Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
RNDr. Peter Likavský, CSc.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Likavský
I.2 - Meno
Peter
I.3 - Tituly
RNDr., CSc.
I.4 - Rok narodenia
1962
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Ilkovičova 6, 842 15 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
peter.likavsky@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4336
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
teória vyučovania prírodovedných predmetov (geografie)

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta
II.b - Rok
1985
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov matematika - zemepis
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta
II.b - Rok
1995
II.c - Odbor a program
teória vyučovania geografie
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 1991 -
interný ašpirant Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 1988 - 1991
študijný pobyt Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 1985 - 1988

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Kurz na zlepšenie počítačových zručností (ECDL) Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 2002
Jazykový kurz (angličtina) Kultúrne a osvetové centrum Karlova Ves 1991
Jazykový kurz (španielčina) Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 2012

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Seminár k bakalárskej práci 1, 2 Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci Učiteľstvo geografie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika geografie 1, 2 Učiteľstvo geografie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
7
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
7
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
50
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Pedagogická prax 1 Učiteľstvo geografie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika geografie Učiteľstvo geografie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci 1, 2 Učiteľstvo geografie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická prax 2, 3 Učiteľstvo geografie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Umenie prezentácie a komunikáci Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
88
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
73
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
26
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Likavský, P. 2006. Všeobecná didaktika geografie. Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave. 80 s. ISBN 80-223-2254-7

2

Karolčík, Š.- Likavský, P.- Mázorová, H. Vývoj vyučovania geografie na základných školách a gymnáziách na Slovensku po roku 1989 a návrh základných koncepčných prvkov nového modelu geografického vzdelávania. Geografický časopis. Roč. 67, č. 3 (2015), s. 261-284

3

Brestenská, B. et al. Inovatívne učenie s podporou digitálnych technológií. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave , 2020. S. 278

4

Bélik, M.- Farárik, P.- Mázorová, H.- Likavský, P. 2014. Inovatívne vyučovacie metódy a formy s využitím digitálnych technológií vo vyučovaní geografie. In. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. - Bratislava : Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-3718-2. S. 217-250

5

Likavský, P.- Balážovič, Ľ.- Karolčík, Š.- Mázorová, H.- Polčák, N.- Ružek, I. Geografia pre 1. ročník gymnázia so štvorročným štúdiom a 5. ročník gymnázia s osemročným štúdiom. Bratislava : EXPOL PEDAGGIKA , 2018. S. 128 

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Karolčík, Š.- Likavský, P.- Mázorová, H. Vývoj vyučovania geografie na základných školách a gymnáziách na Slovensku po roku 1989 a návrh základných koncepčných prvkov nového modelu geografického vzdelávania. Geografický časopis. Roč. 67, č. 3 (2015), s. 261-284

2

Bélik, M.- Farárik, P.- Mázorová, H.- Likavský, P. 2014. Inovatívne vyučovacie metódy a formy s využitím digitálnych technológií vo vyučovaní geografie. In. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. - Bratislava : Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-3718-2. S. 217-250

3

Likavský, P.- Balážovič, Ľ.- Karolčík, Š.- Mázorová, H.- Polčák, N.- Ružek, I. Geografia pre 1. ročník gymnázia so štvorročným štúdiom a 5. ročník gymnázia s osemročným štúdiom. Bratislava : EXPOL PEDAGGIKA , 2018. S. 128 

4

Likavský, P.- Poljaková, M.- Koch, M. Geografia, geografické vzdelávanie a kritické myslenie. Geografia, Roč. 27, č. 1 (2019). S. 13-20

5

Brezinová, K.- Likavský, P. Miskoncepcie: ich rozpoznávanie, eliminácia a možnosti využitia v geografickom vzdelávaní. Geografia, Roč. 27, č. 2 (2019). S. 54-64

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

[o1] 2018 - Šulíková, J. A Vehicle for Post-National Transformation or an Instrument for Interstate Cooperation? European Integration in Slovakia’s Secondary Education Textbooks. Journal of Social Science Education. Vol. 17, No. 2, s. 41 - 56 ; SCOPUS [Ružek, I.- Likavský, P. Geografia pre 8. ročník základných škôl a 3. ročník gymnázií s osemročným štúdiom. Harmanec : VKÚ , 2011. S. 120]

2

[o1] 2020 - Csachová, S. - Using WebGIS platforms and inquiry based activities to teach about world political map and world population. - In: Review of International Geographical Education, Vol. 10, No. 2, 2020 ; s. 72-91 ; SCOPUS [Karolčík, Š.- Likavský, P.- Mázorová, H. Vývoj vyučovania geografie na základných školách a gymnáziách na Slovensku po roku 1989 a návrh základných koncepčných prvkov nového modelu geografického vzdelávania. Geografický časopis. - Roč. 67, č. 3 (2015), s. 261-284]

3

[o1] 2016 - Cief, R. - Niznansky, B. - Tomcikova, I. - Veselovska, L. : Homeland Studies and Geography's Conceptual Basis Continuity According to Primary School Textbooks. - In: Central Europe Area in View of Current Geography . - Brno : Masaryk University, 2016 ; S. 387-398 ; CPCI-S [Ružek, I.- Ružeková, M.- Likavský, P.- Bizubová, M. Geografia pre 5. ročník základných škôl. Harmanec : VKÚ , 2009. S. 80]

4

[o1] 2016 - Cief, R. - Niznansky, B. - Tomcikova, I. - Veselovska, L. : Homeland Studies and Geography's Conceptual Basis Continuity According to Primary School Textbooks. - In: Central Europe Area in View of Current Geography . - Brno : Masaryk University, 2016 ; S. 387-398 ; CPCI-S [Likavský, P.- Ružek, I.- Vaňková, Z.- Ružeková, M. Geografia pre 6. ročník základných škôl a 1. ročník gymnázií s osemročným štúdiom. Harmanec : VKÚ , 2009. S. 80]

5

[o1] 2016 - Cief, R. - Tomcikova, I. : Local Landscape Used in Textbooks for Preparation of Geography Teachers. - In: Central Europe Area in View of Current Geography . - Brno : Masaryk University, 2016 ; S. 417-426 ; CPCI-S [Ružek, I.- Ružeková, M.- Likavský, P.- Bizubová, M. Geografia pre 5. ročník základných škôl. Harmanec : VKÚ , 2009. S. 80]

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

015 UMB-4/2018 Interaktívne digitálne učebnice predmetu Geografia pre základné školy (https://projekty.portalvs.sk/projekty/vystupy/11417)

2

065UK-4/2021 Podpora geovedného vzdelávania prostredníctvom náučných chodníkov

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Redakčná rada časopisu Geografia, člen Geografický ústav SAV 2002 -
Slovenská komisia Geografickej olympiády, člen IUVENTA - Slovenský inštitút mládeže 2008 -
Ústredná predmetová komisia Človek a spoločnosť, člen Štátny pedagogický ústav 2021 -

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti