Meno a priezvisko:
|
doc. RNDr. PaedDr. Zuzana Haláková, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
docent | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 2014-súčasnosť |
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 2007-2014 |
učiteľ | Gymnázium sv. Uršule, Základná škola sv.Uršule | 2009-2012 |
odborný pracovník v Centre projektovej spolupráce | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 2005-2006 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Kurz komunikačných zručností | Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 2005 |
ECDL | Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 2005 |
Využitie IKT vo vyučovaní prírodovedných predmetov | Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 2006 |
posudzovanie učebných úloh v rámci projektu Zvyšovanie kvality vzdelávania na základných a stredných školách s využitím elektronického testovania | Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania | 2013-14 |
administrator of the SCIO National Comparative Examinations | www.scio.sk, s.r.o. | 2019-doteraz |
Tréning všímavosti (mindfulness), Asertívna komunikácia na každý deň, Odbúravanie vnútorných bariér, Stres manažment, Efektívne riešenie konfliktov, Kritické myslenie, Timemanažment | Centrum ďalšieho vzdelávania Univerzity Komenského v Bratislave | 2017, 2018, 2019 |
IT fitness (žiak, učiteľ) | Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania | 2020 |
vzdelávacie webináre | V lavici s.r.o., Praha | 2021 |
kurzy | Charlesworth Knowledge | 2021 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Všeobecná didaktika | Učiteľský základ | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k bakalárskej práci 1 a 2 | Učiteľský základ | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci | Učiteľský základ | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická prax 2 | Učiteľský základ | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Aktuálne problémy riešené v psychológii a pedagogike | Didaktika biológie | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Učiteľský základ | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Učiteľský základ | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika biológie | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogická komunikácia | Učiteľstvo biológie (v kombinácii), Učiteľstvo geografie (v kombinácii), Učiteľstvo chémie (v kombinácii) | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Školský manažment | Učiteľstvo biológie (v kombinácii), Učiteľstvo geografie (v kombinácii), Učiteľstvo chémie (v kombinácii) | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci 1, 2 | Učiteľstvo biológie (v kombinácii), Učiteľstvo geografie (v kombinácii), Učiteľstvo chémie (v kombinácii) | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Nové koncepcie vyučovania | Učiteľstvo biológie (v kombinácii), Učiteľstvo geografie (v kombinácii), Učiteľstvo chémie (v kombinácii) | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Umenie prezentácie a komunikácie | Učiteľstvo biológie (v kombinácii), Učiteľstvo geografie (v kombinácii), Učiteľstvo chémie (v kombinácii) | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
ADC Prokša, M. & Haláková, Z. (2007). Two kinds of conceptual problems in chemistry teaching. Journal of Chemical Education, 84 (1), 172-174.
ADC Kubiatko, M. & Haláková, Z. (2009). Slovak high school students' attitudes to ICT using in biology lesson. Computers in Human Behavior. 25 (3), 743-748.
ADC Kubiatko, M., Haláková, Z., Nagyová, S. & Nagy, T. (2011). Slovak high school students' attitudes toward computers. Interactive Learning Environments. 19 (5), 537-550.
ADC Kubiatko, M., Yilmaz, H. & Haláková, Z. (2012). The attitudes of Slovak and Turkish high school students to the ICT used in biology according to gender and age differences. Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies. 4 (1), 433-446.
ADM, V3 Balagová, L. & Haláková, Z. (2018). Teacher-Students' Interaction in Comparison of Teacher's Selfperception and Students' Point of View. European Journal of Educational Research. Vol. 7, No. 3, pp. 465-472. ISSN 2165-8714.
V3 Ivánková, P., Haláková, Z. & Marcinková, D. (2022). The Influence of a Science Camp Experience on Pupils Motivating to Study Natural Sciences. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. Vol. 18, No. 3, pp. 1-11. ISSN 1305-8215.
ACB Gachová, K., Mečiarová, M. & Haláková, Z. (2020). Oxidačno-redukčné reakcie v organickej chémii vysokoškolská učebnica pre študentov učiteľstva v aprobácii s chémiou a pre učiteľov chémie. Bratislava : Univerzita Komenského , 74 s., ISBN 978-80-223-5002-0.
V3 Prokša, M., Drozdíková, A., Križanová, M. & Haláková, Z. (2023). Experiences with Student Projects Focusing on Chemistry Shows in Undergraduate Chemistry Teacher Education. Journal of Chemical Education. 100(9), 3494-3499.
P1 Prokša, M., Drozdíková, A., Haláková, Z. & Nagy, T. (2022). Didaktika chémie 1. Interpretácia učiva zo všeobecnej chémie vo vyučovaní. 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 264 s. ISBN 978-80-223-5493-6.
P1 Prokša, M., Drozdíková, A., Haláková, Z. & Nagy, T. (2024). Didaktika chémie 2. Interpretácia učiva z anorganickej, organickej chémie a biochémie vo vyučovaní. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 336 s. ISBN 978-80-223-5823-1.
V1 Haláková, Z., Ikhardt, P. & Ciceková, J. (2024). Metodická príručka s návrhmi preventívnych programov voči vyhoreniu a podľahnutiu pracovnej záťaži s copingovými technikami a stratégiami riešenia pre učiteľov. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 180s. ISBN 978-80-223-5904-7.
