Meno a priezvisko | prof. PhDr. Emil Višňovský, CSc. |
Typ dokumentu | Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby |
Názov vysokej školy | Univerzita Komenského v Bratislave |
Sídlo vysokej školy | Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava |
Názov fakulty | Filozofická fakulta |
Sídlo fakulty | Gondova 2, 81102 Bratislava |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
profesor | Univerzita Komenského, Filozofická fakulta | od 2009 |
profesor | Univerzita Komenského, Fakulta sociálnych a ekonomických vied | 2006-2009 |
docent, profesor | Univerzita M. Bela, Fakulta humanitných vied | 2002-2006 |
samostatný vedecký pracovník | Ústav výskumu sociálnej komunikácie, SAV | 1993-2021 |
vedecký pracovník | Kabinet výskumu tvorivosti, SAV | 1991-1993 |
odborný asistent | Univerzita Komenského, Filozofická fakulta | 1983-1991 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Dejiny filozofie 19. storočia | Filozofia | 1. (Bc.) | Filozofia |
Sociálna filozofia | Filozofia | 1. (Bc.) | Filozofia |
Dejiny filozofie 20. storočia | Filozofia | 2. (Mgr.) | Filozofia |
Doktorandský seminár | Systematická filozofia | 3. (PhD.). | Filozofia |
Metafilozofia | Systematická filozofia | 3. (PhD.) | Filozofia |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Systematická filozofia | 3. (PhD.) | Filozofia |
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania | V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený |
---|---|
Filozofia | Filozofia |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Filozofia výchovy | Pedagogika, andragogika | 1. (Bc.) | Pedagogika, andragogika |
Filozofia umelej inteligencie | Filozofia | 2. (Mgr.) | Filozofia |
Axiológia | Filozofia | 2. (Mgr.) | Filozofia |
Philosophy of Artificial Intelligence | Filozofia, Kognitívne vedy | 2. (Mgr.) | Filozofia, Kognitívne vedy |
Filozofia a umenie dobrého života | Filozofia | 1. (Bc.) |
Višňovský, Emil (2020): Rorty's Philosophy of Religion. In: Alan Malachowski, ed.: A Companion to Rorty. Oxford: Blackwell-Wiley, 456-466.
Višňovský, Emil (2018): Action, Practice, and Theory: Toward Pragmatist Philosophical Framing of Practice Theory. In: Anders Buch and Ted Schatzki, eds.: Questions of Practice in Philosophy and Social Theory. New York and London: Routledge, 31-48
Višňovský, Emil (2015): Richard Rorty a zrkadlo filozofie. Bratislava: Kalligram.
Višňovský, Emil (2009): John Dewey and Pragmatism in Central Europe (The Case of the Former Czecho-Slovakia). In: Hickman, L. A., Spadafora, G., eds.: John Dewey’s Educational Philosophy in International Perspective. Carbondale: Southern Illinois University Press, 87-11
Černík, Václav, Viceník, Jozef, Višňovský, Emil (1997): Historické typy racionality. Bratislava: IRIS.
Višňovský, Emil. 2022. Akademický svet a jeho súčasné problémy. Bratislava: Veda, 187 s.
Višňovský, Emil (2020): Rorty’s Humanism, European Journal of Pragmatism and American Philosophy, XII-1 | 2020, hZp:// journals.openediOon.org/ejpap/
Višňovský, Emil (2020): „Rorty's Philosophy of Religion“. In: Alan Malachowski, (ed.): A Companion to Rorty. Oxford: Blackwell-Wiley, 456-466.
Višňovský, Emil (2019): „The pragmatist philosophical view of human enhancement“. In: Peter Sýkora (ed.): Promises and perils of emerging technologies for human conditon: Voices from four postcommunist Central and East European countries. Berlin: Peter Lang, 103-121
Višňovský, Emil (2018): Action, Practice, and Theory: Toward Pragmatist Philosophical Framing of Practice Theory. In: Anders Buch and Ted Schatzki, eds.: Questions of Practice in Philosophy and Social Theory. New York and London: Routledge, 31-48.
Višňovský, Emil. 2020. Rorty’s Humanism. European Journal of Pragmatism and American Philosophy [Online], vol. XII, no. 1. 1-23. DOI: https://doi.org/ 10.4000/ejpap.1878
(1) Voparil, Chris. 2021. Reconstructing Pragmatism. Oxford: Oxford University Press, pp. 292, 293.
(2) Pihlstrom, Sami. 2022. Toward a Pragmatist Philosophy of the Humanities. Albany: State University of New York Press, p. 276
Višňovský, Emil. 2020. Science as a Cultural Practice. Pragmatism Today, vol. 11, no. 2., pp. 96-103.
(1) Pihlstrom, Sami. 2022. Toward a Pragmatist Philosophy of the Humanities. Albany: State University of New York Press, p. 276
Višňovský, Emil. 2018. Action, Practice, and Theory: Toward Pragmatist Philosophical Framing of Practice Theory. In Buch, Anders, Ted Schatzki, eds. Questions of Practice in Philosophy and Social Theory. New York and London: Routledge, pp. 31-48.
(1) Gherardi, Silvia. 2019. How to Conduct a Practice-based Study: Problems and Methods. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, p. 292. (2) Gherardi, Silvia. 2021. A Posthumanist Epistemology of Practice. In Neesham, Cristina, Markus Reihlen, Dennis Schoenborn, eds. Handbook of Philosophy of Management. Cham: Springer, p. 14.
(3) Raffaeta, Roberta. 2022. Metagenomic Futures: How Microbiome Research is Reconfiguring Health and What it Means to be Human. London and New York: Routledge, p. 15.
