Meno a priezvisko:
|
doc. PaedDr. Anna Drozdíková, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
docent | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 2024-súčasnosť |
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 1997-2024 |
učiteľ - výuka chémie študentov v medzinárodnom programe IB – International Bacalaureate | Spojená škola Novohradská, Bratislava | 2004-2009 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Certifikát ECDL | Slovenská informatická spoločnosť | 2006 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Seminár k bakalárskej práci 1, 2 | Učiteľstvo chémie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodológia pedagogického výskumu | Učiteľský základ | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci | Učiteľstvo chémie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika chémie 2 | Učiteľstvo chémie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika chémie | Učiteľstvo chémie v kombinácii | I | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Didaktika školských pokusov z chémie | Učiteľstvo chémie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická prax 1 | Učiteľstvo chémie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci 1, 2 | Učiteľstvo chémie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická prax 2, 3 | Učiteľstvo chémie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika školských pokusov z chémie 1, 2 | Učiteľstvo chémie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Prokša, M.; Tóthová, A,: Using Balloons for a Dramatic presentation of the Acid-Bicarbonate reaction , Journal of Chemical Education. Vol. 83, No. 10 (2006), s. 1471-1472
Prokša, M. et al.: Didaktika a technika školských pokusov z chémie, Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave , 2020, 321 s.
Prokša, M., Drozdíková, A., Haláková, Z., Nagy, T.: Didaktika chémie 1: Interpretácia učiva zo všeobecnej chémie vo vyučovaní. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. 264 s. ISBN 978-80-223-5493-6
Gašparík V., Prokša M., Drozdíková A.: How can pupils see what is invisible?: Possibilities of inquiry probeware experiment implementation in primary schools , 2017. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 22, No. 1-2 (2017), s. 69-91. ISSN 2084-4506.
Kmeť, A., Drozdíková, A., Nagyová, S., Ikhardt, P.: The Cyanotype Process and Its Potential in Chemistry Education. In: Journal of Chemical Education. Roč. 100, č. 6 (2023), s. 2367-2372. ISSN (print) 0021-9584
Kmeť, A., Drozdíková, A., Nagyová, S., Ikhardt, P.: The Cyanotype Process and Its Potential in Chemistry Education. In: Journal of Chemical Education. Roč. 100, č. 6 (2023), s. 2367-2372. ISSN (print) 0021-9584
Prokša, M.; Drozdíková, A.; Haláková, Z.: Verifying the Weight of Different Learning Tasks in Student Assessment by Chemistry Teachers. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 24, No. 1-2 (2019), p. 89-97
Prokša, M., Drozdíková, A., Haláková, Z., Nagy, T.: Didaktika chémie 1: Interpretácia učiva zo všeobecnej chémie vo vyučovaní. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. 264 s. ISBN 978-80-223-5493-6
Prokša M.; Križanová M.; Drozdíková A.; Haláková Z.: Experiences with Student Projects Focusing on Chemistry Shows in Undergraduate Chemistry Teacher Education. Journal of Chemical Education. roč. 100 (2023), č. 9, s. 3494–3499 ISSN (print) 0021-9584
Prokša, M., Drozdíková, A., Haláková, Z., Nagy, T.: Didaktika chémie 2: Interpretácia učiva z anorganickej, organickej chémie a biochémie vo vyučovaní. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. 336 s. ISBN 978-80-223-5823-1
Prokša, M.; Tóthová, A,: Using Balloons for a Dramatic presentation of the Acid-Bicarbonate reaction , Journal of Chemical Education. Vol. 83, No. 10 (2006), s. 1471- 1472 [o]2008 - Artdej, R. - Thongpanchang, T. - In: Journal of Chemical Education, Vol. 85, No. 10, 2008 ; s. 1382-1384
Prokša, M.; Tóthová, A,: Using Balloons for a Dramatic presentation of the Acid-Bicarbonate reaction , Journal of Chemical Education. Vol. 83, No. 10 (2006), s. 1471-1472 [o]2020 - Andrews, J.L. - De Los Rios, J.P. - Rayaluru, M. - Lee, S. - Mai, L. - Schusser, A. - Mak, C.H. : Experimenting with At-Home General Chemistry Laboratories during the COVID-19 Pandemic. - In: Journal of Chemical Education, Vol. 97, No. 7, 2020 ; s. 1887-1894 ;
Gašparík, V.; Prokša, M.; Drozdíková, A.: How can pupils see what is invisible?: Possibilities of inquiry probeware experiment implementation in primary schools. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 22, No. 1-2 (2017), s. 69-91 [o] 2019 - Matuk, C. - Zhang, J. - Uk, I. - Linn, M.C. - In: Journal of Research in Science Teaching, Vol. 56, No. 7, 2019 ; s. 905-936
Drozdíková, A.; Prokša, M.: Are future chemistry teachers prepared to perform chemical experiments at primary and secondary schools? Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 21, No. 1-2 (2016), p. 45-52
[o] 2020 Rusek, M ; Chroustová, K ; (...); Hon, Z. - In: Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 25, No. 1-2, 2020, s. 93-100
Gašparík, V.; Prokša, M.; Drozdíková, A.: How can pupils see what is invisible?: Possibilities of inquiry probeware experiment implementation in primary schools. Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 22, No. 1-2 (2017), s. 69-91 [o] 2020 Rusek, M ; Chroustová, K ; (...); Hon, Z. - In: Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology. Vol. 25, No. 1-2, 2020, s. 93-100
APVV-14-70: Prírodovedné kurikulum pre základnú školu 2020, 2015-2019, riešiteľ. Projekt zameraný na návrh prírodovedného kurikula pre základnú školu.
Vega 1/0166/16 Identifikovanie žiackych miskoncepcií a možnosti ich odstraňovania v rámci didaktickej rekonštrukcie kľúčových okruhov chémie na základných a stredných školách - člen riešiteľského kolektívu. V rámci projektu sme identifikovali žiacke miskoncepcie v kľúčových okruhoch z chémie prostredníctvom rôznych prostriedkov: pojmových máp, clusteringu a rôznych typov učebných úloh: konceptuálnych, komplexných, divergentných, ktorých riešenie prispieva k eliminácii vzniknutých miskoncepcií.
PSK/NP/2024/003 Národný projekt „ Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu)“ . Cieľom národného projektu je na základe výskumu priamo na školách a relevantných dát vytvorenie trvalo udržateľného systému podpory digitálnej transformácie vzdelávania.
člen predsedníctva SK CHO, 2015 - dodnes
člen predsedníctva SCHS 2004 - 2008