Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Eva Paulisová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Paulisová
I.2 - Meno
Eva
I.3 - Tituly
Mgr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1980
I.5 - Názov pracoviska
Katedra didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky, Prírodovedecká fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina, Ilkovičova 6, 842 15 Bratislava 4
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
eva.paulisova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/58622?mode=full&do=filterForm-submit&name=Eva&surname=Paulisov%C3%A1&university=701000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-5892-2003

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
študijný odbor: psychológia, študijný program: psychológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
študijný odbor: psychológia, študijný program: psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
študijný odbor: psychológia, študijný program: sociálna psychológia a psychológia práce
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Sociálny pracovník Spoločnosť ľudí dobrej vôle 1.10.2006-30.6.2007
Sociálny pracovník Slovenská humanitná rada 1.7.2007-31.12.2008

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Krátkodobý tréning v “scientific soft skills” (projektový manažment, granty, mobility, prezentačná technika) OZ Quniverse 2006
Krátkodobý výcvik „Facilitácia kontaktu a podporujúcej interakcie“ podľa na človeka zameraného prístupu C. Rogersa a Pre-terapie G. Proutyho pre pracovníkov pomáhajúcich profesií PCA Inštitút - ISTER 2007
Krátkodobý výcvik Linky detskej istoty (dištančné poradenstvo a komunikácia, online poradenstvo, riziká virtuálnej reality, preventívne hovory, krízová intervencia) Linka detskej istoty 2013
Kurz Sebepoškozování: Jak pomoci dítěti Eduall 2024
Využitie umelej inteligencie vo vzdelávaní Školiace stredisko CIT UK 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Psychológia pre učiteľov (1) Učiteľstvo chémie/biológie/geografie v kombinácii 1. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychológia pre učiteľov (2) Učiteľstvo chémie/biológie/geografie v kombinácii 1. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychológia pre učiteľov (1) Doplňujúce pedagogické štúdium Iné Učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychológia pre učiteľov (2) Doplňujúce pedagogické štúdium Iné Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
11
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Paulisová, E., Orosová, O. & Barbierik, L. (2021). Direct and indirect relationships between disordered eating, sociocultural factors, satisfaction of basic psychological needs and controlled regulation of exercise in university students. Polish Psychological Bulletin, 52(2), 153-161. https://doi.org/10.24425/ppb.2021.137258


2

Paulisova, E., & Orosová O. (2023). Is body surveillance trivial? A model of body dissatisfaction in women based on the sociocultural model, self-determination theory and objectification theory. Polish Psychological Bulletin, 54(1) 65–78. DOI: 10.24425/ppb.2023.144885

3

Hricová, L., Paulisová, E., Orosová, O. (2016). The risk of eating disorders and its associations with gender, psychological factors and other forms of risk behaviour among Slovak university students. Adiktologie, 16(3), 206–215.

4

Paulisová, E., Orosová, O., Hricová, L., Petkeviciene, J., Gabrhelík, R., & Lukács, A. (2014). Are self-determination, perceived stress and social support predictors of emotional wellbeing in university students? European Journal of Public Health, 24(2), 222. http://dx.doi.org/10.1093/eurpub/cku164.065

5

Paulisová, E., Orosová, O., Hricová, L., Brutovská, M., Petkeviciene, J., & Lukács, A. (2014). Risk of eating disorders, perceived stress and social support in university students: Slice study. European Health Psychologist, 16(S), 880. 

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Paulisová, E., Orosová, O. & Barbierik, L. (2021). Direct and indirect relationships between disordered eating, sociocultural factors, satisfaction of basic psychological needs and controlled regulation of exercise in university students. Polish Psychological Bulletin, 52(2), 153-161. https://doi.org/10.24425/ppb.2021.137258

2

Paulisova, E., & Orosová O. (2023). Is body surveillance trivial? A model of body dissatisfaction in women based on the sociocultural model, self-determination theory and objectification theory. Polish Psychological Bulletin, 54(1) 65–78. DOI: 10.24425/ppb.2023.144885

3

Paulisová, E., & Orosová O. (2020). Internalization of the thin ideal as a causal risk factor and a mediator of intervention effects on eating disorder symptoms in women. Človek a spoločnosť [Individual and Society], 23(2), 11–28. http://dx.doi.org/10.31577/cas.2020.02.571

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Citujúci dokument: 

Clermont, C., Paquette, L., Lalande, D., & Dion, J. (2022). Self-determination, restrictive eating, and psychological needs: Challenges for young athletes. Brain and Behavior, 12, e2761. https://doi.org/10.1002/brb3.2761

 

Citovaný dokument:

Paulisová, E., Orosová, O. & Barbierik, L. (2021). Direct and indirect relationships between disordered eating, sociocultural factors, satisfaction of basic psychological needs and controlled regulation of exercise in university students. Polish Psychological Bulletin, 52(2), 153-161. https://doi.org/10.24425/ppb.2021.137258


2

Citujúci dokument: 

Liu, Feng. (2023). Using Principal Component Analysis to Explore the Influence of Civic Education on Students’ Mental Health in Colleges and Universities. Applied Mathematics and Nonlinear Sciences. 9. https://doi.org/10.2478/amns.2023.2.01302


Citovaný dokument:

Paulisová, E., Orosová, O., Hricová, L., Petkeviciene, J., Gabrhelík, R., & Lukács, A. (2014). Are self-determination, perceived stress and social support predictors of emotional wellbeing in university students? European Journal of Public Health, 24(2), 222. http://dx.doi.org/10.1093/eurpub/cku164.065


3

Citujúci dokument: 

Diaz, I. A. et al. (2020). Pathologies associated with problematic internet use. A systematic review and meta-analysis in WoS and Scopus. Investigacion Bibliotecologica, 34(82), 229-253. https://doi.org/10.22201/iibi.24488321xe.2020.82.58118


Citovaný dokument:

Hricová, L., Paulisová, E., Orosová, O. (2016). The risk of eating disorders and its associations with gender, psychological factors and other forms of risk behaviour among Slovak university students. Adiktologie, 16(3), 206–215.


4

Citujúci dokument: 

Barbierik L., Bacikova-Sleskova M., Petrovova V. (2023). The role of social appearance comparison in body dissatisfaction of adolescent boys and girls. Europe's Journal of Psychology, 19(3), 244 - 258. DOI: 10.5964ejop.6443


Citovaný dokument:

Paulisová, E., Orosová, O. & Barbierik, L. (2021). Direct and indirect relationships between disordered eating, sociocultural factors, satisfaction of basic psychological needs and controlled regulation of exercise in university students. Polish Psychological Bulletin, 52(2), 153-161. https://doi.org/10.24425/ppb.2021.137258


5

Citujúci dokument: 

Karim , A. F., Malik , F., & Ayub, S. (2023). The impact of dispositional optimism and self-determination on wellbeing of job seeker young adults. IUB Journal of Social Sciences5(2), 182–193.


Citovaný dokument:

Paulisová, E., Orosová, O., Hricová, L., Petkeviciene, J., Gabrhelík, R., & Lukács, A. (2014). Are self-determination, perceived stress and social support predictors of emotional wellbeing in university students? European Journal of Public Health, 24(2), 222. http://dx.doi.org/10.1093/eurpub/cku164.065

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-19