Meno a priezvisko | doc. PhDr. Milan Banyár, PhD. |
Typ dokumentu | Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby |
Názov vysokej školy | Univerzita Komenského v Bratislave |
Sídlo vysokej školy | Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava |
Názov fakulty | Filozofická fakulta |
Sídlo fakulty | Gondova 2, 81102 Bratislava |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
docent | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Katedra marketingovej komunikácie | 2019 – doteraz |
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Katedra marketingovej komunikácie | 2009–2019 |
čiastočný úväzok, externý pedagóg | Univerzita Tomáše Bati v Zlíne, Fakulta multimediálních komunikací, Ústav marketingových komunikací | 2008 – doteraz |
odborný asistent | Univerzita Sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, Katedra marketingovej komunikácie | 2008–2009 |
interný doktorand | Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Filozofická fakulta, Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy | 2005–2008 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Školenie k práci s akademickým informačným systémom AIS | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta | 2009 |
Školenie online vzdelávania v programe MS TEAMS | Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta | 2020 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Propedeutika štúdia marketingovej komunikácie | Marketingová komunikácia | I - Bc. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Nové trendy v marketingovej komunikácii | Marketingová komunikácia | I - Bc. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Základy výtvarného prejavu | Marketingová komunikácia | I - Bc. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Estetika v reklame 1 | Marketingová komunikácia | I - Bc. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Estetika v reklame 2 | Marketingová komunikácia | I - Bc. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Semiotika reklamy | Marketingová komunikácia | II - Mgr. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Nové trendy a formy marketingovej komunikácie | Marketingová komunikácia | III - PhD. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Tvorba mediálnych a informačných produktov a systémov | Marketingová komunikácia | III - PhD. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Marketingová komunikácia | I - Bc. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Marketingová komunikácia | II - Mgr. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Marketingová komunikácia | III - PhD. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Výtvarná tvorba | Marketingová komunikácia | I - Bc. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Odborné praktikum 4 | Marketingová komunikácia | I - Bc. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Nástroje marketingovej komunikácie | Marketingová komunikácia | III - PhD. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
AEC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (50%) - Šula, Tomáš (50%): The analysis of microsites and thair functionality as a part of the promotion of higher education institutions, universities and their individual degree courses. In: International journal of education and information technologies, roč. 8. New York : NAUN, 2014. s. 9-17. ISSN 2074-1316
AFC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (50%) - Šula, Tomáš (50%): Innovative marketing as a tool for building a positive image of an institution of higher education and increasing the competitiveness of its graduates : analysis of the functional use of projectsof the Department of marketing communications at the Faculty of multimedia communications of TBU in Zlín and their potential for integration into the teaching process. In: Procedia, vol. 175 : proceedings of the 3rd international conference on strategic innovative marketing. Amsterdam : Elsevier, 2015. s. 146-153. ISSN 1877-0428
AFC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (50%) - Šula, Tomáš (50%): An empirical study of public perceptions on ambient media. In: International journal of strategic innovative marketing. roč. 2, č. 4, 2015. s. 49-64. ISSN 2241-8407
AFC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (45%) - Šula, Tomáš (45%) - Juříková, Martina (10%): Eye Tracking Measuring of Visual Perception of Erotic Appeals in the Content of Printed Advertising Communications and an Analysis of their Impact on Consumers. In: Strategic Innovative Marketing. Mykonos: Springer, 2017. s. 189-195. ISBN 978-3-319-33863-7
AAA
