Meno a priezvisko:
|
RNDr. Peter Likavský, CSc.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 1991 - |
interný ašpirant | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 1988 - 1991 |
študijný pobyt | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 1985 - 1988 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Kurz na zlepšenie počítačových zručností (ECDL) | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 2002 |
Jazykový kurz (angličtina) | Kultúrne a osvetové centrum Karlova Ves | 1991 |
Jazykový kurz (španielčina) | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 2012 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Seminár k bakalárskej práci 1, 2 | Učiteľský základ | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci | Učiteľstvo geografie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika geografie 1, 2 | Učiteľstvo geografie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogická prax 1 | Učiteľstvo geografie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika geografie | Učiteľstvo geografie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci 1, 2 | Učiteľstvo geografie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická prax 2, 3 | Učiteľstvo geografie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Umenie prezentácie a komunikáci | Učiteľský základ | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Likavský, P. 2006. Všeobecná didaktika geografie. Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave. 80 s. ISBN 80-223-2254-7
Karolčík, Š.- Likavský, P.- Mázorová, H. Vývoj vyučovania geografie na základných školách a gymnáziách na Slovensku po roku 1989 a návrh základných koncepčných prvkov nového modelu geografického vzdelávania. Geografický časopis. Roč. 67, č. 3 (2015), s. 261-284
Brestenská, B. et al. Inovatívne učenie s podporou digitálnych technológií. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave , 2020. S. 278
Bélik, M.- Farárik, P.- Mázorová, H.- Likavský, P. 2014. Inovatívne vyučovacie metódy a formy s využitím digitálnych technológií vo vyučovaní geografie. In. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. - Bratislava : Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-3718-2. S. 217-250
Likavský, P.- Balážovič, Ľ.- Karolčík, Š.- Mázorová, H.- Polčák, N.- Ružek, I. Geografia pre 1. ročník gymnázia so štvorročným štúdiom a 5. ročník gymnázia s osemročným štúdiom. Bratislava : EXPOL PEDAGGIKA , 2018. S. 128
Karolčík, Š.- Likavský, P.- Mázorová, H. Vývoj vyučovania geografie na základných školách a gymnáziách na Slovensku po roku 1989 a návrh základných koncepčných prvkov nového modelu geografického vzdelávania. Geografický časopis. Roč. 67, č. 3 (2015), s. 261-284
Bélik, M.- Farárik, P.- Mázorová, H.- Likavský, P. 2014. Inovatívne vyučovacie metódy a formy s využitím digitálnych technológií vo vyučovaní geografie. In. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. - Bratislava : Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-3718-2. S. 217-250
Likavský, P.- Balážovič, Ľ.- Karolčík, Š.- Mázorová, H.- Polčák, N.- Ružek, I. Geografia pre 1. ročník gymnázia so štvorročným štúdiom a 5. ročník gymnázia s osemročným štúdiom. Bratislava : EXPOL PEDAGGIKA , 2018. S. 128
Likavský, P.- Poljaková, M.- Koch, M. Geografia, geografické vzdelávanie a kritické myslenie. Geografia, Roč. 27, č. 1 (2019). S. 13-20
Brezinová, K.- Likavský, P. Miskoncepcie: ich rozpoznávanie, eliminácia a možnosti využitia v geografickom vzdelávaní. Geografia, Roč. 27, č. 2 (2019). S. 54-64
[o1] 2018 - Šulíková, J. A Vehicle for Post-National Transformation or an Instrument for Interstate Cooperation? European Integration in Slovakia’s Secondary Education Textbooks. Journal of Social Science Education. Vol. 17, No. 2, s. 41 - 56 ; SCOPUS [Ružek, I.- Likavský, P. Geografia pre 8. ročník základných škôl a 3. ročník gymnázií s osemročným štúdiom. Harmanec : VKÚ , 2011. S. 120]
[o1] 2020 - Csachová, S. - Using WebGIS platforms and inquiry based activities to teach about world political map and world population. - In: Review of International Geographical Education, Vol. 10, No. 2, 2020 ; s. 72-91 ; SCOPUS [Karolčík, Š.- Likavský, P.- Mázorová, H. Vývoj vyučovania geografie na základných školách a gymnáziách na Slovensku po roku 1989 a návrh základných koncepčných prvkov nového modelu geografického vzdelávania. Geografický časopis. - Roč. 67, č. 3 (2015), s. 261-284]
[o1] 2016 - Cief, R. - Niznansky, B. - Tomcikova, I. - Veselovska, L. : Homeland Studies and Geography's Conceptual Basis Continuity According to Primary School Textbooks. - In: Central Europe Area in View of Current Geography . - Brno : Masaryk University, 2016 ; S. 387-398 ; CPCI-S [Ružek, I.- Ružeková, M.- Likavský, P.- Bizubová, M. Geografia pre 5. ročník základných škôl. Harmanec : VKÚ , 2009. S. 80]
[o1] 2016 - Cief, R. - Niznansky, B. - Tomcikova, I. - Veselovska, L. : Homeland Studies and Geography's Conceptual Basis Continuity According to Primary School Textbooks. - In: Central Europe Area in View of Current Geography . - Brno : Masaryk University, 2016 ; S. 387-398 ; CPCI-S [Likavský, P.- Ružek, I.- Vaňková, Z.- Ružeková, M. Geografia pre 6. ročník základných škôl a 1. ročník gymnázií s osemročným štúdiom. Harmanec : VKÚ , 2009. S. 80]
[o1] 2016 - Cief, R. - Tomcikova, I. : Local Landscape Used in Textbooks for Preparation of Geography Teachers. - In: Central Europe Area in View of Current Geography . - Brno : Masaryk University, 2016 ; S. 417-426 ; CPCI-S [Ružek, I.- Ružeková, M.- Likavský, P.- Bizubová, M. Geografia pre 5. ročník základných škôl. Harmanec : VKÚ , 2009. S. 80]
015 UMB-4/2018 Interaktívne digitálne učebnice predmetu Geografia pre základné školy (https://projekty.portalvs.sk/projekty/vystupy/11417)
065UK-4/2021 Podpora geovedného vzdelávania prostredníctvom náučných chodníkov
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Redakčná rada časopisu Geografia, člen | Geografický ústav SAV | 2002 - |
Slovenská komisia Geografickej olympiády, člen | IUVENTA - Slovenský inštitút mládeže | 2008 - |
Ústredná predmetová komisia Človek a spoločnosť, člen | Štátny pedagogický ústav | 2021 - |