|
Meno a priezvisko:
|
doc. PhDr. Petra Jedličková, PhD.
|
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
| III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
|---|---|---|
| odborný asistent | RKCMBF UK, Kňazský seminár sv. Gorazda v Nitre | 2022 - |
| docent | Univerzita Konštantína filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta | 2021 - |
| odborný asistent | Univerzita Konštantína filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta | 2016 - 2021 |
| IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
|---|---|---|
| Deficity čiastkových funkcií ako príčina porúch učenia a správania (5 MODULOV) | Centrum Sindelar | 2018 |
| Metóda rozvoja kognitívnych funkcií Reuvena Feuersteina – FIE I, Basic, FIE II. | ATC centrum prof. Feuersteina Praha | 2020 |
| Programy KUPOZ a KUPREV. Metóda dobrého štartu. | CPPPaP Nitra | 2019 |
| Účinná intervencia u detí a žiakov nielen s poruchami správania | CPPPaP Hlohovec | 2019 |
| V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Všeobecná a vývinová psychológia | katolícka teológia | I.+II. | teológia |
| Všeobecná pedagogika a teória výchovy | katolícka teológia | I.+II. | teológia |
| Všeobecná didaktika | katolícka teológia | I.+II. | teológia |
| V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Metodológia vedeckej práce | katolícka teológia | I.+II. | teológia |
| Pedagogika dospelých | katolícka teológia | I.+II. | teológia |
| Seminár z pedagogiky (1) | katolícka teológia | I.+II. | teológia |
| Pedagogická psychológia | katolícka teológia | I.+II. | teológia |
| Katecheticko-pedagogická prax | katolícka teológia | I.+II. | teológia |
AFC002 Ctibor Határ, Petra Jedličková : Intergenerational Learning as a Professional Tool for Social Andragogue (Educator of Adults) in Social Care Facilities ; recenzent: Ramón Gonzáles Cabanach, Antonio Souto Gestal, 2015.
AFC010 Petra Jedličková : FIE as a form of pre-senior education, 2021.
In. INTED2021 Proceedings : 15th International Technology, Education and Development Conference : conference proceedings. - ISSN 2340-1079, S. 2681-2685.
AFC HATÁR, C., JEDLIČKOVÁ, P. 2017. Medzigeneračné učenie v zariadeniach sociálnych služieb pre seniorov (so zdravotným znevýhodnením). In VETEŠKA, J. (ed.). Vzdělávání dospělých 2016 – východiska a inspirace pro teorii a praxi / Adult education 2016 – bases and inspiration for theory and practice. Praha : ČAS, s. 25-34. ISBN 978-80-905460-6-6. (WoS)
AFC009 Petra Jedličková, Anna Klimentová : Development of attention and executive functions in pupils with ADHD, 2021.
In. ed. L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel TorresINTED 2021 : 15th International Technology, Education and Development Conference 08.03.2021-09.03.2021, Valencia. - Valencia : IATED Academy, 2021. - ISBN 978-84-09-27666-0. - ISSN 2340-1079, P. 2265-2270.
AFC008 Petra Jedličková, Katarína Hollá, Peter Seidler : Sexting etiology and possibilities for intervention through instrumental enrichment, 2020. DOI doi.org/10.21125/edulearn.2020.
In. EDULEARN20 : 12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma de Mallorca 6th - 7th of July, 2020. - Valencia : IATED Academy, 2020. - ISBN 978-84-09-17979-4. - ISSN 2340-1117, P. 6287-6297.
ADM Jedličková, P., Müller de Morais, M., 2018. Chosen Possibilities of Developing Social Competences of Adults wiht Attention Deficit / Hyperactivity Disorder. InAd Alta : Journal of Interdisciplinary Research. ISSN 1804-7890, Vol. 8, no. 1, p. 187-192.(WoS)
ADF Jedličková, P. 2020. Disorders of behavior in pupils in the context of work of special pedagogue. In Slavonic Pedagogical Studies Journal : The Scientific Educational Journal. ISSN 1339-9055, Vol. 9, no. 1, p. 12-20.
Hollá, K., Jedličková, P., Seidler, P. 2018. : Sexting and motives for sexting among adolescents. In Ad Alta : Journal of Interdisciplinary Research. ISSN 1804-7890, Vol. 8, no. 2, p. 89-92. (WoS)
ADM Jedličková, P. 2017. Intergenerational learning as prevention against aggressive behaviour. In Ad Alta : Journal of Interdisciplinary Research. ISSN 1804-7890, Vol. 7, no. 2, p. 92-98. (WoS)
V3CLA001 Petra Jedličková, Anna Klimentová : FIE as a Tool for Correcting Deficient Functions in Children and Students with Behavioral Disorders, 2022. DOI 10.54937/ssf.2022.21.2.32-40.
In. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. - ISSN 1336-2232, Roč. 21, č. 2 (2022), s. 32-40.
Jedličková, P. 2014. Edukácia zdravotne znevýhodnených dospelých a seniorov v rezidenciálnych zariadeniach. 1. vyd. Nitra : UKF. 164 s. - ISBN 978-80-558-0611-2.
Ohlas:
[1] HATÁR, C. 2019. Active ageing and active old age in the educational context. In Ad Alta, vol. 9, no. 2, pp. 97-102. ISSN 2464-6733. [1] MULLER DE MORAIS, M. - RAPSOVÁ, L. 2019. Psychological bases of developing social competences of seniors with disability. In Australian journal of adult learning, vol. 59, no. 2, pp. 269-292. ISSN 1443-1394.
