Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Vladimíra Zemančíková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Zemančíková
I.2 - Meno
Vladimíra
I.3 - Tituly
Mgr., Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1978
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent, VŠ učiteľ
I.8 - E-mailová adresa
zemancikova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/9446
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy /Teacher Training and Education Science
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-5046-700X

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta / Comenius University in Bratislava, Faculty of Arts; Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta / Palacky University Olomouc, Faculty of Education
II.b - Rok
2003, 2021
II.c - Odbor a program
pedagogika, špecializácia sociálna pedagogika; špeciálna pedagogika - poradenstvo
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta / Comenius University in Bratislava, Faculty of Arts
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
stredoškolský učiteľ Strená priemyselná škola v Leviciach 1.9.2003 - 31.08-2007
VŠ učiteľ, odborný asistent ŽU v Žiline, Fakulta humanitných vied 1.9.2007 - 31.8.2017
odborný zamestnanec, špeciálny pedagóg Súkromné centrum špeciálno-pedagogického poradenstva, Rajec 1.8.2019 -11.09.2020
VŠ učiteľ, odborný asistent UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 1.9. 2020 - trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Tréning jazykových schopností podľa Elkonina - predgrafémová a grafémová etapa Fakulta sociálnich studií Masarikovy univerzity, Brno 2019
Dieťa a rodina v rozvode; Vplyv výchovy na vývin mozgu dieťaťa (semináre) Inštitút rodinnej terapie a vzťahovej väzby, Martin 2019; 2019
Trénig filiálnej terapie Viera Hojnošová, Bratislava 2010
Krízová intervencia v školách pre psychológov, školských psychológov, sociálnych a špeciálnych pedagógov; Intenzívny kurz práce s terapeutickými kartami (kurzy) Inštitút osobnostného rozvoja, s.r.o., Piešťany 2018; 2019
Kamaráti Jabĺčka (školenie učiteľov programu Kamaráti Jabĺčka) Liga za duševné zdravie, Zippyho kamaráti, Bratislava 2023
Systematický kurz muzikoterapie (ročný výcvik) Muzikoterapeutická asociace České republiky, o.s., Praha 2013
Vzdelávací program - Metóda dobrého štartu Schola Viva, O.p.s. J. Swierkoszová, Šumperk 2013
Seminár a workshop - KUPOZ, program pro rozvoj pozornosti KuPROG Cz, s.r.o., Praha 2018
Sociálna inklúzia cez prerozprávanie príbehov (storytelling) Centrum inkluzívneho vzdelávania (Inklucentrum), Bratislava 2022
GRUNNLAGET - komplexná metóda rozvoja učenia Centrum inkluzívneho vzdelávania (Inklucentrum), Bratislava 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Pedagogická prax 1 (A) Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy / Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
4
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
81
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Výchovné poradenstvo Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Výchovné poradenstvo Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Sociálna pedagogika Liečebná pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Sociálna pedagogika pre učiteľov Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogika jednotlivcov so špeciálnymi edukačnými potrebami Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Rodinná výchova Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Náhradná výchova Liečebná pedagogika II. Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
45
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
17
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
54
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
25
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ADE Zemančíková, V 2022. (85%) – Mikulová, I. (15%) 2022: Problem behaviour of pupils with specific learning disabilities in teachers' reflections. In: The new educational review.70(4), 145-155. ISSN 1732-6729. SCOPUS. Ohlas (1)


2

V3 Poliaková, A. (25%), Zemačíková, V. (25%), Tóblová, (25%), Pisoňová (25%). 2023. European journal of contemporary education. - Roč. 12, č. 4 (2023), s. 1398-1400. ISSN 2304-9650. SCOPUS


3

V2 Záhorec, J. (33,3%), Poliaková, A. (33,3%), Zemančíková, V. (33,3%). 2024. Identifying the learning needs of class teachers in primary and secondary schools in the Slovak Republic results of a pilot research In: Towards a hybrid, flexible and socially engaged higher education: proceedings of the 26th International conference on Interactive Collaborative Learning : 2 ISBN 978-3-031-52666-4. - Cham : Springer Nature, 2024. - S. 479-490. SCOPUS


4

ADE Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] (100%): Problémové správanie žiakov a úloha sociálneho pedagóga v reflexii učiteľov. In: Sociální pedagogika. časopis pro vědu a praxi, 2014. roč. 2, č. 1, s. 22-36. ISSN 1805-8825. Ohlasy (13)


5

P1 Poliaková, A (4,4 AH), Zemančíková, V. (4 AH), Tóblová, E. (4 AH), Ferková, Š. (2,4 AH), et al. 2024. Triedny manažment. Učebnica pre vysoké školy. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2023, 211 s. ISBN 978-80-223-5735-7.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

ADE Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] (85%), Mikulová, Ivana (15%): Problem behaviour of pupils with specific learning disabilities in teachers reflections. In: The New Educational Review. - Roč. 70, č. 4 (2022), s. 145-155. ISSN 1732-6729.

