Meno a priezvisko | doc. PhDr. Mária Matulčíková, CSc. |
Typ dokumentu | Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby |
Názov vysokej školy | Univerzita Komenského v Bratislave |
Sídlo vysokej školy | Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava |
Názov fakulty | Filozofická fakulta |
Sídlo fakulty | Gondova 2, 81102 Bratislava |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Odborná pracovníčka | Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta so sídlom v Trnave | 1980-1986 |
odborná pracovníčka, vysokoškolská učiteľka | Univerzita Komenského, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | 1986-2020 |
Vysokoškolská učiteľka | Vysoká škola múzických umení, katedra tanečnej tvorby v Bratislave | 2021 - |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Seminar für Waldorfspädagogik/ R. Steiner Education´s Theory studies | Institut für Waldorfpädagogik, Stuttgart, Karlova Univerzita, Praha, Ostravská univerzita, Ostrava | 1994 |
Špecializačné štúdium liečebnej pedagogiky | Hogeschool Zeist Nederland | 2000 |
Špecializačné štúdium Montessori pedagogiky | Slovenská asociácia Montessori, Bratislava | 2002 |
Project based learning. Talentway | Ekonomická univerzita | 2019 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Všeobecná didaktika I. a II. | Pedagogika v kombinácii (UAP) | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika pedagogiky I. a II. | Pedagogika v kombinácii (UAP) | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Všeobecná didaktika | Učiteľský základ | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Alternatívne školy - pedagogický systém M.Montessoriovej v teóri a praxi | Pedagogika v kombinácii (UAP) | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Školský manažment | Pedagogika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Pedagogika v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogika v kombinácii | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Základy školskej legislatívy | Pedagogika v kombinácii | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Alternatívne školy | Učiteľský základ | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci | Pedagogika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Reformnopedagogické a alternatívne školy a ich prínos pre reformu školy = Progressive and alternative schools and their contribution to the school reform. - Bratislava : AG musica liturgica, 2007. - 270 s.
Svetovalna pomoč otrokom in mladini na Slovaškem.Lit. 48 zázn. In: Šolsko svetovalno delo. - Roč. 3, č. 3-4 (1998), s. 44-56
Štúdiá o deťoch a detstve - konceptuálne a obsahové otázky = Child and childhood study - innovation for theory, research and practice
Lit. 53 zázn. In: Paedagogica 22. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2010. - S. 57-77. - ISBN 978-80-223-2912-5 Edícia: Zborník Filozofickej fakulty Univerzity Komenského
Teória výchovy : v dimenziách teórie a praxe. - (Zborník Filozofickej fakulty Univerzity Komenského) Lit. 10 zázn.
In: Paedagogica 20. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2008. - S. 81-101. - ISBN 978-80-223-2536-3
Perspektívy rozvoja všeobecnej didaktiky v kontexte českého a slovenského pedagogického myslenia [elektronický dokument] : (historická sila a slabosť všeobecnej didaktiky) Lit.: 24 zázn. In: Perspektívy rozvoja pedagogiky a andragogiky v Slovenskej republike a v krajinách strednej Európy [elektronický dokument]. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2018. - S. 8-18 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-223-4706-8
Podnety antropologickej teórie Márie Montessoriovej pre riešenie závažných problémov školskej výchovy v súčasnosti In: Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie : teoria i badania. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2019. - S. 31-42. - ISBN 978-83-8061-762-9
Paralely v uplatňovaní teórií výchovy (vychovávania) a didaktických teórii a prax školského vzdelávania [elektronický dokument] In: Pedagogika a andragogika 1 [elektronický dokument] : (vedy o výchove a vzdelávaní). - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. - S. 31-52 [online]. - ISBN 978-80-223-5146-1
Perspektívy rozvoja všeobecnej didaktiky v kontexte českého a slovenského pedagogického myslenia [elektronický dokument] : (historická sila a slabosť všeobecnej didaktiky) In: Perspektívy rozvoja pedagogiky a andragogiky v Slovenskej republike a v krajinách strednej Európy. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2018. - S. 8-18 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-223-4706-8
Príprava pedagógov v nemecky hovoriacich krajinách. In: Vybrané aspekty pedagogickej profesie [elektronický dokument] : zborník vedeckých štúdií. - Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018. - S. 226-236 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-555-1973-
Karolčík, Štefan - Čipková, Elena - Veselský, Milan - Hrubišková, Helena Matulčíková, Mária: Quality parameterization of educational resources from the perspective of ateacher Lit.: 29 zázn., 1 obr., 11 tab. In: British Journal of Educational Technology. - Vol. 48, No. 2 (2017), s. 313-331. - ISSN 0007-1013, Registrované v: Scopus; Registrované vo: WOS; Indikátor časopisu: IF (JCR) 2017=2,729 [2016-2,410]
Kvartil Q: wos-jcr -- Q1 [education & educational research] -- 2016
Reformnopedagogické a alternatívne školy a ich prínos pre reformu školy = Progressive and alternative schools and their contribution to the school reform. - Bratislava : AG musica liturgica, 2007. - 270 s.
