Meno a priezvisko:
|
Mgr. Vladimíra Zemančíková, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
stredoškolský učiteľ | Strená priemyselná škola v Leviciach | 1.9.2003 - 31.08-2007 |
VŠ učiteľ, odborný asistent | ŽU v Žiline, Fakulta humanitných vied | 1.9.2007 - 31.8.2017 |
odborný zamestnanec, špeciálny pedagóg | Súkromné centrum špeciálno-pedagogického poradenstva, Rajec | 1.8.2019 -11.09.2020 |
VŠ učiteľ, odborný asistent | UK v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1.9. 2020 - trvá |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Tréning jazykových schopností podľa Elkonina - predgrafémová a grafémová etapa | Fakulta sociálnich studií Masarikovy univerzity, Brno | 2019 |
Dieťa a rodina v rozvode; Vplyv výchovy na vývin mozgu dieťaťa (semináre) | Inštitút rodinnej terapie a vzťahovej väzby, Martin | 2019; 2019 |
Trénig filiálnej terapie | Viera Hojnošová, Bratislava | 2010 |
Krízová intervencia v školách pre psychológov, školských psychológov, sociálnych a špeciálnych pedagógov; Intenzívny kurz práce s terapeutickými kartami (kurzy) | Inštitút osobnostného rozvoja, s.r.o., Piešťany | 2018; 2019 |
Kamaráti Jabĺčka (školenie učiteľov programu Kamaráti Jabĺčka) | Liga za duševné zdravie, Zippyho kamaráti, Bratislava | 2023 |
Systematický kurz muzikoterapie (ročný výcvik) | Muzikoterapeutická asociace České republiky, o.s., Praha | 2013 |
Vzdelávací program - Metóda dobrého štartu | Schola Viva, O.p.s. J. Swierkoszová, Šumperk | 2013 |
Seminár a workshop - KUPOZ, program pro rozvoj pozornosti | KuPROG Cz, s.r.o., Praha | 2018 |
Sociálna inklúzia cez prerozprávanie príbehov (storytelling) | Centrum inkluzívneho vzdelávania (Inklucentrum), Bratislava | 2022 |
GRUNNLAGET - komplexná metóda rozvoja učenia | Centrum inkluzívneho vzdelávania (Inklucentrum), Bratislava | 2023 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogická prax 1 (A) | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy / Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Výchovné poradenstvo | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Výchovné poradenstvo | Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Sociálna pedagogika | Liečebná pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Sociálna pedagogika pre učiteľov | Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogika jednotlivcov so špeciálnymi edukačnými potrebami | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Rodinná výchova | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Náhradná výchova | Liečebná pedagogika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
ADE Zemančíková, V 2022. (85%) – Mikulová, I. (15%) 2022: Problem behaviour of pupils with specific learning disabilities in teachers' reflections. In: The new educational review.70(4), 145-155. ISSN 1732-6729. SCOPUS. Ohlas (1)
V3 Poliaková, A. (25%), Zemačíková, V. (25%), Tóblová, (25%), Pisoňová (25%). 2023. European journal of contemporary education. - Roč. 12, č. 4 (2023), s. 1398-1400. ISSN 2304-9650. SCOPUS
V2 Záhorec, J. (33,3%), Poliaková, A. (33,3%), Zemančíková, V. (33,3%). 2024. Identifying the learning needs of class teachers in primary and secondary schools in the Slovak Republic results of a pilot research In: Towards a hybrid, flexible and socially engaged higher education: proceedings of the 26th International conference on Interactive Collaborative Learning : 2 ISBN 978-3-031-52666-4. - Cham : Springer Nature, 2024. - S. 479-490. SCOPUS
ADE Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] (100%): Problémové správanie žiakov a úloha sociálneho pedagóga v reflexii učiteľov. In: Sociální pedagogika. časopis pro vědu a praxi, 2014. roč. 2, č. 1, s. 22-36. ISSN 1805-8825. Ohlasy (13)
P1 Poliaková, A (4,4 AH), Zemančíková, V. (4 AH), Tóblová, E. (4 AH), Ferková, Š. (2,4 AH), et al. 2024. Triedny manažment. Učebnica pre vysoké školy. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2023, 211 s. ISBN 978-80-223-5735-7.
