Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Miroslava Lemešová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Lemešová
I.2 - Meno
Miroslava
I.3 - Tituly
Mgr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1980
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
lemesova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4953
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0003-2296-4559

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, špecializácia psychológia a nemecký jazyk a literatúra
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
1.1.10 odborová didaktika/školská pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborná asistentka Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1.9.2008 - trvá
projektová pracovníčka Ulita, o. z. 1.6.2009 - 30. 6. 2015

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Tréning trénerov PDCS Bratislava 2009
Certifikačný kurz pre lektorov vzdelávania dospelých Asociácia inštitúcií vzdelávania dospelých v SR a UMB v BB 2009
Špecializačné štúdium školskej psychológie Univerzita Komenského, Filozofická fakulta 2007
Tréning fonematického uvedomovania podľa D. B. Eľkonina. Predgrafémová a grafémová etapa. Dialóg plus s. r. o. 2022
Vizuálne metódy vo vyučovaní psychológie SAUP 2022
Špeciálna pedagogika – poradenstvo (rozširujúce štúdium) Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 2022-2024
Klub Učiteľskej akadémie Univerzita Komenského v Bratislave 2023
Story that moves Anna Frank House 2023
Psychosociálny program STRONG Inklucentrum 2023
Základy kybernetickej bezpečnosti na UK Univerzita Komenského v Bratislave 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
32
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
30
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Psychológia ľudí so zrakovým postihnutím učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Sociálno-psychologický výcvik pre učiteľov spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Sociálna psychológia pre učiteľov spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Sociálno-psychologický výcvik pre výchovu k občianstvu učiteľstvo výchovy k občianstvu v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychologická propedeutika predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Sociálna psychológia predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Osobnostný a sociálny rozvoj spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Sociálna psychológia učiteľstvo psychológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
137
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
73
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
10
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
116
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
90
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
25
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
23
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAB Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (34%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (33%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (33%): Psychologická príprava budúcich učiteľov a učiteliek. - 1. vyd. - Bratislava: Univerzita Komenského, 2014. – 136 s. ISBN 978-80-223-3656-7. Ohlasy (17)

2

ADC Blažek, Matej (25%) - Smith, Fiona M. (25%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (25%) - Hricová, Petra (25%): Ethics of care across professional and everyday positionalities: The (un)expected impacts of participatory video with young female carers in Slovakia. In Geoforum, roč. 61, 2015, s. 45-55. - WOS, SCOPUS. (Ohlasy 16)

3

ADC Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (50%) - Brozmanová, Elena [UKOPDPS] (10%) - Harvanová, Silvia [UKOPDPS] (10%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (10%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (10%) - Minarovičová, Katarína [UKOPDEOV](10%) : Teachers' empathy: a cross-sectional study. In Československá psychologie, roč. 63, č. 1, 2019, s. 13-25. - WOS, SCOPUS (Ohlasy 2)

4

AAA Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (60%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (20%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (20%): Becoming a teacher professional motivation, personality characteristics and professional vision of pre-service teachers at the transition into practice. - 1. vyd. - Rím: D.I.T.I., 2019. -120. ISBN 978-88-90084-92-8. (Ohlasy 1)  

5

ACB Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (100%): Metodika vedenia sociálno-psychologického tréningu v prostredí školy. 2.0. - 2. vyd. - Bratislava: Slovenská asociácia pre učiteľstvo psychológie, 2021. – 213 s. [online] ISBN 978-80-974026-1-7. Ohlasy (1)

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

ADC Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (50%) - Brozmanová, Elena [UKOPDPS] (10%) - Harvanová, Silvia [UKOPDPS] (10%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (10%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (10%) - Minarovičová, Katarína [UKOPDEOV](10%) : Teachers' empathy: a cross-sectional study. In Československá psychologie, roč. 63, č. 1, 2019, s. 13-25. - WOS, SCOPUS (Ohlasy 2)

2

ADE Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (35%) - Brozmanová, Elena [UKOPDPS] (5%) - Harvanová, Silvia [UKOPDPS] (5%), Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (25%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (25%) - Minarovičová, Katarína [UKOPDEOV](5%): Profesijné charakteristiky osobnosti študentov učiteľstva. In Psychologie a její kontexty, roč. 10, č. 1, 2019, s. 51-63. (Ohlasy 0)

3

ADM Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (30%) - Brozmanová, Elena [UKOPDPS] (10%) - Harvanová, Silvia [UKOPDPS] (10%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (10%) - Minarovičová, Katarína [UKOPDEOV] (10%) - Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (30%): Coping strategies and psychological constitution of pre-service and in-service teachers. In Pedagogika, roč. 142, č. 2, 2021, s. 24-42. - SCOPUS Ohlasy (1)

4

ADM Harvanová, Silvia [UKOPDPS] (50%) - Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (10%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (10%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (10%) - Hlaváč, Patrik (10%) - Minarovičová, Katarína [UKOPDEOV] (10%): Pohyby očí, selektívna pozornosť a profesijné videnie učiteľov a učiteliek. In Orbis scholae, roč. 14, č. 1, 2020, s.33-48. - SCOPUS. (Ohlasy 2)

5

AAA Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (60%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (20%) - Jursová Zacharová, Zlatica [UKOPDPS] (20%): Becoming a teacher professional motivation, personality characteristics and professional vision of pre-service teachers at the transition into practice. - 1. vyd. - Rím: D.I.T.I., 2019. -120 s. ISBN 978-88-90084-92-8. (Ohlasy 1)  

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ADC Blažek, Matej (25%) - Smith, Fiona M.(25%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (25%) - Hricová, Petra (25%): Ethics of care across professional and everyday positionalities: The (un)expected impacts of participatory video with young female carers in Slovakia. In Geoforum, roč. 61, 2015, s. 45-55.Ohlasy                                                                                                                                                                  [o1] 2020 - Brown, Alison : Connecting with a place through making a video. - In: Geography, roč. 105, 2020 ; s. 26-33 ; SSCI

[o1] 2020 - Graddy-Lovelace, Garrett : Plants: Crop diversity pre-breeding technologies as agrarian care co-opted?. - In: Area, roč. 52, č. 2, 2020 ; s. 235-243 ; SSCI ; SCOPUS  

[o1] 2020 - Machen, Ruth : Critical research impact: on making space for alternatives. - In: Area, roč. 52, č. 2, 2020 ; s. 329-341 ; SSCI ; SCOPUS

[o1] 2020 - Vezne, Rabia : Participatory video: A non-formal education tool for adult educators. - In: World Journal on Educational Technology: Current Issues, roč. 12, č. 4, 2020 ; S. 234 ; SCOPUS                                                                                                                                                                                                          

[o1] 2020 - Ibnouf, Fatma Osman : The ethics of care and the conceptualization of unpaid care work. - In: War-time care work and peacebuilding in Africa: the forgotten one . - Cham : Palgrave Macmillan, 2020 ; S. 53-74 ; BKCI-SSH

[o1] 2023 - Mason, Will. : On staying : extended temporalities, relationships and practices in community engaged scholarship - In: Qualitative Research, roč. 23, č. 3, 2023 ; s. 709 ;SSCI ; SCOPUS

2024 Trouwloon, Danick T.Van Laerhoven, FrankHegger, Dries L. T. Driessen, Peter P. J.  Aligning research uptake with context : supporting researchers' decisions towards context-appropriate research uptake strategie. Environmental Science & Policy, 159.SCOPUS

2

AAB Sokolová, Lenka [UKOPDPS] (34%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS] (33%) - Jursová Zacharová, Z. [UKOPDPS] (33%): Psychologická príprava budúcich učiteľov a učiteliek. - 1. vyd. - Bratislava: Univerzita Komenského, 2014. – 136 s. ISBN 978-80-223-3656-7. Ohlasy(16):                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

[o1] 2017 - Stranovská, Eva - Lalinská, Mária - Boboňová, Ivana : Perception of the degree of importance of teacher’s professional competences from the perspective of teacher and head teacher in the evaluation process of educational efficiency. - In: Pedagogika, vol. 127, no. 3, 2017 ; s. 7 ; SCOPUS

[o1] 2017 - Stranovská, Eva - Lalinská, Mária : Assessment of teachers' professional competences in consideration of motivation factor. - In: 8th International conference on education and educational psychology - ICEEPSY . - Nicosia : Future Academy, 2017 ; S. 271-279 ; BKCI-SSH                                                                            

[o1] 2018 - Stranovská, Eva - Lalinská, Mária - Boboňová, Ivana : Teachers motivation towards assessment of their professional competences. - In: Problems of education in the 21 st century, vol. 76, no. 4, 2018 ; s. 562 ; ESCI                                                                    

3

AAB Lukšík, Ivan (50%) - Lemešová, Miroslava [UKOPDPS](50%): Deti v ťažkých životných situáciách. - 1. vyd. - Bratislava: Veda, 2013. - 1. vyd. 159 s. ISBN 978-80-8082-762-5.

Ohlasy (8):

[o1] 2019 - Jursová Zacharová, Zlatica - Digital support of developing narrative competence among children from excluded rural communities in Slovakia. - In: New technologies and redesigning learning spaces . - Bucuresti: Carol 1 National Defence University, 2019 ; S. 86 ; CPCI-SSH

[o1] 2019 - Šiňanská, Katarína - The loneliness of adolescents from socially disadvantaged background. - In: AD ALTA, roč. 9, č. 1, 2019 ; s. 284-286 ; ESCI

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA 1/0409/17 Osobnosť a profesijné videnie učiteľov a učiteliek vo vzťahu k riešeniu náročných situácií v školskej triede v období tranzitu do praxe (spoluriešiteľka): http://www.saup.sk/ucime-psychologiu/projekty/osobnost-a-profesijne-videnie-ucitelov-a-uciteliek

2

KEGA 060UK-4/2017 Podpora naratívnej kompetencie v slovenskom jazyku u detí z marginalizovaného jazykového prostredia – súbor metodických materiálov (spoluriešiteľka): https://www.havava.eu/1042?t=KEGA---Narativne-kompetencie-v-slovenskom-jazyku

3

VEGA 1/0119/21 Poruchy učenia a pozornosti u študentov a študentiek v terciárnom vzdelávaní: Prevalencia, symptomatológia, copingové a učebné stratégie (spoluriešiteľka)

4

KEGA 035UK-4/2022 Psychologické vzdelávanie pre nepsychologické profesie: metodická a obsahová podpora (hlavná riešiteľka)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Jeronýmova 10, 371 15 České Budějovice, Česká republika 25.11.2018-28.11.2018 STA učiteľská mobilita Erasmus+

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

študijná poradkyňa pre učiteľstvo psychológie v kombinácii; spoluriešiteľka v roku 2010 - 2011: UK´ECONOMIC AND SOCIAL RESEARCH COUNCIL (RES-192-22-0060) - Community Youth Work and Social Research: Knowledge Transfer, Informing, Policy and Further Opportunities for Collaboration; pozvaný workshop na medzinárodnej konferencii učiteľov a učiteliek psychológie v Berlíne (2014), Reykjaviku (2018) a Bratislave (2021)

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-25