Višňovský, Emil, Zolcer, Štefan. 2016. Dewey’s Participatory Educational Democracy. Educational Theory, vol. 66, no. 1–2, pp. 55–71.
(1) Striano, Maura. 2020. Dewey, the Ethics of Democracy, and the Challenge of Social Inclusion in Education. In Fesmire, Steven, ed. The Oxford Handbook to Dewey. Oxford: Oxford University Press, p. 386.
(2) Felder, Franzisca. 2022. The Ethics of Inclusive Education. London and New York: Routledge, p. 144.
(3) Skourdombis, Andrew, Scott Webster. 2023. The Epistemological Development of Education. London and New York: Routledge, p. 82. (4) Striano, Maura, Ronald G. Sultana, 2023. Dewey, Education, and the Mediterranean. Leiden: Brill-Rodopi, p. 11.
(5) Goldberg, Sabrina R. 2019. Deweys Ideas in Action. Continuing Professional Development in an International Community of Practice. Education and Culture, vol. 35, no. 1, pp. 91, 93.
(6) de Castro, Luis S. Villacañas. 2021. Dewey, Hippie Communes, and Education. In. Education & Culture, vol. 37, no. 1, pp. 8, 11
Visnovsky, Emil. 2007. The Deweyan conception of participatory democracy. Americana: E-Journal of American Studies in Hungary, no. 3, pp. 1-11.
(1) Choi, Monsun, & Dean Cristol. 2021. Digital Citizenship with Intersectionality Lens: Towards Participatory Democracy Driven Digital Citizenship Education. Theory Into Practice,. Vol. 60, no. 4., p. 365.
(2) Frödén, Sara & Britt Tellgren (2020): Guiding children towards individual and collective growth. Educative participatory experiences in a preschool setting, International Journal of Early Years Education, DOI: 10.1080/09669760.2020.1742670, p. 5.
(3) Widodo, Johanes. 2011. The Experience of NGOs in Indonesia to Develop Participatory Democracy by the Use of the Internet. Internetworking Indonesia Journal, vol. 3, no. 2, p. 37.
(4) Díaz, Francisco Javier Lozano. 2012. Educación para/en democracia. Una Visión desde filosofía para niňos y tic. Redes Educativas: La educación en la sociedad del conocimiento , https://idus.us.es/bitstream/handle/11441/56209/ COM%2013.%20Educaci%c2%a2n%20para-en%20democracia. %20Una%20visi%c2%a2n%20desde%20la%20filosof%c2%a1a%20para%20ni%c2%a4os %20y%20TIC.pdf?sequence=1&isAllowed=y, p. 12.
(5) Mule, Lucy. 2017. Towards critical global education worker subjectivity: An exploration of narratives of American women engaged in education-related international volunteerism. International Journal of Development Education and Global Learning, vol. 8, no. 2., p. 61. 12
(6) Haaga, Paul T. 2020. Philosophy and the Question of Party Politics and Political Participation in Nigeria. AMAMIHE: Journal of Applied Philosophy. vol. 18, no. 5, p. 156.
2023-2027 “Naturalizmus a konštruktivizmus ako konkurenčné alebo komplementárne programy” [Naturalism and Constructivism as Competing or Complementary Programmes], projekt APVV SR, č. 22-0397, riešiteľ
2019 - 2023: APVV-18-0103: Paradigmatické zmeny v názoroch na vesmír a ľudstvo: Filozofické, teologické a fyzikálne perspektívy -- riešiteľ
2019 - 2023: APVV-18-0178: Naturalizmus ako univerzálny filozofický program -- riešiteľ
2015 - 2019: APVV-14-0510: Veda, spoločnosť, hodnoty: filozofická analýza ich vzťahov a interakcií riešiteľ
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
podpredseda | Slovenská akadémia vied | 2015-2017 |
prodekan | Univerzita Komenského, Fakulta sociálnych a ekonomických vied | 2007-2009 |
riaditeľ | Univerzita Komenského, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, Ústav sociálnej antropológie | 2006-2009 |
vedúci katedry | Univerzita M. Bela, Fakulta humanitných vied, Katedra filozofie | 2003-2206 |
vedúci katedry | Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Filozofická fakulta, Katedra filozofie | 2003-2006 |
šéfredaktor | Human Affairs. Postdisciplinary HumaniOes and Social Sciences Quarterly | 2002-2021 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Katedra filozofie | Keele University, Veľká Británia | 1. - 5. 4. 2019 | Pozvaný prednáškový pobyt |
Katedra filozofie | Edinburgh University, Veľká Británia | 5. 5. - 25. 5. 2010 | Pozvaný študijný pobyt |
Hertford College | Oxford University, Veľká Británia | 1. 9. - 30. 9. 2002 | Študijný pobyt Royal Society |
Katedra filozofie | Temple University, Pittsburgh, USA | 1, 4. - 30. 5. 1999 | Pozvaný prednáškový a študijný pobyt |
Katedra filozofie | Univerzita Oslo, Nórsko | 1. 4. - 30. 6. 1993 | Semestrálny pobyt, SAIA štipendium |
Člen grantovej komisie VEGA, 1991-1995
Predseda Slovenského filozofického združenia, 1996-2000
Central European Pragmatist Forum, 2000-2022, co-chair
Člen Vedeckej rady, Fakulta humanitných vied, UMB Banská Bystrica, 2003-2006
Člen vedeckej rady, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, UK Bratislava, 2006-2009
Člen vedeckej rady, Filozofická fakulta, MU Brno, 2007-2012
Šéfredaktor medzinárodného časopisu HUMAN AFFAIRS, 2002-2021
Vedúci redaktor edície Central European Value Studies, vydavateľstvo Rodopi, Amsterdam, 2006-2016
Podpredseda SAV, 2018-2017