Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PaedDr. Peter Vankúš, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Vankúš
I.2 - Meno
Peter
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1979
I.5 - Názov pracoviska
Katedra didaktiky matematiky, fyziky a informatiky, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského, Bratislava
I.6 - Adresa pracoviska
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského, Mlynská dolina F1, 84248 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
funkčný docent
I.8 - E-mailová adresa
peter.vankus@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4769
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-0921-3235

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
MFF UK Bratislava
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, špecializácia matematika-fyzika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
FMFI UK Bratislava
II.b - Rok
2006
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania matematiky
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského, Bratislava od 1.10. 2005 do 31.12.2021
funkčný docent Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského, Bratislava od 1.1. 2022

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
TELC Certificate in English Akadémia vzdelávania, Bratislava 2005
BEC Vantage, Certificate in Business English (ESOL) Centrum jazykov, Gorkého, Bratislava 2006
Prezenčné techniky Centrum VECIT UK Bratislava 2007
ECDL Start Certificate Slovenská informatická spoločnosť 2008

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Repetitórium školskej matematiky Matematika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika matematiky (2) Matematika II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia pedagogického výskumu Spoločný pedagogicko-psychologický základ II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci Spoločný pedagogicko-psychologický základ II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Matematika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Matematika II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Matematika - konverzný program II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
18
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
14
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Kombinatorika Matematika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Pravdepodobnosť a matematická štatistika (0) Matematika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Metódy riešenia matematických úloh (1) Matematika II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Metódy riešenia matematických úloh (2) Matematika II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Kapitoly z vyučovania matematiky Matematika II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Problémy matematiky ZŠ Matematika II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Hrové vyučovanie matematiky (1) Spoločný pedagogicko-psychologický základ I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Hrové vyučovanie matematiky (2) Spoločný pedagogicko-psychologický základ I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Medzipredmetové projekty zamerané na problémy súčasného sveta Spoločný pedagogicko-psychologický základ II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Konzultácie metodológie k záverečnej práci Spoločný pedagogicko-psychologický základ II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci (1) Spoločný pedagogicko-psychologický základ II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci (2) Spoločný pedagogicko-psychologický základ II. Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
108
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
26
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
11
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
161
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
43
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
36
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

V3 Vankúš, P. (100%) (2023). Game-Based Learning and Gamification Technologies in the Preparation of Future Mathematics Teachers. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 17(11), 53–67. https://doi.org/10.3991/ijim.v17i11.39227

2

V3 Vankúš, P. (100%) (2021). Influence of Game-Based Learning in Mathematics Education on Students' Affective Domain: A Systematic Review. Mathematics [elektronický dokument]. - Roč. 9, č. 9 (2021), ISSN (online) 2227-7390. 110, art. no. 986 [online]. https://doi.org/10.3390/math9090986

3

V2 Andrews, P. (25%), Diego-Mantecón, J. (25%), Vankúš, P. (25%), & Op 't Eynde, P. (25%) (2011). Construct consistency in the assessment of students' mathematics-related beliefs: a three-way cross-sectional pilot comparative study. Acta Didactica Universitatis Comenianae Mathematics, 11, 1–25. https://doi.org/10.5281/zenodo.10785668

4

V2 Vankúš, P. (100%) (2007). Influence of didactical games on pupils’ attitudes towards mathematics and process of its teaching. European Research in Mathematics Education: Proceedings of the Fifth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education [elektronický zdroj]. - Larnaca : University of Cyprus, 2007. - ISBN 978-9963-671-25-0, 369-378. http://dx.doi.org/10.13140/2.1.2631.0087

5

V2 Vankúš, Peter (100%) (2005). History and present of didactical games as a method of mathematics' teaching. In: Acta Didactica Universitatis Comenianae-Mathematics, Iss. 5. - Bratislava : Comenius University, 5368., ISBN 80-223-2137-0. https://www.researchgate.net/publication/228970948

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V2 Vankúš, P. (100%) (2023). Game-Based Learning and Gamification Technologies in the Preparation of Future Mathematics Teachers. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 17(11), 53–67. https://doi.org/10.3991/ijim.v17i11.39227

2

V2 Vankúš, P. (50%), & Čujdíková, M. (50%) (2023). Design of an Educational Escape Room by Future Teachers. Proceedings of the 17th European Conference on Games Based Learning, 17. https://doi.org/10.34190/ecgbl.17.1.1624