Banyár, Milan [UKOFIPG] (100%) : Značka a logo : vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2017. 300 s. ISBN 978-80-7454-681-5
AAA
Banyár, Milan [UKOFIPG] (100%) : Značka a logo : vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2017. 300 s. ISBN 978-80-7454-681-5
AFC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (50%) - Šula, Tomáš (50%): Ambient media in the view of the general public and their relation to this communication form. In: Strategic innovative marketing. Mykonos : Springer, 2017. s. 3-9. ISBN 978-3-319-33863-7
AFC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (45%) - Šula, Tomáš (45%) - Juříková, Martina (10%): Eye Tracking Measuring of Visual Perception of Erotic Appeals in the Content of Printed Advertising Communications and an Analysis of their Impact on Consumers. In: Strategic Innovative Marketing. Mykonos: Springer, 2017. s. 189-195. ISBN 978-3-319-33863-7
AFC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (50%) - Šula, Tomáš (50%): Implementation of current marketing communication tools into practice in the Czech and Slovak Republic. 1. vyd. In: Strategic innovative marketing. Cham : Springer, 2019. s. 107-112. ISBN 978-3-030-16098-2
AFC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (50%) - Šula, Tomáš (50%): Ambient media design as a tool of creation of new communication. 1. vyd. In: Strategic innovative marketing. Cham : Springer, 2019. s. 101-106. ISBN 978-3-030-16098-2
AFC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (50%) - Šula, Tomáš (50%): Innovative marketing as a tool for building a positive image of an institution of higher education and increasing the competitiveness of its graduates : analysis of the functional use of projectsof the Department of marketing communications at the Faculty of multimedia communications of TBU in Zlín and their potential for integration into the teaching process. In: Procedia, vol. 175 : proceedings of the 3rd international conference on strategic innovative marketing. Amsterdam : Elsevier, 2015. s. 146-153. ISSN 1877-0428
[n1] 2016 - Chinomona, E. - Omoruyi, O. : The influence of CSR, innovation and supply chain partnership on firm competitiveness. - In: Risk Govermance and Control Financial Markets and Institutions, roč. 6, č. 4, 2016 ; s. 354 ; SCOPUS
AFC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (45%) - Šula, Tomáš (45%) - Juříková, Martina (10%): Eye Tracking Measuring of Visual Perception of Erotic Appeals in the Content of Printed Advertising Communications and an Analysis of their Impact on Consumers. In: Strategic Innovative Marketing. Mykonos: Springer, 2017. s. 189–195. ISBN 978-3-319-33863-7
[o1] 2020 - Cummins, R. G. - Gong, Z. - Reichert, T. - In: International Journal of Advertising. The Impact of Visual Sexual Appeals on Attention Allocation Within Advertisements: an Eye-Tracking Study. Informa UK Limited, 2020; pp. 1–25
AFC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (50%) - Šula, Tomáš (50%): An empirical study of public perceptions on ambient media. In: International journal of strategic innovative marketing. roč. 2, č. 4, 2015. s. 49-64. ISSN 2241-8407
[n1] 2020 - Ahmed, R. R. - Quershi, J. A. - Štreimikine, D. - Vveinhardt, J. - Soomro, J. H. : Guerrilla marketing trends for sustainable solutions: Evidence from SEM-based multivariate and conditional process approaches. - In: Journal of Business Economics and Management, roč. 21, č. 3, 2020; s. 871; SCOPUS, SSCI
AFC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (50%) - Šula, Tomáš (50%): An empirical study of public perceptions on ambient media. In: International journal of strategic innovative marketing. roč. 2, č. 4, 2015. s. 49-64. ISSN 2241-8407
[n1] 2017 - Yan, R. L. S. - Rashid, R. A. - Mohamed, S. B. : A Systematic Review of Unconventional Advertising Strategies for Business Proliferation. - In: International Journal of Applied Business and Economic Research, roč. 15, č. 15, 2017; s. 551; SCOPUS
AFC
Banyár, Milan [UKOFIPG] (50%) - Šula, Tomáš (50%): Ambient media in the view of the general public and their relation to this communication form. In: Strategic innovative marketing. Mykonos : Springer, 2017. s. 3-9. ISBN 978-3-319-33863-7
[n1] 2021 - Košičiarová, I. - Kádeková, Z. - Štarchoň, P. : Leadership and Motivation as Important Aspect of the International Company s Corporate Culture. - In: Sustainability, roč. 13, č. 7, 2021; s. 25; SSCI
Názov projektu: Guerilla, Viral, Buzz, Word of Mouth Marketing – implementácia nových foriem marketingovej komunikácie do slovenskej a českej marketingovej praxe
Číslo projektu: FG03/2017, Univerzita Komenského v Bratislave
Obdobie: 2017–2018
Hlavný riešiteľ: doc. PhDr. Milan Banyár, PhD.
