Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko prof. Mgr. Júlia Kanovská Halamová, PhD.
Typ dokumentu Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
Názov fakulty Fakulta sociálnych a ekonomických vied
Sídlo fakulty Mlynské luhy 4, 82105 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Kanovská Halamová
I.2 - Meno
Júlia
I.3 - Tituly
prof., Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1975
I.5 - Názov pracoviska
Ústav aplikovanej psychológie, Fakuta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynské luhy 4, 82105 Bratislava, Slovenská republika
I.7 - Pracovné zaradenie
Profesor
I.8 - E-mailová adresa
julia.halamova@gmail.com
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15995
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Psychológia
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-2655-2327

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakuta, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
1998
II.c - Odbor a program
Psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Filozofická fakuta, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2001
II.c - Odbor a program
Psychológia
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakuta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2014
II.c - Odbor a program
Sociálna psychológia a psychológia práce
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakuta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2020
II.c - Odbor a program
Sociálna psychológia a psychológia práce
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborná asistentka Filozofická fakuta, Univerzita Komenského v Bratislave 2001-2003
Odborná asistentka Fakulta Humanistiky, Trnavská univerzita 2000-2005, 2010
Odborná asistentka Pedagogická fakuta, Univerzita Komenského v Bratislave 2012-2013
Odborná asistentka Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre 2013
Odborná asistentka Fakuta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave 2013-2015
Docentka Fakuta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave 2015-2018
Psychologička a Psychoterapeutka Súkromná psychologická a psychoterapeutická prax 2007-
Profesor Fakuta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave 2018-
Riaditeľka Ústavu aplikovanej psychológie Fakuta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave 2020-

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Výcviky v Terapii zameranej na emócie párovej a individuálnej, skupinovej aj rodinnej Emotion focused clinic a isEFT 2012-trvá
Polyvagálna terapia PESI UK 2021
Cultivating Emotional Balance Teacher Training Cultivating Emotional Balance 2019-2020
Výcviky v Terapii zameranej na súcit - základný aj pokročilý Compassionate Mind Italia 2018
Dlhodobý psychoterapeutický výcvik v systemickej terapii ISZ Košice 2004-2007
Výcvik v Somatickej trauma terapii Cambridge Body Psychotherapy Centre 2022-2023
Gottmans couple therapy Institutt for Psykologisk Rådgivning 2019
Certifikovaná terapeutka, supervízorka a trénerka v Terapii zameranej na emócie individuálnej isEFT 2022
Certifikovaná terapeutka, supervízorka a trénerka v Terapii zameranej na emócie párovej isEFT 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Sociálnopsychologický výcvik I Sociálna psychológia a psychológia práce I. psychológia
Sociálnopsychologický výcvik II Sociálna psychológia a psychológia práce II. psychológia
Poradenská psychológia Sociálna psychológia a psychológia práce I. psychológia
Intervencie poradenskaj psychológie Sociálna psychológia a psychológia práce II. psychológia
Pokročilá metodológia psychológie Sociálna psychológia a psychológia práce III. psychológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Psychológia zdravia denná aj externá forma, anglická aj slovenská verzia III. psychológia
Sociálna psychológia a psychológia práce denná aj externá forma II. psychológia
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený
Sociálna psychológia a psychológia práce psychológia
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
5
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
25
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
39
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
10

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
179
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
82
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
75
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
55
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
441
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
192
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
256
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
159
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Halamová, J., Kanovský, M., Gilbert, P. et al. (2018). The Factor Structure of the Forms of Self-Criticising/Attacking & Self-Reassuring Scale in Thirteen Distinct Populations. Journal of psychopathology and behavioral assessment 40 (4), 736-751. Impact Factor: 2.056 https://doi.org/10.1007/s10862-018-9686-2

