Meno a priezvisko:
|
doc. PaedDr. Mária Slavíčková, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
docent | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave | 1.7.2021-súčasnosť |
odborný asistent | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave | 1.10.2006-30.6.2021 |
vedecký pracovník | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave | 1.10.2005-30.9.2006 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Rigorózna skúška | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave | 2004 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Matematická analýza (2) | Matematika | Prvý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika matematiky (1)-(4) | Matematika | Druhý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Vybrané kapitoly matematizácie vo fyzikálnom vzdelávaní | Teória vyučovania fyziky | Tretí | Fyzika |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Učiteľstvo matematiky v kombinácii | prvý, druhý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Teória vyučovania fyziky | tretí | Fyzika |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Poblematické časti základoškolskej matematiky | matematika | druhý | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Matematciké pozadie hudby | matematika | druhý | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci (1), (2) | Učiteľský základ | druhý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Úvod do didaktiky matematiky | matematika | prvý | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
ADE01 Slavíčková, Mária: Types of Generalization Made by Pupils Aged 12-13 and by Their Future Mathematics Teachers. Scientia in educatione 2020, 11(2), 40-52 ISSN (online) 1804-7106 URL: https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1722 (erih plus, doaj)
V3 Vodičková, B., Mitašíková, P., a Slavíčková, M. (2023) Supportive factors in inclusive mathematics education mathematics teachers’ perspective. Education sciences, 13(5) (wos, scopus)
Di Paola, B., Battaglia, R. O., Kohanová, I., Slavíčková, M., a Fazio, C. (2023) A Phenomenological Study About the Effect of Covid-19 Pandemic on the Use of Teaching Resources in Mathematics. Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online : 4th International Conference, HELMeTO 2022. Springer Nature, s. 292-303
ADE01 Slavíčková, Mária: Types of Generalization Made by Pupils Aged 12 -13 and by Their Future Mathematics Teachers. Scientia in educatione 2020, 11(2), 40-52 ISSN (online) 1804-7106 URL: https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1722 (erih plus, doaj)
V2 Slavíčková, M., a Novotná, J. (2022) Analysis of Prospective Mathematics Teachers Lesson Plans. ERIE 2022, s. 142-148
V3 Vodičková, B., Mitašíková, P., a Slavíčková, M. (2023) Supportive factors in inclusive mathematics education mathematics teachers’ perspective. Education sciences, 13(5) (wos, scopus)
V2 Di Paola, B., Battaglia, R. O., Kohanová, I., Slavíčková, M., a Fazio, C. (2023) A Phenomenological Study About the Effect of Covid-19 Pandemic on the Use of Teaching Resources in Mathematics. Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online : 4th International Conference, HELMeTO 2022. Springer Nature, s. 292-303 (scopus)
[n1] 2023 Michal, J. - Kiss, T.. - How Covid-19 Affected the Slovak and Czech Mathematics and Physics Teachers’ Use of Resources - In: Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online (HELMeTO 2022) : Communications in Computer and Information Science, Vol. 1779 . - Cham : Springer, 2023 ; S. 376-394 ; SCOPUS
[n1] 2023 Liu, X. - Gao, W. - Chen, L.. - Does Pre-Service Teacher PreparationAffect Students’ AcademicPerformance? Evidence from China - In: Education Sciences, Vol. 13, No. 1, 2023 ; art. no. 69 ; SCI ; SCOPUS
[n1] 2022 Dyvak, M. - Melnyk, A. - Rot, A. - Hernes, M. - Pukas, A.. - Ontology of Mathematical Modeling Based on Interval Data - In: Complexity, Vol. 2022, 2022 ; art. no. 8062969, s. 1-19 ; SCI ; SCOPUS
KEGA 076UK-4/2024 Implementácia metódy Challenge-based education v neformálnom vzdelávaní, 2024-2026, koordinátorka projektu
KEGA 037UK-4/2024 Inovačné technológie učenia v príprave budúcich učiteľov matematiky, člen riešiteľského tímu
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Česko-Slovenské kolo ŠVOČ, člen riadiaceho výboru | 2012-súčasnosť | |
člen redakčnej rady za matematiku, časopis Matematika Informatika Fyzika | 2011-2014 | |
co-chair | Helmeto 2022 conference, Special Track 5 | 21.-23.9.2022 |
člen programového výboru | konferencia Helmeto 2022 | marec 2022 - november 2022 |
editorka | časopis: Učitel matematiky | February 2023 - |
co-chair TSG 3.6 | konferencia ICME 15 | jún 2023 - december 2024 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Masarykova Univerzita v Brne | Brno | 4.-8.3.2024 | Erasmus+ |
Jihočeská Univerzita | České Budějovice | 6.-11.11.2023 | Erasmus+ |
UNIPA | Palermo, Taliansko | 7 dní, 2023 | MaTeK (Tretia letná škola projektu) |
METU | Ankara, Turkey | 7 dní, 2022, 8-14.12.2024 | MaTeK (Druhá letná škola projektu) |
NTNU | Trondheim, Nórsko | 30.8.-3.9.2021 | MaTeK (Prvá letná škola projektu) |
Univerzita Karlova | Praha, Česká Republika | 9.-13.12.2019 | Erasmus + |
Univerzita v Balymstoku | Bialystok, Poľsko | marec 2012 | Erasmus |
Univerzita v Balymstoku | Bialystok, Poľsko | október 2010 | Erasmus |
Univerzita v Balymstoku | Bialystok, Poľsko | október 2009 | Erasmus |
University of Agder | Kristiansand, Nórsko | 1.-14.2.2010 | NIL-I-005 (projekt MIM) |