Meno a priezvisko | doc. Mgr. Ivan Lacko, PhD. |
Typ dokumentu | Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby |
Názov vysokej školy | Univerzita Komenského v Bratislave |
Sídlo vysokej školy | Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava |
Názov fakulty | Filozofická fakulta |
Sídlo fakulty | Gondova 2, 81102 Bratislava |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
asistent a lektor | Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave | 1999-2004 |
odborný asistent | Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave | 2005-2022 |
docent | Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave | 2022-doteraz |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Program in International Education | BARD College, USA | 1995-1996 |
Fulbright Scholar Program | University of Minnesota, USA | 2012 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Americká literatúra do konca 19. storočia | anglický jazyk a literatúra | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Americká literatúra do konca 19. storočia | anglický jazyk a kultúra | I. | filológia |
Americká literatúra 20. a 21. storočia | anglický jazyk a literatúra | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Americká literatúra 20. a 21. storočia | anglický jazyk a kultúra | II. | filológia |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
anglický jazyk a literatúra | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
anglický jazyk a literatúra | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
anglický jazyk a kultúra | I. | filológia |
anglický jazyk a kultúra | II. | filológia |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Populárna kultúra anglofónnych oblastí | anglický jazyk a literatúra | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Americké divadlo a spoločnosť | anglický jazyk a kultúra | II. | filológia |
Jazyk a prezentačné zručnosti | anglický jazyk a kultúra | II. | filológia |
Globálne problémy vo vzdelávaní | anglický jazyk a literatúra | I.+II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
AFC - Freedom stuck in the throat: Yussef El Guindi’s Back of the Throat through the prisms of an individual conflict and a polarized society
ADF - Imaginative communities: the role, practice and outreach of community-based theatre
ADD - Ani úmysel, ani náhoda - skôr niečo medzi tým posthumanistické témy vo filme Ex Machina
ADD - On the path to sentience - post-digital narratives in "Westworld"
AAB - Prekrásny nový postsvet posthumánne situácie v literárnych a filmových dielach
ADD - Ani úmysel, ani náhoda - skôr niečo medzi tým posthumanistické témy vo filme Ex Machina
ADD - On the path to sentience - post-digital narratives in "Westworld"
AAB - Prekrásny nový postsvet posthumánne situácie v literárnych a filmových dielach
ADD - Saviors, naifs, or orphans? the posthuman condition in literary and cinematic perspectives on human cloning
ADN - Hate crime trauma and pain affiliation, becoming and in-Betweenness in The Laramie project
ADD - On the path to sentience - post-digital narratives in "Westworld" - cit. [o1] 2021 - Roca, A. - Del Piero, G. - La ira de Dios : conocimiento, tecnología y control social en dos series de TV contemporáneas. - In: Ética and cine, roč. 11, č. 1, 2021 ; s. 28 ; ESCI
[o3] 2021 - Parker, A. J. - Weissert, T. - “Out of Repetition Comes Variation”: Varying Timelines, Invariant Time, and Dolores’s Glitch in Westworld. - In: Time in Variance . - Boston : Brill,
AFC - Freedom stuck in the throat: Yussef El Guindi’s Back of the Throat through the prisms of an individual conflict and a polarized society - cit.
[o3] 2019 - Gheorghiu, O.-C. - Framing Islam in Post-9/11 US. A Literary Account : Yussef El Guindi’s Back of the Throat (2006). - In: Ideology, Identity, and the US : Crossroads, Freeways, Collisions . - Berlín : Peter Lang, 2019 ; S. 57
[o1] 2018 - Al-Shetawi, M. F. - Combating 9/11 negative images of Arabs in American culture : a study of Yussef El Guindi’s drama. - In: Journal of ethnic and cultural studies, roč. 7, č. 3, 2020 ; s. 177-199 ; SCOPUS
[o1] 2021 - Al-Shetawi, M. F. - Countering Post-9/11 Stereotypes: Arab American Playwrights Make Their Voices Heard. - In: Jordan Journal of modern Languages and Literatures, roč. 13, č. 3, 2021 ; s. 531 ; SCOPUS ; SSCI ; SCIE
APVV-17-0064 – Analýza multidimenzionálnej podoby trans- a post-humanizmu
VEGA č. 2/0107/14 – Hypermediálny artefakt v postdigitálnej dobe
VEGA č. 1/0799/18 – Národné literatúry v epoche globalizácie (vznik a vývin americko¬¬slovenskej literárnej a kultúrnej identity
“Teachers of English for Future Europe (TEFE): EU mobility and employability through the Internationalisation of Teaching Practice“ v rámci programy Erasmus+, Key Action 2: Strategic Partnership.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
senátor | Akademický senát UK | 2007-2011 |
predseda | Akademický senát Filozofickej fakulty UK | 2013-2018 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
University of Minnesota | Minneapolis, United States | feb 2012 - jul 2012 | Fulbright Scholar Program |