Meno a priezvisko | doc. Mgr. Lenka Sokolová, PhD. |
Typ dokumentu | Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby |
Názov vysokej školy | Univerzita Komenského v Bratislave |
Sídlo vysokej školy | Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava |
Názov fakulty | Fakulta sociálnych a ekonomických vied |
Sídlo fakulty | Mlynské luhy 4, 82105 Bratislava |
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Učiteľka anglického jazyka, školská psychologička | Základná škola, Bratislava | 2000-2006 |
učiteľka psychológie | Gymnázium, Bratislava | 2011-2015 |
odborná asistentka / assistant professor | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2008-2019 |
docentka | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2019-2021 |
docentka | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied | 2021- |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Letná škola adlerovskej psychológie ICASSI | ICASSI (University of Guelph, Canada) | 2003 |
Letná škola adlerovskej psychológie ICASSI | ICASSI (University of Cork, Ireland) | 2004 |
Kurz skupinovej dynamiky v škole | Pafos Institute of Technology (Cyprus) | 2005 |
Krízový manažment v školách | International School Psychology Association (Malta) | 2009 |
Letná škola adlerovskej psychológie ICASSI | ICASSI (Wageningen, Holandsko) | 2022 |
Letná škola adlerovskej psychológie ICASSI | ICASSI (Dublin City University, Írsko) | 2023 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
História psychológie | Sociálna a pracovná psychológia | I. | psychológia |
Pedagogická a školská psychológia | Sociálna a pracovná psychológia | I. | psychológia |
Pokročilé kvalitatívne metódy | Psychológia zdravia | III. | psychológia |
Intervencie školskej psychológie | Sociálna a pracovná psychológia | I. | psychológia |
Preventívne programy | Sociálna a pracovná psychológia | II. | psychológia |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Psychológia zdravia denná aj externá forma | III. | psychológia |
Sociálna a pracovná psychológia | I. | psychológia |
Sociálna a pracovná psychológia | II. | psychológia |
Dutke, S., Bakker, H., Sokolová, L., Stuchlikova, I., Salvatore, S., & Papageorgi, I. (2019). Psychology curricula for non-psychologists? A framework recommended by the European Federation of Psychologists’ Associations’ Board of Educational Affairs. Psychology Learning & Teaching,18(2), 111-120. https://doi.org/10.1177/1475725718810929
Masaryk, R., Sokolová, L., & Túnyiová, M. (2018). Academic Self-Concept and the Use of Tablet Technologies in Czech and Slovak Schools, Studia Psychologica, 60(3), 167-182 https://doi.org/10.21909/sp.2018.03.760
Sokolová, L., & Wiliamson, M. (2020). The journey into psychology starts at school: pre-tertiary psychology education in Europe, In: Rich, G. J. López, A. P., Ebersöhn, L., Taylor, J., Morrissey, S. (Eds.) Teaching psychology around the world, Vol. 5, Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 340-353
Stuchlíkova, I., & Sokolová, L. (2020). Training of psychologists in Czech and Slovak Republics: past and present In: Rich, G. J. López, A. P., Ebersöhn, L., Taylor, J., Morrissey, S. (Eds.) Teaching psychology around the world, Vol. 5, Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 328-339
Sokolová, L., Papageorgi, I., Dutke, S., Stuchlíková, I., Williamson, M., & Bakker, H. (2022). Distance teaching of psychology in Europe: Challenges, lessons learned, and practice examples during the first wave of COVID-19 pandemic. Psychology Learning and Teaching, 21(1), 73-88. https://doi.org/10.1177/14757257211048423
Sokolová, L. (2023). Motivation towards choosing psychology as a secondary school subject: a cross-cultural comparison. Teaching of Psychology, 50(1), 41-46.
Masaryk, R., Sokolová, L., & Túnyiová, M. (2018). Academic Self-Concept and the Use of Tablet Technologies in Czech and Slovak Schools, Studia Psychologica, 60(3), 167-182 https://doi.org/10.21909/sp.2018.03.760
Dutke, S., Bakker, H., Sokolová, L., Stuchlikova, I., Salvatore, S., & Papageorgi, I. (2019). Psychology curricula for non-psychologists? A framework recommended by the European Federation of Psychologists’ Associations’ Board of Educational Affairs. Psychology Learning & Teaching,18(2), 111-120. https://doi.org/10.1177/1475725718810929
Antalová, A., & Sokolová, L. (2022). Porucha pozornosti u vysokoškolských študentov: prehľadová štúdia. Československá psychologie, 66(2), 111-129. https://doi.org/10.51561/cspsych.66.2.111
Sokolová, L. (2018). Lepšie raz vidieť ... : video v psychologickej príprave učiteľov a učiteliek. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2018. - 219 s. ISBN 978-80-223-4601-6
ADM Dutke, S., Bakker, H., Sokolová, L., Stuchlíková, I, Salvatore, S., & Papageorgi, I. (2019). Psychology curricula for non-psychologists? A framework recommended by the EFPA Board of Educational Affairs. In: Psychology Learning and Teaching (PLAT). – Roč. 18, č. 2(2019), s. 111-120. ISSN 14757257.
