Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. ThDr. Tibor Reimer, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Reimer
I.2 - Meno
Tibor
I.3 - Tituly
doc. ThDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1968
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Rímskokatolícka cyrilometodská bohoslovecká fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Kapitulská 26, 814 58 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
Tibor.Reimer@frcth.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5138
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
teológia
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-5005-3942

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Facoltá di filosofia, Universitá pontificia salesiana (Rím, Taliansko)
II.b - Rok
1990
II.c - Odbor a program
filozofia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Facoltá di teologia, Universitá pontificia salesiana (Rím, Taliansko), Facoltá di scienze dell‘educazione, Universitá pontificia salesiana (Rím, Taliansko)
II.b - Rok
1995, 1997
II.c - Odbor a program
katolícka teológia, sociálna pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Facoltá di scienze dell’educazione, Universitá Pontificia Salesiana (Rím, Taliansko), Univerzita Komenského v Bratislave, Rímskokatolícka cyrilometodská bohoslovecká fakulta
II.b - Rok
1998 (licenciát), 2001 (doktorát)
II.c - Odbor a program
sociálna pedagogika, katolícka teológia
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Rímskokatolícka cyrilometodská bohoslovecká fakulta
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
teológia/katolícka teológia
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Rímskokatolícka cyrilometodská bohoslovecká fakulta 2001-2021
docent Univerzita Komenského v Bratislave, Rímskokatolícka cyrilometodská bohoslovecká fakulta 2021 - trvá
odborný asistent VŠ ZaSP sv. Alžbety v Bratislave, Fakulta misiológie a tropického zdravotníctva 2007-2017

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
The 7 Habits of Highly Effective People FranklinCovey 2009
Systemický manažment a koučovanie Co/Man, 1. systemická, spol. s r. o. 2011

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Základy katechetiky katolícka teológia I.+II. teológia
Teória náboženskej výchovy katolícka teológia I.+II. teológia
Všeobecná a vývinová psychológia katolícka teológia I.+II. teológia
Všeobecná pedagogika a teória výchovy katolícka teológia I.+II. teológia
Všeobecná didaktika katolícka teológia I.+II. teológia
Katechetika katolícka teológia III. teológia
Metodológia vedeckej práce katolícka teológia III. teológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
katolícka teológia I.+II. teológia
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
4
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
58
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Metodológia vedeckej práce katolícka teológia I.+II. teológia
Katecheticko-pedagogická prax katolícka teológia I.+II. teológia
Didaktika náboženskej výchovy katolícka teológia I.+II. teológia
Seminár z katechetiky katolícka teológia I.+II. teológia
Seminár z teórie náboženskej výchovy katolícka teológia I.+II. teológia
Diplomový seminár (1), (2), (3) katolícka teológia I.+II. teológia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
57
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
75
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
62
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
30
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
30
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
20
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100%) : Religiöse Bildung in der Slowakei Lit. 6 zázn. In: Religiöse Bildung an Schulen in Europa. Teil 1: Mitteleuropa. - Wien : Vandenhoeck & Ruprecht unipress, 2013. – s. 157-182. - ISBN 978-3-8471-0076-8

2

Filipovič, Ana Thea (50%) - Reimer, Tibor [UKORKKTs] (50%) : Space as an instrument to interpret the role of religion and churches in Central and Eastern European societies [elektronický dokument]Nevykazované UKO Lit.: 27 zázn. In: Reforming practical theology [elektronický dokument] : The politics of body and space : Roč. 1. - Tübingen : International Academy of Practical Theology, 2019. - s. 105-112 [online]. - ISSN 2628-0000 [IAPT Conference 2017 - Reforming: Space, body, and politics. Oslo, 20.04.2017 - 24.04.2017]URL: https://iapt-cs.org/ojs/index.php/iaptcs

3

Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100% [8 AH]) : Náboženská výchova ako rozvoj náboženských kompetencií. - 1. vyd. - Bratislava : Vydavateľstvo Don Bosco, 2020. - 175 s. [8 AH] Lit.: 106 zázn. ISBN 978-80-8074-486-1

