Meno a priezvisko:
|
doc. PaedDr. Klára Velmovská, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odboný asistent | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave | 09/2000 - 10/2010 |
člen expertného tímu | Štátny pedagogický ústav, Pluhová 8, Bratislava | 11/2010 - 02/2011 |
odborný asistent | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave | 02/2011 - 10/2016 |
docent | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave | 10/2016 - súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Rigorózne konanie | Matematicko-fyzikálna fakulta Univerzity Komenského | 1999 |
semináre EXPO EDU súvislé vzdelávanie | Expol Pedagogika, Bratislava | 2017 |
seminár Prečo ľudia veria nezmyslom | CVTI, Bratislava | 2018 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Dizajn materiálov pre prírodovedné vzdelávanie | Teória vyučovania fyziky | III. - doktorandský stupeň | 13. fyzika |
Metódy riešenia fyzikálnych úloh | Fyzika | II. - úplný vysokoškolský stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci z fyziky | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | II. - úplný vysokoškolský stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Úvod do didaktiky fyziky | Fyzika | I. - bakalársky stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k bakalárskej práci | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | I. - bakalársky stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Medzipredmetové projekty zamerané na problémy súčasného sveta | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | II - magisterský stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Komunikačné zručnosti učiteľa | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | II. - magisterský stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci (1) | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | II. - magisterský stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Matematické metódy vo fyzike (1) | Fyzika | I. - bakalársky stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Školské pokusy z fyziky | Fyzika | I. - bakalársky stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Fyzika netradične | Fyzika | I. - bakalársky stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Kalkulus pre učiteľov fyziky | Fyzika | I. - bakalársky stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Fyzika zážitkom | Fyzika | I. - bakalársky stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Matematické metódy vo fyzike (2) | Fyzika | I. - bakalársky stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Repetitórium stredoškolskej matematiky | Biochémie, chémia | I. - bakalársky stupeň | 17. Chémia |
Kalkulus pre učiteľov chémie | Učiteľstvo Chémia | I. - bakalársky stupeň | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
v3 GEJDOŠOVÁ, B., VELMOVSKÁ, K. The Quality of Feedback and Its Influence on the Preparation of the Future Teacher. In International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 31(5), p. 2-16, 2023. ISSN 2200-4270.
v2 VELMOVSKÁ, K., TRÚSIKOVÁ, A., KOZÁNEK KISS, T. Critical thinking and physics education. In DIDFYZ 2019 - Formation of the Natural Science Image of the World in the 21st Century, Melville (USA) : American Institute of Physics. AIP Publishing, 2019.ISBN 978-0-7354-1897-4, s. 1-9.
v2 TRÚSIKOVÁ, A., VELMOVSKÁ, K. Indicators of critical thinking and physics experiments. In: Journal of Physics : Conference Series. p. 1-8, 2022. ISBN 978-0-7354-1897-4.
[n2] Nurilma, F. Z. - Supriana, E. - Diantoro, M.. - Using STEM-Based 3D-Multimedia to Improve Students' Critical Thinking Skills in Uniform Circular Motion - In: Jurnal Pendidikan Fisika, Vol. 11, No. 2, 2023 ; s. 193-201/AFD Velmovská, K., Kiss, T., Trúsiková, A. Critical thinking and physics education. In: DIDFYZ 2019 : Formation of the Natural Science Image of the World in the 21st Century. ISBN 978-0-7354-1897-4. Melville : AIP Publishing, 2019. s. 1-9, Art. No. 030037.
[n2] Siswati, B. H. - Anantyarta, P. - Humaidi, A. - Wicaksono, I.. : Contribution of critical thinking skills on concept understanding biology students at the implementation learning mode. In: Jurnal Pendidikan Biologi, Vol. 8, No. 2, 2023 ; s. 283-292./Túsiková, A., Velmovská, K. Indicators of critical thinking and physics experiments. In: Journal of Physics : Conference Series. p. 1-8, 2022. ISBN 978-0-7354-1897-4.
VEGA 1/0396/18 Aspekty rozvoja kritického myslenia v prírodovednom vzdelávaní (2018 – 2020) – zodpovedný riešiteľ
KEGA 013UK-4/2021 Metodické materiály zamerané na systematický rozvoj kritického myslenia (2021 – 2023) – zodpovedný riešiteľ
VEGA 1/0273/19 Tútoring a skefolding v príprave budúceho učiteľa fyziky (2019 – 2021) – zástupca zodpovedného riešiteľa
ESF 312011F057 IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie (2016 – 2021)
APVV-14-0070 Prírodovedné kurikulum pre základnú školu 2020 (2014 – 2019)
KEGA 059UK-4/2022 Príprava učiteľov fyziky na využívanie neformálneho a informálneho vzdelávania. (2022-2024) – zástupca zodpovedného riešiteľa
SAV - Systémový program pre komplexné poznanie a kritické myslenie formou zážitkového vzdelávania.(2022-2026)
KEGA 076UK-4/2024 Implementácia metódy Challenge-based education v neformálnom vzdelávaní (2024-2026) – zástupca zodpovedného riešiteľa
PSK/NP/2024/003 Národný projekt Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu) (2023-2028)
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen odborovej komisie v študijnom programe doktorandského štúdia Teória vyučovania fyziky | Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach | 2016 - súčasnosť |
Člen pracovnej skupiny Akreditačnej rady MŠ SR pre kontinuálne vzdelávanie | Akreditačná rada Ministerstva školstva Slovenskej republiky pre kontinuálne vzdelávanie pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca | 2016 - 2019 |
Predseda rozvrhovej komisie FMFI | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave | 2016 - 2022 |
Predseda odbornej komisie Študentskej vedeckej konferencie FMFI UK v sekcii Didaktika fyziky | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave | 2014 - súčasnosť |
Člen komisie na vykonanie štátnych skúšok pre bakalársky a magisterský študijný program na FMFI UK, člen skúšobnej komisie pre vykonanie dizertačnej/rigoróznej skúšky a obhajobu dizertačných/rigoróznych prác na FMFI UK | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave | 2010 - súčasnosť |
Garant inovačného vzdelávanie Kritické myslenie vo vyučovaní fyziky | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave | 2022 - |
Člen tímu Olympiády mladých vedcov | NIVaM | 2023 - |
Člen autorského tímu pre VO Človek a príroda | NIVaM | 2021 - |