ADE Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] (85%), Mikulová, Ivana (15%): Problem behaviour of pupils with specific learning disabilities in teachers reflections. In: The New Educational Review. - Roč. 70, č. 4 (2022), s. 145-155. ISSN 1732-6729.
V3 Poliaková, A. (25%), Zemačíková, V. (25%), Tóblová, (25%), Pisoňová (25%). 2023. European journal of contemporary education. - Roč. 12, č. 4 (2023), s. 1398-1400. ISSN 2304-9650. SCOPUS
V2 Záhorec, J. (33,3%), Poliaková, A. (33,3%), Zemančíková, V. (33,3%). 2024. Identifying the learning needs of class teachers in primary and secondary schools in the Slovak Republic results of a pilot research In: Towards a hybrid, flexible and socially engaged higher education: proceedings of the 26th International conference on Interactive Collaborative Learning : 2. ISBN 978-3-031-52666-4. - Cham : Springer Nature, 2024. - S. 479-490. SCOPUS
ADE Zemančíková, V. 2021 (100%): Sociálne aspekty čitateľskej gramotnosti s akcentom na dieťa zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia na Slovensku. In: Sociální pedagogika. časopis pro vědu a praxi, 2021. roč. 9, č. 2, s. 13-40. ISSN 1805-8825. Ohlas (2)
P1 Poliaková, A (4,4 AH), Zemančíková, V. (4 AH), Tóblová, E. (4 AH), Ferková, Š. (2,4 AH), et al. 2024. Triedny manažment. Učebnica pre vysoké školy. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2023, 211 s. ISBN 978-80-223-5735-7.
ADE Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] (100%): Problémové správanie žiakov a úloha sociálneho pedagóga v reflexii učiteľov. In: Sociální pedagogika. časopis pro vědu a praxi, 2014. roč. 2, č. 1, s. 22-36. ISSN 1805-8825. Ohlasy (13):
[o1] 2017 Martincová, Jana - Andrysová, Pavla : Professional preparation of students of social pedagogy in the Czech Republic. - In: Journal of Social Studies Education Research, roč. 8, č. 1, 2017 ; s.50 ; SCOPUS
[o3] 2018 Citterbergová, Gabriela - Novocký, Michal : Vnímanie pojmu primárna prevencia vychovávateľmi v školskom klube detí. - In: e-Pedagogium, roč. 18, č.3, 2018; s.5
[o3] 2021 - Blaštíková, Lucie - Grecmanová, Helena - Dopita, Miroslav : Social pedagogues and social workers in primary school. - In: Sociální pedagogika, roč. 9, č. 1, 2021 ; s.75
ADF Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] 50% - Bomba, Lukáš (50%): Vplyv socioekonomického statusu rodiny na prospech žiaka v škole - súčasný stav na Liptove In: Pedagogika.sk, 2012. roč.17, č. 3, s. 145-171. ISSN 1338-0982. Ohlasy (6):
[o3] 2017 Mendelová, Eleonóra - Fenyvesiová, Lívia - In: Child in the family and school environment . - Szeged : Belvedere Meridionale, 2017, 71;
[o3] 2017 Majerčíková, J.- Rebendová, A. Edukace v mateřské škole v perspektivě rodiču vysokoškoláku. In E-pedagogium, roč. 17, č. 3, 2017, s. 67;
[o3] 2018 Juhásová, A.- Pavelová, L.- Denáriková, K. Current Challenges in Delinquence Prevention in School Environments. In SAR Journal. č. 1, 2018, s. 14.
AEC Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] (100%): Social pedagogue at school – factors hindering the implementation of the profession at schools. In Contemporary challenges in social pedagogy. Brno: Institut medzioborových studií, 2010. s. 121 – 126. ISBN 978-80-87182-14-4. Ohlasy (2):
[o3] 2020 Anderberg, Mats: In search of a social pedagogical profession in schools. Missions and roles under reconsideration. - In: International Journal of Social Pedagogy, roč. 9, č. 1, 2020, s.5, 6, 7, 9, 10.