4

Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100%) : Ethikunterricht und Religionsunterricht in der Slowakei. Eine Beziehung zwischen Zusammenarbeit und Konkurrenz. In: Österreichisches Religionspädagogisches Forum 30 (2022) 1, 68-87. DOI: 10.25364/10.30:2022.1.5 

5

Thurzo, Vladimír - Vivoda, Michal - Reimer, Tibor [UKORKKTs] [3,4 AH]: Man and Machine. Dublin: ISBCRTI, 2023. 247 s. [15,3 AH]. ISBN 978-1-9989986-9-2.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100% [8 AH]) : Náboženská výchova ako rozvoj náboženských kompetencií. - 1. vyd. - Bratislava : Vydavateľstvo Don Bosco, 2020. - 175 s. [8 AH] Lit.: 106 zázn. ISBN 978-80-8074-486-1

2

Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100% [6 AH]) : Katechéza v súčasnej dobe. Podnety a výzvy nového Direktória pre katechézu. - 1. vyd. - Bratislava : Vydavateľstvo DON BOSCO, 2021. - 128 s. [6 AH] Lit.: 63 zázn. ISBN 978-80-8074-529-5

3

Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100%) : Ethikunterricht und Religionsunterricht in der Slowakei. Eine Beziehung zwischen Zusammenarbeit und Konkurrenz. In: Österreichisches Religionspädagogisches Forum 30 (2022) 1, 68-87. DOI: 10.25364/10.30:2022.1.5 

4

Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100%) : The Transhumanist Concept of Self-optimization in Religious-Pedagogical Reflection. In: Seminare. Poszukiwania naukowe. Nr. 1, Vol. 44, 2023. - ISSN 1232-8766. DOI: http://doi.org/10.21852/sem


5

Thurzo, Vladimír - Vivoda, Michal - Reimer, Tibor [UKORKKTs] [3,4 AH]: Man and Machine. Dublin: ISBCRTI, 2023. 247 s. [15,3 AH]. ISBN 978-1-9989986-9-2.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100%) : Religiöse Bildung in der Slowakei Lit. 6 zázn. In: Religiöse Bildung an Schulen in Europa. Teil 1: Mitteleuropa. - Wien : Vandenhoeck & Ruprecht unipress, 2013. - s. 157-182. - ISBN 978-3-8471-0076-8

Ohlasy:                                                                                                                                                           

[o3] 2014 Schreiner, Peter: Religious Education in Europe. In: Basics of Religious Education. Vienna : Vandenhoeck & Ruprecht unipress, 2014, s. 169

2

Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100%) : Religiöse Bildung in der Slowakei Lit. 6 zázn. In: Religiöse Bildung an Schulen in Europa. Teil 1: Mitteleuropa. - Wien : Vandenhoeck & Ruprecht unipress, 2013. - s. 157-182. - ISBN 978-3-8471-0076-8

Ohlasy:                                                                                                                                                           

[o3] 2019 Rothgangel, Martin: Religionsunterricht in der Visegrád-Gruppe (Polen, Tschechien, Slowakei und Ungarn). In: Christentum und Europa. Leipzig : Evangelische Verlagsanstalt, 2019, s. 648-664

3

Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100%) : Religious education at schools in Slovakia Lit. 6 zázn. In: Religious Education at Schools in Europe. Part 1: Central Europe. - Vienna : Vandenhoeck & Ruprecht unipress, 2016. - S. 223-248. - ISBN 978-3-7370-0513-5

Ohlasy: 

[o3] 2019 Käbisch, D. - Simojoki, H.: Friedliche Revolution und Religionspädagogik Bilanz und Plädoyer für einen erweiterten europäischen Referenzrahmen. In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie, vol. 71, no. 1, DOI:https://doi.org/10.1515/zpt-2019-0007, 2019, s. 68

4

Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100%) : Religious education at schools in Slovakia Lit. 6 zázn. In: Religious Education at Schools in Europe. Part 1: Central Europe. - Vienna : Vandenhoeck & Ruprecht unipress, 2016. - S. 223-248. - ISBN 978-3-7370-0513-5

Ohlasy:

[o3] 2021 Käbisch, D.: Knowledge transfer and comparative studies in religious education research. A multifaceted interrelationship. In: Schweitzer, F., Schreiner, P. (Hrgg.) International Knowledge Transfer in Religious Education. Muenster: Waxmann, 2021, s. 134. 