2

Halamová, J., Kanovský, M., Gilbert, P. et al. (2019). Multiple group IRT measurement invariance analysis of the forms of self-criticising/attacking andself-reassuring scale in thirteen international samples. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy 37 (4), 411-444. Impact Factor: 1.02 https://doi.org/10.1007/s10942-019-00319-1

3

Halamová, J., Kanovský, M., Naništová, E. (2018). Development and Psychometric Analysis of the Sense of Community Descriptors Scale. Psychosocial Intervention, 27, 44-55. Impact Factor: 4.026 https://doi.org/10.5093/pi2018a8

4

Kanovský, M., Halamová, J. (2020). Perceived Threat of the Coronavirus and the Role of Trust in Safeguards: A Case Study in Slovakia, Frontiers in Psychology, 11:554160. Impact Factor: 2.067 https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.554160

5

Halama P, Halamová J. (2005), Process of Religious Conversion in the Catholic Charismatic Movement: A Qualitative Analysis. Archive for the Psychology of Religion, 27(1), 69-91. https://doi.org/10.1163/008467206774355385

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Halamová, J., Kanovský, M., Gilbert, P. et al. (2018). The Factor Structure of the Forms of Self-Criticising/Attacking & Self-Reassuring Scale in Thirteen Distinct Populations. Journal of psychopathology and behavioral assessment 40 (4), 736-751. Impact Factor: 2.056 https://doi.org/10.1007/s10862-018-9686-2

2

Halamová, J., Kanovský, M., Gilbert, P. et al. (2019). Multiple group IRT measurement invariance analysis of the forms of self-criticising/attacking andself-reassuring scale in thirteen international samples. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy 37 (4), 411-444. Impact Factor: 1.02 https://doi.org/10.1007/s10942-019-00319-1

3

Halamová, J., Kanovský, M., Naništová, E. (2018). Development and Psychometric Analysis of the Sense of Community Descriptors Scale. Psychosocial Intervention, 27, 44-55. Impact Factor: 4.026 https://doi.org/10.5093/pi2018a8

4

Kanovský, M., Halamová, J. (2020). Perceived Threat of the Coronavirus and the Role of Trust in Safeguards: A Case Study in Slovakia, Frontiers in Psychology, 11:554160. Impact Factor: 2.067 https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.554160

5

Halamová, J., Koróniová, J., Kanovský, M., Kénesy Túniyová, M., Kupeli, N.(2019). Psychological and physiological effects of emotion focused training for self-compassion and self -protection, Research in psychotherapy 22(2), 265-280. Impact Factor: 0.820 https://doi.org/10.4081/ripppo.2019.358

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Halamová, J., Kanovský, M., Gilbert, P. et al. (2018). The Factor Structure of the Forms of Self-Criticising/Attacking & Self-Reassuring Scale in Thirteen Distinct Populations. Journal of psychopathology and behavioral assessment 40 (4), 736-751. Impact Factor: 2.056 https://doi.org/10.1007/s10862-018-9686-2 Citations: [o1] 2020 Brophy, K. - Brähler, E. - Hinz, A. - Schmidt, S. - Körner, A.: The role of self-compassion in the relationship between attachment, depression, and quality of life. In: Journal of Affective Disorders, Vol. 260, 2020, s. 45-52 -SCOPUS

[o1] 2020 Lear, M. K. - Luoma, J. B. - Chwyl, C.: The influence of self-criticism and relationship closeness on peer-reported relationship need satisfaction. In: Personality and Individual Differences, Vol. 163, 2020, Art. No. 110087 - SCOPUS

[o1] 2020 Leboeuf, I. - Mahanga, J. - Rusinek, S. - Delamillieure, P. - Gheysen, F. - Andreotti, E. - Antoine, P.: Validation of the French version of the forms of self-criticizing/attacking and self-reassuring scale. In: Stress and Health,Vol. 36, No. 1, 2020, s. 31-36 - SCOPUS