Balagová, L. & Haláková, Z. (2018). Teacher-Students' Interaction in Comparison of Teacher's Selfperception and Students' Point of View. European Journal of Educational Research. 7(3), 465-472.
[o1] 2019 - Krek, J. - Hodnik, T. - Vogrinc, J. - In: European Journal of Educational Research, Vol. 8, No. 4, pp. 1229-1243.
Prokša, M. & Haláková, Z. (2007). Two kinds of conceptual problems in chemistry teaching. Journal of Chemical Education, 84 (1), 172-174.
[o1] 2019 - Yildirim, T. - Canpolat, N. - In: Education and Science, Vol. 44, No. 199, pp. 127-147.
Kubiatko, M. & Haláková, Z. (2009). Slovak high school students' attitudes to ICT using in biology lesson. Computers in Human Behavior. 25 (3), 743-748.
[o1] 2019 - Ewais, A. - De Troyer, O. - In: Journal of Educational Computing Research, Vol. 57, No. 7, pp. 1643-1670.
Kubiatko, M., Haláková, Z., Nagyová, S. & Nagy, T. (2011). Slovak high school students' attitudes toward computers. Interactive Learning Environments. 19 (5), 537-550.
[o1] 2018 - Cusso-Calabuig, R. - Farran, X.C. - Bosch-Capblanch, X. - In: Education and Information Technologies, Vol. 23, No. 5, pp. 2111-2139.
[o1] 2017 Czigány, Sz. - Császár, Zs. - Kiss, K. - Halmai, Á. - Lóczy, D. - Nagyváradi, L. - Pirkhoffer, E.: International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 27, No. 2, 2017, s. 149-164.
Kubiatko, M., Yilmaz, H. & Haláková, Z. (2012). The attitudes of Slovak and Turkish high school students to the ICT used in biology according to gender and age differences. Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies. 4 (1), 433-446.
[o1] 2016 - Dokopoulou, M. - Bozas, E. - Pavlatou, E.A. : Multimedia Applications by Using Video-Recorded Experiments for Teaching Biology in Secondary Education. - In: New Developments in Science and Technology Education . - Dordrecht : Springer, 2016 ; pp. 97-107.
KEGA 044UK-4/2017 Vysokoškolská učebnica školského manažmentu pre študentov učiteľstva prírodovedných predmetov s praktickými ukážkami - vedúca projektu; https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/10726; Prostredníctvom realizácie projektu bolo možné pripraviť vhodné materiály, vydať učebnicu s praktickými ukážkami školského manažmentu pre budúcich učiteľov prírodovedných predmetov, event. pre študentov príbuzných odborov na iných slovenských univerzitách a fakultách, prípadne pre učiteľov z praxe ako aj jej overenie v praxi.
Vega 1/0166/16 Identifikovanie žiackych miskoncepcií a možnosti ich odstraňovania v rámci didaktickej rekonštrukcie kľúčových okruhov chémie na základných a stredných školách - člen riešiteľského kolektívu. V rámci projektu sme identifikovali žiacke miskoncepcie v kľúčových okruhoch z chémie prostredníctvom rôznych prostriedkov: pojmových máp, clusteringu a rôznych typov učebných úloh: konceptuálnych, komplexných, divergentných, ktorých riešenie prispieva k eliminácii vzniknutých miskoncepcií.
KEGA 016UK/-4/2022 Metodická príručka s návrhmi preventívnych programov voči vyhoreniu a podľahnutiu pracovnej záťaži s copingovými technikami a stratégiami riešenia pre učiteľov. Vďaka projektu bolo možné realizovať workshopy, semináre a stretnutia s učiteľmi z praxe a s budúcimi učiteľmi k téme zvládania pracovnej záťaže a prevencia voči vyhoreniu. Pripravili, vydali a distribuovali sme cieľovej skupine učiteľov základných, stredných i vysokých škôl, ako aj školským psychológom metodickú príručku k predmetnej problematike ako východiskový a podporný materiál v tejto aktuálne veľmi intenzívne skúmanej oblasti.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
European Journal of Health and Biology Education, recenzent | Eurasian Society of Educational Research | 2012 |
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Educationa, recenzent | Modestum Publishing LTD | od 2013 |
Grantova agentura Univerzity Karlovy, posudzovateľ | Univerzita Karlova, Praha, Česká republika | od 2018 |
Chemistry Teacher International, recenzent | De Gruyter | od 2019 |
European Journal of Teacher Education, recenzent | Taylor & Francis | od 2021 |
Frontiers in Education | Frontiers Media SA | od 2021 |
PLOS ONE | Public Library of Science (San Francisco, US) | od 2022 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Ministry of Education - DGIDC, Direcção-Geral de Inovação e de Desenvolvimento Curricular - and Ciência Viva in cooperation with the European Commission DG EAC | Brussels, Belgium | 13.-18.10.2008 | Math, Science and Technology (MST) Cluster, 5th Peer Learning Activity (PLA), Vila do Conde, Portugal |
člen komisií pre rigorózne konania, doplňujúce pedagogické štúdium (základný a rozširujúci modul), pre obhajoby dizertačných prác v študijnom odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy
vedenie prác rozširujúceho štúdia biológie a chémie