Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PhDr. Michael Fuchs, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Fuchs
I.2 - Meno
Michael
I.3 - Tituly
PhDr.
I.4 - Rok narodenia
1989
I.5 - Názov pracoviska
Katedra didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky, Prírodovedecká fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Ilkovičova 6, 842 15 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
asistent
I.8 - E-mailová adresa
michael.fuchs@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32261?do=filterForm-submit&name=Michael&surname=Fuchs&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0003-0958-1932

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prešovská univerzita v Prešove, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacich predmetov, špecializácia: dejepis – geografia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prešovská univerzita v Prešove, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2014
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacich predmetov, špecializácia: geografia – dejepis
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľ pre nižšie sekundárne vzdelávanie Základná škola v Červenici 2014 - 2020
lektor Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 2020 - 2021
asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 2022 - doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Atestačná skúška Metodicko-pedagogické centrum 2019
Rozširujúce štúdium - biológia Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta 2018
Anglický jazyk Jazyková škola Plzenská 10, Prešov 2009-2014

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Seminár k bakalárskej práci 1 Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k bakalárskej práci 2 Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
4
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Didaktika školských pokusov z biológie 1 Učiteľstvo biológie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika školských pokusov z biológie 2 Učiteľstvo biológie v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Mobilné prírodovedné vzdelávanie (1) Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Mobilné prírodovedné vzdelávanie (2) Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická prax 1 Učiteľstvo biológie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Využitie školského dvora vo vyučovaní prírodovedných predmetov I. Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Využitie školského dvora vo vyučovaní prírodovedných predmetov II. Učiteľský základ II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
19
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
19
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Čipková, E., Karolčík, Š., Fuchs, M., & Vaněková, H. (2024). Slovak Science teachers’ TPACK and Their Attitudes Toward Educational Technologies. Journal of Science Teacher Education, 1-27.

2

Čipková, E., Fuchs, M., Šmida, D. (2024). Effectiveness of Experiential Learning of Roma Pupils in Terms of Educational Results -A Case Study. European Journal of Contemporary Education, 13(3),491-504.

3

Šmida, D., Čipková, E., & Fuchs, M. (2024). Developing the test of inquiry skills: measuring the level of inquiry skills among pupils in Slovakia. International Journal of Science Education46(1), 73-108.

4

Fuchs, M., Čipová, E., Karolčík, Š., Huszárová, K., Pčolová, J. (2024). Level of pupil´s map skills in Slovakia. Feographia Cassoviensis, 18(1), 26-45.

5

Čipková, E., Fuchs, M., Šmida, D. (2022). Didaktika školských pokusov z biológie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 192 s.

6

Čipková, E., Fuchs, M., & Šmida, D. (2023). Úroveň bádateľských zručností žiakov 6. ročníka základných škôl. Scientia in educatione14(1), 2-14.


7

Čipková, E., & Fuchs, M. (2020). Hodnotenie vybraných bádateľských zručností študentov učiteľstva biológie. Scientia in educatione, 11(2), 2-13.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Čipková, E., & Fuchs, M. (2020). Hodnotenie vybraných bádateľských zručností študentov učiteľstva biológie. Scientia in educatione, 11(2), 2-13.

2

Čipková, E., Fuchs, M., & Vorobeľ, A. (2022). MOBILNÉ APLIKÁCIE VO VYUČOVANÍ BIOLÓGIE: PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA. Biology-Chemistry-Geography/Biologie-Chemie-Zeměpis31(3).

3

Čipková, E., Frýková, E., Fuchs, M., Kelecsényi, P., Kunová, R., Nagyová, S. & Páleniková, M. (2021). Maturita z biológie 2. Príklady úloh. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2021. 

4

Čipková, E., Fuchs, M., & Šmida, D. (2023). Úroveň bádateľských zručností žiakov 6. ročníka základných škôl. Scientia in educatione14(1), 2-14.


5

Čipková, E., Karolčík, Š., Fuchs, M., & Vaněková, H. (2024). Slovak Science teachers’ TPACK and Their Attitudes Toward Educational Technologies. Journal of Science Teacher Education, 1-27.

6

Šmida, D., Čipková, E., & Fuchs, M. (2024). Developing the test of inquiry skills: measuring the level of inquiry skills among pupils in Slovakia. International Journal of Science Education46(1), 73-108.

7

Čipková, E., Fuchs, M., Šmida, D. (2022). Didaktika školských pokusov z biológie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 192 s.

8

Čipková, E., Fuchs, M., Šmida, D. (2024). Effectiveness of Experiential Learning of Roma Pupils in Terms of Educational Results -A Case Study. European Journal of Contemporary Education, 13(3),491-504.

9

Fuchs, M., Čipová, E., Karolčík, Š., Huszárová, K., Pčolová, J. (2024). Level of pupil´s map skills in Slovakia. Feographia Cassoviensis, 18(1), 26-45.

10

Fančovičová, J., Čipková, E., Fuchs, M., Páleniká, M. (2024). Biológia 8: pre 8. ročník základnej školy a 3. ročník gymnáza s osemročným štúdiom. Bratislava: Expol pedagogika, 2024. 154 s.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Csachová, S. - Kaňuk, J. - Gessert, J. - Novotný, L. - Gábor, Š. - Šupinský, J.. - In: Geopriestorové technológie v bádateľsky orientovanom vyučovaní geografie . - Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2022 ; S. 87

2

Šromeková, K.. - Physics exam in distance learning in the context of formative and summative assessment - In: AIP Conference Proceedings, Vol. 2458, No. 1 . - New York : American Institute of Physics, 2022 ; art. no. 030031 ; SCOPUS ; CPCI-S

3

Serkan Dinçer. (2024) Bridging the gap in technology integration in education: An examination of science teachers' competencies and needs. Journal of Turkish Science Education 21:4, pages 620-634.

4

Vo, D. V., & Simmie, G. M. (2024). Assessing Scientific Inquiry: A Systematic Literature Review of Tasks, Tools and Techniques. International Journal of Science and Mathematics Education, 1-36.

5

Anoling, K. M., Abella, C. R. G., Cagatao, P. P. S., & Bautista, R. G. (2024). Critical Perspectives, Theoretical Foundations, Practical Teaching, Technology Integration, Assessment and Feedback, and Hands-on Practices in Science Education. American Journal of Educational Research12(1), 20-27.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

2014-1-SK01-KA200-000481 ENVI-MOBILE: Integration of mobile learning into environmental education fostering local communities’ development - člen riešiteľského kolektívu . ERASMUS+ Programme Tvorbe metodík pre učiteľov 2. stupňa ZŠ zameraných na implementáciu environmentálnej výchovy do vybraných predmetov.

2

2018-1-SK01-KA201-046312 BIOPROFILES - Implementation of practical environmental education in schools - člen riešiteľského kolektívu. ERASMUS+ Programme Tvorba námetov na žiacke projekty 2. stupňa ZŠ zamerané na bádateľsky orientované vzdelávanie.

3

Projekt KEGA: 086UK-4/2024 - Školský dvor ako priestor pre žiacke prírodovedné bádanie a skúmanie s podporou mobilných technológií

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Ústredná kurikulárna komisia - Človek a príroda

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-23