Meno a priezvisko:
|
RNDr. Soňa Nagyová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 1. 6. 1991 - súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
ECDL-full | Slovenská informatická spoločnosť | 2005 |
Kritické myslenie | Centrum ďalšieho vzdelávania UK | 2019 |
Time manažment | Centrum ďalšieho vzdelávania UK | 2019 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Seminár k bakalárskej práci 1 | Učiteľstvo biológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k bakalárskej práci 2 | Učiteľstvo biológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci | Učiteľstvo biológie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika biologie | Učiteľstvo biológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Vyučovanie biológie s podporou digitálnych technológií | učiteľstvo biológie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Prevencia drogových závislostí | Učiteľský základ | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Rodinná výchova | Učiteľský základ | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Umenie prezentácie a komunikácie | Učiteľský základ | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika biológie | Učiteľstvo biológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Vyučovanie biológie s podporou digitálnych technológií | Učiteľstvo biológie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
ADC - Kubiatko, M.; Haláková, Z.; Nagyová, S.; Nagy, T. 2011. Slovak high school students´attitudes toward computers. In: Interactive Learning Environments. Vol. 19, No. 5, s. 537 – 550. ISSN 1049-4820.
ACB - Matejovičová, B.; Nagyová, S.; Kopecký, M.; Nagy, T.; Schlarmannová, J. 2014. Biológia dieťaťa a školské zdravotníctvo. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa. 1. vyd. 302 s. ISBN 978-80-558-0671-6.
ABB - Held, Ľ. a kol. 2019. Ukážky aktivít smerujúcich k napĺňaniu Koncepcie prírodovedného kurikula pre základnú školu 2020. Koncepcia prírodovedného kurikula pre základnú školu 2020. - : 1. vyd. ISBN 978-80-568-0197-0. - Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a Vedy, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2019. - S. 145-377 [13,02 AH]
ADM - Čipková, E.; Karolčík, Š.; Dudová, N.; Nagyová, S. 2018. What is the students' interest in biology after the biology curriculum modification? Curriculum Journal. - roč. 23, č. 3 (2018), s. 370-386. ISSN (print) 0958-5176 ISSN (online) 1469-3704
ADM - Ferenc, J.; Červenák, F.; Birčák, E.; Juríková, K.; Goffová, I.; Gorilák, P.; Huraiová, B.; Plavá, J.; Demecsová, L.; Ďuríková, N.; Galisová, V.; Gazdarica, M.; Puškár, M.; Nagy, T.; Nagyová, S.; Mentelová, L.; Slaninová, M.; Švevčovičová, A.; Tomáška, Ľ. 2018. Intentionally Flawed Manuscripts as Means for Teaching Students to Critically Evaluate Scientific Papers. Biochemistry and molecular biology education. - roč. 46, č. 1 (2018), s. 22-30. ISSN (print) 1470-8175 ISSN (online) 1539-3429
ADM - Čipková, E.; Karolčík, Š.; Dudová, N.; Nagyová, S. 2018. What is the students' interest in biology after the biology curriculum modification? Curriculum Journal. - roč. 23, č. 3 (2018), s. 370-386. ISSN (print) 0958-5176 ISSN (online) 1469-3704
ADM - Ferenc, J.; Červenák, F.; Birčák, E.; Juríková, K.; Goffová, I.; Gorilák, P.; Huraiová, B.; Plavá, J.; Demecsová, L.; Ďuríková, N.; Galisová, V.; Gazdarica, M.; Puškár, M.; Nagy, T.; Nagyová, S.; Mentelová, L.; Slaninová, M.; Švevčovičová, A.; Tomáška, Ľ. 2018. Intentionally Flawed Manuscripts as Means for Teaching Students to Critically Evaluate Scientific Papers. Biochemistry and molecular biology education. - roč. 46, č. 1 (2018), s. 22-30. ISSN (print) 1470-8175 ISSN (online) 1539-3429
ACB - Brestenská, B.; Bartošovič, L.; Čipková, E.; Demkanin, P.; Faďoš, I.; Farárik, P.; Hrušecká, A.; Hrušecký, R.; Hutta, M.; Karolčík, Š.; Kordíková, B.; Likavský, P.; Miková, K.; Nagy, T.; Nagyová, S. 2020. Inovatívne učenie s podporou digitálnych technológií. Vysokoškolská učebnica pre študentov učiteľského štúdia. Univerzita Komenského, Bratislava 2020, 1. vyd., 278 s. ISBN 978-80-223-4927-7.
ACB - Brestenská, B.; Bartovič, L.; Čipková, E.; Demkanin, P.; Faďoš, I.; Halko, R.; Hrušecká, A.; Hrušecký, R.; Hutta, M.; Karolčík, Š.; Kordíková, B.; Miková, K.; Nagy, T.; Nagyová, S. 2020. Kreatívne digitálne kompetencie učiteľa. Digitálne vzdelávacie prostredie, inovatívne vzdelávacie aktivity a experimentálne cvičenia na rozvíjanie digitálnych kompetencií. Vysokoškolská učebnica pre študentov učiteľského štúdia. Univerzita Komenského, Bratislava 2020, 1. vyd., 178 s. ISBN 978-80-223-4980-2.