Citations (17):
[o1] 2019 - Bernstein, Douglas : Comment on ""Psychology curricula for non-psychologists? A framework recommended by the European Federation of Psychologists' Associations' Board of Educational Affairs"" Dutke et al., 2019. - In: Psychology Learning and Teaching, roč. 18, č. 2, 2019 ; s. 121-123 ; ESCI ; SCOPUS
[o1] 2019 - Arnold, Christopher : Comment on Paper Prepared by the European Federation of Psychologists' Associations ""Psychology curricula for non-psychologists? A framework recommended by the European Federation of Psychologists' Associations' Board of Educational Affairs"" Dutke et al., 2019. - In: Psychology Learning and Teaching, roč. 18, č. 2, 2019 ; s. 124-126 ; ESCI ; SCOPUS
[o1] 2019 - Richter, Tobias : Imparting psychological knowledge, promoting scientific literacy, and adjusting the public image of psychological science: The manifold functions of teaching psychology to non-psychologists. Comment on Dutke et al., 2019. - In: Psychology Learning and Teaching, roč. 18, č. 2, 2019 ; s. 127-130 ; ESCI ; SCOPUS
[o1] 2019 - Steinebach, Christoph : Teaching non-psychologists: The third step. Comment on Dutke et al., 2019. - In: Psychology Learning and Teaching, roč. 18, č. 2, 2019 ; s. 131-133 ; ESCI ; SCOPUS
[o1] 2019 - Hulme, Julie A. : ""Giving psychology away"" to non-psychologists: Comment on Dutke et al., 2019. - In: Psychology Learning and Teaching, roč. 18, č. 2, 2019 ; s. 134 ; ESCI ; SCOPUS
ACB Sokolová, L. (2010, 2013, 2021). Didaktika psychológie. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2010. - 161 s. ISBN 978-80-223-2806-7
Citations (23):
[o3] 2013 Vašutová, Maria - Schneiderová, Anna: Didaktické a psychologické aspekty výuky psychologie na středních školách. In: Psychologie a její kontexty, roč. 4, č. 1, 2013, s. 84
[o3] 2015 Chrz, Vladimír - Nohavová, Alena - Slavík, Ján: Psychologická gramotnost ze dvou poznávacích perspektiv. aktuální výzva pro výuku psychologie a její didaktiku. In: Studia paedagogica, roč. 20, č. 3, 2015, s. 26
[o3] 2015 Vašutová, Maria - Ježková, Veronika: Didaktika psychologie. Vybrané kapitoly. Ostrava : Ostravská univerzita, 2015, S. 47, 74, 76, 86, 87, 88, 89, 90, 122, 143
[o3] 2018 - Nohavová, Alena - In: Didaktika psychologie: od cíle výuky k jeho realizaci . - České Budějovice : Jihočeská univerzita, 2018 ; S. 15
[o1] 2019 - Jacobsen, Anja Mogelvang - Diseth, Age - Why choose psychology? An investigation of Norwegian High school students. - In: Psychology learning and teaching-plat . - Londyn : SAGE Publications, 2019 ; UNSP 1475725719872134 ; ESCI, SCOPUS
ABB Sokolová, Lenka (34%) - Lemešová, Miroslava (33%) - Jursová Zacharová, Zlatica (33%): Psychologická príprava budúcich učiteľov a učiteliek : inovatívne prístupy. – 1. ed. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2014. - 136 p. ISBN 978-80-223-3656-7
Citations (17):
[o4] 2017 Fuchsová, Katarína - Bruncková, Miroslava - Kapová, Jana: Inovácia výučby psychologických disciplín v pregraduálnej príprave učiteľov. In: Edukácia, Vol. 2, No. 2, 2017, s. 69, 70
[o1] 2017 Stranovská, Eva - Lalinská, Mária - Boboňová, Ivana: Perception of the degree of importance of teacher s professional competences from the perspective of teacher and head teacher in the evaluation process of educational efficiency.In: Pedagogika, vol. 127, no. 3, 2017, s. 7 - SCOPUS
[o3] 2017 Lomnický, Igor a kol.: Teoretické východiská a súvislosti hodnotenia kompetencií učiteľa. Praha : Verbum, 2017, S. 118
[o1] 2017 Stranovská, Eva - Lalinská, Mária: Assessment of teachers' professional competences in consideration of motivation factor. In: 8th International conference on education and educational psychology - ICEEPSY. Nicosia : Future Academy,2017, S. 271-279 - BKCI-SSH
