Meno a priezvisko:
|
prof. PhDr. Erich Mistrík, CSc.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný pracovník | Slovenská televízia v Bratislave | 1.8.1978-31.12.1980 |
základná vojenská služba | Československá ľudová armáda, Stříbro | 1.9.1978-31-8-1979 |
odborný pracovník | Ústav pre informácie a riadenie kultúry v Bratislave | 1.1.1981-31-12-1981 |
výskumný pracovník | Vysoká škola múzických umení v Bratislave | 1.1.1982-12.8.1990 |
VŠ učiteľ - odborný asistent/docent/profesor | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 13.8.1990 - trvá |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Kurz organizácie výskumu na vysokých školách | Ministerstvo školstva SSR | Ministerstvo školstva SSR |
Kurz Tvorba učebných materiálov pre etickú výchovu | KPC-KOMPAKTGROEP, ´s-Hertogenbosch, Holandsko | 1993 |
Kurz Tvorba učebných materiálov pre občiansku výchovu | National pedagogic centre, ´s-Hertogenbosch, Holandsko | 1994 |
Tréning školských lídrov pre manažment vo vzdelávaní | KPC-KOMPAKTGROEP, ´s-Hertogenbosch, Holandsko | 1996 |
Pokročilý kurz výchovy k občianstvu | Oklahoma bar association, Oklahoma university, Oklahoma city, Oklahoma, USA | 2004 |
Letná škola Výchova k demokratickému občianstvu a tolerancii v multikultúrnej spoločnosti | Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, Olomouc, Česká republika | 2004 |
Vzdelávací program Tréning rozvoja životných zručností | Nadácia pre deti Slovenska, Asociácia S. Kovalikovej, Európske spoločenstvo | 2005 |
E-learningový kurz multikultúrnej výchovy | Nadácia Milana Šimečku, Bratislava | 2009 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Estetika | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Didaktika občianskej náuky I. | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Didaktika občianskej náuky II. | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Úvod do štúdia výchovy k občianstvu /Introduction to the study of education for citizenship | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Multikultúrna výchova / Multicultural education | Predškolská a elementárna pedagogika / Preschool and elementary pedagogy | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
"Filozofia jazyka / Philosophy of language " | Logopédia / Logopedia | I.+II. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
Súčasná reflexia umenia / Contemporary Reflection on Art | Sociálna práca / Social work | III. | sociálna práca/Social Work |
Súčasná reflexia umenia / Contemporary Reflection on Art | Didaktika umelecko-výchovných predmetov, Didaktika dejepisu, Didaktika cudzích jazykov a literatúr, Predškolská a elementárna pedagogika,Špeciálna pedagogika / Didactics of Art and Educational Subjects, Didactics of History, Didactics of Foreign Languages and Literatures, Preschool and Elementary Pedagogy, Special Pedagogy | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
ABB MISTRÍK, Erich: Formovanie regionálnej identity Bytče a kultúra. In: Formovanie identity v čase a v priestore. B. Malík (ed.). Bratislava : UK, 2017. s. 159-275, Lit. 67 zázn. ISBN 978-80-223-4209-4
ADC MISTRÍK, Erich 100%: Art/Aesthetic Education in Civic Education. In: Journal for Social Science Education. č. 4, 2016. DOI 10.4119/UNIBI/jsse-v15-14-1592
ACB MISTRÍK, Erich 90%, HEIKKINEN, H. M.: Estetická výchova ako nástroj sebareflexie. Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. 150 s. Lit. 181 zázn. ISBN 978-80-2234207-0
AAB MISTRÍK, Erich 50% – SEJČOVÁ, Ľ.: Dobrý život a kult tela. 1. vyd. Bratislava : Album, 2008, 252 s. Lit. 200 zázn. ISBN 978-80-968667-8-6
AAB MISTRÍK, Erich 80% - Haapanen, S. – Heikkinen, H. – Jazudek, R. – Ondrušková, N. – Räsänen, R.: Kultúra a multikultúrna výchova. Culture and Multicultural Education. 1. vyd. Bratislava : Iris, 1999. 250 s. Lit. 311 zázn. ISBN 80-88778-81-6
BAB MISTRÍK, Erich 100%: Estetický slovník. 2., prepracované vydanie. Bratislava : Album, 2013-2022, 330 s. ISBN 978-80-971533-4-2 (Online, 31.1.2022) www.estetickyslovnik.sk
ABB MISTRÍK, Erich: Formovanie regionálnej identity Bytče a kultúra. In: Formovanie identity v čase a v priestore. B. Malík (ed.). Bratislava : UK, 2017. s. 159-275, Lit. 67 zázn. ISBN 978-80-223-4209-4
ADC MISTRÍK, Erich 100%: Art/Aesthetic Education in Civic Education. In: Journal for Social Science Education. č. 4, 2016. DOI 10.4119/UNIBI/jsse-v15-14-1592
ACB MISTRÍK, Erich 90%, HEIKKINEN, H. M.: Estetická výchova ako nástroj sebareflexie. Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. 150 s. Lit. 181 zázn. ISBN 978-80-2234207-0
ADC MISTRÍK, Erich 100%: Art/Aesthetic Education in Civic Education. In: Journal for Social Science Education. č. 4, 2016. DOI 10.4119/UNIBI/jsse-v15-14-1592
[o3] PIRYAZEVA ELENA N: DEVELOPING FUNCTIONAL LITERACY BY MEANS OF CONTEMPORARY ART. DOI: 10.32744/pse.2021.1.13
[o3] Владимировна, Осинцева Надежда (Vladimirovna, Osinceva Nadežda): Этика и эстетика осанки. In: Tambov: Gramota, 2020. zv. 13. č. 3., s. 128-131. ISSN 2618-9690.
[o3] Ghada Abdel Hafeez Hafeez: Teaching Civic Engagement through Literature. In: CDELT Occasional papers in the development of English education. Article 13, Volume 68, Issue 1, Autumn 2019, Page 405-418. DOI: 10.21608/opde.2019.132683
ACB MISTRÍK, Erich 90%, HEIKKINEN, H. M.: Estetická výchova ako nástroj sebareflexie. Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. 150 s. Lit. 181 zázn. ISBN 978-80-2234207-0
[o3] Höhn, E.: Influence of the philosophy of language to writing of Slovak poetess Mila Haugova. Online 31. 1. 2022) http://www.xlinguae.eu/2018_11_02_57.html str. 731
[o3] Мешкова Л.; Хон Е. Вторая мировая война в современном искусстве Австрии: политический голос искусства. 2020. Online 31. 1. 2022 http://dx.doi.org/10.18688/aa200-4-56
Formovanie identity v čase a priestore, VEGA č. 1/0603/14, 2014-2016, hlavný riešiteľ
Univerzitný vedecký park Univerzity Komenského, ITMS 26240220086, 2013-2016, riešiteľ
Skvalitnenia prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied, ITMS 312011AFX7, 2020-2023, riešiteľ
Projekt experimentálneho overovania metód realizácie a vzdelávacích prostriedkov v predmete Občianska náuka. Schválené Ministerstvom školstva, 2020-2023, garant
Digitálna transformácia vzdelávania a školy. Koordinátor NIVAM, ITMS DVR6, 2023-2028, riešiteľ
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
vedúci Katedry etickej a občianskej výchovy | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1990-2008 |
prodekan pre zahraničie | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1996-2008 |
riadteľ Ústavu humanitných štúdií | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2011-2020 |
člen Vedeckej rady | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1991-2018, od 2023 trvá |
člen Vedeckej rady | Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta | 2014-2022 |
člen Vedeckej rady | Nitrianska štátna galéria v Nitre | 1994-1998 |
člen redakčnej rady časopisu Acta culturologica | Univerzita Komenského v Bratislava, Filozofická fakulta | 1997-2020 |
člen redakčnej rady časopisu Journal of Social Science Education | Univerzita v Bielefelde, Nemecko | 2007-trvá |
člen stálej pracovnej skupiny Akreditačnej komisie pre pedagogické vedy | Akreditačná komisia pri Úrade vlády SR | 2012-2019 |
člen redakčnej rady časopisu Výtvarná výchova | Karlova univerzita v Prahe, Pedagogická fakulta | 2015-trvá |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
International Academy of Indian Culture | J22 Hauzskas Enclave, New Delhi 16, India | 1988 (3m) | Government of Indian Republic |
Russel Sage College | 65 1st St, Troy, NY 12180, USA | 1993 (1m) | USAID |
University of Nottingham, School of Art and Design | University Part, Nottingham, NG7 2RD, Spojené kráľovstvo | 1994 (1m) | TEMPUS |
Oulu University, Dept. of Teacher Education | Oulu, POBox 2000, FIN 90014, Fínsko | 1996 (1t) | Oulu University |
Oulu University, Dept. of Teacher Education | Oulu, POBox 2000, FIN 90014, Fínsko | 1998 (1t) | Vzdelávacia nadácia Jána Husa |
Glasgow City Council | City Chambers, Glasgow, G2 1DU, Spojené kráľovstvo | 1998 (1t) | SOCRATES - ARION |
Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta | Žižkovo nám., 5, 771 40 Olomouc, Česká republika | 1999 (1m) | CEEPUS |
University of Leicester, School of Education | University Rd, Leicester LE1 7RH, Spojené Kráľovstvo | 2000 (1t) | TEMPUS |
Montclair State University, Centre for Philosophy for Children | 1 Normal Avenue, Montclair, New Jersey 07043, USA | 2000 (1m) | Dohoda medzi UK a MSU |
Michigan Centre for Civic Education through Law | 306 Townsend St., Lansing, MI 8933, USA | 2003 (10d) | Michigan Centre for Civic Education through Law |
Budovanie Katedry etickej a občianskej výchovy od jej vzniku v r. 1990 do r. 2008. V 1990-tych rokoch prvé texty o multikultúrnej výchove v SR a doteraz najväčší podiel na rozvoji teórie multikultúrnej výchovy v SR. Štyri učebnice pre gymnáziá, z toho jedna v štyroch vydaniach. Všetky aj v maďarskej mutácii. Jediný estetický slovník v SR a jeden z najpodrobnejších na svete. Vo dvoch vydaniach.