2

Halamová, J., Kanovský, M., Gilbert, P. et al. (2019). Multiple group IRT measurement invariance analysis of the forms of self-criticising/attacking andself-reassuring scale in thirteen international samples. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy 37 (4), 411-444. Impact Factor: 1.02 https://doi.org/10.1007/s10942-019-00319-1 Citations: [o1] 2020 Leboeuf, I. - Mahanga, J. - Rusinek, S. - Delamillieure, P. - Gheysen, F. - Andreotti, E. - Antoine, P.: Validation of the French version of the forms of self-criticizing/attacking and self-reassuring scale. In: Stress and Health,Vol. 36, No. 1, 2020, s. 31-36 - SCOPUS

3

Halamová, J., Kanovský, M. Naništová, E. (2018). Development and Psychometric Analysis of the Sense of Community Descriptors Scale. Psychosocial Intervention, 27, 44-55. Impact Factor: 4.026 https://doi.org/10.5093/pi2018a8 Citations: [o1] 2019 Herrero, J. - Torres, A. - Vivas, P. - Uruena, A. -: Smartphone addiction and social support: A three-year longitudinal study. In: Intervention, Vol. 28, No. 3, 2019, s. 111-118 - SSCI

[o1] 2019 Millán-Franco, M. - Gómez-Jacinto, L. - Hombrados-Mendieta, I. - García-Martín, M. A. - García-Cid, A.: Influence of time of residence on the sense of community and satisfaction with life in immigrants in Spain: The moderatingeffects of sociodemographic characteristics. In: Journal of Community Psychology, Vol. 47, No. 5, 2019, s. 1078-1094 - SCOPUS ; SSCI

[o1] 2019 Millán-Franco, M. - Gómez-Jacinto, L. - Hombrados-Mendieta, I. - Gonzalez-Castro, F. - Garcia-Cid, A.: The Effect of length of residence and geographical origin on the social inclusion of immigrants. In: Psychosocial Intervention,Vol. 28, No. 3, 2019, s. 119-130 - SSCI

[o1] 2020 Cope, M. - Ward, C. - Jackson, J. - Muirbrook, K. - Andre, A. N.: Taking another look at the sense of community index: Six confirmatory factor analyses. In: Journal of Community Psychology, Vol. 48, No. 5, 2018, s. 1410- 1423 - SCI

[o1] 2020 Salari, N. - Jalali, A. - Abdam, B. - Abdi, A. - Daryoushi, H.: Validation and psychometric properties of the community assessment inventory in Iranian persons who use drug. In: Substance abuse treatment prevention and Policy, Vol.15, No. 1, 2020, Art. No. 46 - SSCI

4

Kanovský, M., Halamová, J. (2020). Perceived Threat of the Coronavirus and the Role of Trust in Safeguards: A Case Study in Slovakia, Frontiers in Psychology, 11:554160. Impact Factor: 2.067 https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.554160 Bez citácii zatiaľ/ No citations yet

5

Halama P, Halamová J. (2005), Process of Religious Conversion in the Catholic Charismatic Movement: A Qualitative Analysis. Archive for the Psychology of Religion, 27(1), 69-91. https://doi.org/10.1163/008467206774355385 Citations: [o1] 2010 Rymarz, R.: Conversion and the new evangelization: A perspective from Lonergan. In: Heythrop Journal-a quartely review of Philosophy and Theology, Vol. 51, No. 5, 2010, s. 753-767 - SSCI ; SCOPUS

[o1] 2013 Francis, L. J. - Louden, S. H. - Robbins, M.: Catholic and charismatic: A study in personality theory within catholic congregations. In: Religions, Vol. 4, No. 2, 2013, s. 267-282 - SSCI ; SCOPUS

[o1] 2016 Gaz, S.: Values as predictors of religious experience in the lives of seminary students of philosophy and students of physics. In: Journal of Religion and Health, Vol. 55, No. 6, 2016, s. 2099-2112 - SCOPUS ; SSCI

