Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Barbara Kordíková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Kordíková
I.2 - Meno
Barbara
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1974
I.5 - Názov pracoviska
Katedra jazykov, Prírodovedecká fakulta UK Bratislava
I.6 - Adresa pracoviska
PRIF UK, Mlynská dolina, Ilkovičova 6, 842 15, Bratislava 4
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
barbara.kordikova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/?surname=Kord%C3%ADkov%C3%A1&name=Barbara&university=701000000&faculty=701040000&employment_state=yes&sort=surname&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5&do=filterForm-submit
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
jazykové vzdelávanie (odborný anglický jazyk) pre študentov odborov: chémia, biochémia, biológia, učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov
I.11 - ORCID iD
0000-0002-8622-3939

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prírodovedecká fakulta UK, Bratislava
II.b - Rok
1997
II.c - Odbor a program
učiteľstvo a pedagogické vedy, učiteľstvo predmetov chémia - anglický jazyk
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prírodovedecká fakulta UK, Bratislava
II.b - Rok
2022
II.c - Odbor a program
učiteľstvo a pedagogické vedy, didaktika chémie
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent anglického jazyka Prírodovedecká fakulta UK, Bratislava 2011-
učiteľka chémie a anglického jazyka Spojená škola Novohradská, Bratislava (medzinárodný program) 2006-2011
redaktorka exportnej redakcie - prekladateľka zo slovenského do anglického jazyka Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) 1998-2006

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Environmentálna politika (ročný postgraduálny kurz v anglickom jazyku) Akadémia Istropolitana Nova, Svätý Jur 1998
Medzinárodný workshop pre MYP (Middle Years Programme) učiteľov International Baccalaureate (IBO), Bazilej 2008
Tréning interkulturálnych navigátorov (ročný kurz v anglickom jazyku zameraný na oceňujúce bádanie, diverzitu a multikulturalizmus) Britská rada, Bratislava 2009
ERASMUS+ KA1 kurz CLIL (Content and Language Integrated Learning), prezenčný kurz ITC International Training Center, Praha 2022
Innovation in Language Teaching, Learning and Assessment at University (séria online workshopov) UNIcert and UNIcert LUCE 2023-2024
International ELT Conference SCELT Forum 2024 (účasť na konferencii) SCELT (Slovak chamber of English Language Teachers), Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica 2024
18th IH Bratislava Conference for English Teachers (účasť na konferencii) International House Bratislava 2024
Vyučovanie cudzích jazykov s prihliadnutím na rozvoj mäkkých zručností a komunikáciu v akademickom a profesijnom kontexte (vedecká konferencia) Technická univerzita Zvolen, Ústav cudzích jazykov v spolupráci s Česko-slovenskou asociáciou učiteľov cudzích jazykov na vysokých školách (CASAJC) 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Professional English 2 Biological chemistry I. Chémia
Professional English 1 Environmental studies I. Ekologické a environmentálne vedy
ESP 1 a ESP 2 (English for Specific Purposes) biológia, systematická biológia, učiteľstvo biológie, učiteľstvo chémie I. Biológia, Učiteľstvo a pedagogické vedy
Odborná angličtina pre chemikov 1 a Odborná angličtina pre chemikov 2 Chémia, Biochémia I. Chémia
CLIL 1 a 2 - integrované vyučovanie prírodovedného predmetu a jazyka učiteľstvo biológie, chémie a geografie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
UNIcert 1 biológia, medicínska biológia, systematická biológia, chémia, biochémia, environmentalistika II. Biológia, Chémia, Ekologické a environmentálne vedy
UNIcert 2 všetky študijné programy II. všetky študijné odbory
EAP 1 a EAP 2 (English for Academic Purposes) všetky študijné programy II. všetky študijné odbory

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

V3_002 / Kordíková, Barbara (Autor) [UKOPRJA] (70%) - Brestenská, Beáta (Autor) (30%): Bilingual science education: perceptions of Slovak in-service and pre-service teachers. – text, graf., tab. – [recenzované]. – DOI 10.1080/13670050.2020.1718590. – SCO ; WOS CC ; CCC ; SSCI ; AHCI.

