Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
RNDr. Henrieta Mázorová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Mázorová
I.2 - Meno
Henrieta
I.3 - Tituly
RNDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1974
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta, Katedra didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina, Ilkovičova 6, 842 15 Bratislava 4
I.7 - Pracovné zaradenie
asistent
I.8 - E-mailová adresa
henrieta.mazorova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4352
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy, učiteľstvo - Geografia
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-5365-6933

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta
II.b - Rok
1997
II.c - Odbor a program
učiteľstvo a pedagogické vedy
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Mateja Bela, Prírodovedecká fakulta
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
učiteľstvo a pedagogické vedy
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 1997-súčasnosť
učiteľ Súkromné slovanské gymnázium, Vážska 32, Bratislava 1997-1999

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Certifikát ECDL Slovenská informatická spoločnosť 2005

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Digitálne technológie vo vzdelávaní Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k bakalárskej práci 1 Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k bakalárskej práci 2 Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
18
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
39
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Digitálne technológie vo vzdelávaní 2 Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Digitálne technológie vo vzdelávaní 3 Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Vyučovanie geografie s podporou digitálnych technológií Učiteľstvo geografie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci 1 Učiteľstvo geografie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci 2 Učiteľstvo geografie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
49
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
53
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
21
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
13
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
11
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Karolčík, Š., Čipková, E., Mázorová, H. (2016). Application of digital technologies in the geography

teaching process from the teachers’ perspective. International Research in Geographical and

Environmental Education; 25(4); 328 -343. ISSN: 1038-2046 (Print) 1747-7611 (Online). doi:

10.1080/10382046.2016.1207992

2

Karolčík, Š., Likavský, P., Mázorová, H. (2015). Vývoj vyučovania geografie na základných školách a

gymnáziách na Slovensku po roku 1989 a návrh základných koncepčných prvkov nového modelu

geografického vzdelávania. Geografický časopis, Roč. 67, 2015, č.3, s. 261-284. ISSN 1335-1257

3

Karolčík, Š., Čipková, E., Jurčíková, S., Mázorová, H. (2019). Attitudes of Pupils in Lower Secondary Education towards Geography. Geographia Cassoviensis. Roč. 13, č. 1 (2019), s. 21-35

4

Karolčík, Š., Mázorová, H. (2015). Kľúčové kompetencie (vedomosti) a ich zásadný význam pri formovaní

geografického curricula. Geografia, Roč. 23, 2015, č.1, s. 4-8. ISSN 1335-9258

5

Kmeť, A., Mázorová, H., Frolo, J., Šmida, D. (2024). Do Slovak teachers teach outside? An insight into geography and biology teachers ́ opinions on outdoor education and place-based learning. Geographia Cassoviensis. Roč. 18, č. 1. (2024), s. 66-77

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Karolčík, Š., Čipková, E., Jurčíková, S., Mázorová, H. (2019). Attitudes of Pupils in Lower Secondary Education towards Geography. Geographia Cassoviensis. Roč. 13, č. 1 (2019), s. 21-35

2

Kmeť, A., Mázorová, H., Frolo, J., Šmida, D. (2024). Do Slovak teachers teach outside? An insight into geography and biology teachers ́ opinions on outdoor education and place-based learning. Geographia Cassoviensis. Roč. 18, č. 1. (2024), s. 66-77

3

Identifikácia miskoncepcií žiakov ZŠ o rozmnožovacej sústave človeka Soňa Nagyová ... [et al.], Biológia, ekológia, chémia [elektronický dokument]. - Roč. 24, č. 3 (2020), s. 4-11 [print], ISSN (print) 1335-8960 ISSN (online) 1338-1024, Autori: Nagyová, Soňa; Komadová, Monika; Nagy, Tibor; Páleníková, Marianna; Mázorová, Henrieta

4

Likavský P., Balážovič, Ľ., Karolčík, Š., Mázorová, H., Polčák, N., Ružek, I. (2018). Geografia pre 1. ročník gymnázia so štvorročným štúdiom a 5. ročník gymnázia s osemročným štúdiom. Bratislava : Expol Pedagogika, 2018. 128 s. ISBN 978-80-8091-503-2

5

Kajanová, J., Mázorová, H. (2022). Získa hybridné vzdelávanie stabilnú pozíciu v edukačnom systéme?  Maneko. Roč. 14, č. 2 (2022), s. 114-121

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Karolčík, Š., Čipková, E., Mázorová, H. (2016). Application of digital technologies in the geography teaching process from the teachers’ perspective. International Research in Geographical and Environmental Education; 25(4); 328 -343. ISSN: 1038-2046 (Print) 1747-7611 (Online). doi: 10.1080/10382046.2016.1207992

Citované  [o1] 2020 - Sebastian-Lopez, M. - Gonzalez, R.M. - Mobile learning for sustainable development and environmental teacher education. - In: Sustainability (Switzerland), Vol. 12, No. 22, 2020 ; Art. No. 9757 ; SCOPUS

2

Karolčík, Š., Likavský, P., Mázorová, H. (2015). Vývoj vyučovania geografie na základných školách a gymnáziách na Slovensku po roku 1989 a návrh základných koncepčných prvkov nového modelu geografického vzdelávania. Geografický časopis, Roč. 67, 2015, č.3, s. 261-284. ISSN 1335-1257

Citované [o1] 2020 - Csachová, S. (2020) - Using WebGIS platforms and inquiry based activities to teach about world political map and world population. - In: Review of International Geographical Education, Vol. 10, No. 2, 2020 ; s. 72-91 ; SCOPUS  

3

Karolčík, Š., Čipková, E., Mázorová, H. (2016). Application of digital technologies in the geography teaching process from the teachers’ perspective. International Research in Geographical and Environmental Education; 25(4); 328 -343. ISSN: 1038-2046 (Print) 1747-7611 (Online). doi: 10.1080/10382046.2016.1207992

Citované [o1] 2020 - Alfaras, M.S. - Alfalahi, M.A. - Kadhim, T.A. - Application of Information Systems Techniques in Geography Teaching from the Educational Staff Perspective. - In: International Journal of Advances in Soft Computing and its Applications, Vol. 12, No. 3, 2020 ; s. 140-153 ; SCOPUS

4

Karolčík, Š., Likavský, P., Mázorová, H. (2015). Vývoj vyučovania geografie na základných školách a gymnáziách na Slovensku po roku 1989 a návrh základných koncepčných prvkov nového modelu geografického vzdelávania. Geografický časopis, Roč. 67, 2015, č.3, s. 261-284. ISSN 1335-1257

Citované [o3] 2018 - Nemčíková, M. - Rampašeková, Z. - Kramáreková, H. - Dubcová, A. - Specifics of Geography Teacher Training at the Faculty of Natural Sciences Constantine the Philosopher University in Nitra. - In: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Geographica, Vol. 12 . - Krakow : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2018 ; S. 151


 

5

Kárpaty, P., Mázorová, H. (2012). K vývoju atraktivity geografického a geovedného vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave. Geographia Cassoviensis. - Vol. 5, No. 2 (2011), s. 45-56. ISSN 1337-6748

Citované [o4] 2018 - Korec, P. - Rusnák, J. - In: Prístupy humánnej geografie - filozofia, teória, kontext . - Bratislava : Univerzita Komenského, 2018 ; S. 225

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

riešiteľ, IT Akadémia- vzdelávanie pre 21. storočie číslo zmluvy OPĽZ/3/2017, ITMS kód projektu:, 312011F057

2

garant aktivity E- Rozvojový projekt MŠVVaŠ SR č. 002UK-2-1/2018, Vzdelávanie pre informačnú spoločnosť/ Education for Information Society

3

riešiteľ, KEGA 003UK-4/2017 Terénne vyučovanie geovied s využitím vybraných náučných chodníkov/

4

riešiteľ KEGA 064UK-4/2020 Elektronická učebnica geografie pre žiakov s mentálnym postihnutím

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-04