[o1] 2017 Krause, N. - Pargament, K. I. - Ironson, G.: Does a Religious Transformation Buffer the Effects of Lifetime Trauma on Happiness?. In: International Journal for the Psychology of Religion, Vol. 27, No. 2, 2017, s. 104-115 - SSCI ;SCOPUS

[o1] 2019 Kovács, A. - Kiss, D. - Kassai, S. - Pados, E. - Kaló, Z. - Rácz, J.: Mapping qualitative research in psychology across five Central-Eastern European countries: Contemporary trends: A paradigm analysis. In: Qualitative Research inPsychology, Vol. 16, No. 3, 2019, s. 373 - SSCI

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

John Templeton Foundation, Geografia filozofie, 2018-2021

2

APVV (PP-COVID-20-0074) Verejná dôvera, reziliencia a vnímané ohrozenie COVID-19, 2019-2020

3

VEGA 1/075/19 Medzinárodné aspekty súcitu, sebasúcitu a sebakritickosti a testovanie ich ovplyvňovania, 2019 – 2022

4

VEGA 1/0578/15 Sebakritickosť verzus sebapotvrdenie ako vnútorný monológ v kontexte spracovania emócii a sociálnych kompetencií, 2015-2018

5

Grant Americkej Psychologickej Asociácie Divízie 27 Sposločnosti pre komunitný výskum a akciu Konferencia komunitnej psychológie v Bratislavv na Slovensku pre väčší networking v rámci Európy 2019

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen univerzitnej vedeckej rady Masarykova Univerzita v Brne, Česko 2019-
Člen fakultnej vedeckej rady Fakuta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave 2016-
Regionálny koordinátor Society for Community Research and Action of American Psychological Association 2012-
Člen rady a člen European Community Psychology Association (ECPA) 2016-2019 and 2010-
Členka, terapeutka, supervízorka a trénerka International Society for Emotion Focused Therapy 2016-

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Štipendium na výcvik v Kultivovaní emocionálnej rovnováhy CEBTT v USA Cultivating Emotional Balance https://cultivating-emotional-balance.org/ 2019-2020 Individuálna schéma
Študijný pobyt na výučbu Terapie zameranej na emócie v Nórsku Norway grants https://www.eeagrants.sk/en/programs/fund-for-bilateral-relations/ 2015 Norway grants 2015 Bilateral Funds in National Level
Krátkodobé pobyty na zahraničných partnerských univerzitách v rámci bilaterálnych akademických výmen na univerzite v Padove v Taliansku Bilateral agreements staff of Coemnius University https://uniba.sk/en/international-relations/incoming-staff/bilateral-agreements-staff/ 2014 Bilaterálne zmluvy Univerzity Komenského
Štipendium The Gallup Organization na účasť na The Positive Psychology Summit vo Washington D.C. v the USA The Gallup Organization www.gallup.com 2002 Individuálna schéma
Štipendium Emotion focused clinic v Toronte, Kanade na participáciu Na výciku v terapii zameranej na emócie Emotion focused clinic https://eft.info.yorku.ca/ 2013 Individuálna schéma
Štipendium na výcvik Gottmanovej párovej terapie od The Norwegian Institute of Emotion Focused Therapy a the Institute for Psychological Counseling The Norwegian Institute of Emotion Focused Therapy and the Institute for Psychological Counseling https://www.ipr.no/om-oss/nieft 2019 Individuálna schéma

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Každoročné organizovanie a spoluorganizovanie vedeckej medzinárodnej konferencie Komunitná psychológia na Slovensku. Organizácia a školenie psychoterapeutických tréningov na Slovensku v terapii zameranej na emocie a terapii zameranej na súcit. Popularizácia vedy prostredníctvom mediálnych vystúpení, článkov a napísania knihy Pripútajte sa prosím (2019) a Naštartujte sa prosím (2022) v Ikare.

Dátum poslednej aktualizácie
26.09.2023