Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
RNDr. Soňa Nagyová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Nagyová
I.2 - Meno
Soňa
I.3 - Tituly
RNDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1967
I.5 - Názov pracoviska
Katedra didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky, Prírodovedecká fakulta, Univerzita Komenského
I.6 - Adresa pracoviska
Ilkovičova 6, Mlynská dolina, 842 15 Bratislava IV.
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
sona.nagyova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4379
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo - BIOLÓGIA

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta
II.b - Rok
1990
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov: matematika - biológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
Vývinová antropológia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 1. 6. 1991 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
ECDL-full Slovenská informatická spoločnosť 2005
Kritické myslenie Centrum ďalšieho vzdelávania UK 2019
Time manažment Centrum ďalšieho vzdelávania UK 2019

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Seminár k bakalárskej práci 1 Učiteľstvo biológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k bakalárskej práci 2 Učiteľstvo biológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci Učiteľstvo biológie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika biologie Učiteľstvo biológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Vyučovanie biológie s podporou digitálnych technológií učiteľstvo biológie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Prevencia drogových závislostí Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Rodinná výchova Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Umenie prezentácie a komunikácie Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika biológie Učiteľstvo biológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Vyučovanie biológie s podporou digitálnych technológií Učiteľstvo biológie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
113
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
94
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
10
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ADC - Kubiatko, M.; Haláková, Z.; Nagyová, S.; Nagy, T. 2011. Slovak high school students´attitudes toward computers. In: Interactive Learning Environments. Vol. 19, No. 5, s. 537 – 550. ISSN 1049-4820.

2

ACB - Matejovičová, B.; Nagyová, S.; Kopecký, M.; Nagy, T.; Schlarmannová, J. 2014. Biológia dieťaťa a školské zdravotníctvo. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa. 1. vyd. 302 s. ISBN 978-80-558-0671-6.

3

ABB - Held, Ľ. a kol. 2019. Ukážky aktivít smerujúcich k napĺňaniu Koncepcie prírodovedného kurikula pre základnú školu 2020. Koncepcia prírodovedného kurikula pre základnú školu 2020. - : 1. vyd. ISBN 978-80-568-0197-0. - Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a Vedy, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2019. - S. 145-377 [13,02 AH]

4

ADM - Čipková, E.; Karolčík, Š.; Dudová, N.; Nagyová, S. 2018. What is the students' interest in biology after the biology curriculum modification? Curriculum Journal. - roč. 23, č. 3 (2018), s. 370-386. ISSN (print) 0958-5176 ISSN (online) 1469-3704

5

ADM - Ferenc, J.; Červenák, F.; Birčák, E.; Juríková, K.; Goffová, I.; Gorilák, P.; Huraiová, B.; Plavá, J.; Demecsová, L.; Ďuríková, N.; Galisová, V.; Gazdarica, M.; Puškár, M.; Nagy, T.; Nagyová, S.; Mentelová, L.; Slaninová, M.; Švevčovičová, A.; Tomáška, Ľ. 2018. Intentionally Flawed Manuscripts as Means for Teaching Students to Critically Evaluate Scientific Papers. Biochemistry and molecular biology education. - roč. 46, č. 1 (2018), s. 22-30. ISSN (print) 1470-8175 ISSN (online) 1539-3429

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

ADM - Čipková, E.; Karolčík, Š.; Dudová, N.; Nagyová, S. 2018. What is the students' interest in biology after the biology curriculum modification? Curriculum Journal. - roč. 23, č. 3 (2018), s. 370-386. ISSN (print) 0958-5176 ISSN (online) 1469-3704



2

ADM - Ferenc, J.; Červenák, F.; Birčák, E.; Juríková, K.; Goffová, I.; Gorilák, P.; Huraiová, B.; Plavá, J.; Demecsová, L.; Ďuríková, N.; Galisová, V.; Gazdarica, M.; Puškár, M.; Nagy, T.; Nagyová, S.; Mentelová, L.; Slaninová, M.; Švevčovičová, A.; Tomáška, Ľ. 2018. Intentionally Flawed Manuscripts as Means for Teaching Students to Critically Evaluate Scientific Papers. Biochemistry and molecular biology education. - roč. 46, č. 1 (2018), s. 22-30. ISSN (print) 1470-8175 ISSN (online) 1539-3429

3

ACB - Brestenská, B.; Bartošovič, L.; Čipková, E.; Demkanin, P.; Faďoš, I.; Farárik, P.; Hrušecká, A.; Hrušecký, R.; Hutta, M.; Karolčík, Š.; Kordíková, B.; Likavský, P.; Miková, K.; Nagy, T.; Nagyová, S. 2020. Inovatívne učenie s podporou digitálnych technológií. Vysokoškolská učebnica pre študentov učiteľského štúdia. Univerzita Komenského, Bratislava 2020, 1. vyd., 278 s. ISBN 978-80-223-4927-7. 

4

ACB - Brestenská, B.; Bartovič, L.; Čipková, E.; Demkanin, P.; Faďoš, I.; Halko, R.; Hrušecká, A.; Hrušecký, R.; Hutta, M.; Karolčík, Š.; Kordíková, B.; Miková, K.; Nagy, T.; Nagyová, S. 2020. Kreatívne digitálne kompetencie učiteľa. Digitálne vzdelávacie prostredie, inovatívne vzdelávacie aktivity a experimentálne cvičenia na rozvíjanie digitálnych kompetencií. Vysokoškolská učebnica pre študentov učiteľského štúdia. Univerzita Komenského, Bratislava 2020, 1. vyd., 178 s. ISBN 978-80-223-4980-2. 

