučovaných predmetov: Interná komunikácia v PR
Funkčné zaradenie: interný doktorand
e-mail: kristofcakova1@uniba.sk
PhDr. Vladimír Repčík
Zoznam vyučovaných predmetov: Právo a reklama
Funkčné zaradenie: externý doktorand
e-mail: repcik3@uniba.sk
Mgr. Katarína Pereszlényiová
Zoznam vyučovaných predmetov: Reklamné agentúry
Funkčné zaradenie: externý doktorand
e-mail: pereszlenyiova1@uniba.sk
Mgr. Ľubica Zubová
Zoznam vyučovaných predmetov: Odborné praktikum 3
Funkčné zaradenie: externý doktorand
e-mail: zubova7@uniba.sk
Mgr. Katarína Kurečková
Zoznam vyučovaných predmetov: Digitálna komunikácia
Funkčné zaradenie: externý doktorand
e-mail: kureckova3@uniba.sk
PhDr. Petra Greksová
Zoznam vyučovaných predmetov: Základy masovej komunikácie
Funkčné zaradenie: externý doktorand
e-mail: greksova4@uniba.sk
PhDr. Branislav Mladý
Zoznam vyučovaných predmetov: Formy a prostriedky marketingovej komunikácie: Základy typografie, Základy počítačovej grafiky, Základy počítačovej grafiky
Funkčné zaradenie: externý doktorand
e-mail: branislav.mlady@uniba.sk
Mgr. Ondrej Kořínek
Zoznam vyučovaných predmetov: Brandbuilding 1
Funkčné zaradenie: externý doktorand
e-mail: ondrej.korinek@zaraguza.com
doc. PhDr. Mariana Szapuová, CSc.
Zoznam vyučovaných predmetov: Základy filozofie
Funkčné zaradenie: docent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5341
e-mail: mariana.szapuova@uniba.sk
Mgr. Adam Greif, PhD.
Zoznam vyučovaných predmetov: Základy filozofie
Funkčné zaradenie: výskumný pracovník
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/27373
e-mail: adam.greif@uniba.sk
doc. PhDr. Mária Follrichová, PhD.
Zoznam vyučovaných predmetov: Žurnalistické žánre 2
Funkčné zaradenie: docent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/3928
e-mail: maria.follrichova@uniba.sk
doc. PhDr. Pavel Rankov, PhD.
Zoznam vyučovaných predmetov: Masmediálna a populárna kultúra
Funkčné zaradenie: docent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4079
e-mail: pavel.rankov@uniba.sk
doc. Mgr. Roman Džambazovič, PhD.
Zoznam vyučovaných predmetov: Základy sociológie marketingovej komunikácie
Funkčné zaradenie: docent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/3913
e-mail: roman.dzambazovic@uniba.sk
Mgr. Jakub Hankovský
Zoznam vyučovaných predmetov: Základy sociológie marketingovej komunikácie
Funkčné zaradenie: interný doktorand
e-mail: hankovsky1@uniba.sk
Mgr. Kamil Charvát
Zoznam vyučovaných predmetov: Základy sociológie marketingovej komunikácie
Funkčné zaradenie: interný doktorand
e-mail: charvat4@uniba.sk
PhDr. Martin Jakubek, PhD.
Zoznam vyučovaných predmetov: Psychológia v marketingovej komunikácii
Funkčné zaradenie: odborný asistent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/3978
e-mail: martin.jakubek@uniba.sk
Mgr. Ivana Zolcerová, PhD.
Zoznam vyučovaných predmetov: Odborná nemčina 1, Odborná nemčina 2, Odborná nemčina 3, Odborná nemčina 4
Funkčné zaradenie: odborný asistent
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/28556
e-mail: Ivana.Bobokova@uniba.sk
Mgr. Ivana Juríková, PhD.
Zoznam vyučovaných predmetov: Odborná angličtina 1, Odborná angličtina 2, Odborná angličtina 3, Odborná angličtina 4
Funkčné zaradenie: lektor
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/34312
e-mail: ivana.jurikova@uniba.sk
Mgr. Hubert Kaffka, PhD.
Zoznam vyučovaných predmetov: Fotografia v reklame
Funkčné zaradenie: externý pedagóg
Register zamestnancov vysokých škôl: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5562
e-mail: hubertatelier@gmail.com
Mgr. Lenka Kandrava (rod. Imrichová)
Zoznam vyučovaných predmetov: Základy fotografie
Funkčné zaradenie: externý pedagóg
e-mail: lenkaimrichova@gmail.com
Mgr. Michaela Krištofčáková, interná doktorandka Katedry marketingovej komunikácie FiF UK, e-mail: kristofcakova1@uniba.sk
doc. PhDr. Milan Banyár, PhD.