3
ADC Vankúš, P. (100%) (2021). Influence of Game-Based Learning in Mathematics Education on Students' Affective Domain: A Systematic Review. Mathematics [elektronický dokument]. - Roč. 9, č. 9 (2021), ISSN (online) 2227-7390. s. [1-10], art. no. 986 [online]. https://doi.org/10.3390/math9090986
4
AFC Vankúš, P. (50%), Jakubička, A. (50%) (2020). Beliefs about Mathematics as Important Aspect of Future Mathematics Teachers Preparation. ICERI2020 Proceedings [elektronický dokument] : 13th International conference of education, research and innovation. - : 1. vyd. ISBN 978-84-09-24232-0. - Valencia : IATED, 2020. - S. 9902-9908. http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2020.2231
5
AFC Vankúš, P. (50%), Babinská, M. (50%) (2019). Future mathematics teachers attitudes towards mathematics and its teaching. Research preview. ICERI2019 Proceedings [elektronický dokument] : 12th International conference of education, research and innovation. - : 1. vyd. ISBN 978-84-09-14755-7. - Valencia : IATED, 2019. - S. 3523-3526. https://doi.org/10.21125/ICERI.2019.0906
6
AFC Vankúš, P. (100%) (2019). Comparison of methodologies in assessing effectiveness of game based learning in mathematics education. ICERI2019 Proceedings [elektronický dokument] : 12th International conference of education, research and innovation. - : 1. vyd. ISBN 978-84-09-14755-7. - Valencia : IATED, 2019. - S. 1683-1688. https://doi.org/10.21125/ICERI.2019.0482
VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1
[o1] 2021 Ilhan, A.: The Impact of Game-Based, Modeling, and Collaborative Learning Methods on the Achievements, Motivations, and Visual Mathematical Literacy Perceptions. In: SAGE Open, Vol. 11, No. 1, 2021, Art. No. 21582440211003567 - SCI ;SCOPUS. (cit. Vankúš, P.: Games based learning in teaching of mathematics at lower secondary school. In: Acta Didactica Universitatis Comenianae-Mathematics, Iss. 8. - Bratislava : Comenius University Press, 2008. - S. 103-120. - ISBN 978-80-223-2481-6)
2
[o1] 2017 Hviid, P. - Villadsen, J. W.: Playing and being: Imagination in the life course. In: Handbook of Imagination and Culture. Oxford : Oxford University Press, 2017, S. 137-166 - SCOPUS (cit. Vankúš, P.: History and present of didactical games as a method of mathematics' teaching. In: Acta Didactica Universitatis Comenianae-Mathematics, Iss. 5. - Bratislava : Comenius University, 2005. - S. 53-68. - ISBN 80-223-2137-0)
3
[01] 2015 Kerenxhi, S. - Gjoci, P.: The gestalt intuition model: Theory and practice in teaching. In: Croatian Journal of Education, Vol. 17, No. 1 (2015), s. 63-79 - SCI ; SCOPUS (cit. Vankúš, P.: Efficacy of teaching mathematics with method of didactical games in a-didactic situation. In: Quaderni di Ricerca in Didattica del G.R.I.M. - No. 15 (2005), s. 90-105. - ISSN 1592-5137)
4
[o1] 2013 Wallner, G. - Kriglstein, S. - Biba, J.: Evaluating games in classrooms: A case study with DOGeometry. In: Cases on Digital Game-Based Learning: Methods, Models, and Strategies. Hershey : IGI Global, 2013, S. 475-494 - SCOPUS (cit. Vankúš, P.: Games based learning in teaching of mathematics at lower secondary school. In: Acta Didactica Universitatis Comenianae-Mathematics, Iss. 8. - Bratislava : Comenius University Press, 2008. - S. 103-120. - ISBN 978-80-223-2481-6)
5
[o1] 2010 Bufe, J. - Krömker, D.: Case study of FISS: Digital game based learning for a broad range of ages. In: Transactions in Edutainment 4 : Lecture Notes in Computer Science, Vol. 6250. Berlin : Springer, 2010, S. 56-67 - CPCI-S ; SCOPUS (cit. Vankúš, P.: History and present of didactical games as a method of mathematics' teaching. In: Acta Didactica Universitatis Comenianae-Mathematics, Iss. 5. - Bratislava : Comenius University, 2005. - S. 53-68. - ISBN 80-223-2137-0)
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA č. 037UK-4/2024 Inovačné technológie učenia v príprave budúcich učiteľov matematiky, 2024-2026, vedúci riešiteľského kolektívu

2

KEGA č. 076UK-4/2024, Implementácia metódy Challenge-based education v neformálnom vzdelávaní, 2024-2026, člen riešiteľského kolektívu

3
H2020-EU. 4. b. WIDESPREAD-05-2020 – Twinning: Enhancement of research excellence in Mathematics Teacher Knowledge (MaTeK): 951822, 2021-2023, scientific coordinator
4
KEGA 0007UK-4/2020: Výskum vývoja postojov budúcich učiteľov matematiky s cieľom inovácie ich vysokoškolskej prípravy, 2020-2022, vedúci riešiteľského kolektívu projektu.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo v komisii pre štátne skúšky - bakalársky študijný program - učiteľstvo a pedagogické vedy, matematika. FMFI UK Bratislava 2016 - doteraz
Členstvo v komisii pre štátne skúšky - magisterský študijný program - učiteľstvo a pedagogické vedy, matematika. FMFI UK Bratislava 2018- doteraz
Členstvo v odborovej komisie doktorandského štúdia v odbore Teoria vyučovania matematiky. FMFI UK Bratislava 2012 - 2018

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Cambridge University Cambridge, Anglicko 9.4.-14.4. 2008; 19.5.-27.5 2008 Comenius Network 134312-LLP-1-2007-1-DE-COMENIUS-CNW
General Teaching Council of Scotland Edinburgh, Škótsko 1.2. 2009 -7.2. 2009 The Professional Development of Teachers in Scotland, SAAIC - Národná agentúra Programu celoživotného vzdelávania
Léargas Dublin, Írsko 4.12. 2012 – 7.12. 2012 Partnership and diverse learning opportunities in adult education, SAAIC - Národná agentúra Programu celoživotného vzdelávania

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
Tútor študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy, program Matematika
Dátum poslednej aktualizácie
2024-11-12