Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. PaedDr. Mária Slavíčková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Slavíčková
I.2 - Meno
Mária
I.3 - Tituly
doc., PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1979
I.5 - Názov pracoviska
Katedra didaktiky matematiky, fyziky a informatiky; Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina, 842 48 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
slavickova@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4739
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-3357-2502

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: matematika-informatika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2006
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania matematiky
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prírodovedecká fakulta, Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania matematiky
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
docent Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave 1.7.2021-súčasnosť
odborný asistent Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave 1.10.2006-30.6.2021
vedecký pracovník Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave 1.10.2005-30.9.2006

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rigorózna skúška Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave 2004

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Matematická analýza (2) Matematika Prvý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika matematiky (1)-(4) Matematika Druhý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Vybrané kapitoly matematizácie vo fyzikálnom vzdelávaní Teória vyučovania fyziky Tretí Fyzika
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Učiteľstvo matematiky v kombinácii prvý, druhý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Teória vyučovania fyziky tretí Fyzika
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
13
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
17
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Poblematické časti základoškolskej matematiky matematika druhý učiteľstvo a pedagogické vedy
Matematciké pozadie hudby matematika druhý učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci (1), (2) Učiteľský základ druhý Učiteľstvo a pedagogické vedy
Úvod do didaktiky matematiky matematika prvý Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
109
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
56
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
16
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
54
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
11
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1
ADC01 Slavíčková, Mária: Implementation of digital technologies into pre-service mathematics teacher preparation. Mathematics 2021, 9(12):1219, s. [1-28] https://www.mdpi.com/2227-7390/9/12/1319/htm (wos, scopus, IF 2.258, Q1)
2

ADE01 Slavíčková, Mária: Types of Generalization Made by Pupils Aged 12-13 and by Their Future Mathematics Teachers. Scientia in educatione 2020, 11(2), 40-52 ISSN (online) 1804-7106 URL: https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1722 (erih plus, doaj)

3

V3 Vodičková, B., Mitašíková, P., a Slavíčková, M. (2023) Supportive factors in inclusive mathematics education mathematics teachers’ perspective. Education sciences13(5) (wos, scopus)

4
ACB02 Kohanová, Iveta a Slavíčková, Mária: Finančná matematika pre budúcich učiteľov matematiky. 1. vyd. Bratislava : Knižničné a edičné centrum FMFI UK, 2013. 94 s. ISBN 978-80-8147-017-2
5

Di Paola, B., Battaglia, R. O., Kohanová, I., Slavíčková, M., a Fazio, C. (2023) A Phenomenological Study About the Effect of Covid-19 Pandemic on the Use of Teaching Resources in Mathematics.  Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online : 4th International Conference, HELMeTO 2022. Springer Nature, s. 292-303

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1
ADC01 Slavíčková, Mária: Implementation of digital technologies into pre-service mathematics teacher preparation. Mathematics 2021, 9(12):1319, s. [1-28], https://www.mdpi.com/2227-7390/9/12/1319/htm (wos, scopus, IF 2.258, Q1)
2

ADE01 Slavíčková, Mária: Types of Generalization Made by Pupils Aged 12 -13 and by Their Future Mathematics Teachers. Scientia in educatione 2020, 11(2), 40-52 ISSN (online) 1804-7106 URL: https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1722 (erih plus, doaj)

3

V2 Slavíčková, M., a Novotná, J. (2022) Analysis of Prospective Mathematics Teachers Lesson Plans. ERIE 2022,  s. 142-148

4

V3 Vodičková, B., Mitašíková, P., a Slavíčková, M. (2023) Supportive factors in inclusive mathematics education mathematics teachers’ perspective. Education sciences13(5) (wos, scopus)

5

V2 Di Paola, B., Battaglia, R. O., Kohanová, I., Slavíčková, M., a Fazio, C. (2023) A Phenomenological Study About the Effect of Covid-19 Pandemic on the Use of Teaching Resources in Mathematics.  Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online : 4th International Conference, HELMeTO 2022. Springer Nature, s. 292-303 (scopus)