In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Abingdon (Veľká Británia) : Taylor & Francis Group. – ISSN 1367-0050. – ISSN (online) 1747-7522. – Roč. 25, č. 2 (2022), s. 728-741 [tlačená forma] [online]

2

V2_001 / Slováková, Tatiana (Autor) [UKOPRJA] (20%) - Barnes, Aneta (Autor) [UKOMFKJP] (19%) - Jeleňová, Lenka (Autor) [UKOPRJA] (19%) - Kordíková, Barbara (Autor) [UKOPRJA] (14%) - Kováč, Stanislav (Autor) [UKOLFUCJ] (6%) - Rózsová Wolfová, Karin (Autor) [Externý doktorand] [UKOPDNJL] (15%) - Dobiašová, Simona (Autor) [UKOMFKJP] (2%) - Dugovičová, Štefánia (Autor) (5%): Brief history and current state of foreign language education at the Faculty of Natural Sciences, Comenius University Bratislava. – text.

In: Sprachenlehrstühle gestern und heute, philologische Forschungen und aktuelle Projekte [textový dokument (print)] / Gergel, Peter [Zostavovateľ, editor] ; Jurišová, Erika [Zostavovateľ, editor] ; Zolcerová, Ivana [Zostavovateľ, editor] ; Balážová, Žaneta [Recenzent] ; Barnišinová, Lívia [Recenzent]. – 1. vyd. – Kolín nad Rýnom (Nemecko) : Kirsch-Verlag, 2024. – (Studies in Foreign Language Education ; 16). – ISBN 978-3-943906-72-1, s. 44-60 [tlačená forma]

3

V3_001 / Kordíková, Barbara (Autor) [UKOPRJA] (100%): Implementácia predmetu CLIL a jeho overenie v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov prírodovedných predmetov = Implementation of CLIL course and its validation in the pre-gradual training of science teacher trainees. – text, graf., tab. – [recenzované]. – DOI 10.5817/CASALC2024-1-2.

In: CASALC review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : odborný časopis České a slovenské asociace učitelů jazykových center na vysokých školách. – Brno (Česko) : Česká a slovenská asociace jazykových center na vysokých školách. – ISSN 1804-9435. – ISSN (online) 2694-9288. – Roč. 14, č. 1 (2024), s. 25-46 [tlačená forma] [online]

4

AED_001 / Kordíková, Barbara (Autor) [UKOPRJA] (50%) - Brestenská, Beáta (Autor) [UKOPRDP] (50%) - Kosová, Beata (Recenzent) - Partová, Edita (Recenzent) : Budúci učitelia prírodovedných predmetov a ich postoj k cudzím jazykom v profesii učiteľa = Pre-service science teachers and their atttitude to foreign languages. – text, graf., tab.

In: Edukácia [elektronický dokument] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Roč. 3, č. 2. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Filozofická fakulta, 2019. – ISSN (online) 1339-8725, s. 65-75 [online]

5

BCI_002 / Kordíková, Barbara (Autor) [UKOPRJA] (70%) - Cihová, Jarmila (Autor) [UKOPRJA] (20%) - Dugovičová, Štefánia (Autor) [UKOPRJA] (10%) - Bauer, Jacob (Recenzent) - Mistríková, Toska (Recenzent) : English for chemistry students [textový dokument (print)] . – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2013. – 160 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-223-3362-7

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V3_002 / Kordíková, Barbara (Autor) [UKOPRJA] (70%) - Brestenská, Beáta (Autor) (30%): Bilingual science education: perceptions of Slovak in-service and pre-service teachers. – text, graf., tab. – [recenzované]. – DOI 10.1080/13670050.2020.1718590. – SCO ; WOS CC ; CCC ; SSCI ; AHCI.