5

ABB - Held, Ľ. a kol. 2019. Rozpracovanie kľúčových téz prírodovedného vzdelávania pre podmienky slovenského vzdelávacieho systému. Koncepcia prírodovedného kurikula pre základnú školu 2020. - : 1. vyd. ISBN 978-80-568-0197-0. - Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a Vedy, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2019. - S. 19-143 [12,02 AH]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Čipková, E.; Karolčík, Š.; Dudová, N.; Nagyová, S. 2018. What is the students' interest in biology after the biology curriculum modification? Curriculum Journal. - roč. 23, č. 3 (2018), s. 370-386. ISSN (print) 0958-5176 ISSN (online) 1469-3704. Citované v 2019 (o1): Vlckova, J. - Kubiatko, M. - Usak, M. - In: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 15, No. 5, 2019 ; Art. No. em1714 ; SCOPUS

2

Ferenc, J.; Červenák, F.; Birčák, E.; Juríková, K.; Goffová, I.; Gorilák, P.; Huraiová, B.; Plavá, J.; Demecsová, L.; Ďuríková, N.; Galisová, V.; Gazdarica, M.; Puškár, M.; Nagy, T.; Nagyová, S.; Mentelová, L.; Slaninová, M.; Švevčovičová, A.; Tomáška, Ľ. 2018. Intentionally Flawed Manuscripts as Means for Teaching Students to Critically Evaluate Scientific Papers. Biochemistry and molecular biology education. - roč. 46, č. 1 (2018), s. 22-30. ISSN (print) 1470-8175 ISSN (online) 1539-342. Citované v 2020 (o1): Wnttaker, H.T. - Skerritfi, L. - Dankner, M. - Eisenberg, M.J. : An exercise in scientific writing physicians in training. - In: Clinical and Investigative Medicine, Vol. 43, No. 1, 2020 ; s. E35-E38 ; SCOPUS

3

Kubiatko, M; Haláková, Z.; Nagy, T.; Nagyová, S. 2013. The Using of and Attitudes toward Internet and Information and Communication Technologies in Different Age Group. Communication Technologies: Societal Perspectives, Strategic Management and Impact on Business. - New York : Nova Science Publishers, 2013. - ISBN 978-1-62257-769-9. - S. 65-81.  Citované v 2019 (o1): Xiong, R. - Spaccarotella, K. - Quick, V. - Byrd-Bredbenner, C. - Generational Differences: A Comparison of Weight-Related Cognitions and Behaviors of Generation X and Millennial Mothers of Preschool Children. - In: International journal of environmental research and public health, Vol. 16, No. 13, 2019 ; Art. No. 2431 ; SCI

4

Kubiatko, M.; Haláková, Z.; Nagyová, S.; Nagy, T. 2011. Slovak high school students' attitudes toward computers. In: Interactive Learning Environments. - Vol. 19, No. 5 (2011), s. 537-550. Citované v 2015 (o1): Novalbos, D.R. - Martínez-Aznar, M.M. - In: Journal of Science Education, Vol. 17, No. 2, 2015 ; s. 69-74 ; SCOPUS

5

Kubiatko, M.; Haláková, Z.; Nagyová, S.; Nagy, T. 2011. Slovak high school students' attitudes toward computers. In: Interactive Learning Environments. - Vol. 19, No. 5 (2011), s. 537-550. Citované v 2018 (o1): Cusso-Calabuig, R. - Farran, X.C. - Bosch-Capblanch, X. - In: Education and Information Technologies, Vol. 23, No. 5, 2018 ; s. 2111-2139 ; SCI ; SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA č. 044UK-4/2017* (spoluriešiteľ) - Vysokoškolská učebnica školského manažmentu pre študentov učiteľstva prírodovedných predmetov s praktickými ukážkami

2

APVV-14-0070* (spoluriešiteľ) - Prírodovedné kurikulum pre základnú školu 2020“ Agentúra na podporu výskumu a vývoja /

3

KEGA č. 059UK-4/2021* (spoluriešiteľ) - Modernizácia procesu vzdelávania budúcich učiteľov stredných škôl v oblasti genetiky

4

V3 - Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu Kmeť, A., Drozdíková, A., Nagyová, S., Ikhardt, P. (2023). The Cyanotype Process and Its Potential in Chemistry Education. Journal of Chemical Education. - Roč. 100, č. 6 (2023), s. 2367-2372 (registrované v: scopus, wos)

5

Nagyová, S. - Haláková, Z. - Likavský, P. (2024). Aspekty verbálnej a neverbálnej komunikácie. Vysokoškolská učebnica. IPV Inštitút priemzselnej výchovy, s.r.o. Žilina, 1. vyd., 174 s., ISBN 978-80-89902-33-0.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Krajské kolo SOČ Krajská prehliadka SOČ Bratislavského kraja marec 2025
Celoštátne kolo SOČ, Košice Celoštátna prehliadka SOČ apríl 2025

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Od októbra 2012 - 30.6.2021: predseda celoštátnej Predmetovej komisie BIOLÓGIE pri ŠPÚ v Bratislave


od apríla r. 2015 – doteraz: člen odbornej komisie 04- BIOLÓGIA pre krajské kolo SOČ (Stredoškolská odborná činnosť)


Odborný garant ŠVK (Študentská vedecká konferencia na Prif UK BA – didaktická sekcia)


2001 – 2008 externá metodička pri MPC Bratislava, Tomášikova ul. – pre Biológiu a externá metodička pre Špecializačné inovačné štúdium - Koordinátor drogovej prevencie

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-04