[n2] 2022 MESA, D.G. The Concept Of Multidisciplinarity In The System Of Helping Professions In The Context Of Undergraduate Education Of A Social Worker And A Special Pedagogue. In International Journal of Arts Humanities and Social Sciences Studies. In: International journal of arts humanities and social sciences, roč. 7, č. 1, 2022 ; s. 3.
AFD Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] (100%): Sociálny pedagóg ako odborný zamestnanec školy v reflexii učiteľov základných a stredných škôl In: Sociálny pedagóg v škole : zborník príspevkov z medzinárodného odborného seminára, Banská Bystrica, 2012. s. 165-173. ISBN 978-80-557-0465-4. Ohlasy (6):
[o1] 2020 Dulovics, Mário - Novocký, Michal - Petrík, Štefan : The relationship between the components of education coordinators’ self-perception and their difficulty in applying their professional competences. - In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, roč. 10, č. 1, 2020, s. 67 ; ESCI
AFD Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] (100%): Školská sociálno-pedagogická práca v Nemecku, vznik a klasické koncepcie In: Sociálny pedagóg v škole : zborník príspevkov z medzinárodného odborného seminára, Banská Bystrica, 2012. s. 173-180. ISBN 978-80-557-0465-4. Ohlasy (1):
[o1] 2015 Emmerová, Ingrid - School social pedagogue in a theoretical reflection, problems and educational needs of a school social pedagogue in the Slovak Republic. - In: New Educational Review, roč. 41, č. 3, 2015 ; s. 112 ; SCOPUS
KEGA 024UK-4/2024 pod názvom Transformácia pedagogických praxí učiteľského štúdia v univerzitnom vzdelávaní. Pozícia: zástupkyňa hlavnej riešiteľky
KEGA 066UK-4/2021 - Názov projektu: Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu - tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice - zástupkyňa hlavnej riešiteľky
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
členka Akademického senátu Fakulty humanitných vied ŽU v Žiline | Fakulta humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline | 2011-2012 |
členka Slovenskej pedagogickej spoločnosti pri SAV | Slovenská pedagogická spoločnosť pri SAV | 2021 - trvá |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Univerzita Palackého v Olomouci, Ústav pedagogiky a sociálních studii | Ústav pedagogiky a sociálních studii PdF UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc | 24. - 27. 10. 2011 | ERAZMUS - učiteľská mobilita |
Univerzita Palackého v Olomouci, Ústav pedagogiky a sociálních studii | Ústav pedagogiky a sociálních studii PdF UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc | 19.-23.11.2012 | ERAZMUS - učiteľská mobilita |
Univewersytet Opolski, Instytut studiów edukacyjnych | Instytut studióv edukacyjnych, ul. Ojca Czaplaka Józefa 2a, 45-055 Opole | 20.-24. 20. 2014 | ERAZMUS - učiteľská mobilita |
Vyžiadané prednášky: Common game as a tool of strengthening of the attachment Uniwersytet Opolski, The Faculty of History and Pedagogy, The Institute of Pedagogical Sciences, 2004; Uplatnenie hry v rozvíjaní čiastkových kognitívnych funkcií, Univezita Palackého, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálních studií ,2011; spoluriešiteľka grantového projeketu VEGA - Kultúrno-sociálny kontext rodinnej výchovy v premenách v slvoenskej regionálnej komunite a jej komunitnej škole...Hlavná riešiteľka výskumného projektu IUVENTA - KOMPRAX, moderné vzdelávanie pre vzdelanostnú spoločnosť; výskum voľný čas mládež; študijná poradkyňa /ŽU v Žiline/. Spoluriešiteľka (zástupkyňa) grantového projektu VEGA - Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu- tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice. Národný projekt „Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu)“. Pozícia: expert – tvorba obsahu, výskum, vzdelávanie pedagogických a odborných zamestnancov. ESF projekt č. 312011AFX7 pod názvom: „Skvalitnenie prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied.“, 2021-2022 Pozícia: Odborný metodik pre tvorbu podporných materiálov