ABB - Held, Ľ. a kol. 2019. Rozpracovanie kľúčových téz prírodovedného vzdelávania pre podmienky slovenského vzdelávacieho systému. Koncepcia prírodovedného kurikula pre základnú školu 2020. - : 1. vyd. ISBN 978-80-568-0197-0. - Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a Vedy, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2019. - S. 19-143 [12,02 AH]
Čipková, E.; Karolčík, Š.; Dudová, N.; Nagyová, S. 2018. What is the students' interest in biology after the biology curriculum modification? Curriculum Journal. - roč. 23, č. 3 (2018), s. 370-386. ISSN (print) 0958-5176 ISSN (online) 1469-3704. Citované v 2019 (o1): Vlckova, J. - Kubiatko, M. - Usak, M. - In: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 15, No. 5, 2019 ; Art. No. em1714 ; SCOPUS
Ferenc, J.; Červenák, F.; Birčák, E.; Juríková, K.; Goffová, I.; Gorilák, P.; Huraiová, B.; Plavá, J.; Demecsová, L.; Ďuríková, N.; Galisová, V.; Gazdarica, M.; Puškár, M.; Nagy, T.; Nagyová, S.; Mentelová, L.; Slaninová, M.; Švevčovičová, A.; Tomáška, Ľ. 2018. Intentionally Flawed Manuscripts as Means for Teaching Students to Critically Evaluate Scientific Papers. Biochemistry and molecular biology education. - roč. 46, č. 1 (2018), s. 22-30. ISSN (print) 1470-8175 ISSN (online) 1539-342. Citované v 2020 (o1): Wnttaker, H.T. - Skerritfi, L. - Dankner, M. - Eisenberg, M.J. : An exercise in scientific writing physicians in training. - In: Clinical and Investigative Medicine, Vol. 43, No. 1, 2020 ; s. E35-E38 ; SCOPUS
Kubiatko, M; Haláková, Z.; Nagy, T.; Nagyová, S. 2013. The Using of and Attitudes toward Internet and Information and Communication Technologies in Different Age Group. Communication Technologies: Societal Perspectives, Strategic Management and Impact on Business. - New York : Nova Science Publishers, 2013. - ISBN 978-1-62257-769-9. - S. 65-81. Citované v 2019 (o1): Xiong, R. - Spaccarotella, K. - Quick, V. - Byrd-Bredbenner, C. - Generational Differences: A Comparison of Weight-Related Cognitions and Behaviors of Generation X and Millennial Mothers of Preschool Children. - In: International journal of environmental research and public health, Vol. 16, No. 13, 2019 ; Art. No. 2431 ; SCI
Kubiatko, M.; Haláková, Z.; Nagyová, S.; Nagy, T. 2011. Slovak high school students' attitudes toward computers. In: Interactive Learning Environments. - Vol. 19, No. 5 (2011), s. 537-550. Citované v 2015 (o1): Novalbos, D.R. - Martínez-Aznar, M.M. - In: Journal of Science Education, Vol. 17, No. 2, 2015 ; s. 69-74 ; SCOPUS
Kubiatko, M.; Haláková, Z.; Nagyová, S.; Nagy, T. 2011. Slovak high school students' attitudes toward computers. In: Interactive Learning Environments. - Vol. 19, No. 5 (2011), s. 537-550. Citované v 2018 (o1): Cusso-Calabuig, R. - Farran, X.C. - Bosch-Capblanch, X. - In: Education and Information Technologies, Vol. 23, No. 5, 2018 ; s. 2111-2139 ; SCI ; SCOPUS
KEGA č. 044UK-4/2017* (spoluriešiteľ) - Vysokoškolská učebnica školského manažmentu pre študentov učiteľstva prírodovedných predmetov s praktickými ukážkami
APVV-14-0070* (spoluriešiteľ) - Prírodovedné kurikulum pre základnú školu 2020“ Agentúra na podporu výskumu a vývoja /
KEGA č. 059UK-4/2021* (spoluriešiteľ) - Modernizácia procesu vzdelávania budúcich učiteľov stredných škôl v oblasti genetiky
V3 - Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu Kmeť, A., Drozdíková, A., Nagyová, S., Ikhardt, P. (2023). The Cyanotype Process and Its Potential in Chemistry Education. Journal of Chemical Education. - Roč. 100, č. 6 (2023), s. 2367-2372 (registrované v: scopus, wos)
Nagyová, S. - Haláková, Z. - Likavský, P. (2024). Aspekty verbálnej a neverbálnej komunikácie. Vysokoškolská učebnica. IPV Inštitút priemzselnej výchovy, s.r.o. Žilina, 1. vyd., 174 s., ISBN 978-80-89902-33-0.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Krajské kolo SOČ | Krajská prehliadka SOČ Bratislavského kraja | marec 2025 |
Celoštátne kolo SOČ, Košice | Celoštátna prehliadka SOČ | apríl 2025 |
Od októbra 2012 - 30.6.2021: predseda celoštátnej Predmetovej komisie BIOLÓGIE pri ŠPÚ v Bratislave
od apríla r. 2015 – doteraz: člen odbornej komisie 04- BIOLÓGIA pre krajské kolo SOČ (Stredoškolská odborná činnosť)
Odborný garant ŠVK (Študentská vedecká konferencia na Prif UK BA – didaktická sekcia)
2001 – 2008 externá metodička pri MPC Bratislava, Tomášikova ul. – pre Biológiu a externá metodička pre Špecializačné inovačné štúdium - Koordinátor drogovej prevencie