Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. PaedDr. Anna Drozdíková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Drozdíková
I.2 - Meno
Anna
I.3 - Tituly
Doc. PaedDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1974
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta, Katedra didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina, Ilkovičova 6, 842 15 Bratislava 4
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
anna.drozdikova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4475
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-8709-1050

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta
II.b - Rok
1997
II.c - Odbor a program
učiteľstvo a pedagogické vedy, odbor: Matematika - chémia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
učiteľstvo a pedagogické vedy
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta
II.b - Rok
2024
II.c - Odbor a program
Odborová didaktika
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
docent Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 2024-súčasnosť
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 1997-2024
učiteľ - výuka chémie študentov v medzinárodnom programe IB – International Bacalaureate Spojená škola Novohradská, Bratislava 2004-2009

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Certifikát ECDL Slovenská informatická spoločnosť 2006

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Seminár k bakalárskej práci 1, 2 Učiteľstvo chémie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia pedagogického výskumu Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci Učiteľstvo chémie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika chémie 2 Učiteľstvo chémie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika chémie Učiteľstvo chémie v kombinácii I učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
11
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
25
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Didaktika školských pokusov z chémie Učiteľstvo chémie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická prax 1 Učiteľstvo chémie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci 1, 2 Učiteľstvo chémie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická prax 2, 3 Učiteľstvo chémie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika školských pokusov z chémie 1, 2 Učiteľstvo chémie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
67
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
17
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
11
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
98
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
28
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Prokša, M.; Tóthová, A,: Using Balloons for a Dramatic presentation of the Acid-Bicarbonate reaction , Journal of Chemical Education. Vol. 83, No. 10 (2006), s. 1471-1472

2

Prokša, M. et al.: Didaktika a technika školských pokusov z chémie, Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave , 2020, 321 s.

3

Prokša, M., Drozdíková, A., Haláková, Z., Nagy, T.: Didaktika chémie 1: Interpretácia učiva zo všeobecnej chémie vo vyučovaní. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. 264 s. ISBN 978-80-223-5493-6


4

Gašparík V., Prokša M., Drozdíková A.: How can pupils see what is invisible?: Possibilities of inquiry probeware experiment implementation in primary schools , 2017. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 22, No. 1-2 (2017), s. 69-91. ISSN 2084-4506.

5

Kmeť, A., Drozdíková, A., Nagyová, S., Ikhardt, P.: The Cyanotype Process and  Its Potential in Chemistry Education. In: Journal of Chemical Education. Roč. 100, č. 6 (2023), s. 2367-2372. ISSN (print) 0021-9584

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Kmeť, A., Drozdíková, A., Nagyová, S., Ikhardt, P.: The Cyanotype Process and  Its Potential in Chemistry Education. In: Journal of Chemical Education. Roč. 100, č. 6 (2023), s. 2367-2372. ISSN (print) 0021-9584

2

Prokša, M.; Drozdíková, A.; Haláková, Z.: Verifying the Weight of Different Learning Tasks in Student Assessment by Chemistry Teachers. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 24, No. 1-2 (2019), p. 89-97

3

Prokša, M., Drozdíková, A., Haláková, Z., Nagy, T.: Didaktika chémie 1: Interpretácia učiva zo všeobecnej chémie vo vyučovaní. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. 264 s. ISBN 978-80-223-5493-6


4

Prokša M.; Križanová M.; Drozdíková A.; Haláková Z.: Experiences with Student Projects Focusing on Chemistry Shows in Undergraduate Chemistry Teacher Education. Journal of Chemical Education. roč. 100 (2023), č. 9, s. 3494–3499 ISSN (print) 0021-9584

5

Prokša, M., Drozdíková, A., Haláková, Z., Nagy, T.: Didaktika chémie 2: Interpretácia učiva z anorganickej, organickej chémie a biochémie vo vyučovaní. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. 336 s. ISBN 978-80-223-5823-1

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Prokša, M.; Tóthová, A,: Using Balloons for a Dramatic presentation of the Acid-Bicarbonate reaction , Journal of Chemical Education. Vol. 83, No. 10 (2006), s. 1471- 1472                                                                                                                                                                                                                 [o]2008 - Artdej, R. - Thongpanchang, T. - In: Journal of Chemical Education, Vol. 85, No. 10, 2008 ; s. 1382-1384

 

2

Prokša, M.; Tóthová, A,: Using Balloons for a Dramatic presentation of the Acid-Bicarbonate reaction , Journal of Chemical Education. Vol. 83, No. 10 (2006), s. 1471-1472                                                                                                                                                                                                                 [o]2020 - Andrews, J.L. - De Los Rios, J.P. - Rayaluru, M. - Lee, S. - Mai, L. - Schusser, A. - Mak, C.H. : Experimenting with At-Home General Chemistry Laboratories during the COVID-19 Pandemic. - In: Journal of Chemical Education, Vol. 97, No. 7, 2020 ; s. 1887-1894 ; 

3

Gašparík, V.; Prokša, M.; Drozdíková, A.: How can pupils see what is invisible?: Possibilities of inquiry probeware experiment implementation in primary schools. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 22, No. 1-2 (2017), s. 69-91                                                                                                                                                    [o] 2019 - Matuk, C. - Zhang, J. - Uk, I. - Linn, M.C. - In: Journal of Research in Science Teaching, Vol. 56, No. 7, 2019 ; s. 905-936

4

Drozdíková, A.; Prokša, M.: Are future chemistry teachers prepared to perform chemical experiments at primary and secondary schools? Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 21, No. 1-2 (2016), p. 45-52

[o] 2020 Rusek, M ; Chroustová, K ; (...); Hon, Z. - In: Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 25, No. 1-2, 2020, s. 93-100   

 

5

Gašparík, V.; Prokša, M.; Drozdíková, A.: How can pupils see what is invisible?: Possibilities of inquiry probeware experiment implementation in primary schools. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 22, No. 1-2 (2017), s. 69-91                                                                                                                                                [o] 2020 Rusek, M ; Chroustová, K ; (...); Hon, Z. - In: Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 25, No. 1-2, 2020, s. 93-100 

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

APVV-14-70: Prírodovedné kurikulum pre základnú školu 2020, 2015-2019, riešiteľ. Projekt zameraný na návrh prírodovedného kurikula pre základnú školu.

2

Vega 1/0166/16 Identifikovanie žiackych miskoncepcií a možnosti ich odstraňovania v rámci didaktickej rekonštrukcie kľúčových okruhov chémie na základných a stredných školách - člen riešiteľského kolektívu. V rámci projektu sme identifikovali žiacke miskoncepcie v kľúčových okruhoch z chémie prostredníctvom rôznych prostriedkov: pojmových máp, clusteringu a rôznych typov učebných úloh: konceptuálnych, komplexných, divergentných, ktorých riešenie prispieva k eliminácii vzniknutých miskoncepcií.

3

PSK/NP/2024/003 Národný projekt „ Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu)“ . Cieľom národného projektu je na základe výskumu priamo na školách a relevantných dát vytvorenie trvalo udržateľného systému podpory digitálnej transformácie vzdelávania.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

člen predsedníctva SK CHO, 2015 - dodnes

člen predsedníctva SCHS 2004 - 2008