5

Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100%) : Religious education at schools in Slovakia Lit. 6 zázn. In: Religious Education at Schools in Europe. Part 1: Central Europe. - Vienna : Vandenhoeck & Ruprecht unipress, 2016. - S. 223-248. - ISBN 978-3-7370-0513-5

Ohlasy:

[o1] 2021 Rothgangel, Martin: The RE-Puzzle of the Visegrád-Group and the Answer of „Collective Memory“ [online]. In: Religion & Education ISSN 1949-8381 https://doi.org/10.1080/15507394.2021.1930831 

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

“Konsolidation Kurrikulums für Religionsunterricht und Katechese der Katechetischen Kommission der slowakischen Bischofskonferenz”. Renovabis: SK022471 (2017-2020) – hlavný riešiteľ projektu. Projekt sa zaoberá revíziou a tvorbou nového kurikula vyučovania katolíckeho náboženstva na základných a stredných školách. Výstupom projektu je schválené kurikulum náboženskej výchovy na základných a stredných školách (https://kpkc.sk/wp-content/uploads/2020/05/KURIKULUM-KATOLICKEHO-NAB-ZS-A-SŠ-def-verzia-jún-2020.pdf)

2

Implementierung des neuen Curriculums für den Religionsunterricht und die Katechese der Slowakischen Bischofskonferenz“. Renovabis: SK022471A (2020-2022) – hlavný riešiteľ projektu. Projekt sa zaoberá implementáciou nového kurikula katolíckeho vyučovania náboženstva na školách a katechézy v slovenských farnostiach a vzdelávaním učiteľov náboženstva a katechétov. Projekt má tri hlavné ciele: implementácia a overenie nového kurikula katolíckeho náboženstva na školách a jeho prepojenie so systematickou katechézou vo farnostiach; tvorba a realizácia systematického vzdelávacieho programu pre farských katechétov a učiteľov náboženstva; príprava a vydanie metodických a didaktických materiálov pre katolícke náboženstvo na školách a farskej katechézy. Výstupom projektu je publikácia Reimer, Tibor [UKORKKTs] (100% [6 AH]) : Katechéza v súčasnej dobe. Podnety a výzvy nového Direktória pre katechézu. - 1. vyd. - Bratislava : Vydavateľstvo Don Bosco, 2021. - 128 s. [6 AH] Lit.: 63 zázn. ISBN 978-80-8074-529-5.

3

KEGA Projekt č. 047UK-4/2024: Biografické učenie v náboženskej výchove na základných a stredných školách. Biografické učenie sa definuje ako práca na vlastnej biografii a zaoberaním sa biografiami iných ľudí. Deti a dospievajúci sa identifikujú s inými ľuďmi ako so svojími vzormi a to podporuje proces formovania ich vlastnej identity. Biografické učenie je dôležitou súčasťou aj vyučovacieho predmetu náboženská výchova, pretože umožňuje žiakom zamyslieť sa nad významnými etapami ich životnej cesty a naučiť sa o nich premýšľať aj z pohľadu viery. Práca s biografiou iných ľudí ako aj práca s vlastnou biografiou umožňuje žiakom vytvárať si kognitívny, emocionálny a sociálny vzťah k sebe samým a reflektovať svoj životný štýl, svoje hodnoty a normy. Projekt implementuje pedagogický model biografického učenia do vyučovacieho predmetu náboženská výchova na základných a stredných školách. Cieľom projektu je teoretické spracovanie biografického učenia v náboženskej výchove a jeho didaktické a metodické uplatnenie vo vyučovaní náboženskej výchovy na základných a stredných školách. Výstupom projektu je vedecká štúdia o biografickom učení, publikovaná v zahraničnom vedeckom časopise, metodická príručka pre učiteľky a učiteľov náboženstva, ako využiť biografické učenie v náboženskej výchove, ako aj online-databáza obyčajných ľudí z bežného života s cieľom poukázať a sprístupniť ich mimoriadne angažovanie sa v rôznych oblastiach spoločenského života.

