Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PhDr. ThLic. Peter Ikhardt, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Ikhardt
I.2 - Meno
Peter
I.3 - Tituly
PhDr., ThLic., Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1980
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského, Prírodovedecká fakulta, Katedra didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky
I.6 - Adresa pracoviska
Ilkovičova 6, 84215 Bratislava, Slovensko/Slovakia
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
peter.ikhardt@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8858?mode=full
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
psychológia - pedagogika
I.11 - ORCID iD
0000-0001-7577-4201

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského (spojený prvý a druhý stupeň)
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
psychológia-pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Trnavská Univerzita
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
teológia (náb. pedagogika)
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Komenského 2019 - trvá
odborný asistenr Trnavská Univerzita 2008 - 2014
stredoškolský učiteľ Gymnázium, Bratislava 2005 - 2014

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
špecializačné štúdium školskej psychológie Univerzita Komenského (Katedra psychológie FiF UK 2016
1. atestácia zo psychológie Metodicko - pedagogické centrum Bratislava 2011

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Teoretické základy výchovy učiteľstvo prírodovedných predmetov v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychológia pre učiteľov 1 učiteľstvo prírodovedných predmetov v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Psychológia pre učiteľov 2 učiteľstvo prírodovedných predmetov v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická diagnostika učiteľstvo prírodovedných predmetov v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Biodromálna psychológia Doplňujúce pedagogické štúdium/ iné / other učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
6
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
21
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
17
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Seminár k bakalárskej práci učiteľstvo prírodovedných predmetov v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci učiteľstvo prírodovedných predmetov v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Aktuálne problémy riešené v psychológii a pedagogike odborová didaktika III. učiteľstvo a pedagogické vedy
Výberové prednášky DPŠ iné učiteľstvo a pedagogické vedy
Vybrané témy z vysokoškolskej pedagogiky pre neučiteľov všetky okrem odborovej didaktiky III. všetky okrem odboru učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
16
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
16
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ADD: Majekova, J., Zaliberova, M., Andrik, E. J., Protopopova, V. V., Shevera, M. V., Ikhardt, P. 2020. A comparison of the flora of the Chop (Ukraine) and Čierna nad Tisou (Slovakia) border railway stations. Biologia (2020). https://doi.org/10.2478/s11756-020-00592-x

2

AFD: Ikhardt, P., Szobiová, E. 2018. Štýly rodičovstva a mentálne zdravie adolescentov. In Gajdošová, E., Madro, M., Valihorová, M. (Eds.) Duševné zdravie a wellbeing virtuálnej generácie. Bratislava : Ipčko, 2018. s. 64-78. ISBN 978-80-971933-7-9

3

ADE: Ikhardt, P. 2012. Reforma školstva na slovensku a jej vplyv na učiteľa katolíckeho náboženstva. In: Paidagogoos.net : časopis pro pedagogiku v souvislostech. č.1 roč. 2012, s. 20-38

4

AFH: Potočárová, Mária, Ikhardt, P. 2007. Kognície, emócie a motivácie v postojoch mládeže k sociálnym limitom, [Cognitions, emotions and motivations in youngster attitudes to social limits] In: Osobnosť v kontexte kognícií, emocionality a motivácií. Bratislava : Stimul, 2007. - s. 37. - ISBN 978-10 80-89236-29-9

5

AFD: Ikhardt, P. - Glasová, M. Predstavy súčasných adolescentov o rodine a rodičovstve. In. Lenczová, T. (Ed.) Adolescencia : aktuálne otázky predčasného a predĺženého dospievania. Bratislava : Slovenská spoločnosť pre rodinu a zodpovedné rodičovstvo, 2006. s. 58-65. ISBN 80-968891-5-X

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

ADC: Majekova, J., Zaliberova, M., Andrik, E. J., Protopopova, V. V., Shevera, M. V., Ikhardt, P. 2020. A comparison of the flora of the Chop (Ukraine) and Čierna nad Tisou (Slovakia) border railway stations. Biologia (2020). https://doi.org/10.2478/s11756-020-00592-x

2

AFD: Ikhardt, P., Szobiová, E. 2018. Štýly rodičovstva a mentálne zdravie adolescentov. In Gajdošová, E., Madro, M., Valihorová, M. (Eds.) Duševné zdravie a wellbeing virtuálnej generácie. Bratislava : Ipčko, 2018. s. 64-78. ISBN 978-80-971933-7-9

3

Metodická príručka s návrhmi preventívnych programov voči vyhoreniu a podľahnutiu pracovnej záťaži s copingovými technikami a stratégiami riešenia pre učiteľov [textový dokument (print)] [monografia] / Haláková, Zuzana [Autor, 42.12%] ; Ikhardt, Peter [Autor, 42.12%] ; Ciceková, Jana [Autor, 15.76%] ; Kucharová, Dana [Recenzent] ; Adamová, Mária [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. – 180 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-223-5904-7