2

V3 Poliaková, A. (25%), Zemačíková, V. (25%), Tóblová, (25%), Pisoňová (25%). 2023. European journal of contemporary education. - Roč. 12, č. 4 (2023), s. 1398-1400. ISSN 2304-9650. SCOPUS

3

V2 Záhorec, J. (33,3%), Poliaková, A. (33,3%), Zemančíková, V. (33,3%). 2024. Identifying the learning needs of class teachers in primary and secondary schools in the Slovak Republic results of a pilot research In: Towards a hybrid, flexible and socially engaged higher education: proceedings of the 26th International conference on Interactive Collaborative Learning : 2. ISBN 978-3-031-52666-4. - Cham : Springer Nature, 2024. - S. 479-490. SCOPUS

4

ADE Zemančíková, V. 2021 (100%): Sociálne aspekty čitateľskej gramotnosti s akcentom na dieťa zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia na Slovensku. In: Sociální pedagogika. časopis pro vědu a praxi, 2021. roč. 9, č. 2, s. 13-40. ISSN 1805-8825. Ohlas (2)


5

P1 Poliaková, A (4,4 AH), Zemančíková, V. (4 AH), Tóblová, E. (4 AH), Ferková, Š. (2,4 AH), et al. 2024. Triedny manažment. Učebnica pre vysoké školy. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2023, 211 s. ISBN 978-80-223-5735-7.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ADE Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] (100%): Problémové správanie žiakov a úloha sociálneho pedagóga v reflexii učiteľov. In: Sociální pedagogika. časopis pro vědu a praxi, 2014. roč. 2, č. 1, s. 22-36. ISSN 1805-8825. Ohlasy (13): 

[o1] 2017 Martincová, Jana - Andrysová, Pavla : Professional preparation of students of social pedagogy in the Czech Republic. - In: Journal of Social Studies Education Research, roč. 8, č. 1, 2017 ; s.50 ; SCOPUS                                                                                                                                                                                               

[o3] 2018 Citterbergová, Gabriela - Novocký, Michal : Vnímanie pojmu primárna prevencia vychovávateľmi v školskom klube detí. - In: e-Pedagogium, roč. 18, č.3, 2018; s.5                                                                                                                                                                                                                                                                              

[o3] 2021 - Blaštíková, Lucie - Grecmanová, Helena - Dopita, Miroslav : Social pedagogues and social workers in primary school. - In: Sociální pedagogika, roč. 9, č. 1, 2021 ; s.75

2

ADF Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] 50% - Bomba, Lukáš (50%): Vplyv socioekonomického statusu rodiny na prospech žiaka v škole - súčasný stav na Liptove In: Pedagogika.sk, 2012. roč.17, č. 3, s. 145-171. ISSN 1338-0982. Ohlasy (6):  

[o3] 2017 Mendelová, Eleonóra - Fenyvesiová, Lívia - In: Child in the family and school environment . - Szeged : Belvedere Meridionale, 2017, 71;                                

[o3] 2017 Majerčíková, J.- Rebendová, A. Edukace v mateřské škole v perspektivě rodiču vysokoškoláku. In E-pedagogium, roč. 17, č. 3, 2017, s. 67;                        

[o3] 2018 Juhásová, A.- Pavelová, L.- Denáriková, K. Current Challenges in Delinquence Prevention in School Environments. In SAR Journal. č. 1, 2018, s. 14. 

3

AEC Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] (100%): Social pedagogue at school – factors hindering the implementation of the profession at schools. In Contemporary challenges in social pedagogy. Brno: Institut medzioborových studií, 2010. s. 121 – 126. ISBN 978-80-87182-14-4. Ohlasy (2):                                                                 

[o3] 2020 Anderberg, Mats: In search of a social pedagogical profession in schools. Missions and roles under reconsideration. - In: International Journal of Social Pedagogy, roč. 9, č. 1, 2020, s.5, 6, 7, 9, 10. 