[o1] 2018 Stranovská, Eva - Lalinská, Mária - Boboňová, Ivana: Teachers motivation towards assessment of their professional competences. In: Problems of education in the 21 st century, vol. 76, no. 4, 2018, s. 562 - ESCI
ACB Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (100%) : Metódy vyučovania psychológie a predmetov osobnostného a sociálneho rozvoja. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2015. - 237 s. ISBN 978-80-223-3964-3
Citations (10):
[o1] 2016 Neusar, Aleš: Challenges of PhD Existence: how better (not) to solve them. In: PhD Existence 2016. Olomouc : Univerzita Palackého, 2016, S. 283-292 - CPCI-SSH
[o3] 2017 Nohavová, Alena: Exprese ve výuce psychologie. In: Kultura, umění a výchova [elektronický zdroj], roč. 5, č. 1, 2017, nestr. [s. 1]
[o3] 2018 - Nohavová, Alena - In: Didaktika psychologie: od cíle výuky k jeho realizaci . - České Budějovice : Jihočeská univerzita, 2018 ; S. 24, 46, 65, 134
[o4] 2019 - Lojová, Gabriela - In: Učme cudzí jazyk efektívnejšie. Prístup zameraný na žiaka . - Bratislava : Univerzita Komenského, 2019 ; S. 238
[o4] 2020 - Skyba, Michaela : Príklady dobrej praxe v kontexte Covid-19. - In: Journal Socioterapie. Špecifiká sociálnej práce v pandemickej situácii Covid-19, roč. 6, mim. č. 3, 2020 ; s. 26
Masaryk, Radomír (50%) - Sokolová, Lenka (50%): Making a difference by doing applied qualitative research in education three case studies. Human Affairs, Human Affairs. - Roč. 22, č. 4 (2012), s. 492-509. (SCOPUS, ESCI)
Citations (3):
[o2] 2018 - Halamová, Júlia - Baránková, Martina - Strnádelová, Bronislava - Koróniová, Jana : Consensual qualitative research on free associations for compassion and self-compassion. - In: Human Affairs, Vol. 28, No. 3, 2018 ; s. 270 ; SCOPUS ; ESCI
[o4] 2019 - Jursová Zacharová, Zlatica - In: Naratívny formát v škole: od metódy k výskumu . - Bratislava : Havara, 2019 ; S. 86
[o1] 2019 - Jursová Zacharová, Zlatica : Digital support of developing narrative competence among children from excluded rural communities in Slovakia. - In: New technologies and redesigning learning spaces . - Bucharest : ""Carol 1"" National Defence University, 2019 ; S. 86 ; CPCI-SSH
VEGA 1/0119/21 Poruchy učenia a pozornosti u študentov a študentiek v terciárnom vzdelávaní: Prevalencia, symptomatológia, copingové a učebné stratégie (2021 - 2024, hlavná riešiteľka)
VEGA 1/0409/17 Osobnosť a profesijné videnie učiteľov vo vzťahu k riešeniu náročných školských situácií v období tranzitu do praxe (2017 - 2019, hlavná riešiteľka)
KEGA 060UK-4/2017 Podpora naratívnej kompetencie v slovenskom jazyku u detí z marginalizovaného jazykového prostredia - súbor metodických materiálov (2017 - 2019, riešiteľka)
KEGA 035UK-4/2022 Psychologické vzdelávanie pre nepsychologické profesie: metodická a obsahová podpora (2022 - 2024, zástupkyňa hlavnej riešiteľky)
APVV-22-0078 Duševné zdravie u dospievajúcich v kontexte súčasných spoločenských výziev (riešiteľka)
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Prezidentka EFPTA | Európska federácia asociácií učiteľov psychológie | 2019 - 2022 |
Vice-prezidentka EFPTA | Európska federácia asociácií učiteľov psychológie (EFPTA) | 2017 - 2019 |
členka výboru pre otázky vzdelávania pri EFPA | Európska federácia asociácií psychológov (EFPA) | 2017 - 2023 |
členka odborovej rady doktorandského štúdia v odbore pedagogická psychológia | Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta | 2019- |
členka programového výboru doktorandského štúdia v študijnom programe psychológia zdravia | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied | 2021- |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta | České Budějovice, Česko | jeden týždeň (November, 2018) | Erazmus |
University of Groningen | Groningen, Holandsko | 5 dní (2023) | Erasmus |