Cieľ projektu: Vydanie monografie zameranej na analýzu nových foriem marketingovej komunikácie (guerilla marketing, virálny marketing, buzzmarketing, word of mouth marketing) a ich možnosťami funkčného využitia v súčasnej marketingovej praxi. Obsah monografie tvorí teoretické vymedzenie skúmanej problematiky, obsahová a komparatívna analýza kampaní z marketingovej praxe, kvantitatívnym výskum mapujúci rozsah implementácie nových foriem marketingovej komunikácie v rámci slovenskej a českej marketingovej praxe.
Názov projektu: Značka a logo – vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu
Číslo projektu: RVO/FMK/2017/011, Univerzita Tomáše Bati v Zlíne
Hlavný riešiteľ: doc. PhDr. Milan Banyár, PhD.
Obdobie: 2017
Cieľ projektu: Vytvoriť vedeckú monografiu zameranú na problematiku vizuálnej prezentácie značiek. Vydanie publikácie bolo vyústením dlhodobých vedecko-výskumných aktivít autora, v rámci ktorých sa zaoberal problematikou brandingu a jeho uplatnením v procese marketingovej komunikácie. Monografia je určená primárne študentom odboru mediálne a komunikačné štúdiá, ako učebný materiál.
Názov projektu: Vydání odborné monografie na téma Ambientních médií v reklamě a prezentace vědecko výskumných výstupů na odborné konferenci
Číslo projektu: RVO/FMK/2017/008, Univerzita Tomáše Bati v Zlíne
Obdobie: 2017
Hlavný riešiteľ: PhDr. Tomáš Šula, PhD., spoluriešiteľ: doc. PhDr. Milan Banyár, PhD.
Cieľ projektu: Vydanie odbornej monografie na tému Ambientné médiá v reklame. Z projektu bola taktiež hradená účasť na medzinárodnej konferencii IC-SIM 2017. 5th International Conference of Strategic Innovative Marketing (Pafos, CYPRUS, 6.-9. 9. 2017) a publikačných výstupov zameraných na témy – ambientné médiá a implementácia nových foriem marketingovej komunikácie do praxe.
Názov projektu: Prezentace výsledků výzkumu na konferencích
Číslo projektu: IGA/FMK/2015/024, Univerzita Tomáše Bati v Zlíne
Obdobie: 2015
Hlavný riešiteľ: PhDr. Tomáš Šula, PhD., spoluriešiteľ: doc. PhDr. Milan Banyár, PhD.
Cieľ projektu: Prezentovať výstupy realizovaných výskumov na medzinárodnej konferencii Strategic innovative marketing 2015: international conference (Mykonos, 24.-27.9.2015) so zameraním na percepciu ambientných médií svetovou laickou verejnosťou, eyetrackingové merania vnímania sexizmu v reklame na vybranej vzorke testovaných respondentov, ako aj výskum aktuálnych a nových trendov v oblasti marketingovej komunikácie. Výstupom grantu boli publikačné výstupy zamerané na dané témy.
Názov projektu: Vytvorenie výskumného laboratória – STUVET
Číslo projektu: IGA/FMK/2014/006, Univerzita Tomáše Bati v Zlíne
Obdobie: 2014 - 2015
Hlavný riešiteľ: doc. Mgr. Ing. Olga Jurášková, PhD., spoluriešitelia: doc. PhDr. Milan Banyár, PhD., doc. PhDr. Blandína Šramová, PhD.