4

APVV-23-0509: Paradigmatická zmena v chápaní vojny a ozbrojených konfliktov z teologicko-historickej a právnej perspektívy (2024-2028). Projekt reflektuje aktuálnu situáciu ruskej agresie na Ukrajine, zmätok v jej vnímaní a jej legitimizovanie zásluhou propagandy a dezinterpretácie patriarchom Ruskej ortodoxnej cirkvi. Zvažuje však aj aktuálne alebo ukončené vojenské konflikty na Blízkom východe. Má ambíciu akademicky posilniť líniu magistéria nastavenú pápežom Jánom XXIII. rozvíjanú cez konštitúciu Gaudium et Spes, realizovanú varovaniami Jána Pavla II. voči vojne v Iraku a posilňovanú súčasným pápežom Františkom. Na fakulte by projekt vytvoril prvý krát výskumnú skupinu pedagógov a mladých vedeckých pracovníkov zo všetkých štyroch katedier a začlenil ju do aktuálneho medzinárodného vedeckého diskurzu ohľadom témy. V akademickom prostredí obnoví zápal pre štúdium doktrinálne problematickej teórie spravodlivej vojny, pre problematické etické otázky, ujasní nejednoznačnú terminológiu a usiluje sa dosiahnuť tematicky vyváženú diskusiu o potláčaní vojny v aktuálnom zmätku aj u niektorých našich právnych akademikov (Beňa, 2022). Podporí tzv. chalenge-based education koncipovaním a prípravou metodickej príručky pre mládež vo vyučovaní náboženskej a etickej výchovy s cieľom predchádzať vojnám a konfliktom cez posilňovanie spravodlivého mieru v kontextoch postihnutých vojnou integrálnou výchovou. 

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen Vedecká rada Fakulty misijnej práce a tropického zdravotníctva Jána Pavla II VšZaSp sv. Alžbety 2006 - 2009
Člen Vedecká rada RKCMBF UK 2006 - trvá
Člen kuratória EuFRES (European Forum for Religious education) 2014 - trvá
Výkonný redaktor ACTA facultatis theologicae Universitatis Comenianae Bratislaviensis 2014-2021
Predseda komisie Ústredná predmetová komisia pre predmet náboženská výchova/náboženstvo pri Štátnom pedagogickom ústave 2016 - 2021
Člen Ústredná komisia pre predprimárne a základné vzdelávanie pre vzdelávaciu oblasť Človek a spoločnosť pri Štátnom pedagogickom ústave 2021 - trvá
Člen Pracovná skupina pre nadpredmetové hodnotové vzdelávanie pri Štátnom pedagogickom ústave 2021 - trvá
Člen IAPT (International Academy of Practical Theology) 2016 - trvá
recenzent Theo-web. Zeitschrift fuer Religionspaedagogik 2016 - trvá
Prodekan pre rozvoj fakulty Univerzita Komenského v Bratislave, Rímskokatolícka cyrilometodská bohoslovecká fakulta 2021-

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Doplňujúce pedagogické štúdium na výkon pedagogickej činnosti učiteľa katolíckeho náboženstva/náboženskej výchovy - garant

Rozširujúce štúdium náboženskej výchovy - garant

Člen komisie pre štátne skúšky magisterského štúdia, doktorandského štúdia, člen Rady študijného programu katolícka teológia.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-22