Meno a priezvisko | doc. PhDr. Daniela Čechová, PhD. |
Typ dokumentu | Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby |
Názov vysokej školy | Univerzita Komenského v Bratislave |
Sídlo vysokej školy | Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava |
Názov fakulty | Filozofická fakulta |
Sídlo fakulty | Gondova 2, 81102 Bratislava |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborná asistentka | Univerzita Komenského v Bratislave | 1989-2021 |
docentka | Univerzita Komenského v Bratislave | 2021 |
odborná asistentka | Slovenská zdravotnícka univerzita v Bratislave | 2014-2021 |
docentka | Slovenská zdravotnícka univerzita v Bratislave | 2021- |
konateľka, riaditeľka | ADLEROVSKÁ PSYCHOTERAPEUTICKÁ SPOLOČNOSŤ, s.r.o. | 2010- |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Výcvik v EMDR a psychotraumatológii | SIPE, EMDR Slovensko | 2018-2020 |
Adlerovská terapiou hrou | Slovenská asociácia individuálnej psychológie | 2019 |
Rodinná terapia a EMDR – integratívny prístup pod vedením Michela Silvestre z EMDR Europe | SIPE | 2019 |
Účasť na Medzinárodnej letnej škole adlerovskej psychológie | ICASSI | 2015 Ottawa, 2016 Valetta, Cork 2004, Gyor 2008, Hitzkirch 210, Wageninger 2013, Dublin, 2015, Trenčianske Teplice 2016, Bonn 2018, Sibiou 2019 |
Symposium A.Adler and the Social Engagement of Individual Psychology | Austrian Association of Individual Psychology | 2013 |
Výcvik v adlerovskej psychoterapii a poradenstve – Certifikát o absolvovaní 680 hodín | Slovenská adlerovská spoločnosť | 2004-2007 |
Diplom o špecializácii v poradenskej psychológii | Slovenská zdravotnícka univerzita | 2015 |
Certifikovaná pracovná činnosť Psychoterapia | Slovenská psychoterapeutická spoločnosť | 2009 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Psychologické poradenstvo v celoživotnom vývine | psychológia | M.A. | psychológia |
Poradenské a psychoterapeutické prístupy | psychológia | M.A. | psychológia |
Školská psychológia | psychológia | M.A. | psychológia |
Edukačná psychológia | psychológia | BA | psychológia |
Psychológia pre učiteľov 1 a 2 | učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov | 1. |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Poradenské zručnosti | psychológia | M.A. | psychológia |
Psychodiagnostika v praxi | psychológia | M.A. | psychológia |
Odborná prax | psychológia | M.A. | psychológia |
Individuálna psychológia | psychológia | M.A. | psychológia |
Psychológia pre učiteľov 1 a 2 | učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov | BC | |
Poradenská psychológia | psychológia | Bc. | psychológia |
Seminár k diplomovej práci | psychológia | M.A. | psychológia |
Psychologické poradenstvo v celoživotnom vývine | psychológia | MA | psychológia |
AAA01 Marková, D. (50%) - Čechová, D. (50%): Adlerian ethics: applications in counselling and psychotherapy. - [1. vyd.]. - London: Adlerian society UK, 2016
ADC01 Čechová, Daniela [UKOFIPS] (100%) : Vegetariáni vo svetle freiburského osobnostného dotazníka.
In: Československá psychologie. - Roč. 39, č. 2 (1995), s. 150-158. - ISSN (print) 0009-062X
Lit. 18 zázn.
In: Československá psychologie. - Roč. 39, č. 2 (1995), s. 150-158. - ISSN (print) 0009-062X
AED05 Čechová, D.: Životný štýl - osobnosť ako súbor presvedčení. In: Životný štýl, tvorivosť a reziliencia adolescentov. Bratislava: Univerzita Komenského, 2013. - S. 9-27 [CD-ROM]
BAB01 Čechová, Daniela [UKOFIPS] (20%) - Majzlanová, Katarína [UKOPDLBP] (20%) - Petrasová, Alica (20%) - Končoková, Eva (20%) - Čerešníková, Miroslava (20%): Učebný plán a učebné osnovy pre 1. a 2. ročník tranzitívnej triedy špeciálnej základnej školy.Metódy učenia a vyučovania. Tranzitívna trieda. - Bratislava: [s.n.], 2006. - 72+74+109 s. + 1 CD ROM. ISBN 80-968914-9-9
ADE03 Čechová, Daniela [UKOFIPS] (50%) - Peluso, Paul R. (50%): Individual psychology in the Slovak Republic. Lit. 9 zázn. In: The journal od individual psychology. - Roč. 68, č. 3 (2012), s. 280-293. - ISSN 1522-2527
Čechová, Daniela [UKOFIPS] (100%) : Healing in individual psychology and psychotraumatology [elektronický dokument] In: Challenges in the global world : healing and growth [elektronický dokument] : abstract book of the 28th International congress of Individual psychology. - Ľvov : Halych-Press, 2021. - S. 45-45 [online]. - ISBN 978-617-7617-66-1
[Challenges in the global world. 27, Ľvov, 10.07.2021 - 14.07.2021]
Remarcable similarities have been noticed between approaches of Individual Psychology and Psychotraumatology in therapy and healing.
Individual psychology uses encouragement as profound attitude in counselling/therapeutical processes. Psychotraumatology uses stabilisation and re-sourcing.
Both schools od psychology deal with memories. For individual Psychology memories are projective diagnostic method for understanding personality/lifestyle of an individual and their reconstruction serves as a measurement of a behavioral change.
For Psychotraumatology traumatic memories are the base for treatment and healing altogether with Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR). Shapiro (1995, 2001) hypothesiszes that EDMR therapy facilitates the accesssing of the traumatic memory network, so that information processing is enahnced, with new associations forged between the traumatic memory and more adaptive information.
Both diciplines work within subjective frame of work, subjective perception, interpretation and construction of an individual.
Both branches od psychology are contextual and relational.
Therapeutical relationship/alliance is equally substiantial in both branches. IP and psychotraumatology are effective and bring clear understanding and relief in brief time.
Particular differences between Individual Psychology and Psychotraumatology will also be mentioned in the presentations with the focus laid on single trauma, complex trauma in childhood and adulthood and parenting styles.
Case studies from private practise of presenter will be used to illustrate above mentioned concepts.
AAA01 Marková, D. (50%) - Čechová, D. (50%): Adlerian ethics: applications in counselling and psychotherapy. - [1. vyd.]. - London: Adlerian society UK, 2016.
Zúročenie poznatkov a skúseností dostalo tvár v monografii Adlerian Ethics: Application in Counselling and Psychotherapy, ktorú sme s kolegyňou Markovou napísali získaní 1. miesta v grantovej súťaži a obdržaní grantu od Clonic Estate Publication Grant v r. 2015. V monografii sme priniesli úplne nový uhol pohľadu na individuálnu psychológiu, vyzdvihli sme jej morálny rozmer a vysvetlili ho v teórii konceptualizácie indivídua, identifikácie troch pilierov adlerovskej etiky a jej aplikácie v poradenstve a psychoterapii. Knižku osobne pokrstila prof. Eva Dreikurs Ferguson, dcéra Rudolfa Dreikursa.
