Meno a priezvisko:
|
PaedDr. Dominik Šmida, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Prírodovedecká fakulta UK v Bratislave | 2024-2027 |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Didaktika chémie 1 | Učiteľstvo predmetov biológia a chémia | magisterský | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika školských pokusov z chémie 1 | učiteľstvo predmetov biológia a chémia | magisterský | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Digitálne technológie vo vzdelávaní | učiteľstvo predmetov chémia a biológia | bakalársky | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Šmida, D., Čipková, E., & Fuchs, M. (2024). Developing the test of inquiry skills: measuring the level of inquiry skills among pupils in Slovakia. International Journal of Science Education, 46(1), 73-108. Dostupné na:<https:https://doi.org/10.1080/09500693.2023.2219811>
Čipková, E., Fuchs, M., & Šmida, D. (2024). Effectiveness of Experiential Learning of Roma Pupils in Terms of Educational Results – A Case Study. European Journal of Contemporary Education, 13(3), 491-504. Dostupné na: <https://ejce.cherkasgu.press/journals_n/1727457475.pdf>
Kmeť, A.; Mázorová, H.; Frolo, J.; & Šmida, D. (2024). Do Slovak teachers teach outside? An insight into geography and biology teachers ́ opinions on outdoor education and place-based learning. Geographia Cassoviensis, 18(1), 66-77. Dostupné na: <https://doi.org/10.33542/GC2024-1-04>
Čipková, E., Fuchs, M., & Šmida, D. (2022). Didaktika školských pokusov z biológie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
Šmida, D., Čipková, E., & Fuchs, M. (2024). Developing the test of inquiry skills: measuring the level of inquiry skills among pupils in Slovakia. International Journal of Science Education, 46(1), 73-108. Dostupné na:<https:https://doi.org/10.1080/09500693.2023.2219811>
Čipková, E., Fuchs, M., & Šmida, D. (2024). Effectiveness of Experiential Learning of Roma Pupils in Terms of Educational Results – A Case Study. European Journal of Contemporary Education, 13(3), 491-504. Dostupné na: <https://ejce.cherkasgu.press/journals_n/1727457475.pdf>
Kmeť, A.; Mázorová, H.; Frolo, J.; & Šmida, D. (2024). Do Slovak teachers teach outside? An insight into geography and biology teachers ́ opinions on outdoor education and place-based learning. Geographia Cassoviensis, 18(1), 66-77. Dostupné na: <https://doi.org/10.33542/GC2024-1-04>
Čipková, E., Fuchs, M., & Šmida, D. (2022). Didaktika školských pokusov z biológie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
\9 [n1] \d 2024 \g zz \m García-Carmona, A. - Muñoz-Franco, G. – Criado, M. A. - Cruz-Guzmán, M. \n Validation of an instrument for assessing basic science process skills in initial elementary teacher education\p International Journal of Science Education, Vol. 46, No. 4, 2023 \s s. 362-381 \t SCOPUS ; SCI
\9 [n2] \d 2023 \g zz \m Arivi, M. A. - Novita, D. \n Inquiry oriented electronic student worksheet using live worksheet on chemical equilibrium material to train analysis thinking skills. \p Jurnal Pijar Mipa, Vol. 18, No. 4, 2023 \s s. 472-478
\9 [n2] \d 2023 \g zz \m Saefi, M. - Adi, W. C. - Rahmasiwi, A. - Maghfiroh, H. - Setiawan, M. E. - Adlini, M. N. - Rizalia, S. \n Teaching microbial analysis techniques for the characterisation of baker's yeast through the inquiry-based laboratory. \p Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia, Vol. 9, No. 3, 2023 \s s. 282-292
\9 [n2] \d 2024 \g zz \m Anoling, M. K. - Abella, G. R. C. – Cagatao, S. P. P. – Bautista, G. R. \n Critical Perspectives, Theoretical Foundations, Practical Teaching, Technology Integration, Assessment and Feedback, and Hands-on Practices in Science Education \p American Journal of Educational Research, Vol. 12, No. 1, 2024 \s s. 20-27
ITMS2014+: 401402DVR6: Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu).
Doba riešenia:2023-2028
Projekt KEGA č. 086UK-4/2024: Školský dvor ako priestor pre žiacke prírodovedné bádanie a skúmanie s podporou mobilných technológií. Doba riešenia: 2024-2026
Grant UK 46/2021: Konštrukcia výskumného nástroja na hodnotenie bádateľských zručností žiakov základnej školy.
Rok riešenia: 2021