Katedra marketingovej komunikácie, Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave, Štúrova 9, 811 02 Bratislava 1, Slovenská republika, 2. poschodie, miestnosť 223
Telefón: +421 2 9013 2405
e-mail: milan.banyar@uniba.sk
Konzultačné hodiny: https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/katedra-marketingovej-komunikacie/konzultacne-hodiny/
FiF UK tiež zverejňuje mená študijných poradcov s kontaktnými údajmi (mail) všetkých katedier na samostatnej webovej stránke: https://fphil.uniba.sk/studium/student/bakalarske-a-magisterske-studium/studijni-poradcovia/
Na fakulte pôsobí študijné oddelenie, ktoré je adekvátne personálne, odborne a finančne zabezpečené. Podporný odborný personál na tomto oddelení, ktorý kompetentnosťou a počtom zodpovedá potrebám študentov a učiteľov študijného programu vo väzbe na vzdelávacie ciele a výstupy, zabezpečuje tútorské, poradenské, administratívne a ďalšie podporné služby a súvisiace činnosti pre študentov tohto študijného programu (kontakty na pracovníkov oddelenia sú uvedené na webovom sídle fakulty: https://fphil.uniba.sk/studium/student/).Zodpovednosť a kompetencie tohto útvaru sú upravené v organizačnom poriadku fakulty – Vnútorný predpis FiF UK č. 5 /2022, čl. 12:
Na Katedre marketingovej komunikácie je študentom k dispozícii sekretariát:
Katedra marketingovej komunikácie
Univerzita Komenského v Bratislave
Filozofická fakulta, Štúrova 9
811 02 Bratislava 1, Slovenská republika
Sekretárka: Jaroslava Figulová, 3. poschodie, miestnosť 310
Telefón: +421 2 9013 2071
e-mail: kmk@fphil.uniba.sk
https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/katedra-marketingovej-komunikacie/kontakt/
Ubytovanie je na FiF UK v kompetencii referenta:
PhDr. Martin Čičilla
Univerzita Komenského v Bratislave
Filozofická fakulta, Gondova ulica 2
811 02 Bratislava 1, Slovenská republika
Telefón: +421 2 9013 1310
e-mail: martin.cicilla@uniba.sk
https://fphil.uniba.sk/sluzby/ubytovanie-studentov/
Všetky informácie k ubytovaniu sú dostupné tu: https://uniba.sk/ubytovanie/
Pre študentov študijného programu Mediálne a komunikačné štúdiá sú zabezpečené dostatočné priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu, ktoré sú zárukou na dosahovanie cieľov a výstupov vzdelávania. Výučbu študijného programu zabezpečuje fakulta vo výučbových priestoroch v budove na Gondovej ulici č. 2 a Štúrovej ulici č. 9, kde je na druhom poschodí situované pracovisko Katedry marketingovej komunikácie FiF UK.
V budove na Gondovej ulici je 54 učební s kapacitou 1 331 miest a rozlohou 1 953m2. V poslednom období boli všetky učebne tak po technickej, ako aj didaktickej stránke zmodernizované a vybavené novým zariadením. Z celkového počtu učební má desať učební kapacitu od 65 do 120 miest, zostávajúce učebne majú kapacitu od 20 do 35 miest a sú určené na výučbu menších študijných skupín. Väčšina učební je vybavených interaktívnymi tabuľami a dataprojektormi (podrobné štatistické údaje o technickom zabezpečení a vybavení za jednotlivé akademické roky sú uvedené vo výročných správach fakulty: https://fphil.uniba.sk/o-fakulte/dokumenty-avnutorne-predpisy/dokumenty-fif-uk/)
V budove na Štúrovej ulici má Katedra marketingovej komunikácie pracovne pre pedagógov s technickým vybavením (počítače, tlačiarne), ako aj 3 učebne s celkovou kapacitou 110 miest (50, 30 a 30 miest). Všetky tieto učebne disponujú dostatočným technickým vybavením (dataprojektory, počítače, reproduktory). V každej učebni je port umožňujúci pripojenie na sieť. Pedagogický proces, okrem spomenutých všeobecných výučbových priestorov, zabezpečuje Katedra marketingovej komunikácie podľa zamerania študijného programu aj v špecifických výučbových priestoroch: špecializovaná učebňa, ktorá slúži na výučbu programov počítačovej grafiky (5 vysokokvalitných počítačov s grafickým softvérom Adobe).