Lit. 159 zázn. ISBN 978-80-969784-0-3
Ohlasy (8):
[o5] 2008 Vališová, A.: Problemy wczesnej edukacji, roč. 4, č. 2 (8), 2008, s. 202-204
[o5] 2009 Vališová, A.: Aula, roč. 17, č. 1, 2009, s. 62-63
[o3] 2010 Veteška, J.: Kompetence ve vzdělávání dospělých. Praha : Univerzita J.A. Komenského, 2010, S. 159
[o3] 2011 Veteška, J.: Proměny školního vzdělávání v biodromálním kontextu. Praha : Dashöfer, 2011, S. 142
[o6] 2010 Kudláčová, B.: Európske pedagogické myslenie od antiky po modernu. Trnava : TU, 2010, S. 226
[o4] 2015 Droščák, M.: Úvod do všeobecnej didaktiky pre študentov učiteľstva. Trnava : UCM, 2015, S. 117
[o4] 2019 Zolcerová, I.: Prvky projektového vyučovania na predmete odborná nemčina 3. In: Lingua academica, roč. 6. Bratislava : Stimul, 2019, S. 54
[o4] 2014 Droščák, M.: Aktivizujúce vyučovacie metódy v praxi vyučovania strednej školy. Trnava : UCM, 2014, S. 122
V spoluautorstve. Quality parameterization of educational resources from the perspective of ateacher
Lit.: 29 zázn., 1 obr., 11 tab. In: British Journal of Educational Technology. - Vol. 48, No. 2 (2017), s. 313-331. - ISSN 0007-1013
Registrované v: Scopus; Registrované vo: WOS; Indikátor časopisu: IF (JCR) 2017=2,729 [2016-2,410]
Kvartil Q: wos-jcr -- Q1 [education & educational research] -- 2016
Ohlasy (1):
[o3] 2017 Hai-Jew, S.: Techniques for Coding Imagery and Multimedia: Emerging Research and Opportunities. Hershey : IGI Global, 2017, S. 459
Svetovalna pomoč otrokom in mladini na Slovaškem. Lit. 48 zázn. In: Šolsko svetovalno delo. - Roč. 3, č. 3-4 (1998), s. 44-56
Ohlasy (5):
[o3] 1999 Bezič, T.: Svetovalno delo v vrtih, osnovnih in srednjih šilach. Ljubljana : Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 1999, S. 24
[o3] 2000 Resman, M.: Savjetodavni rad u vrticu i školi. Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2000, S. 222
[o4] 2008 Mrvar, P.: Psychológia a patopsychológia dieťaťa, roč. 43, č. 2, 2008, s. 189
[o3] 2019 Hrčan, Z.: School pedagogue in primary school in the Republic of Serbia. In: Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie : teoria i badania. Lublin : Wydawnictwo KUL, 2019, S. 194
[o3] 2021 Hrčan, Z.: Podpora osobnostného rozvoja žiaka zo strany školského pedagóga na základnej škole v Srbskej republike : výskumné zistenia. In: Pedagogika a andragogika 1 (vedy o výchove a vzdelávaní). Bratislava : Univerzita Komenského,2021, S. 200
Riešiteľka: Slovenská encyklopédia edukológie. Vega 1/0152/11. 2011-2014. Výstup 2015. Slovak educological encyklopedie. 2015.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Organizácia doktorandského štúdia, odbor 1.1. 4 Pedagogika. | Filzofická fakulta UK Bratislava | 2016-2019 |
Zabezpečovanie výučby povinných, povinne voliteľných a voliteľných predmetov v bakalárskom a magisterskom štúdiu. | Filozofická fakulta UK v Bratislave | 2016-2020, 2022 |
Vedenie bakalárskych, diplomových a dizertačných prác. | Filozofická fakulta UK v Bratislave | 2016-2020, 2022 |
Členka skúšobnej komisie pre rigorózne skúšky. | 2016-2020, 2022 | |
Členka a (predsedníčka) štátnicových komisií (bakalárske) a magisterské štúdium. Recenzentka dizertačných prác v odbore Pedagogika. | Filozofická fakulta UK v Bratislave | 2016-2020, 2022 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Florida Atlantic University | Boca Raton, FL | 1996 | Alternative teacher´s Training |
Filozofski fakultet LU, Ljubjlana | Ljubljana, Si | 1997 | Šolska svetovalna služba |
Univerzita Karlova, | Praha, ČR | 2010 | Bilaterálna univerzitná zmluva |
Katolícka univerzita Lublin | Lublin, Pl | 2019 | Erazmus |
Členka redakčnej rady vedeckého časopisu Pedagogika.sk Editorial Board Pedagogika.sk, Editor.