Meno a priezvisko | prof. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD. |
Typ dokumentu | Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby |
Názov vysokej školy | Univerzita Komenského v Bratislave |
Sídlo vysokej školy | Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava |
Názov fakulty | Filozofická fakulta |
Sídlo fakulty | Gondova 2, 81102 Bratislava |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
profesor | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta | 2022 - súčasnosť |
docent | Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně | 2010 - 2022 |
mimoriadny profesor | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1997 - 2011 |
odborný asistent | Univerzita Konštantina Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta | 1996 - 1997 |
odborný pracovník | Iuventa - Centrum prieskumných a experimentálnych aktivít | 1992 . 1994 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Kurz práce v moodle | UTB Zlín | 2021 |
Kurz práce odhalovania tvorby záverečných prác a štúdií pomocou umelej inteligencie | CVTI Bratislava | 2023 |
Ako pracovať s medzinárodnými databázami | UTB ve Zlíně | 2014 |
Ako pracovať so šatistickým programom Atlas.ti | FHS UTB ve Zlíně | 2013 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Predškolská pedagogika | Pedagogika | druhý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická diagnostika | Pedagogika | druhý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Teória výchovy 1 | Pedagogika | bakalársky | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Teória výchovy 2 | Pedagogika | bakalársky | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
... | ... | ... | ... |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Pedagogika | druhý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
... | ... | ... |
... | ... | ... |
... | ... | ... |
... | ... | ... |
... | ... | ... |
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania | V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený |
---|---|
... | ... |
... | ... |
... | ... |
... | ... |
... | ... |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Teória výchovy 1 | Pedagogika | bakalársky | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Teória výchovy 2 | Pedagogika | bakalársky | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická diagnostika | Pedagogika | magisterský | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Predškolská pedagogika | Pedagogika | magisterský | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Všeobecná pedagogika 2 | Pedagogika | magisterský | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
AAB Wiegerová, A. (2016). The Careers of young Czech university teachers in the Field of Pedagogy. Zlín: Tomas Bata University in Zlin.
(7, 15 AH), publikácia v roku 2017 bola indexovaná na WoS.
ADM Gavora, P., & Wiegerová, A. (2017). Self – efficacy of Students in a Preschool Education programe: The Construction of a research instrument. The New Educational Review, 47(1), 125-138.
AAB Majerčíková, J. , Wiegerová, A., Gavora, P., & Navrátilová, H. (2020). Vzdělávání založené na bádání dětí v podmínkách mateřských škol. Zlín: Tomas Bata University in Zlin. publikácia v roku 2021 bola indexovaná na WoS.
ADM Gavora, P. & Wiegerová, A. (2019). Development of an instrument to measure preschool teachers´ beliefs in inguiry-based activities. Journal of Baltic science education, 18(4), 558-568.
ADM Wiegerová, A. (2019). PhD graduates at Czech universities: the account of their study, postdoc options and job ambitions. Journal of language and cultural education, 7(1), 54-69.
ADM Wiegerová, A. (2019). PhD graduates at Czech universities: the account of their study, postdoc options and job ambitions. Journal of language and cultural education, 7(1), 54-69.
ADM Gavora, P., & Wiegerová, A. (2017). Self – efficacy of Students in a Preschool Education programe: The Construction of a research instrument. The New Educational Review, 47(1), 125-138.
AAB Majerčíková, J. , Wiegerová, A., Gavora, P., & Navrátilová, H. (2020). Vzdělávání založené na bádání dětí v podmínkách mateřských škol. Zlín: Tomas Bata University in Zlin. publikácia v roku 2021 bola indexovaná na WoS.
ADM Gavora, P. & Wiegerová, A. (2019). Development of an instrument to measure preschool teachers´ beliefs in inguiry-based activities. Journal of Baltic science education, 18(4), 558-568.
AAB Gavora, P., Mareš, J., Svatoš, T, & Wiegerová, (2020). Self efficacy v edukačních souvislostech II. Zlín: Tomas Bata University in Zlin.
ADM Gavora, P., & Wiegerová, A. (2017). Self – efficacy of Students in a Preschool Education programe: The Construction of a research instrument. The New Educational Review, 47(1), 125-138. - 5 citácií v databáze Scopus
AAB Wiegerová, A. (2005). Učiteľ-škola-zdravie. Bratislava: Regent. - 138 citácií, z toho 10 na WoS
AAB Wiegerová, A. (2016). The Careers of young Czech university teachers in the Field of Pedagogy. Zlín: Tomas Bata University in Zlin.
(7, 15 AH), publikácia v roku 2017 bola indexovaná na WoS - 10 citácií z toho 3 na WoS
ADM Gavora, P. & Wiegerová, A. (2019). Development of an instrument to measure preschool teachers´ beliefs in inguiry-based activities. Journal of Baltic science education, 18(4), 558-568. - 4 citácie na WoS
ADE Wiegerová, A. & Gavora, P. (2014). Proč se chci stát učitelkou v mateřské škole. Pedagogická orientace, 24(4), 510-534. - 23 citácií, 6 citácií na WoS
OP VVV (Operačný program výskum, vývoj a vzdělávání)
Názov: Fakultní učitel jako facilitátor kvalitní přípravy budoucích učitelů mateřských škol a 1. stupně základních škol, roky 2020-2022
TAČR (Technická agentúra ČR)
Názov: Koncepce vzdělávání pro generaci Alfa s využitím badatelských principů učení se v mateřské škole, roky 2019-2020
MŠMT Fond vzdělávací politiky
Názov: Předcházení šoku z reality u budoucích učitelů mateřských a základních škol v období profesního startu, roky 2017-2020
.VEGA 1/0484/21 Premeny rodinnej výchovy a rodičovského vzdelávania na Slovensku / spoluriešiteľka projektu / 2023.
Rozvojový projekt MŠVVaŠ SR 001UK-2-3/2022 Systematická podpora poskytovania a uskutočňovania doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia na Univerzite Komenského v Bratislave / zodpovedná riešiteľka projektu / 12-2022 - 06-2023.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
člen | Vedecká rada FHS UTB | 2012 - 2022 |
predseda Oborovej rady doktorského studia Pedagogika | FHS UTB ve Zlíně, ČR | 2014 - 2022 |
člen | Oborová rada doktorského studia (Pedagogika) PdF UP v Olomouci | 2015-2022 |
člen | Pracovná skupina pre tvorbu kurikula predškolského vzdelávania v ČR pri MŠMT | 2016 - 2018 |
člen | Vedecká rada FiF UK | od 1.9.2023 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Univerzita Kazimierza Wielkiego | Bydgoscsz, Poľsko | 2010 | spolupráca pri výskume -. pobyt realizovaný v rámci inej univerzity |
Univerzita Tampere | Fínsko | krátkodobý pobyt 1 týždeň - jún 2017 | výučba - projekt inej univerzity |
Univerzita Ochridski, Sofia | Bulharsko | marec - apríl 2011 | tvorba spoločnej monografie - projektová podpora |
Pedagogická fakulta, Warzsawa | Polsko | 1 týždeň - 2005 | Erasmus |
Fakulta kultúrno-spoločenských vied, Osnabruck, | Nemecko | marec 2003 | medzinárodný projekt s MU Brno |
Pedagogická akadémia Naarden | Holansko | 1 týždeň apríl 2004 | projekt spolupráce s MU Brno |
Významné ocenenia