Pri tvorbe rozvrhu na nasledujúci akademický rok jednotliví pedagógovia participujúci na realizácii výučby študijného programu požiadajú o pridelenie výučbových priestorov s inštalovaným informačným zabezpečením. Všetky požiadavky v tomto smere sa fakulte darí plniť.
V priestoroch fakulty sú umiestnené počítače určené výhradne študentom, študent môže pracovať na PC a v sieti tiež v priestoroch Ústrednej knižnice a na chodbe pred Študijným oddelením, kde sú umiestnené webkiosky.
Univerzita Komenského v Bratislave spolupracuje s Podporným centrom pre zrakovo postihnutých študentov, ktoré poskytuje služby v oblasti spracovania študijnej literatúry a poskytnutia výpočtovej techniky. V posledných rokoch fakulta intenzívne pracovala na projekte debarierizácie svojich budov, čím výrazne vyšla v ústrety študentom so špecifickými potrebami (riešenie vstupov do jednotlivých budov, prístupy k výťahom).
· Rozvoj pohybových aktivít študentov a zamestnancov Filozofickej fakulty UK v Bratislave zabezpečuje Stredisko telovýchovných a voľnočasových aktivít FiF UK, ktoré má k dispozícii viaceré športoviská:
https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/stredisko-telovychovnych-volnocasovych-aktivit/
· Spoluprácu so špeciálnymi výučbovými zariadeniami na praktickej výučbe upravuje Vnútorný predpis UK č. 23/2021 - Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave, čl. 87-98: https://uniba.sk/fileadmin/ruk/legislativa/2021/Vp_2021_23.pdf
Literatúra uvedená v informačných listoch predmetov je dostupná online, prostredníctvom MS TEAMS alebo Moodle (prezentácie, príp. ešte nepublikované skriptá a vysokoškolské učebnice vyučujúcich) alebo v Ústrednej knižnici FiF UK - https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/ustredna-kniznica/. Literatúra vo fondoch knižnice je vyhľadateľná prostredníctvom online katalógu knižnice: https://alis.uniba.sk:8443/search/query?theme=Katalog, kde je možné overiť si dostupnosť jednotlivých exemplárov. V prípade nedostatočného počtu exemplárov alebo pre potreby akvizície novej literatúry majú študenti aj vyučujúci možnosť využiť žiadanku – návrh na knihu: http://alis.uniba.sk/acq/. Knižnica zároveň sprístupňuje aj viaceré plnotextové databázy: https://uniba.sk/o-univerzite/fakulty-a-dalsie-sucasti/akademicka-kniznica-uk/externe-informacne-zdroje/.
Knižnica je najväčším knižnično-informačným pracoviskom na UK, plní funkciu vzdelávacieho a vedecko-informačného pracoviska. Centrálne pracoviská knižnice sú umiestnené v prístavbe univerzity na Múzejnej ulici. Čitatelia majú k dispozícii centrálnu požičovňu, študovňu učebnicovej literatúry a čitáreň časopisov. Počas semestra je knižnica otvorená do 18.00 hodiny. V roku 2009 sa uskutočnila komplexná rekonštrukcia a modernizácia čitateľských priestorov. Modernizácia priestorov výrazne skvalitnila podmienky na prezenčné štúdium, dvojnásobne sa zvýšil počet študijných miest v študovni (z pôvodných 30 na 64) a výrazne sa rozšíril príručný fond určený na prezenčné štúdium (z pôvodných 3 500 kníh na 9 000). Stavebnou úpravou požičovne sa dosiahlo zväčšenie manipulačného a úložného priestoru pre absenčné výpožičky, ako aj možnosť rozšírenia čitárne časopisov a umiestnenia počítačov pre študentov. Všetky čitateľské priestory sú vybavené wi-fi pripojením, elektrickými zásuvkami a samoobslužnými kopírovacími strojmi. Stav knižničného fondu je približne 500 000 knižničných jednotiek. Ročný prírastok v posledných rokoch je pomerne stabilný, pohybuje v rozpätí 7.000 – 9.000 knižničných jednotiek. Knižnica odoberá 249 titulov časopisov; okrem tradičných tlačených periodík majú používatelia knižnice prístup k úplným textom cca 48 000 titulov elektronických časopisov a cca 440 000 elektronických kníh, ktoré sú dostupné cez stránku Akademickej knižnice UK. Knižnica ročne poskytne okolo 90 000 výpožičiek.
· Manuál MS TEAMS pre študentov
· Manuál MS TEAMS pre vyučujúcich
· Videonávody k dištančnej výučbe
Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie upravujú vnútorné predpisy Univerzity Komenského v Bratislave a Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, ktoré sa aktuálne zverejňujú na webovej stránke fakulty www.fphil.uniba.sk.
