Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Štefánia Ferková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Ferková
I.2 - Meno
Štefánia
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1982
I.5 - Názov pracoviska
"Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky/Department of pedagogy "
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
VŠ učiteľka - funkčné miesto docentky
I.8 - E-mailová adresa
ferkova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5541
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-3035-8850

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakullta
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov, psychológia a prírodopis
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakullta
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
Odborová didaktika. Školská pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vš - učiteľka - odborná asistentka Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta 2012 - do súčasnosti
školská psychologička Základná škola s MŠ M. Hodžu, Bratislava 2009 - do súčastnosti
učiteľka Základná škola s MŠ M. Hodžu, Bratislava 2006 - 2020
učiteľka Základná škola s MŠ Hargašova, Bratislava 2005 - 2006

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Špecializačné štúdium školskej psychológie Univerzita Komenského, Filozofická fakulta 2007
Špecializačné vzdelávanie Modernizácia vzdelávania na ZŠ s podporou IKT Ústav informácií a prognóz školstva 2012

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Teoretické základy výchovy Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Poruchy psychického vývinu detí a dospievajúcich Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogická prax 1 (A) Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Didaktika pedagogiky Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
41
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
9
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Prevencia a intervencia sociálno-patologických javov v škole Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Prevencia závislostí Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Výchova k tolerancii Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Tréning sociálnych kompetencií učiteľov Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
63
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
22
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
71
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
29
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAA Derková, Jitka [UKOPDPED] (62%) - Kuruc, Martin [UKOPDPED] (20%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (11%) - Poláková,Lucie (7%): Nové výzvy v psychologii.- 1. vyd. - Silůvky : Palma, 2017. - 238 s. ISBN 978-80-904620-0-7. Ohlasy (0)

2

ACB Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (23%) - Tóthová, Renáta [UKOPDPED] (56%) - Ferková, Štefánia (21%) : Žiak, učiteľ, výučba. Všeobecná didaktika pre študentov učiteľstva: - 1. vyd. - Prešov : Rokus. - 2017. - 368 s. ISBN 978-80-89510-61-0. Ohlasy (21)

3

ADE Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (100%) : Súvislosti medzi rizikovým správaním žiakov a ich hodnotením výchovného štýlu uplatňovanom v rodine. In Sociálně zdravotnícky horizont. roč. 1, č. 1. 2014 ISSN 2336-3479 . Ohlasy (0)

4

ADE Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (100%) : Úloha školského psychológa pri riešení problému sebapoškodzovania dospievajúcich. In Školský psycholó/Školní psycholog. roč. 16, č. 1. 2015 ISSN 11212-0529. Ohlasy (1)

5

ADF Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (100%) : Možnosti skúmania morálnych postojov detí a dospelých. In Prevencia. roč. 15, č. 1. 2016 ISSN 136-3689. Ohlasy (1)

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

AFC Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (50%) - Derková, Jitka [UKOPDPED] (30%) - Kuruc, Martin [UKOPDPED] (20%) : The moral reasoning of pupils in managing conflicts. 2020. In IEDULEARN20: Conference Proceedings [elektronický zdroj]. - Valencia : IATED Academy, 2020. - ISBN 978-84-09-17979-4. s. 7081-7090. Ohlasy (2)

2

ACB Potočárová, Mária [UKOPDPED] (25%) - Derková, Jitka [UKOPDPED] (25%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (25%) - Koldeová, Lujza [UKOPDPED] (25%) : Teória výchovy 1: - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského. - 2020. - 169 s. ISBN 978-80-223-5327-4. Ohlasy (0)

3

ADM Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (45%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (15%)- Tomková, Martina [UKOPDPED] (10%) - : Educating children up to three years of age in the narrations of todayś parents. In Ad Alta. roč. 9, č. 1., 2019. ISSN 2464 - 6733. SCOPUS. Ohlasy (1)

4

AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (30%) - Poliaková, Adriana [UKOPDPED] (40%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) : Analysis of classroom management and approaches to the training to the classroom teachers. In IR&E-Source : Factory of Engineering Pedagogy - FEP [elektronický dokument]. - č. 24, 2022, s. 87-93. Ohlasy (0)

5

V3 Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (50%) - Zacharová, Zlatica [UKOPDPED] (50%) : Implementation of moral education by teachers of foreign languages. In Journal of Language and Cultural Education [elektronický dokument]. - Roč. 11, č. 3 (2023), s. 67-75. wos. Ohlasy (0)

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ADM Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (45%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (15%) - Tomková, Martina [UKOPDPED] (10%) : Educating children up to three years of age in the narrations of todayś parents. In Ad Alta. roč. 9, č. 1., 2019. ISSN 2464 - 6733. SCOPUS. Ohlas: [o2] 2020 - Zaviš, Monika - Procházka, Pavel - Studying spirituality of muslim spouses fighting infertility : from methodological problems to analysis of everyday practice. - In: Spirituality Studies, roč. 6, č. 2, 2020 ; s. 28-39 ; SCOPUS 

2

ACB Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (23%) - Tóthová, Renáta [UKOPDPED] (56%) - Ferková, Štefánia (21%) : Žiak, učiteľ, výučba. Všeobecná didaktika pre študentov učiteľstva: - 1. vyd. - Prešov : Rokus. - 2017. - 368 s. ISBN 978-80-89510-61-0. Ohlas: [o1] 2020 - Fuchsová, Mária - Adamková, Miriam - Pirháčová Lapšanská, Miroslava : Uses of augmented reality in biology education. - In: Augmented Reality in Educational Settings . - Leiden : Brill, 2020 ; S. 169 ; BKCI-SSH; [o2] 2020 - Kvapil, Roman - Šipošová, Martina : The crisis of contemporary linguistics vs. applied linguistics. - In: XLinguae : European scientific language journal, roč. 13, č. 1, 2020 ; s. 161 ; SCOPUS; [o2] 2019 - Fuchsová, Mária - Koreňová, Lilla : Visualisation in basic science and engineering education of future primary school teachers in human biology education using augmented reality. - In: European journal of contemporary education, roč. 8, č. 1, 2019 ; s. 94 ; ESCI ; SCOPUS; [o2] 2018 - Hovorecký, Jozef - Koreňová, Lilla : Learning critical thinking without teacher`s presence. - In: DIVAI 2018 . - Praha : Wolters Kluwer, 2018 ; S. 294 ; CPCI-SSH

3

ADF Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (100%) : Možnosti skúmania morálnych postojov detí a dospelých. In Prevencia. roč. 15, č. 1. 2016 ISSN 136-3689. Ohlas: [o3] 2017 - Katuščáková, Tina : Autonómnosť, odvolávanie sa na autoritu a profesionalita učiteľa v rámci interakcie učiteľ-žiak. - In: Evropské pedagogické fórum 2017 : koncepce vzdělávání a psychologie . - Hradec Králove : Magnanimitas, 2017 ; S. 89

4

AFC Záhorec, Ján [UKOPDPED] (40%) - Poliaková, Adriana [UKOPDPED] (30%) - Ferková Štefánia [UKOPDPED] (30%) : Some aspects in context of resolving questions of innovation of higher education in Slovak Republic. In INTED 2017: Conference Proceedings [elektronický zdroj]. - Valencia : IATED Academy, 2017. - ISBN 978-84-617-8491-2. - S. 8454-8463 Ohlas: [o2] 2018 - Hašková, Alena - Hodal, Peter - Van Merode, Dirk : Achievements of technology teachers' professional development resulted from an international cooperation. - In: Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, roč. 20, č. 1PartA, 2018 ; s. 91 ; SCOPUS

5

ADE Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (100%) : Úloha školského psychológa pri riešení problému sebapoškodzovania dospievajúcich. In Školský psychológ/Školní psycholog [elektronický zdroj]. - Roč. 16, č. 1 (2015), s. 82-90 [online] Ohlas: [o4] 2021 - Derková, Jitka : Úloha sociálneho pedagóga v podmienkach rúcajúceho sa doterajšieho systému výchovy a vzdelávania. - In: Pedagogika a andragogika 1 (vedy o výchove a vzdelávaní) . - Bratislava : Univerzita Komenského, 2021 ; S. 175

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA 026UK-4/2015; Morálne postoje detí a dospelých v rodine a škole: aplikovaný výskum a metodický materiál pre učiteľov, výchovných poradcov a koordinátorov prevencie (2015 – 2017). Hlavná riešiteľka.

2

KEGA 012UK-4/2018 Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v prírodovednej a technickej oblasti primárneho vzdelávania (CEPENSAR); (2018 – 2020). Spoluriešiteľka.

3

VEGA 1/0635/15; Výskum sebaregulácie u žiakov v nižšom sekundárnom vzdelávaní - štandardizácia dotazníkových meracích nástrojov SRQ - Academic a SRQ Prosocial (2015 – 2017) Spoluriešiteľka.

4

VEGA 1/0266/14; Indikátory kvality života v kontexte edukácie; (2014 – 2016) Spoluriešiteľka.

5

KEGA 046UK-4/2021; Podpora implementácie mravnej výchovy v základnej škole: aplikovaný výskum a metodický materiál pre učiteľov (2021-2023) Hlavná riešiteľka

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Výkonná redaktorka časopisu pedagogika.sk Slovenská pedagogická spoločnosť 2016 -2017
"Koordinátor pre ZŠ v medzinárodnom projekte; Zvyšovanie gramotnosti v európskych jazykoch“ " Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakullta, ZŠ s MŠ M. Hodžu 2009 - 2011
Koordinátor v medzinárodnom projekte INNOTE – Induction for Novice Teachers, projekt zameraný na prácu začínajúcich učiteľov Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakullta, ZŠ s MŠ M. Hodžu 2009 - 2012
Členka asociácie školskej psychológie Asociácia školskej psychológie 2007
Členka BIP programu (Blended Intesive Programme) Erasmus+ v spolupráci s Českou republikou, Fínskom a Estónskom Pedagogická fakulta Univerzity Komenského 2024 - 2025

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Tútorstvo v rámci bakalárskeho a magisterského študijného programu - učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii)

Dátum poslednej aktualizácie
2024-09-30