AEC01 Poláková, Daniela (50%) - Čechová, Daniela [UKOFIPS] (50%): Social interest within an organisational context Lit.: 60 zázn. In: 2019 UK Adlerian year book : a collection of topical essays. - Londýn : Institute for individual psychology, 2019. - S. 119-143. - ISBN 978-0-905860-31-2
The issue of belongingness is linked to many areas of human life. One of them is a work area – the organization, where an individual works. The importance of the work area was recognized also by Adler himself, as he included it in the three life tasks: love task, social task and work task. The belongingness as interpreted by individual psychology is represented by the concept of social interest. From the Adlerian perspective, the individual needs to have adequately developed social interest in order to be able to solve all the life tasks. Since we are interested in the relation between social interest and work as one of the life tasks, it begs the question, which concepts of belongingness brings the field of organizational psychology. In a contrast to social interest, in the organization we deal with a specific kind of sense of belonging that an employee feels to the particular organization, where they work. There are two well-known concepts of belonging to organization in the organizational literature and research: organizational identification and organizational commitment (specifically affective organizational commitment). The goal of this paper is to bring an original link between social interest and organization, a place where an individual performs one of his life tasks. We will focus on the similarities and differences between social interest, organizational identification and affective organizational commitment. The theory of social interest assumes that its developed degree is represented by the ability to cooperate, contribute and be empathic (Ansbacher, 1968). This kind of behaviour is very desirable at work. In organizational psychology is this kind of behaviour covered in the concept of organizational citizenship behaviour (OCB), which includes voluntary contributing and prosocial behaviour of the employee in or to organization. If the individual feels he belongs and is a significant part of his social environment, he will strive to contribute to its welfare and welfare of the whole society. If the employee feels he belongs, he is identified with and emotionally attached to the organization he works in, he will strive to behave according to the organizational norms, cooperate with co-workers and spread the good reputation of the organization around. So the parallel of the belonging and contributing is found in organizational environment where the relation individual – society that was emphasized by Adler in his revolutionary psychological theory is represented by the relation employee – organization. In this paper we will clarify the concept of social interest and introduce the concepts of organizational identification, affective organizational commitment and organizational citizenship behaviour and their possible links and connections.
BCI01 Čechová, Daniela [UKOFIPS] (100%) : Intervencie v individuálnej psychológii. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. - 96 s. [3,74 AH] [print]
Skriptá o intervenciách v školstve a rodičovstve som napísala z dôvodu absencie tematickej odbornej literatúry pri príprave odborníkov pre školskú a poradenskú psychologickú prax. Špeciálne sú určené študentom kurzov Intervencie a poradenstvo v edukácii, Rodina a výchova v individuálnej psychológii a Individuálna psychológia pre učiteľov, ako i odborníkom z praxe.
Vo Viedni, na začiatku minulého storočia, sa udiala taká spolupráca medzi psychológmi, najmä adlerovcami, a štátom, ako nikdy v histórii, preto v prvej časti objasňujeme pozadie politickej a spoločenskej situácie a oboznamujeme čitateľa s vývojom Adlerových názorov na výchovu a vzdelávanie. Stručne prezentujeme základné teoretické východiská individuálnej psychológie, pojmy ako: dedičnosť, prostredie a kreatívne self, inferiorita a superiorita, rovnocennosť, spolupráca a vplyv rodinnej atmosféry, rodinná konštelácia, rodičia, súrodenci, cit spolupatričnosti, holizmus, kontextuálnosť a začlenenosť, teleológia, ciele a účelovosť správania, psychopatológia a zmena v individuálnej psychológii. Ďalej prezentujeme nosné koncepty individuálnej psychológie zasadené do praxe intervencií, ako chybné ciele správania, kruciálne C, logické dôsledky, dodávanie odvahy. Podľa individuálnej psychológie základnou psychologickou potrebou je potreba patriť a žiaci sa v škole nevhodne správajú, ak necítia, že tam patria. Ak sú navyše presvedčení o svojej nerovnocennosti s ostatnými, ich správanie sa zhoršuje. Učiteľom a školským psychológom predstavujeme množstvo intervencií, ktoré modelujú riešenia problémov v správaní a motivácii žiakov v škole. V tabuľkách na príkladoch ilustrujeme kategórie použitia logických dôsledkov v škole a sumarizujeme najdôležitejšie poznatky o intervenciách a ich dôsledkoch. Tretia kapitola obsahuje odpovede na 21 odpovedí o rodičovstve, ktoré zahŕňajú veľké množstvo konkrétnych intervencií odporúčaných rodičom, vychádzajúcich z individuálnej psychológie.