Zoznam partnerov s charakteristikou ich participácie:
Cieľom študijného programu Mediálne a komunikačné štúdiá je už počas štúdia pripraviť študentov na prax a prispievať tak ich lepšiemu uplatneniu na pracovnom trhu. V spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr ADMA (https://adma.sk/) katedra pripravuje prednášky, semináre, workshopy a diskusie s odborníkmi z praxe na rôzne aktuálne témy z oblasti marketingovej praxe, ktoré sú priamo implementované do pedagogického procesu. Ďalšou dôležitou aktivitou katedry v prepojení s praxou je Študentská reklamná agentúra, ktorá je súčasťou Centra masmediálnej a marketingovo-komunikačnej praxe, čo je odborné centrum Univerzity Komenského v Bratislave Filozofickej fakulty, ktoré vzniklo v roku 2015.
Úlohou Študentskej reklamnej agentúry je simulovať prácu v reálnej reklamnej agentúre, na základe čoho si študenti môžu vyskúšať nielen návrh, ale aj samotnú tvorbu komplexného marketingovo-komunikačného riešenia a získať tak cenné skúsenosti v rôznych pracovných pozíciách a rôznych oblastiach marketingovo-komunikačnej praxe. Cieľom študentskej reklamnej agentúry je pripraviť študentov na riešenie reálnych úloh a problémov, naučiť ich manažérskemu správaniu a tímovej práci. Vo vedení študentskej reklamnej agentúry sú odborní garanti zo strany pedagógov – tzv. koordinátormi agentúry a zástupcovia profesionálnych reklamných a digitálnych agentúr. Ich úlohou je optimalizácia zloženia projektových študentských tímov, koordinácia prebiehajúcich projektov počas celého akademického roka, konzultácia so študentmi, dohľad nad samotnou realizáciou projektov, komunikácia za študentskú reklamnú agentúru smerom ku klientom a partnerom projektu. Študentská agentúra v spolupráci reklamnými a digitálnymi agentúrami pracuje počas semestra na zadaní od konkrétneho klienta. Pod vedením kreatívneho riaditeľa sa študenti počas semestra naučia, ako si pripraviť kreatívny brief, aké kreatívne techniky využiť pri vymýšľaní návrhu kampane, ako hľadať vhodný insight atď. Na konci semestra študenti svoje návrhy prezentujú pred klientom, klient si vyberie jeden z nich a ten sa následne realizuje v praxi v podobe finálnej reklamnej kampane. V rámci Študentskej reklamnej agentúry sa realizovali projekty:
2022 - kampaň pre Slovenskú sporiteľňu (v spolupráci s agentúrou ZARAGUZA)
2022 – kampaň pre Hodinu deťom (v spolupráci s agentúrou TRIAD)
2020 – event pre VUB banku pre ich študentský produkt FEJM (v spolupráci s agentúrou TRIAD)
2019 – kampaň pre Hodinu deťom (v spolupráci s agentúrou TRIAD)
2019 – propagačná kampaň Filozofickej fakulty UK v Bratislave
2018 – kampaň pre Bratislavské dobrovoľnícke centrum (v spolupráci s agentúrou TRIAD)
2017 – kampane pre Slovenský červený kríž – Valentínska kvapka krvi a Študentská kvapka krvi.
Katedra marketingovej komunikácie taktiež spolupracuje s domácimi a zahraničnými partnerskými vzdelávacími inštitúciami (Paneurópska vysoká škola/Fakulta masmédií, Univerzita Tomáše Bati v Zlíne/Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Karlova v Prahe/Fakulta sociálních věd) v rámci organizovania odborných prednášok a seminárov, konferencií, členstva v radách a komisiách, výskumných projektoch atď.
Príručka (nielen) pre prváčky a prvákov – časť Voľný čas
Študenti študijného programu Mediálne a komunikačné štúdiá majú zabezpečený prístup a podporu v účasti na domácich a zahraničných mobilitách a stážach. V tomto smere je študentom nápomocný Referát medzinárodných vzťahov, ktorý sa venuje administratívnej podpore a poradenstvu v oblasti výmenných pobytov a stáží študentov a propagácií zahraničných mobilít. V rámci Univerzity Komenského je študentom k dispozícii Hlavná kancelária pre Erasmus+ na UK https://fphil.uniba.sk/medzinarodne-vztahy/erasmus/hlavna-kancelaria-erasmus-pre-univerzitu-komenskeho/
Najvýznamnejší podiel na študentských výmenách majú mobility realizované v rámci programov Erasmus+, štipendiá udelené Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR na základe bilaterálnych zmlúv a štipendiá v rámci programu CEEPUS (Stredoeurópsky výmenný program univerzitných štúdií). Mobility sa uskutočňujú aj na základe iných typov zmlúv: bilaterálnych zmlúv medzi univerzitami, ktoré boli uzavreté na úrovni univerzity alebo fakulty, medzivládnych a medzinárodných medzirezortných zmlúv v oblasti školstva (spravuje Slovenská akademická informačná agentúra), Národného štipendijného programu, štipendií Medzinárodného vyšehradského fondu a individuálnych štipendií.
