Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PaedDr. Dominik Šmida, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Šmida
I.2 - Meno
Dominik
I.3 - Tituly
Mgr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1995
I.5 - Názov pracoviska
Prírodovedecká fakulta UK v Bratislave, Katedra didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Ilkovičova 6, 842 15 Bratislava 4
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
smida8@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/70031?do=filterForm-submit&name=Dominik&surname=%C5%A0mida&university=701000000&faculty=701040000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0003-2551-8941

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prírodovedecká fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo a pedagogické vedy - Učiteľstvo akademických predmetov biológia a chémia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prírodovedecká fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
2019
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo a pedagogické vedy - Učiteľstvo akademických predmetov biológia a chémia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prírodovedecká fakulta UK v Bratislave
II.b - Rok
2024
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo a pedagogické vedy - Didaktika biológie
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Prírodovedecká fakulta UK v Bratislave 2024-2027

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Didaktika chémie 1 Učiteľstvo predmetov biológia a chémia magisterský Učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika školských pokusov z chémie 1 učiteľstvo predmetov biológia a chémia magisterský Učiteľstvo a pedagogické vedy
Digitálne technológie vo vzdelávaní učiteľstvo predmetov chémia a biológia bakalársky Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Šmida, D., Čipková, E., & Fuchs, M. (2024). Developing the test of inquiry skills: measuring the level of inquiry skills among pupils in Slovakia. International Journal of Science Education, 46(1), 73-108. Dostupné na:<https:https://doi.org/10.1080/09500693.2023.2219811>

2

Čipková, E., Fuchs, M., & Šmida, D. (2024). Effectiveness of Experiential Learning of Roma Pupils in Terms of Educational Results – A Case Study. European Journal of Contemporary Education, 13(3), 491-504. Dostupné na: <https://ejce.cherkasgu.press/journals_n/1727457475.pdf>

3

Kmeť, A.; Mázorová, H.; Frolo, J.; & Šmida, D. (2024). Do Slovak teachers teach outside? An insight into geography and biology teachers ́ opinions on outdoor education and place-based learning. Geographia Cassoviensis, 18(1), 66-77. Dostupné na: <https://doi.org/10.33542/GC2024-1-04>

4

Čipková, E., Fuchs, M., & Šmida, D. (2022). Didaktika školských pokusov z biológie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Šmida, D., Čipková, E., & Fuchs, M. (2024). Developing the test of inquiry skills: measuring the level of inquiry skills among pupils in Slovakia. International Journal of Science Education, 46(1), 73-108. Dostupné na:<https:https://doi.org/10.1080/09500693.2023.2219811>

2

Čipková, E., Fuchs, M., & Šmida, D. (2024). Effectiveness of Experiential Learning of Roma Pupils in Terms of Educational Results – A Case Study. European Journal of Contemporary Education, 13(3), 491-504. Dostupné na: <https://ejce.cherkasgu.press/journals_n/1727457475.pdf>

3

Kmeť, A.; Mázorová, H.; Frolo, J.; & Šmida, D. (2024). Do Slovak teachers teach outside? An insight into geography and biology teachers ́ opinions on outdoor education and place-based learning. Geographia Cassoviensis, 18(1), 66-77. Dostupné na: <https://doi.org/10.33542/GC2024-1-04>

4

Čipková, E., Fuchs, M., & Šmida, D. (2022). Didaktika školských pokusov z biológie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

\9 [n1] \d 2024 \g zz \m García-Carmona, A. - Muñoz-Franco, G. – Criado, M. A. - Cruz-Guzmán, M. \n Validation of an instrument for assessing basic science process skills in initial elementary teacher education\p International Journal of Science Education, Vol. 46, No. 4, 2023 \s s. 362-381 \t SCOPUS ; SCI

2

\9 [n2] \d 2023 \g zz \m Arivi, M. A. - Novita, D. \n Inquiry oriented electronic student worksheet using live worksheet on chemical equilibrium material to train analysis thinking skills. \p Jurnal Pijar Mipa, Vol. 18, No. 4, 2023 \s s. 472-478

3

\9 [n2] \d 2023 \g zz \m Saefi, M. - Adi, W. C. - Rahmasiwi, A. - Maghfiroh, H. - Setiawan, M. E. - Adlini, M. N. - Rizalia, S. \n Teaching microbial analysis techniques for the characterisation of baker's yeast through the inquiry-based laboratory. \p Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia, Vol. 9, No. 3, 2023 \s s. 282-292

4

\9 [n2] \d 2024 \g zz \m Anoling, M. K. - Abella, G. R. C. – Cagatao, S. P. P. – Bautista, G. R. \n Critical Perspectives, Theoretical Foundations, Practical Teaching, Technology Integration, Assessment and Feedback, and Hands-on Practices in Science Education \p American Journal of Educational Research, Vol. 12, No. 1, 2024 \s s. 20-27

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

ITMS2014+: 401402DVR6: Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu).

Doba riešenia:2023-2028

2

Projekt KEGA č. 086UK-4/2024: Školský dvor ako priestor pre žiacke prírodovedné bádanie a skúmanie s podporou mobilných technológií. Doba riešenia: 2024-2026

3

Grant UK 46/2021: Konštrukcia výskumného nástroja na hodnotenie bádateľských zručností žiakov základnej školy.

Rok riešenia: 2021

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-10