In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Abingdon (Veľká Británia) : Taylor & Francis Group. – ISSN 1367-0050. – ISSN (online) 1747-7522. – Roč. 25, č. 2 (2022), s. 728-741 [tlačená forma] [online]

2

V2_001 / Slováková, Tatiana (Autor) [UKOPRJA] (20%) - Barnes, Aneta (Autor) [UKOMFKJP] (19%) - Jeleňová, Lenka (Autor) [UKOPRJA] (19%) - Kordíková, Barbara (Autor) [UKOPRJA] (14%) - Kováč, Stanislav (Autor) [UKOLFUCJ] (6%) - Rózsová Wolfová, Karin (Autor) [Externý doktorand] [UKOPDNJL] (15%) - Dobiašová, Simona (Autor) [UKOMFKJP] (2%) - Dugovičová, Štefánia (Autor) (5%): Brief history and current state of foreign language education at the Faculty of Natural Sciences, Comenius University Bratislava. – text.

In: Sprachenlehrstühle gestern und heute, philologische Forschungen und aktuelle Projekte [textový dokument (print)] / Gergel, Peter [Zostavovateľ, editor] ; Jurišová, Erika [Zostavovateľ, editor] ; Zolcerová, Ivana [Zostavovateľ, editor] ; Balážová, Žaneta [Recenzent] ; Barnišinová, Lívia [Recenzent]. – 1. vyd. – Kolín nad Rýnom (Nemecko) : Kirsch-Verlag, 2024. – (Studies in Foreign Language Education ; 16). – ISBN 978-3-943906-72-1, s. 44-60 [tlačená forma]

3

V3_001 / Kordíková, Barbara (Autor) [UKOPRJA] (100%): Implementácia predmetu CLIL a jeho overenie v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov prírodovedných predmetov = Implementation of CLIL course and its validation in the pre-gradual training of science teacher trainees. – text, graf., tab. – [recenzované]. – DOI 10.5817/CASALC2024-1-2.

In: CASALC review [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : odborný časopis České a slovenské asociace učitelů jazykových center na vysokých školách. – Brno (Česko) : Česká a slovenská asociace jazykových center na vysokých školách. – ISSN 1804-9435. – ISSN (online) 2694-9288. – Roč. 14, č. 1 (2024), s. 25-46 [tlačená forma] [online]

4

V2_001 / Kordíková, Barbara (Autor) [UKOPRJA] (100%): Aktivizujúce metódy ako jeden z najvýznamnejších prínosov predmetu CLIL = Activating methods as one of the most significant benefits of CLIL subject. – text, ilustr.

In: Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte 9 [elektronický dokument] : recenzovaný zborník vedeckých prác / Vyhnáliková, Zuzana [Zostavovateľ, editor] ; Štefková, Jaroslava [Zostavovateľ, editor] ; Ľupták, Marek [Zostavovateľ, editor] ; Danihelová, Zuzana [Zostavovateľ, editor] ; Gašová, Zuzana [Recenzent] ; Kováčiková, Zuzana [Recenzent] ; Luprichová, Jana [Recenzent] ; Sršníková, Daniela [Recenzent] ; Štulajterová, Alena [Recenzent] ; Veverková, Darina [Recenzent]. – 1. vyd. – Zvolen (Slovensko) : Technická univerzita vo Zvolene, 2022. – ISBN 978-80-228-3334-9, s. 156-166 [CD-ROM]

5

AED_001 / Kordíková, Barbara (Autor) [UKOPRJA] (50%) - Brestenská, Beáta (Autor) [UKOPRDP] (50%) - Kosová, Beata (Recenzent) - Partová, Edita (Recenzent) : Budúci učitelia prírodovedných predmetov a ich postoj k cudzím jazykom v profesii učiteľa = Pre-service science teachers and their atttitude to foreign languages. – text, graf., tab.