[n2] 2022 MESA, D.G. The Concept Of Multidisciplinarity In The System Of Helping Professions In The Context Of Undergraduate Education Of A Social Worker And A Special Pedagogue. In International Journal of Arts Humanities and Social Sciences Studies.  In: International journal of arts humanities and social sciences, roč. 7, č. 1, 2022 ; s. 3.

4

AFD Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] (100%): Sociálny pedagóg ako odborný zamestnanec školy v reflexii učiteľov základných a stredných škôl In: Sociálny pedagóg v škole : zborník príspevkov z medzinárodného odborného seminára, Banská Bystrica, 2012. s. 165-173. ISBN 978-80-557-0465-4. Ohlasy (6):                                                                                       

[o1] 2020 Dulovics, Mário - Novocký, Michal - Petrík, Štefan : The relationship between the components of education coordinators’ self-perception and their difficulty in applying their professional competences. - In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, roč. 10, č. 1, 2020, s. 67 ; ESCI

5

AFD Zemančíková, Vladimíra [UKOPDPED] (100%): Školská sociálno-pedagogická práca v Nemecku, vznik a klasické koncepcie In: Sociálny pedagóg v škole : zborník príspevkov z medzinárodného odborného seminára, Banská Bystrica, 2012. s. 173-180. ISBN 978-80-557-0465-4. Ohlasy (1):                                                                                                                                               

[o1] 2015 Emmerová, Ingrid - School social pedagogue in a theoretical reflection, problems and educational needs of a school social pedagogue in the Slovak Republic. - In: New Educational Review, roč. 41, č. 3, 2015 ; s. 112 ; SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA 024UK-4/2024 pod názvom Transformácia pedagogických praxí učiteľského štúdia v univerzitnom vzdelávaní. Pozícia: zástupkyňa hlavnej riešiteľky


2

KEGA 066UK-4/2021 - Názov projektu: Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu - tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice - zástupkyňa hlavnej riešiteľky


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
členka Akademického senátu Fakulty humanitných vied ŽU v Žiline Fakulta humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline 2011-2012
členka Slovenskej pedagogickej spoločnosti pri SAV Slovenská pedagogická spoločnosť pri SAV 2021 - trvá

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Univerzita Palackého v Olomouci, Ústav pedagogiky a sociálních studii Ústav pedagogiky a sociálních studii PdF UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc 24. - 27. 10. 2011 ERAZMUS - učiteľská mobilita
Univerzita Palackého v Olomouci, Ústav pedagogiky a sociálních studii Ústav pedagogiky a sociálních studii PdF UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc 19.-23.11.2012 ERAZMUS - učiteľská mobilita
Univewersytet Opolski, Instytut studiów edukacyjnych Instytut studióv edukacyjnych, ul. Ojca Czaplaka Józefa 2a, 45-055 Opole 20.-24. 20. 2014 ERAZMUS - učiteľská mobilita

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Vyžiadané prednášky: Common game as a tool of strengthening of the attachment Uniwersytet Opolski, The Faculty of History and Pedagogy, The Institute of Pedagogical Sciences, 2004; Uplatnenie hry v rozvíjaní čiastkových kognitívnych funkcií, Univezita Palackého, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálních studií ,2011; spoluriešiteľka grantového projeketu VEGA - Kultúrno-sociálny kontext rodinnej výchovy v premenách v slvoenskej regionálnej komunite a jej komunitnej škole...Hlavná riešiteľka výskumného projektu IUVENTA - KOMPRAX, moderné vzdelávanie pre vzdelanostnú spoločnosť; výskum voľný čas mládež; študijná poradkyňa /ŽU v Žiline/. Spoluriešiteľka (zástupkyňa) grantového projektu VEGA - Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu- tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice. Národný projekt „Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu)“. Pozícia: expert – tvorba obsahu, výskum, vzdelávanie pedagogických a odborných zamestnancov. ESF projekt č. 312011AFX7 pod názvom: „Skvalitnenie prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied.“, 2021-2022 Pozícia: Odborný metodik pre tvorbu podporných materiálov



Dátum poslednej aktualizácie
2024-09-30