Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. RNDr. PaedDr. Zuzana Haláková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Haláková
I.2 - Meno
Zuzana
I.3 - Tituly
doc. PaedDr. RNDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1978
I.5 - Názov pracoviska
Katedra didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky, Prírodovedecká fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Ilkovičova 6, 842 15 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
zuzana.halakova@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4254
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0001-8933-846X

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacich predmetov, špecializácia: chémia-matematika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta
II.b - Rok
2006
II.c - Odbor a program
teória vyučovania predmetov všeobecnovzdelávacej povahy, špecializácia: chémia
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
Odborová didaktika
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
docent Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 2014-súčasnosť
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 2007-2014
učiteľ Gymnázium sv. Uršule, Základná škola sv.Uršule 2009-2012
odborný pracovník v Centre projektovej spolupráce Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 2005-2006

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Kurz komunikačných zručností Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 2005
ECDL Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 2005
Využitie IKT vo vyučovaní prírodovedných predmetov Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského v Bratislave 2006
posudzovanie učebných úloh v rámci projektu Zvyšovanie kvality vzdelávania na základných a stredných školách s využitím elektronického testovania Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania 2013-14
administrator of the SCIO National Comparative Examinations www.scio.sk, s.r.o. 2019-doteraz
Tréning všímavosti (mindfulness), Asertívna komunikácia na každý deň, Odbúravanie vnútorných bariér, Stres manažment, Efektívne riešenie konfliktov, Kritické myslenie, Timemanažment Centrum ďalšieho vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave 2017, 2018, 2019
IT fitness (žiak, učiteľ) Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania 2020
vzdelávacie webináre V lavici s.r.o., Praha 2021
kurzy Charlesworth Knowledge 2021

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Všeobecná didaktika Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k bakalárskej práci 1 a 2 Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická prax 2 Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Aktuálne problémy riešené v psychológii a pedagogike Didaktika biológie III. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika biológie III. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
6
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
4
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
41
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
39
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Pedagogická komunikácia Učiteľstvo biológie (v kombinácii), Učiteľstvo geografie (v kombinácii), Učiteľstvo chémie (v kombinácii) I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Školský manažment Učiteľstvo biológie (v kombinácii), Učiteľstvo geografie (v kombinácii), Učiteľstvo chémie (v kombinácii) I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k diplomovej práci 1, 2 Učiteľstvo biológie (v kombinácii), Učiteľstvo geografie (v kombinácii), Učiteľstvo chémie (v kombinácii) II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Nové koncepcie vyučovania Učiteľstvo biológie (v kombinácii), Učiteľstvo geografie (v kombinácii), Učiteľstvo chémie (v kombinácii) II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Umenie prezentácie a komunikácie Učiteľstvo biológie (v kombinácii), Učiteľstvo geografie (v kombinácii), Učiteľstvo chémie (v kombinácii) II. Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
109
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
27
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
16
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
227
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
31
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
99
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
36
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ADC Prokša, M. & Haláková, Z. (2007). Two kinds of conceptual problems in chemistry teaching. Journal of Chemical Education, 84 (1), 172-174.

2

ADC Kubiatko, M. & Haláková, Z. (2009). Slovak high school students' attitudes to ICT using in biology lesson. Computers in Human Behavior. 25 (3), 743-748.

3

ADC Kubiatko, M., Haláková, Z., Nagyová, S. & Nagy, T. (2011). Slovak high school students' attitudes toward computers. Interactive Learning Environments. 19 (5), 537-550.

4

ADC Kubiatko, M., Yilmaz, H. & Haláková, Z. (2012). The attitudes of Slovak and Turkish high school students to the ICT used in biology according to gender and age differences. Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies. 4 (1), 433-446.

5

ADM, V3 Balagová, L. & Haláková, Z. (2018). Teacher-Students' Interaction in Comparison of Teacher's Selfperception and Students' Point of View. European Journal of Educational Research. Vol. 7, No. 3, pp. 465-472. ISSN 2165-8714.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V3 Ivánková, P., Haláková, Z. & Marcinková, D. (2022). The Influence of a Science Camp Experience on Pupils Motivating to Study Natural Sciences. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. Vol. 18, No. 3, pp. 1-11. ISSN 1305-8215.

2

ACB Gachová, K., Mečiarová, M. & Haláková, Z. (2020). Oxidačno-redukčné reakcie v organickej chémii vysokoškolská učebnica pre študentov učiteľstva v aprobácii s chémiou a pre učiteľov chémie. Bratislava : Univerzita Komenského , 74 s., ISBN 978-80-223-5002-0.

3

V3 Prokša, M., Drozdíková, A., Križanová, M. & Haláková, Z. (2023). Experiences with Student Projects Focusing on Chemistry Shows in Undergraduate Chemistry Teacher Education. Journal of Chemical Education. 100(9), 3494-3499.

4

P1 Prokša, M., Drozdíková, A., Haláková, Z. & Nagy, T. (2022). Didaktika chémie 1. Interpretácia učiva zo všeobecnej chémie vo vyučovaní. 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 264 s. ISBN 978-80-223-5493-6.

P1 Prokša, M., Drozdíková, A., Haláková, Z. & Nagy, T. (2024). Didaktika chémie 2. Interpretácia učiva z anorganickej, organickej chémie a biochémie vo vyučovaní. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 336 s. ISBN 978-80-223-5823-1.