Najlepšie praktiky individuálnej psychológie sú analytické, kognitívne, behaviorálne, ale najmä humanistické. Najväčší prínos skrípt vidím v ich modernom prístupe k chápaniu správania, podporovaniu zdravého duševného vývoja mládeže a využiteľnosti v praxi - individuálna psychológia predvídala rozvoj pozitívnej psychológie a psychológie reziliencie.Správanie a motivácia žiakov spôsobujú učiteľom, rodičom, vychovávateľom značné problémy, s ktorými potom prichádzajú do ambulancií psychológov. Ambíciou týchto nových skrípt je pomôcť porozumieť správaniu detí a dospievajúcich a byť efektívnejší v ich ovplyvňovaní a rodičovstve.
AFC01 Čechová, Daniela [UKOFIPS] (100%) : Problémový žiak alebo problémové správanie? : efektívne intervencie pre učiteľov
Lit. 11 zázn. In: Škola jako místo setkávání 2016 aneb učení je zábavné a inspirativní v každém věku. - Praha : Univerzita Karlova, 2016. - S. 11-18. - ISBN 978-80-7308-643-5
[Škola jako místo setkávání 2016 aneb učení je zábavné a inspirativní v každém věku : medzinárodná konferencia. 9., Praha, 15.4.2016.
Vyžiadaná prednáška, odpublikovaná v uvedenom citačnom zdroji sa zaoberala teoretickými premisami pre efektívne porozumenie správaniu detí - žiakov v škole. Vychádza najmä zo psychologickej školy individuálnej psychológie, ktorá za základnú potrebu ľudskej existencie považuje potrebu patriť a za jej neuspokojením vidí problémy v správaní detí. Predstavený je koncept štyroch cieľov nevhodného správania R. Dreikursa a spôsoby ich diagnostikovania, efektívne intervencie a model riešenia správania žiakov v školskom prostredí pre učiteľov, špeciálnych pedagógov a školských psychológov.
AAA01 Marková, Dagmar (50%) - Čechová, Daniela [UKOFIPS] (50%): Adlerian ethics : applications in
counselling and psychotherapy. - [1. vyd.]. - London : Adlerian society UK, 2016. - 156 s.
Lit. 174 zázn.
ISBN 978-0-905860-27-5
Ohlasy (7):
[o4] 2016 Dan, J.: Nové poznatky v poradenskej psychológii [elektronický zdroj]. Ružomberok : Verbum,
2016, S. 33
[o4] 2016 Lajčiaková, P.: Nové poznatky v poradenskej psychológii [elektronický zdroj]. Ružomberok :
Verbum, 2016, S. 183
[o3] 2017 Bluvshtein, M. - Moses, S.: Maskulôine protest. In: Encyclopedia of personality and individual
differences. Cham : Springer, 2017, S. Nestr.
[o4] 2018 Turčan, C.: Individualization and the ideal of self-realization in conditions of reflexive modernity.
In: Communications, roč. 20, č. 2a, 2018, s. 6
[o3] 2019 Mansager, E. - Griffith, J.: Respecting differences : theoretical variance between Adler and Dreikurs.
In: The journal of individual psychology, roč. 75, č. 3, 2019, s. 230
[o5] 2017 Mansager, E.: Adlerian ethics : applications in counselling and psychotherapy. In: Adlerian year
book 2017. Croydon : Adlerian society UK, 2017, s. 17-183
[o1] 2018 Lukšík, I.: Resilience of young people in residential care. In: Journal of social service research, roč.
44, č. 5, 2018, s 714-729 - SSCI
ADC01 Čechová, Daniela [UKOFIPS] (100%) : Vegetariáni vo svetle freiburského osobnostného dotazníka
Lit. 18 zázn.