4

 The Cyanotype Process and Its Potential in Chemistry Education / Kmeť, Alexander [Korešpondenčný autor, 60%] ; Drozdíková, Anna [Autor, 30%] ; Nagyová, Soňa [Autor, 5%] ; Ikhardt, Peter [Autor, 5%]. – [recenzované]. – DOI 10.1021/acs.jchemed.2c01089. – WOS CC ; SCO ; CCC

In: Journal of Chemical Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Easton (USA): American Chemical Society. – ISSN 0021-9584. – ISSN (online) 1938-1328. – Roč. 100, č. 6 (2023), s. 2367-2372 [tlačená forma] [online]

5

Eozinofily a metastázy karcinómu prsníka - pilotná štúdia = Eosinophil count and breast cancer metastases - pilot study / Kečkéš, Štefan [Korešpondenčný autor, 11.112%] ; Bella, Vladimír [Autor, 11.111%] ; Ikhardt, Peter [Autor, 11.111%] ; Šimoníková, Zuzana [Autor, 11.111%] ; Palaj, Július [Autor, 11.111%] ; Záhorec, Roman [Autor, 11.111%] ; Kováč, Gustáv [Autor, 11.111%] ; Durdík, Štefan [Autor, 11.111%] ; Ondruš, Dalibor [Autor, 11.111%]. – [recenzované]. – SCO

In: Lekársky obzor [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Herba, Bratislava (Slovensko) : Slovenská zdravotnícka univerzita v Bratislave. – ISSN 0457-4214. – ISSN (zrušené) 0322-9203. – Roč. 71, č. 9 (2022), s. 314-319 [tlačená forma] [online]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

[o1] Májeková, J., Zaliberová, M., Andrik, E.J., Protopopova, V.V., Shevera, M.V., Ikhardt, P., 2021. A comparison of the flora of the Chop (Ukraine) and Čierna nad Tisou (Slovakia) border railway stations. Biologia 76, 1969–1989 (2021). https://doi.org/10.2478/s11756-020-00592-x IN Toffolo, Ch., Gentili, R., Banfi, E., Montagnani, Ch., Caronni, S., Citterio, S., Galasso, G. 2021. Urban plant assemblages by land use type in Milan: Floristic, ecological and functional diversities and refugium role of railway areas. Urban Forestry & Urban Greening, 62 (2021). 

2

[o1] Májeková, J., Zaliberová, M., Andrik, E.J., Protopopova, V.V., Shevera, M.V., Ikhardt, P., 2021. A comparison of the flora of the Chop (Ukraine) and Čierna nad Tisou (Slovakia) border railway stations. Biologia 76, 1969–1989 (2021). https://doi.org/10.2478/s11756-020-00592-x IN: Eliáš, P., Hegedüšová Vantarová, K. 2021. Progress in Slovak botany: a successful path to modern research on flora and vegetation. Biologia 76, 1901-1907 (2021). https://doi.org/10.1007/s11756-021-00809-7

3

[o1] Májeková, J., Zaliberová, M., Andrik, E.J., Protopopova, V.V., Shevera, M.V., Ikhardt, P., 2021. A comparison of the flora of the Chop (Ukraine) and Čierna nad Tisou (Slovakia) border railway stations. Biologia 76, 1969–1989 (2021). https://doi.org/10.2478/s11756-020-00592-x IN Heneidy, S. Z., Halmy, M. W. A, Toto, S. M., Hamouda, S. K., Fakhry, A. M., Bidak, L. M., Eid, E. M., Al-Sodany, Y. M., 2021. Pattern of Urban Flora in Intra-City Railway Habitats (Alexandria, Egypt): A Conservation Perspective. Biology 10, 698 (2021). https://doi.org/10.3390/ biology10080698

4

[o3] AFD: Ikhardt, P., & Szobiová, E. 2018. Štýly rodičovstva a mentálne zdravie adolescentov. In E. Gajdošová, M. Madro, & M. Valihorová (Eds.), Duševné zdravie a wellbeing virtuálnej generácie (pp. 64-78). Bratislava: Ipčko IN: Tamás, V. Védelmi és biztonságos családi környezet a középiskolások számára – az inklúziós – befogadó család. Buda, A. – Kiss, E. (eds.). Interdiszciplináris pedagógia múlt és jövő között. Debrecén : Kiss Árpád Archívum Könyvsorozata - Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, 2020. s. 293 – 303. ISBN 978-963-490-224-9

5

[o4] AFD: Ikhardt, P., & Szobiová, E. 2018. Štýly rodičovstva a mentálne zdravie adolescentov. In E. Gajdošová, M. Madro, & M. Valihorová (Eds.), Duševné zdravie a wellbeing virtuálnej generácie (pp. 64-78). Bratislava: Ipčko IN: Barnová, S. – Tamášová, V. – Krásna, S. The Role of Resilience in Coping with Negative Parental Behaviour. Acta Educationis Generalis. 9 (2019), 2. pp. 93-106.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Metodická príručka s návrhmi preventívnych programov voči vyhoreniu a podľahnutiu pracovnej záťaži s copingovými technikami a stratégiami riešenia pre učiteľov, KEGA KEGA 016UK-4/2022

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2021-08-26