5

V1 Haláková, Z., Ikhardt, P. & Ciceková, J. (2024). Metodická príručka s návrhmi preventívnych programov voči vyhoreniu a podľahnutiu pracovnej záťaži s copingovými technikami a stratégiami riešenia pre učiteľov. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 180s. ISBN 978-80-223-5904-7.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Balagová, L. & Haláková, Z. (2018). Teacher-Students' Interaction in Comparison of Teacher's Selfperception and Students' Point of View. European Journal of Educational Research. 7(3), 465-472. 

[o1] 2019 - Krek, J. - Hodnik, T. - Vogrinc, J. - In: European Journal of Educational Research, Vol. 8, No. 4, pp. 1229-1243.

2

Prokša, M. & Haláková, Z. (2007). Two kinds of conceptual problems in chemistry teaching. Journal of Chemical Education, 84 (1), 172-174.

[o1] 2019 - Yildirim, T. - Canpolat, N. - In: Education and Science, Vol. 44, No. 199, pp. 127-147. 

3

Kubiatko, M. & Haláková, Z. (2009). Slovak high school students' attitudes to ICT using in biology lesson. Computers in Human Behavior. 25 (3), 743-748.

[o1] 2019 - Ewais, A. - De Troyer, O. - In: Journal of Educational Computing Research, Vol. 57, No. 7, pp. 1643-1670.

4

Kubiatko, M., Haláková, Z., Nagyová, S. & Nagy, T. (2011). Slovak high school students' attitudes toward computers. Interactive Learning Environments. 19 (5), 537-550.

[o1] 2018 - Cusso-Calabuig, R. - Farran, X.C. - Bosch-Capblanch, X. - In: Education and Information Technologies, Vol. 23, No. 5, pp. 2111-2139.

[o1] 2017 Czigány, Sz. - Császár, Zs. - Kiss, K. - Halmai, Á. - Lóczy, D. - Nagyváradi, L. - Pirkhoffer, E.: International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 27, No. 2, 2017, s. 149-164.

5

Kubiatko, M., Yilmaz, H. & Haláková, Z. (2012). The attitudes of Slovak and Turkish high school students to the ICT used in biology according to gender and age differences. Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies. 4 (1), 433-446.

[o1] 2016 - Dokopoulou, M. - Bozas, E. - Pavlatou, E.A. : Multimedia Applications by Using Video-Recorded Experiments for Teaching Biology in Secondary Education. - In: New Developments in Science and Technology Education . - Dordrecht : Springer, 2016 ; pp. 97-107.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA 044UK-4/2017 Vysokoškolská učebnica školského manažmentu pre študentov učiteľstva prírodovedných predmetov s praktickými ukážkami - vedúca projektu; https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/10726; Prostredníctvom realizácie projektu bolo možné pripraviť vhodné materiály, vydať učebnicu s praktickými ukážkami školského manažmentu pre budúcich učiteľov prírodovedných predmetov, event. pre študentov príbuzných odborov na iných slovenských univerzitách a fakultách, prípadne pre učiteľov z praxe ako aj jej overenie v praxi.

2

Vega 1/0166/16 Identifikovanie žiackych miskoncepcií a možnosti ich odstraňovania v rámci didaktickej rekonštrukcie kľúčových okruhov chémie na základných a stredných školách - člen riešiteľského kolektívu. V rámci projektu sme identifikovali žiacke miskoncepcie v kľúčových okruhoch z chémie prostredníctvom rôznych prostriedkov: pojmových máp, clusteringu a rôznych typov učebných úloh: konceptuálnych, komplexných, divergentných, ktorých riešenie prispieva k eliminácii vzniknutých miskoncepcií.

3

KEGA 016UK/-4/2022 Metodická príručka s návrhmi preventívnych programov voči vyhoreniu a podľahnutiu pracovnej záťaži s copingovými technikami a stratégiami riešenia pre učiteľov. Vďaka projektu bolo možné realizovať workshopy, semináre a stretnutia s učiteľmi z praxe a s budúcimi učiteľmi k téme zvládania pracovnej záťaže a prevencia voči vyhoreniu. Pripravili, vydali a distribuovali sme cieľovej skupine učiteľov základných, stredných i vysokých škôl, ako aj školským psychológom metodickú príručku k predmetnej problematike ako východiskový a podporný materiál v tejto aktuálne veľmi intenzívne skúmanej oblasti.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
European Journal of Health and Biology Education, recenzent Eurasian Society of Educational Research 2012
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Educationa, recenzent Modestum Publishing LTD od 2013
Grantova agentura Univerzity Karlovy, posudzovateľ Univerzita Karlova, Praha, Česká republika od 2018
Chemistry Teacher International, recenzent De Gruyter od 2019
European Journal of Teacher Education, recenzent Taylor & Francis od 2021
Frontiers in Education Frontiers Media SA od 2021
PLOS ONE Public Library of Science (San Francisco, US) od 2022

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Ministry of Education - DGIDC, Direcção-Geral de Inovação e de Desenvolvimento Curricular - and Ciência Viva in cooperation with the European Commission DG EAC Brussels, Belgium 13.-18.10.2008 Math, Science and Technology (MST) Cluster, 5th Peer Learning Activity (PLA), Vila do Conde, Portugal

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

člen komisií pre rigorózne konania, doplňujúce pedagogické štúdium (základný a rozširujúci modul), pre obhajoby dizertačných prác v študijnom odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy

vedenie prác rozširujúceho štúdia biológie a chémie

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-08