In: Československá psychologie. - Roč. 39, č. 2 (1995), s. 150-158. - ISSN (print) 0009-062X
Ohlasy (1):
[o1] 2008 Brummett, B. H. - Siegler, I. C. - Day, S. - Costa, P. T.: Behavioral medicine, roč. 34, č. 1, 2008, s.
10 - SSCI
ADF06 Čechová, Daniela [UKOFIPS] (50%) - Hlistová, Eva (50%): Šikanovanie cez internet
Lit. 6 zázn.
In: Prevencia. - Roč. 8, č. 2 (2009), s. 40-46. - ISSN 1336-3689
Ohlasy (9):
[o4] 2011 Dulovics, M.: Zborník vedecko-výskumných prác katedry pedagogiky (7). Banská Bystrica : UMB,
2011, S. 178
[o4] 2013 Kováčová, A.: Elektronické šikanovanie ako nový rozmer agresívneho správania v podmienkach
stredných škôl. In: Zborník vedecko-výskumných prác doktorandov Pedagogickej fakulty UMB v Banskej
Bystrici, roč. 1. Banská Bystrica :Inštitút vedy a výslumu PF UMB, 2013, S. 86
[o1] 2015 Kopecký, K. - Szotkowski, R.: Kyberšikana a další formy rizikového chování českých dětí v
prostředí internetu. In: Adiktologie, roč. 15, č. 3, 2015, s. 232 - SCOPUS
[o3] 2015 Kopecký, K. - Szotkowski, R. - Krejčí, V.: Rizikové formy chování českých a slovenských dětí v
prostředí internetu. Olomouc : UP, 2015, S. 148
[o3] 2015 Kopecký, K. - Szotkowski, R.: Cyberbullying, sexting and establishment of risky contacts by Czech
children within the internet environment - research and prevention. In: International journal of science and
research [elektronickýdokument], roč. 4, č. 5, 2015, s. https://www.ijsr.net/archive/v4i5/SUB154369.pdf
[o3] 2015 Kopecký, K.: Specifické rysy kyberšikany u českých dětí v kontextu systému všeobecné primární
prevence (pohledem kvantitativně-kvalitativního výzkumu). In: E-Pedagogium, č. 3, 2015, s. 82
[o4] 2017 Hollá, K.: Potenciální kyberagresori a kyberobete v školách - výchovné výzvy. In: Studia scientifica
Facultatis Paedagogicae, roč. 16, č 1, 2017, s. 217
[o4] 2013 Jánošová, D.: Nástrahy nových médií. In: Súmrak médií : problematika narácie v médiách. Žilina :
Žilinská univerzita, 2013, S. 45
[o3] 2013 Hollá, K: Cyber bullying - inapropriate adolescent behaviour in the 21st century. In: Sapere Aude
2013 : pozitivní vzdělávání a psychologie 3. Hradec Králové : Magnanimitas, 2013, S. 121
AED05 Čechová, Daniela [UKOFIPS] (100%) : Životný štýl - osobnosť ako súbor presvedčení
Lit. 35 zázn.
In: Životný štýl, tvorivosť a reziliencia adolescentov [elektronický zdroj]. - Bratislava : Univerzita
Komenského, 2013. - S. 9-27 [1,48] [CD-ROM]. - ISBN 978-80-223-3504-1
Ohlasy (5):
[o4] 2013 Mesárošová, B.: Životný štýl, tvorivosť a reziliencia adolescentov [elektronický zdroj]. Bratislava :
Univerzita Komenského, 2013, S. 49
[o4] 2013 Konrádová, Ľ.: Životný štýl, tvorivosť a reziliencia adolescentov [elektronický zdroj]. Bratislava :
Univerzita Komenského, 2013, S. 74
[o4] 2013 Szobiová, E.: Životný štýl, tvorivosť a reziliencia adolescentov [elektronický zdroj]. Bratislava :
Univerzita Komenského, 2013, S. 100
[o4] 2013 Krčíková, A. - Mesárošová, B.: Životný štýl, tvorivosť a reziliencia adolescentov [elektronický
zdroj]. Bratislava : Univerzita Komenského, 2013, S. 165
[o4] 2013 Šuchová, J.: Životný štýl, tvorivosť a reziliencia adolescentov [elektronický zdroj]. Bratislava :
Univerzita Komenského, 2013, S. 184
AFC02 Čechová, Daniela [UKOFIPS] (100%) : Vplyv poradia narodenia na osobnosť chlapcov a dievčat
Lit. 13 zázn.