In: Edukácia [elektronický dokument] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Roč. 3, č. 2. – Košice (Slovensko) : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Filozofická fakulta, 2019. – ISSN (online) 1339-8725, s. 65-75 [online]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

2024 [01/20] / NOR - Lin, Youran - Li, Fangfang - Pollock, Karen E. Pronunciation teaching in minority languages: perspectives of elementary school teachers in a Chinese-English bilingual program in Canada [elektronický dokument]. DOI 10.1080/2331186X.2024.2356432 In: Cogent education. Oslo: Taylor & Francis Group, 2024, Roč. 11, č. 1, art. no. 2356432 [online]. ISSN (online) 2331-186X. - SCO ; WOS CC

2

2024 [02/20] / RUS - Yurinova, E.A. - Byrdina, O.G. - Dolzhenko, S.G. The model of tandem content and language integrated learning: Justification and evaluation of its effectiveness by education stakeholders [elektronický dokument]. DOI 10.15293/2658-6762.2402.04 In: Science for Education Today. Novosibirsk: Novosibirsk State Pedagogical University, 2024, Roč. 14, č. 2, s. 78-99 [online]. ISSN (online) 2658-6762, s. 78 - 99

3

2023 [01/20] / ZAF - Timotijevic, Srdan - Dzigurski, Andelija Ivkov - Bibic, Ljubica Ivanovic - Solarevic, Milica - Sekulic, Milena. Student's perceptions of bilingual teaching of geography: A case study - the Republic of Serbia [elektronický dokument]. DOI 10.15700/saje.v43ns2a2337 In: South African journal of education. Pretoria: Education Association of South Africa, 2023, Roč. 43, s. 12-13 [tlačená forma] [online]. ISSN 0256-0100. ISSN (online) 2076-3433. - WOS CC, s. 12 - 13

4

2021 [01/20] / RUS - Babich, I. M. - Omarova, V. K. - Baratova, A. A. - Churkina, N. I. Integration of IBL and CLIL in preparing prospective teachers for teaching natural sciences in multilingual environment [elektronický dokument]. DOI 10.15507/1991-9468.103.026.202102.304-320 In: Integration of Education. Saransk: National Research Ogarev Mordovia State University, 2021, Roč. 25, č. 2, s. 304-320 [tlačená forma] [online]. ISSN 1991-9468. ISSN (online) 2308-1058. - SCO, s. 304 - 320

5

2023 [01/20] / SRB - Kováčiková, Elena - Luprichová, Jana. CLIL as the vehicle of transition from mono- to bilingual instruction at Slovak universities [elektronický dokument]. DOI 10.22190/JTESAP231003056K In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. Niš: Univerzitet u Nišu, 2023, Roč. 11, č. 3, s. 753-763 [tlačená forma] [online]. ISSN 2334-9182. ISSN (online) 2334-9212. - SCO ; WOS CC, s. 753 - 763

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Implementácie metodiky CLIL (lektorka, seminár pre učiteľov katedry jazykov a didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky) Prírodovedecká fakulta UK, Katedra jazykov 19.9.2018
Zavedenie nového predmetu CLIL a jeho overenie v pregraduálnom vzdelávaní budúcich učiteľov prírodovedných predmetov (lektorka, workshop pre kolegov z MU Brno v rámci akcie "Týden CJV" 2020) Masarykova Univerzita Brno, Centrum jazykového vzdelávania 20.1.2020
CLIL vo vyučovaní odborných predmetov (lektorka, vyžiadaný spojený seminár pre učiteľov cudzieho jazyka a odborných predmetov TUZVO) Technická Univerzita Zvolen, Ústav cudzích jazykov 16.9.2020
CLIL Sample Activities (lektorka, workshop pre účastníkov medzinárodnej konferencie Education in Motion) Pedagogická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre 25.10.2024

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
ICLON Leiden University Graduate School of Teaching Willem Einthoven Building, ICLON Leiden University Graduate School of Teaching, Kolffpad 1, 2333 BN Leiden, Netherlands 22.-28.9.2024 Stretnutie pracovných skupín WG 1 a WG 5 v rámci COST CLIL NetLE CA21114 a následná účasť na školení CLIL učiteľov na tému: Putting Cognitive Discourse Functions into Practice (Training school for Teacher educators/ Teachers of CLIL: Focus on disciplinary literacy)

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2021-02-10