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1
[o1] 2021 Morales-López, Y. - Chacón-Camacho, Y. - Vargas-Delgado, W.: TPACK of Prospective Mathematics Teachers at an Early Stage of Training. In: Mathematics, Vol. 9, No. 15, 2021, Art. No. 1741 - SCI ; SSCI ; SCOPUS
2

[n1] 2023 Michal, J. - Kiss, T.. - How Covid-19 Affected the Slovak and Czech Mathematics and Physics Teachers’ Use of Resources - In: Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online (HELMeTO 2022) : Communications in Computer and Information Science, Vol. 1779 . - Cham : Springer, 2023 ; S. 376-394 ; SCOPUS

3

[n1] 2023 Liu, X. - Gao, W. - Chen, L.. - Does Pre-Service Teacher PreparationAffect Students’ AcademicPerformance? Evidence from China - In: Education Sciences, Vol. 13, No. 1, 2023 ; art. no. 69 ; SCI ; SCOPUS

4
[o1] 2019 Afgani, M. W. - Suryadi, D. - Dahlan, J. A.: The enhancement of pre-service mathematics teachers' mathematical understanding ability through ACE teaching cyclic. In: Journal of Technology and Science Education, Vol. 9, No. 2, 2019,s. 153-167 - SCOPUS
5

[n1] 2022 Dyvak, M. - Melnyk, A. - Rot, A. - Hernes, M. - Pukas, A.. - Ontology of Mathematical Modeling Based on Interval Data - In: Complexity, Vol. 2022, 2022 ; art. no. 8062969, s. 1-19 ; SCI ; SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1
H2020-WIDESPREAD-05-2020 – Twinning: Enhancement of research excellence in Mathematics Teacher Knowledge (MaTeK, projectmatek.eu), 2021 – 2023, koordinátorka projektu
2
KEGA 014UK-4/2020 Podpora vzdelávania učiteľov matematiky na základných a stredných školách prostredníctvom zdieľania inovačných materiálov, foriem a metód vyučovania (wilma.sk), 2020 - 2022, koordinátorka projektu
3

KEGA 076UK-4/2024 Implementácia metódy Challenge-based education v neformálnom vzdelávaní, 2024-2026, koordinátorka projektu

4

KEGA 037UK-4/2024 Inovačné technológie učenia v príprave budúcich učiteľov matematiky, člen riešiteľského tímu

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Česko-Slovenské kolo ŠVOČ, člen riadiaceho výboru 2012-súčasnosť
člen redakčnej rady za matematiku, časopis Matematika Informatika Fyzika 2011-2014
co-chair Helmeto 2022 conference, Special Track 5 21.-23.9.2022
člen programového výboru konferencia Helmeto 2022 marec 2022 - november 2022
editorka časopis: Učitel matematiky February 2023 -
co-chair TSG 3.6 konferencia ICME 15 jún 2023 - december 2024

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Masarykova Univerzita v Brne Brno 4.-8.3.2024 Erasmus+
Jihočeská Univerzita České Budějovice 6.-11.11.2023 Erasmus+
UNIPA Palermo, Taliansko 7 dní, 2023 MaTeK (Tretia letná škola projektu)
METU Ankara, Turkey 7 dní, 2022, 8-14.12.2024 MaTeK (Druhá letná škola projektu)
NTNU Trondheim, Nórsko 30.8.-3.9.2021 MaTeK (Prvá letná škola projektu)
Univerzita Karlova Praha, Česká Republika 9.-13.12.2019 Erasmus +
Univerzita v Balymstoku Bialystok, Poľsko marec 2012 Erasmus
Univerzita v Balymstoku Bialystok, Poľsko október 2010 Erasmus
Univerzita v Balymstoku Bialystok, Poľsko október 2009 Erasmus
University of Agder Kristiansand, Nórsko 1.-14.2.2010 NIL-I-005 (projekt MIM)

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
organizácia konferencie "Dva dni s didaktikou matematiky"
Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-18