Cieľ projektu: Vytvoriť výskumné laboratórium pozostávajúce zo študentov, ktorí budú tvoriť študentský vedecký tím, a spolupodieľať sa na vedecko-výskumnej činnosti pracoviska. Študenti boli zapojení do realizácie výskumu marketingovej a mediálnej komunikácie, jej reflexie v spotrebiteľskom správaní v rámci českého trhu, ktorý bol napĺňaný prostredníctvom čiastkových tém s akcentáciou na tri cieľové skupiny (firmy a verejné inštitúcie, marketingové a komunikačné agentúry, spotrebiteľov). Študenti boli pridelení k tútorovi (vedecký pracovník) a pod jeho gesciou pracovali na zbere, príprave a analýze výskumných dát. Výsledkami projektu boli štúdie a publikačné výstupy mapujúce sledované výskumné oblasti.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
študijný poradca | Katedra marketingovej komunikácie, Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave | 2014 - doteraz |
riaditeľ študentskej reklamnej agentúry | Centrum masmediálnej a marketingovo-komunikačnej praxe, Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, Katedra marketingovej komunikácie | 2015 - doteraz |
člen vedeckej redakcie | Nakladatelství VeRBuM, Zlín, Česká republika, web: https://www.verbum.name/ | 2018 - doteraz |
tajomník katedry | Katedra marketingovej komunikácie, Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave | 2009 - 2014 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Katedra marketingové komunikace a PR | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Katedra marketingové komunikace a PR, Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1, Česká republika | od 8. mája 2019 do 11. mája 2019 | Pedagogická mobilita Erasmus+ Témy prednášok a školenia pedagogických zručností: Význam loga a značky v marketingovej komunikácii, Implementácia nových foriem marketingovej komunikácie do českej a slovenskej marketingovej praxe, Školenie rozvoja pedagogických zručností a odborné kolokvium na tému Persvazivní komunikace v ČSSR - historie. Pracovný kontakt: doc. PhDr. Denisa Hejlová, PhD. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a PR. Smetanovo nábř. 6, 110 00 Praha 1, Česká republika Tel.: +420 222 112 246/260, E-mail: hejlova@fsv.cuni.cz |
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Katedra marketingové komunikace a PR | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Katedra marketingové komunikace a PR, Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1, Česká republika | od 12. októbra 2015 do 16. októbra 2015 | Pedagogická mobilita Erasmus+ Témy prednášok: Estetika v reklame, Semiotika reklamy, Nové formy a prostriedky marketingovej komunikácie, Logo – jeho výrazové a vyjadrovacie prostriedky. Pracovný kontakt: doc. PhDr. Denisa Hejlová, PhD. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a PR. Smetanovo nábř. 6, 110 00 Praha 1, Česká republika Tel.: +420 222 112 246/260, E-mail: hejlova@fsv.cuni.cz |
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Katedra marketingové komunikace a PR | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Katedra marketingové komunikace a PR, Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1, Česká republika | od 4. novembra 2013 do 8. novembra 2013 | Pedagogická mobilita Erasmus+ Témy prednášok: Umelecké diela a ich funkčné využitie pri tvorbe reklamných komunikátov, Kreatívne aspekty virálneho marketingu, Filmový žáner a jeho uplatnenie v rámci tvorby audiovizuálnych propagačných prostriedkov, Klasické vs. nové médiá v marketingovej komunikácii. Pracovný kontakt: doc. PhDr. Denisa Hejlová, PhD. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a PR. Smetanovo nábř. 6, 110 00 Praha 1, Česká republika Tel.: +420 222 112 246/260, E-mail: hejlova@fsv.cuni.cz |
Študentská reklamná agentúra
Funkcia: Riaditeľ študentskej reklamnej agentúry
Študentská reklamná agentúra je súčasťou Centra masmediálnej a marketingovo-komunikačnej praxe, Univerzity Komenského v Bratislave, Filozofickej fakulty, Katedry marketingovej komunikácie
web: https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/katedra-marketingovej-komunikacie/centrum-masmedialnej-a-marketingovo-komunikacnej-praxe/
https://kamako.sk/studentska-agentura/
Cieľ projektu: Študentská reklamná agentúra je integrálnou súčasťou vyučovacieho procesu na Katedre marketingovej komunikácie. Má simulovať prácu v reálnej reklamnej agentúre, na základe čoho si študenti môžu vyskúšať nielen návrh, ale aj samotnú tvorbu komplexného marketingovo-komunikačného riešenia a získať tak cenné skúsenosti v rôznych pracovných pozíciách a rôznych oblastiach marketingovo-komunikačnej praxe.