In: Svět žen a svět mužů : polarita a vzájemné obohacování [elektronický dokument]. - Olomouc :
Českomoravská psychologická společnost, 2005. - S. 1-5 [CD-ROM]. - ISBN 80-244-1059-1
[Psychologické dny 2004 : Svět žen a svět mužů : polarita a vzájemné obohacování : konferencia. 22.,
Olomouc, 9.-11.9.2004]
Ohlasy (6):
[o4] 2004 Szobiová, E. - Jansová, D.: 40 skúmania psychického vývinu detí a mládeže, súčasné problémy a
perspektívy v zjednotenej Európe. Bratislava : Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, 2004,
S. 7
[o4] 2007 Szobiová, E.: Psychológia a patopsychológia dieťaťa, roč. 42, č. 1-2, 2007, s. 23
[o4] 2008 Szobiová, E.: Psychologica 39. Bratislava : Stimul, 2008, S. 583
[o4] 2008 Szobiová, E.: Studia psychologica, roč. 50, č. 4, 2008, s. 380
[o4] 2012 Konrádová, Ľ. - Turisová, N.: Psychologica 41 [elektronický dokument]. Bratislava : STIMUL,
2012, S. 444
[o4] 2017 Balogová, B.: Raná spomienka ako komponent životného štýlu seniora. In: Journal socioterapie, roč.
3, č. 1-2, 2017, s. 15
GRANTOVÁ SÚŤAŽ Clonic Estate Publication Grant (1/2015-6/2016) Zodpovedná riešiteľka (50%), D. Marková (50%). Napísanie a v r. 2016 publikovanie monografie Adlerian Ethics: Application in Counselling and Psychotherapy (ISBN 978-0-905860-27-5). V publikácii sme priniesli úplne nový pohľad na dielo Alfreda Adlera: keďže individuálna psychológia obsahuje morálny rozmer, považujeme ju za psychológiu hodnôt, tento rozmer IP sme postrehli a vysvetlili z hľadiska konceptualizácie indivídua, identifikácie troch pilierov adlerovskej etiky a jej aplikácie v poradenstve a psychoterapii.
Národný projekt "Odborná prax pre študentov sociálnej práce a psychológie" (12/2021 - 12/2023, expertka-odborná garantka pre oblasť psychológie). V rámci operačného programu Ľudské zdroje, Prioritná os 8: REACT EU, investičná priorita 8.1 Podpora nápravy dôsledkov krízy v kontexte pandémie COVID-19 a príprava zelenej, digitálnej a odolnej obnovy hospodárstva sa projekt zacieli na tvorbu nových, systémových opatrení, ktoré vytvoria a zjednotia nastavenia a pravidlá výkonu odbornej praxe študentov psychológie a sociálnej práce a ich implementáciu v rámci praxových pracovísk Rezortu práce, sociálnych vecí a rodiny tak, aby bolo podporené prepojenie vysokoškolského vzdelávania v týchto študijných odboroch s odbornou praxou s cieľom lepšej prípravy študentov po ukončení štúdia na trh práce a výkon povolania.
Psychological Early Intervention: Clinical Training (2020-1-PL-KA202-082075) ERASMUS+ (KA2 - Cooperation for innovation and the exchange of good practices; KA202 - Strategic Partnerships for vocational education and training)2020-2022; Erasmus + (strategické partnerstvá) č. 2020-1-PL-KA202-082075; (spoluriešiteľka); Psychologické rané intervencie: klinický tréning. Pandémia 2020 Covidu-19 zdôrazňuje význam kruciálnych kompetencií zdravotníkov a záchranárov, ktorí sú zapojení do núdzových intervencií. Odpoveďou je zlepšenie Európskeho systému VET vzdelávania v rámci psychologických raných intervencií s cieľom posilniť dostupnosť a odbornosť v danej oblasti, ktoré zvýšia profesionalitu starostlivosti poskytovanej psychológmi, psychoterapeutmi a psychoanalytikmi. Psychologické rané intervencie pomôžu ľuďom zapojeným do riešenia núdzových situácií stimulovať ich zvládacie a vnútorné zdroje. Projekt je zameraný na individuálne, sociálne a profesionálne cieľové skupiny a pomôže komunitám navrátiť sa späť do normálnu po prežití katastrof alebo kritických udalostí.
APVV-22-0160 projekt: " Analýza psychoneuroimunologických parametrov zdravia vo vybraných skupinách slovenskej populácie". Doba riešenia: 7/2023 - 6/2027. Spoluriešiteľka. Vedúca tímu FF UK. Hlavná riešiteľka: A. Braživová, LF UK. Súčasná úroveň poznania prepojenia medzi nervovou sústavou, správaním a imunitným systémom človeka poukazuje na dôležité asociácie medzi psychologickou a biologickou imunitou. Projekt skúma tieto vzťahy z perspektívy psychológie, epidemiológie a imunológie vo výskumnom súbore celkovej populácie a u ľudí liečených na závislosť od alkoholu. Vo výskume používame unikátny psychologický dotazník, nástroje na zisťovanie epidemiologických údajov a imunologickú analýzu. Identifikujeme psychologické faktory, ktoré sú asociované s horšou biologickou imunitou ako aj protektívne faktory. Tak bude možné identifikovať časté vzorce, zraniteľných jedincov a tvoriť cielené preventívne aktivity, čo prispeje k efektívnej cielenej podpore s potenciálom posilniť oslabené faktory psychologickej imunity a k vedeckému poznaniu vplyvov nepriaznivých zážitkov na imunitný systém človeka.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
prezidentka | International Association of Individual Psychology | 2017-2021 |
prezidentka | Slovenská asociácia individuálej psychológie | 2015-trvá |
členka | North American Society for Adlerian Psychology | 2010-trvá |
členka, vedúca Sekcie adlerovskej psychológie | Slovenská psychologická spoločnosť | 1990, 2009-trvá |
členka | EMDR Slovensko | 2020-trvá |
členka | Slovenská psychoterapeutická spoločnosť | 2007-trvá |
členka | Society for Psychotherapy Research | 2023-trvá |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Trinity College | Dublin | j25.6.-2.7. 2019 | Erazmus+ |
Ramon LLull University | Barcelona | 18.-23.6.2019 | Erazmus+ - |
Universita Karlova | Praha | 12.-16.10.2015 | Erazmus+ - |
Cambridge University, Magdalene College | Spojené Kráľovstvo | 5 týždňový výskumný pobyt 1996 | CEES CHS |
Florida Atlantic University | USA | 8 dňový prednáškový pobyt, október 1996 | Spolupráca v rámci zmluvy medzi FF UK v Bratislave a FAU ohľadom systému učiteľského vzdelávania |
2014 - trvá - odborná garantka Špecializačného štúdia v poradenskej psychológii
2008, 2010, 2022 - editorka časopisu Psychologica
2016 - trvá - členka Redakčnej rady Journal of Individual Psychology
2012-2020 - členka Redakčnej rady časopisu Šanca Senior α Junior
2009-2020 predsedníčka Atestačnej komisie pre obhajoby atestačných prác a atestačné skúšky I. a II. atestácie
2014- 2022 predsedníčka Skúšobnej komisie pre odborný pohovor pre prácu v zdravotníctve
2014- trvá predsedníčka Skúšobnej komisie pre odborný pohovor pre prácu v zdravotníctve a pre špecializačné skúšky