Postavenie univerzity a jej fakúlt vo vzťahu k mobilitným programom v rámci Erasmus+ na UK upravuje Vnútorný predpis UK č. 3/2016 o pôsobnosti UK a jej fakúlt v rámci programu Európskeho spoločenstva Erasmus+
https://uniba.sk/fileadmin/ruk/legislativa/2016/Vp_2016_03.pdf
V súvislosti s realizáciou zahraničných mobilít má fakulta vytvorený systém uznávania predmetov a prenosu kreditov získaných na zahraničných univerzitách (čl. 19 Vnútorného predpisu FiF UK č.5/2020, Študijného poriadku FiF UK)
https://uniba.sk/fileadmin/ruk/as/2020/20200527/04a_Studijny_poriadok_FiF_UK.pdf
Informácie o požadovaných schopnostiach a predpokladoch uchádzača o štúdium sú zverejnené na webovej stránke fakulty: https://fphil.uniba.sk/studium/pk/bc/poziadavky/
Postupy prijímania na štúdium sú dostupné na webovej stránke fakulty: https://fphil.uniba.sk/studium/pk/bc/
Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie sú zverejnené na webovej stránke fakulty: https://fphil.uniba.sk/studium/pk/bc/past/
Vnútorný predpis UK č. 23/2021 – Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave, čl. 23, ods. 4, písm. f), č. 1: https://uniba.sk/fileadmin/ruk/legislativa/2021/Vp_2021_23.pdf
Výsledky ankiet sa po každom semestri vyhodnocujú vedením fakulty, na kolégiu dekana a na úrovni jednotlivých katedier. Katedra v spolupráci s radou študijného programu vyhodnocuje relevanciu návrhov a pripomienok k pedagógom, predmetom a študijnému programu a relevantné pripomienky sú podnetom pre zefektívnenie a skvalitnenie študijného programu. K výsledkom študentskej ankety sa každý semester spracúvajú vyjadrenia všetkých zainteresovaných strán (vedenia fakulty, katedier a ich učiteľov, študijného oddelenia, tajomníka fakulty, riaditeľky ústrednej knižnice a študentskej časti akademického senátu). Stanoviská k ankete sú zverejnené na webovej stránke fakulty (https://fphil.uniba.sk/studium/student/studentska-anketa/vyjadrenia-vedenia-fakulty-a-veducich-katedier/). Jednotliví vyučujúci študijného programu majú možnosť vyjadriť sa ku komentárom študentov aj priamo v anketovom formulári a poskytnúť im bezprostrednú spätnú väzbu. Hodnotenie študentskej ankety je aj súčasťou výročnej správy fakulty.
· Opatrenia na zvyšovanie kvality študijného programu sa realizujú podľa ustanovení druhej časti VSK UK (Vnútorný predpis č. 23/2021): https://uniba.sk/fileadmin/ruk/legislativa/2021/Vp_2021_23.pdf
· Prieskumy uplatnenia absolventov FiF UK: https://fphil.uniba.sk/o-fakulte/absolventi/prieskum-absolventov/
· Klub absolventov – Alumni klub: https://fphil.uniba.sk/o-fakulte/absolventi/alumni-klub/
· Katedra marketingovej komunikácie získava spätnú väzbu od svojich absolventov pomocou vlastných sociálnych sietí (Instagram, Facebook, študentská webová stránka katedry https://kamako.sk/), pomocou ktorých s nimi aktívne komunikuje, absolventi sú informovaní o aktivitách a aktuálnych projektoch katedry, do ktorých sa aj často krát aj priamo zapájajú. Mnohí z absolventov Katedry marketingovej komunikácie robia pre študentov pravidelné prednášky, aktívne im ponúkajú praxe, stáže a iné pracovné ponuky, vďaka čomu majú možnosť priamo ovplyvňovať pedagogický proces a zlepšovať kvalitu tohto odboru.