Jedličková, P.: Intergenerational learning as a means of prosenior education : Medzigeneračné učenie ako nástroj proseniorskej edukácie. In: Slavonic Pedagogical Studies Journal : The Scientific Educational Journal. - ISSN 1339-8660, Vol. 5, no. 2 (2016), p. 283-296.
Ohlas:
[1] FABIŚ, A. - WĄSIŃSKI, A. - TOMCZYK, L. 2017. Existential Perspective of Biography-related Reflection in the Intergenerational Narrative Messages. In Journal of Family History, vol. 42, no. 3, pp. 326-340. ISSN 1552-5473.
Jedličková, P. 2017. Intergenerational learning as prevention against aggressive behaviour. In Ad Alta : Journal of Interdisciplinary Research. ISSN 1804-7890, Vol. 7, no. 2, p. 92-98.
Ohlas:
[1] KNAPÍK, J. 2020. The moral value orientations of Univeristy students. In Ad Alta, vol. 10, no. 1, pp. 128-131.
AAB002 Katarína Hollá a kol : Prevencia kyberagresie a kyberšikanovania ; recenzent: Eva Žiaková, Marianna Müller de Morais. - 1. vyd. - Nitra : UKF, 2017. - 17s. - ISBN 978-80-558-1210-6.
[Hollá Katarína (20%) - Jedličková Petra (16%) - Fenyvesiová Lívia (16%) - Hanuliaková Jana (16%) - Határ Ctibor (16%) - Kurincová Viera (16%)
Ohlas:
2021 [2ID] PÉTIOVÁ, M. 2021. Názory a skúsenosti žiakov základných a stredných škôl so šikanovaním a kyberšikanovaním. Bratislava : Centrum vedecko-technických informácií SR v Bratislave, 88 s. ISBN 978-80-8240-017-8.
ADM003 Katarína Hollá, Petra Jedličková, Peter Seidler : Sexting and motives for sexting among adolescents, 2018.
In. Ad Alta : Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 1804-7890, Roč. 8, č. 2 (2018), s. 89-92.
Ohlas:
2023 [1CI] FOODY, M. et al. 2023. Sexting behaviour among adolescents: Do friendship quality and social competence matter?. In Computers in Human Behavior, vol. 142. ISSN 0747-5632. DOI: 10.1016/j.chb.2023.107651.
VEGA MŠVVaŠ SR a SAV č.1/0244/15: Detekcia a riešenie kyberšikany (2015 – 2017) – riešiteľ projektu
VEGA MŠVVaŠ SR a SAV č. 1/0100/18: Self-sexting a peer-sexting a možnosti pedagogického ovplyvňovania (2018-2020) – zástupca vedúcej projektu
VEGA MŠVVaŠ SR a SAV č.1/0001/18: Príprava na starnutie a starobu – možnosti andragogickej intervencie (2018 – 2020) – zástupca vedúceho projektu
KEGA MŠVVaŠ SR SAV č. 014 UKF-4/2021: (e-)Prevencia kyberagresie u generácie Z
VEGA MŠVVaŠ SR a SAV č. 1/0176/15: Paradigmy v edukácii zdravotne znevýhodnených dospelých a seniorov v rezidenciálnej starostlivosti (2015 – 2017) - riešiteľ projektu
| VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
|---|---|---|
| Členstvo v organizačných výboroch konferencií (domácich a zahraničných) | Konferencia v Benátkach | 2016 |
| Členstvo v organizačných výboroch konferencií (domácich a zahraničných) | Katedra pedagogiky PF UKF, Nitra |
| VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
|---|---|---|---|
| Ústav špeciálnopedagogických štúdií PF UP | Olomouc | 4.3. 2018 – 10.3. 2018 | "Erasmus (pobyt – školenie) " |
| Ústav špeciálnopedagogických štúdií PF UP | Olomouc | 28.4. 2019 – 4.5. 2019 | "Erasmus (pobyt – školenie) " |
POSUDZOVATEĽSKÁ ČINNOSŤ: na odbornú/vedeckú štúdiu: 5 na monografiu: 2 na vysokoškolskú učebnicu: 1 na vedecký zborník: 5 na výskumné projekty VEGA a KEGA; 4 na písomnú prácu k dizertačnej skúške: 1 OCENENIA: 14. októbra 2014: Cena dekana PF UKF v kategórii Cena dekana za mimoriadne študijné a vedecké výsledky za reprezentáciu Pedagogickej fakulty UKF v Nitre na vedeckých podujatiach a za publikáciu: „Edukácia zdravotne znevýhodnených dospelých a seniorov v rezidenciálnych zariadeniach“. 29. októbra 2020: Cena dekana PF UKF v kategórii Cena dekana za domáce publikácie za publikáciu Práca sociálneho pedagóga a školského špeciálneho pedagóga so žiakmi s problémovým správaním Cena rektora UKF za medzinárodne akceptovanú publikačnú činnosť za rok 2016/2017 za publikáciu Intergenerational learning as prevention against aggressive behaviour. Cena rektora UKF za medzinárodne akceptovanú publikačnú činnosť za rok 2017/2018 za publikáciu Chosen Possibilities of Developing Social Competences of Adults wiht Attention Deficit / Hyperactivity Disorder