Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Štefan Zolcer, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Zolcer
I.2 - Meno
Štefan
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1985
I.5 - Názov pracoviska
Katedra didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky. Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského.
I.6 - Adresa pracoviska
Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského v Bratislave. Mlynská dolina, Ilkovičova 6, 842 15, Bratislava 4
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
stefan.zolcer@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29540
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0003-1782-3604

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Filozofia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
Filozofia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
Dejiny filozofie
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborný asistent Univerzita Komenského (Prírodovedecká fakulta) 2018 -doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Koučovací prístup pri práci s ľuďmi ZOELI 2018
Positive Psychology The University of North Carolina at Chapel Hill 2017

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Seminár k bakalárskej práci 1, 2 Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci 1,2 Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
8
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
10
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Úvod do filozofie 1, 2 Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Rétorika Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Environmentálna etika - Výchova k udržateľnému rozvoju Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Filozofické aspekty edukácie Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci 1, 2 Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Rétorika pre učiteľov Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
16
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
15
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
7
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Whitehead v historickom kontexte - procesuálna filozofia a pragmatizmus. Filozofia. Roč. 74 (2019), č. 7., s. 556-570.

2

Whiteheadova kritika modernej vedy. Filosofický časopis. Roč. 65 (2017), č. 3, s. 403-419.

3

Dewey´s participatory educational democracy. Educational Theory. Roč. 66 (2016), č. 1-2, s. 55-71. [spoluautor Emil Višňovský]

4

The Possibility of applying Whitehead´s philosophy. Human Affairs. Roč. 26 (2016), č. 4, s. 450-461.

5

A. N. Whitehead o vzdelávaní a náboženstve. Ostium. Roč. 15 (2019), č. 2., s. 1-11. 

6

Paradigmatické zmeny v nazeraní na vesmír a človeka medzi stredovekom a raným novovekom. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2022, 168 s.

7

Whitehead´s Organic Conception of Humanity. Beyond Mechanistic Philosophy in an Age of Transhumanism. Human Affairs Roč. 33, č. 2 (2023), s. 250-262.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Whitehead´s Organic Conception of Humanity. Beyond Mechanistic Philosophy in an Age of Transhumanism. Human Affairs Roč. 33, č. 2 (2023), s. 250-262.

2

Whitehead v historickom kontexte - procesuálna filozofia a pragmatizmus. Filozofia. Roč. 74 (2019), č. 7., s. 556-570.

3

Paradigmatické zmeny v nazeraní na vesmír a človeka medzi stredovekom a raným novovekom. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2022, 168 s.

4

A. N. Whitehead o vzdelávaní a náboženstve. Ostium. Roč. 15 (2019), č. 2., s. 1-11. 

5

Selected Aspects of Whitehead´s Ontology and Cosmology.” In: Plašienková, Z. (ed.): The image of man and the universe : interdisciplinary perspectives and challenges. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, s. 266-285.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Dewey´s participatory educational democracy. Educational Theory. Roč. 66 (2016), č. 1-2, s. 55-71. [o1] 2021 Villacañas-de-Castro, Luis. (2021). Is Democracy Therapeutic? A Deweyan Reading of the Institutions of Antipsychiatry. Integrative Psychological and Behavioral Science. August 2021.

2

Dewey´s participatory educational democracy. Educational Theory. Roč. 66 (2016), č. 1-2, s. 55-71. [o1] 2020 Mitra, D.: Pedagogy and Activism. Do the Two Mix? A Dialogue on Social Justice and Its Place in the Classroom. In: Sociological Forum. Vol 35. (2020) No. 4. p. 1343-1353. SCOPUS

3

Dewey´s participatory educational democracy. Educational Theory. Roč. 66 (2016), č. 1-2, s. 55-71. [o1] 2019 Goldberg, S.R. - In: Education and Culture, Vol. 35, No. 1, 2019 ; s. 71-100. SCOPUS

4

Dewey´s participatory educational democracy. Educational Theory. Roč. 66 (2016), č. 1-2, s. 55-71. [o1] 2018 Shan, W.-j. - In: Universitas-monthly review of philosophy and culture, roč. 45, č. 6, 2018, s. 124. AHCI

5

Dewey´s participatory educational democracy. Educational Theory. Roč. 66 (2016), č. 1-2, s. 55-71. [o1] 2018 Anderson, J. - In: Media nad communication, roč. 6, č. 1, 2018, s. 42. AHCI

6

Dewey´s participatory educational democracy. Educational Theory. Roč. 66 (2016), č. 1-2, s. 55-71. [n1] 2021 zz ~ Vilacanas de Castro, L. S.. : Dewey, Hippie Communes, and Education - In: Education and Culture, roč. 37, č. 1, 2021 ; s. 101, 119 ;SCOPUS

7

Dewey´s participatory educational democracy. Educational Theory. Roč. 66 (2016), č. 1-2, s. 55-71. [n1] 2021 zz ~ Loque, D.. : Political Education. Historical and Systematic Approach - In: Foro de Educacion, Vol. 19, No. 2, 2021 ; s. 315-333 ;SCOPUS

8

Dewey´s participatory educational democracy. Educational Theory. Roč. 66 (2016), č. 1-2, s. 55-71. [n1] Olawale, Babawande E. ; Mncube, V. ; Harber, C. : Popular conceptions of democracy in a mathematics teacher-education programme - In:South African journal of education, Vol. 43, No. 2, 2023; SCOPUS; WOS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

APVV-18-0103 Paradigmatické zmeny v nazeraní na vesmír a človeka z filozofickej, teologickej a fyzikálnej perspektívy (2019-2023) riešiteľ

2

Grant UK G-15-418-00 Filozofia procesu A. N. Whiteheada. (2015) hlavný riešiteľ

3

APVV-14-0510 Veda, spoločnosť, hodnoty: filozofická analýza ich vzájomných väzieb a interakcií. (2015-2017) riešiteľ

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti