Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PaedDr. Stanislav Kováč, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Kováč
I.2 - Meno
Stanislav
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1990
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Lekárska fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Moskovská 2, 811 08 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
stanislav.kovac@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32269
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
jazykové vzdelávanie (odborný anglický jazyk, slovenský jazyk pre zahraničných študentov) pre študentov odborov: všeobecné lekárstvo, zubné lekárstvo
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-9824-2221

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Fakulta prírodných vied
II.b - Rok
2011 - 2014
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo akademických predmetov, aprobácia: biológia – anglický jazyk a literatúra
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Fakulta prírodných vied
II.b - Rok
2014 - 2016
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo akademických predmetov, aprobácia: biológia – anglický jazyk a literatúra
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatúry
II.b - Rok
2017 - 2020
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo a pedagogické vedy; študijný program: didaktika cudzích jazykov a literatúr
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Lekárska fakulta Univerzity Komenského v Bratislave Február 2020 - súčasnosť
odborný asistent Prírodovedecká fakulta fakulta Univerzity Komenského v Bratislave September 2021 - súčasnosť
člen prekladateľského kolektívu, preklad Medzinárodnej klasifikácie chorôb (11. revízia) Národné centrum zdravotníckych informácií september 2021 - september 2022
odborný asistent s PhD. Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave September 2020 - jún 2022
učiteľ Gymnázium Antona Bernoláka v Námestove 2016 - 2017

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Inclusive Teaching. A Professional Development Course A Professional Development Course. Central European University, Masarykova univerzita, Nottingham Trent University, University of Madeira, Univerzita Komenského v Bratislave 2023 - 2024
Teaching in English – International classrooms University of Bordeaux 2023
rozširujúce štúdium slovenského jazyka a literatúry Pedagogická fakulta Univerzity Komenského V Bratislave september 2021 - september 2023
adaptačné vzdelávanie začínajúceho ped. zamestnanca Gymnázium Antona Bernoláka v Námestove 2017

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Anglický jazyk 1 všeobecné lekárstvo I.+II. všeobecné lekárstvo
Anglický jazyk 2 všeobecné lekárstvo I.+II. všeobecné lekárstvo
Slovenský jazyk 1 všeobecné lekárstvo I.+ II. všeobecné lekárstvo
Slovenský jazyk 2 všeobecné lekárstvo I. + II. všeobecné lekárstvo
Slovenský jazyk 3 všeobecné lekárstvo I. + II. všeobecné lekárstvo
Slovenský jazyk 4 všeobecné lekárstvo I. + II. všeobecné lekárstvo
Slovenský jazyk 5 všeobecné lekárstvo I. + II. všeobecné lekárstvo
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
7
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
English for Specific Purposes 1 biológia, medicínska biológia I. biológia
English for Specific Purposes 2 biológia, medicínska biológia I. biológia
English for Specific Purposes 3 biológia, medicínska biológia I. biológia
English for Specific Purposes 4 biológia, medicínska biológia I. biológia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
42
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
42
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
40
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
40
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
16
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

V1 Hankerová, Kristína (50%) - Kováč, Stanislav (25%) - Pavlík, Radoslav (25%): Dyslexia a grafémovo-fonémové vzťahy v anglickom a slovenskom jazyku. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. 167 s. ISBN 978-80-223-5543-8

monografia 

2

ACB01 Javorčíková, Jana (70%) - Šipošová, Martina (10%) - Kováč, Stanislav (20%): Pathways to classics : developing literacy skills in the mother and foreign language via famous English, American and Canadian literary works. Bratislava : Z-F LINGUA, 2020. 106 s. ISBN 978-80-8177-081-4.

3

ADE1 Hankerová, Kristína (50%) - Kováč, Stanislav (50%): Dyslexia awareness among students of medicine. In: 3i: intellect, idea, innovation [elektronický dokument]. - č. 1 (2021), s. 55-64. - ISSN: 2226-6070.

4

ADF01 Javorčíková, Jana (90%) - Kováč, Stanislav (10%): Ako čítame analýza čitateľského výkonu dospelých v cudzom (anglickom) jazyku. In: Philologia. Roč. 31, č. 1 (2021), s. 71-93. ISSN 1339-2026.

5

ADF02 Hankerová, Kristína (50%) - Kováč, Stanislav (50%): Povedomie študentov učiteľstva anglického jazyka o výučbe žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. In: Philologia. Roč. 31, č. 1 (2021), s. 71-93. ISSN 1339-2026.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V1 Hankerová, Kristína (50%) - Kováč, Stanislav (25%) - Pavlík, Radoslav (25%): Dyslexia a grafémovo-fonémové vzťahy v anglickom a slovenskom jazyku. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. 167 s. ISBN 978-80-223-5543-8

monografia 

2
V1 Kvalita jazykového vzdelávania na vysokých školách v Európe 8 [elektronický dokument] [zborník - vedecký] : Bratislava, 5. - 6. október 2023 / Kováč, Stanislav [Zostavovateľ, editor, UKOLFUCJ, 33.334%] ; Jurišová, Erika [Zostavovateľ, editor, UKOLFUCJ, 33.333%] ; Vasiľová, Melinda [Zostavovateľ, editor, UKOLFUCJ, 33.333%] ; Breeze, Ruth [Recenzent] ; Fischer, Johann [Recenzent] ; Kvalita jazykového vzdelávania na vysokých školách v Európe, 8 [05.10.2023-06.10.2023, Bratislava, Slovensko]. – 1. vyd. – Hradec Králové (Česko) : Gaudeamus, 2024. – 198 s. [online] : text. – [slovenčina, angličtina]. – [OV 180]. – [ŠO 5141]. – ISBN 978-80-7435-934-7. – SIGN-UKO LF UCJ/24 
3

ACB01 Javorčíková, Jana (70%) - Šipošová, Martina (10%) - Kováč, Stanislav (20%): Pathways to classics : developing literacy skills in the mother and foreign language via famous English, American and Canadian literary works. Bratislava : Z-F LINGUA, 2020. 106 s. ISBN 978-80-8177-081-4.

4

ADE1 Hankerová, Kristína (50%) - Kováč, Stanislav (50%): Dyslexia awareness among students of medicine. In: 3i: intellect, idea, innovation [elektronický dokument]. - č. 1 (2021), s. 55-64. - ISSN: 2226-6070.

5

ADF01 Javorčíková, Jana (90%) - Kováč, Stanislav (10%): Ako čítame analýza čitateľského výkonu dospelých v cudzom (anglickom) jazyku. In: Philologia. Roč. 31, č. 1 (2021), s. 71-93. ISSN 1339-2026.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

(Emerging Sources Citation Index:WOS:001392580700009Web of Science Core Collection:WOS:001392580700009) 2017307: Teacher research on changing the concept of English language teaching / Ostradický, Peter (Korešpondenčný autor) (30%) ; Kostrub, Dušan (Autor) (30%) ; Kšiňanová, Marína (Autor) (30%) ; Hradská, Lucia (Autor) (10%). – [recenzované]. – DOI 10.2478/jolace-2024-0017. – WOS CC ; ESCI

In: Journal of Language and Cultural Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Nitra (Slovensko) : SlovakEdu. – ISSN 1339-4045. – ISSN (online) 1339-4584. – Roč. 12, č. 3 (2024), s. 39-46 [tlačená forma] [online]

2

Javorčíková, Jana (90%) - Kováč, Stanislav (10%): Ako čítame = How we read: The analysis of adults' reading performance in a foreign (English) language : analýza čitateľského výkonu dospelých v cudzom (anglickom) jazyku. In: Philologia. - Roč. 31, č. 1 (2021), s. 71-93. - ISSN1339-2026


[n2] 2022 sk ~ Karáth, T.: A rose by any other name? Translations and the reading experience of literary texts. In: Philologia, vol. 32, no. 2, 2022, s. 179-189

3

Javorčíková, Jana (60%) - Kováč, Stanislav (20%) - Šipošová, Martina (20%): New aspects of literary literacy: the need for defining a "professional reader". In: Studies in foreign language education : Roč. 12. Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2020. S. 37-56. ISBN 978-3-943906-55-4



[n2] 2022 sk ~ Karáth, Tamás: A rose by any other name? Translations and the reading experience of literary texts. In: Philologia, vol. 32, no. 2, 2022, s. 181

4

Kováč, Stanislav - Hamar, Tomáš : Komparatívna kvantitatívna analýza výsledkov hodnotenia v prezenčnej a dištančnej forme výučby cudzích jazykov na LF UK. In: Language teaching in higher education : Its present, current strategies and prospects. Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2021. S. 55-75. ISBN 978-3-943906-57-8


[n2] 2022 sk ~ Ďurajka, R. - Jamrichová, V.: Slovenčina pre študentov medicíny. Bratislava : Univerzita Komenského, 2022, S. 309

5

AED03 Kováč, Stanislav (100%): Možnosti stimulácie čitateľskej, funkčnej a literárnej gramotnosti vo výchovnovzdelávacom procese. In: Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium Roč. 47. Bratislava : Z-F LINGUA, 2018. S. 60-71. ISBN 978-80-8177-045-6.


[o3] 2020 Hankerová, Kristína: Can dyslexia be defined as a neurodevelopmental disorder? In: Studies in Foreign Language Education, Volume 12. Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2020, s. 21-34.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA 008UMB-4/2022 Univerzitné vzdelávanie ako brána k mysleniu: integrácia čitateľských, akademických a kritických zručností ako predpoklad intelektuálneho kapitálu univerzít a internacionalizácie výučby; spoluriešiteľ


2

VEGA 1/0118/20 Dyslexia ako jazykovo-kognitívna porucha a jej prejavy pri rozvíjaní čitateľskej gramotnosti v materinskom (slovenskom) a cudzom (anglickom) jazyku; spoluriešiteľ


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen projektu zameraného na digitalizáciu NDCTi 2024 - súčasnoť
člen výboru a vedecký sekretár UNIcert®LUCE 2022 – súčasnosť
cvičný učiteľ pre Katedru anglistiky a amerikanistiky Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 2022 – súčasnosť
člen CASAJC (Česko-Slovenská asociácia učiteľov cudzích jazykov na vysokých školách) 2022 – súčasnosť
člen Central European Association for Canadian Studies 2018 - súčasnosť

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Katedra pedagogiky (Škola filozofie a vzdelávania, Filozofická fakulta): Aristotelova Univerzita Grécko, Solún 13. – 19. 1. 2025 Erasmus+, STT
Hochschule München University of Applied Sciences (Hochschule für angewandte Wissenschaften München) Nemecko, Mníchov 4. – 10. 11. 2024 Erasmus+, STT
Centrum Nauczania Języków Obcych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi Łodz, Poľsko 14. 4. 2024 - 20. 4. 2024 Erasmus+, STA
University of Göttingen, ZESS (Zentrale Einrichtung für Sprachen und Schlüsselqualifikationen) Göttingen, Nemecko 4. – 9. 12. 2023 Erasmus+; projekt: Fostering Effective Online Oral Communication and Critical Thinking Skills
European University Viadrina Frankfurt (Oder), Nemecko 6. – 11. 11. 2023 Erasmus+, STTE
University of Madeira Madeira, Portugalsko 6. – 12. 7. 2023 Erasmus+, kurz: Inclusive Teaching. A Professional Development Course
University of Bordeaux Bordeaux, Francúzsko 14. – 16. 6. 2023 Erasmus+, kurz: Teaching in English – International classrooms
University of Göttingen, ZESS (Zentrale Einrichtung für Sprachen und Schlüsselqualifikationen) Göttingen, Nemecko 9. – 15. 11. 2022 Erasmus+, STT
Univerzita Karlova v Prahe 3. LF, Praha, ČR 16. – 20. 5. 2022 Erasmus+, STT

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-13