Realizácia projektov Študentskej reklamnej agentúry:
2022 - návrh kampane pre banku Slovenská sporiteľňa (v spolupráci s agentúrou ZARAGUZA)
2022 - návrh kampane pre Hodinu deťom (v spolupráci s agentúrou TRIAD)
2021 - návrh komunikačnej stratégie na sociálnych sieťach Katedry marketingovej komunikácie
2020 - návrh eventu VUB banky pre ich študentský produkt FEJM
2019 - návrh kampane pre Hodinu deťom (v spolupráci s agentúrou TRIAD)
2019 - návrh a tvorba propagačnej kampane Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave
2018 - návrh kampane pre Bratislavské dobrovoľnícke centrum (v spolupráci s agentúrou TRIAD)
2017 - návrh a tvorba kampane pre Slovenský červený kríž (Valentínska kvapka krvi a Študentská kvapka krvi)
Členstvo v hodnotiacich porotách:
2019, 2020, 2021, 2022 Odborný garant a člen hodnotiacej poroty súťaže HERMES KOMUNIKÁTOR ROKA
Organizátor: 2lovebrands, s.r.o., Respect APP, s.r.o.
web: https://www.cenyhermes.sk/
Ciele projektu: Motivovať inštitúcie v Slovenskej republike k skvalitňovaniu komunikácie s verejnosťou, štátnymi autoritami, obchodnými partnermi, vlastnými zamestnancami a hlavne klientmi. Upozorniť odbornú verejnosť na dôležitosť komunikácie pre akvizíciu nových klientov a udržanie existujúcich klientov. Rozvíjať komunikačnú a právnu gramotnosť laickej verejnosti, zvyšovať jej komunikačné, etické a právne vedomie.
2017, 2018, 2019, 2020 Člen hodnotiacej poroty súťaže Mladý delfín
Organizátor: Česká marketingová společnost, v rámci súťaže Marketér roku
web: https://www.cms-cma.cz/
Ciele súťaže: Súťaž dáva príležitosť študentom marketingu a marketingovej komunikácie predložiť projekt na tému, ktorá je v danom roku aktuálna. V zadaní je vždy určená téma pre spracovanie komunikačnej stratégie, ktorá obsahuje analýzu východiskovej situácie, návrh komunikačných kanálov, návrh kreatívneho riešenia, rozpočtu a harmonogramu.
2013 Člen hodnotiacej poroty mediálnej kampane Popularizácia vedy a techniky na Slovensku
Zadávateľ: Centrum vedecko-technických informácií Slovenskej republiky
Cieľ projektu: Kreatívne a ideové stvárnenie vedy a techniky na Slovensku prostredníctvom mediálnej a informačnej kampane a dosiahnuť zmenu vo vnímaní a postavení vedy v spoločnosti prostredníctvom popularizácie vedy a techniky smerom k trom cieľovým skupinám – široká verejnosť, mládež a vedecká komunita.
2009 Člen poradného zboru pre neprofesionálnu výtvarnú tvorbu
Organizátor: Národné osvetové centrum, Bratislava