Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Štefánia Ferková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Ferková
I.2 - Meno
Štefánia
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1982
I.5 - Názov pracoviska
"Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky/Department of pedagogy "
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
VŠ učiteľka - funkčné miesto docentky
I.8 - E-mailová adresa
ferkova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5541
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-3035-8850

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakullta
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov, psychológia a prírodopis
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakullta
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
Odborová didaktika. Školská pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Vš - učiteľka - odborná asistentka na funkčnom mieste docentky Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta 2012 - do súčasnosti
školská psychologička Základná škola s MŠ M. Hodžu, Bratislava 2009 - do súčastnosti
učiteľka Základná škola s MŠ M. Hodžu, Bratislava 2006 - 2020
učiteľka Základná škola s MŠ Hargašova, Bratislava 2005 - 2006

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Špecializačné štúdium školskej psychológie Univerzita Komenského, Filozofická fakulta 2007
Špecializačné vzdelávanie Modernizácia vzdelávania na ZŠ s podporou IKT Ústav informácií a prognóz školstva 2012

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Teoretické základy výchovy Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Poruchy psychického vývinu detí a dospievajúcich Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogická prax 1 (A) Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Didaktika pedagogiky Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) II. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
46
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
12
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Prevencia a intervencia sociálno-patologických javov v škole Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Prevencia závislostí Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Výchova k tolerancii Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Tréning sociálnych kompetencií učiteľov Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) I. Učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
69
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
30
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
94
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
17
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAA Derková, Jitka [UKOPDPED] (62%) - Kuruc, Martin [UKOPDPED] (20%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (11%) - Poláková, Lucie (7%): Nové výzvy v psychologii.- 1. vyd. - Silůvky : Palma, 2017. - 238 s. ISBN 978-80-904620-0-7. Ohlasy (1)

2

ACB Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (23%) - Tóthová, Renáta [UKOPDPED] (56%) - Ferková, Štefánia (21%) : Žiak, učiteľ, výučba. Všeobecná didaktika pre študentov učiteľstva: - 1. vyd. - Prešov : Rokus. - 2017. - 368 s. ISBN 978-80-89510-61-0. Ohlasy (36)

3

AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (40%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Poliaková, Adriana [UKOPDPED] (30%) : Research into school and family cooperation from the perspective of teachers and parents. In EDULEARN20 proceedings [elektronický dokument] : 12th International Conference on Education and New Learning Technologies – 1. vyd. – Roč. 12. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2020. – ISBN 978-84-09-17979-4. – ISSN 2340-1117, s. 7091-7099  Ohlasy (5)

4

ADE Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (100%) : Úloha školského psychológa pri riešení problému sebapoškodzovania dospievajúcich. In Školský psycholó/Školní psycholog. roč. 16, č. 1. 2015 ISSN 11212-0529. Ohlasy (1)

5

ADF Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (100%) : Možnosti skúmania morálnych postojov detí a dospelých. In Prevencia. roč. 15, č. 1. 2016 ISSN 136-3689. Ohlasy (1)

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

AFC Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (50%) - Derková, Jitka [UKOPDPED] (30%) - Kuruc, Martin [UKOPDPED] (20%) : The moral reasoning of pupils in managing conflicts. 2020. In IEDULEARN20: Conference Proceedings [elektronický zdroj]. - Valencia : IATED Academy, 2020. - ISBN 978-84-09-17979-4. s. 7081-7090. Ohlasy (2)

2

ACB Potočárová, Mária [UKOPDPED] (25%) - Derková, Jitka [UKOPDPED] (25%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (25%) - Koldeová, Lujza [UKOPDPED] (25%) : Teória výchovy 1: - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského. - 2020. - 169 s. ISBN 978-80-223-5327-4. Ohlasy (4)

3

ADM Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (45%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (15%)- Tomková, Martina [UKOPDPED] (10%) - : Educating children up to three years of age in the narrations of todayś parents. In Ad Alta. roč. 9, č. 1., 2019. ISSN 2464 - 6733. SCOPUS. Ohlasy (1)

4

V2 Zacharová, Zlatica [Autor, UKOPDPS, 50%] ; Ferková, Štefánia [Autor, UKOPDPED, 50%] : Psychological and pedagogical approach to the moral settings of primary school teachers. In  INTED2024 Proceedings [elektronický dokument] : 18th International Technology, Education and Development Conference – 1. vyd. – Barcelona (Španielsko) : IATED, 2024. – (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079, Nordic List: 0). – ISBN (elektronické) 978-84-09-59215-9, s. 3806-3813 [online] Ohlasy (0)

5

V3 Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (50%) - Zacharová, Zlatica [UKOPDPED] (50%) : Implementation of moral education by teachers of foreign languages. In Journal of Language and Cultural Education [elektronický dokument]. - Roč. 11, č. 3 (2023), s. 67-75. wos. Ohlasy (3)

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ADM Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (45%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (15%) - Tomková, Martina [UKOPDPED] (10%) : Educating children up to three years of age in the narrations of todayś parents. In Ad Alta. roč. 9, č. 1., 2019. ISSN 2464 - 6733. SCOPUS. Ohlas: [o2] 2020 - Zaviš, Monika - Procházka, Pavel - Studying spirituality of muslim spouses fighting infertility : from methodological problems to analysis of everyday practice. - In: Spirituality Studies, roč. 6, č. 2, 2020 ; s. 28-39 ; SCOPUS 

2

ACB Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (23%) - Tóthová, Renáta [UKOPDPED] (56%) - Ferková, Štefánia (21%) : Žiak, učiteľ, výučba. Všeobecná didaktika pre študentov učiteľstva: - 1. vyd. - Prešov : Rokus. - 2017. - 368 s. ISBN 978-80-89510-61-0. Ohlas: [o1] 2024 Tamášová, Viola [Autor, 33.334%] ; Lobotková, Alžbeta [Autor, 33.333%] ; Marks, Igor: Motivation of teachers and students as part of formative education . In: Ad alta [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 14, č. 1 (2024), s. 252-260 [tlačená forma] [online]; [o 1] 2021 Novocký, Michal ; Rovňanová, Lenka: Relation between the implementation frequency of reflexive methods and self-efficacy of lower secondary school teachers = Vzťah medzi frekvenciou realizácie reflexívnych metód a vnímanou profesijnou zdatnosťou učiteľov druhého stupňa základných škôl- In: Ad alta [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : journal of interdisciplinary research. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení. – ISSN 1804-7890. – ISSN (online) 2464-6733. – Roč. 11, č. 1 (2021), s. 214-222 [tlačená forma] [online]; [o 1] 2020 Šipošová, Martina; Kvapil, Roman: The crisis of contemporary linguistics vs. applied linguistics - In: XLinguae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : European scientific language journal. – Nitra (Slovensko) : Vzdelávanie Don Bosca, Nitra (Slovensko) : Slovenská Vzdelávacia a Obstarávacia. – ISSN 1337-8384. – ISSN (online) 2453-711X. – Roč. 13, č. 1 (2020), 151-168 [tlačená forma] [online]; [o1] 2020 - Fuchsová, Mária - Adamková, Miriam - Pirháčová Lapšanská, Miroslava : Uses of augmented reality in biology education. - In: Augmented Reality in Educational Settings . - Leiden : Brill, 2020 ; S. 169 ; BKCI-SSH; [o2] 2020 - Kvapil, Roman - Šipošová, Martina : The crisis of contemporary linguistics vs. applied linguistics. - In: XLinguae : European scientific language journal, roč. 13, č. 1, 2020 ; s. 161 ; SCOPUS; [o2] 2019 - Fuchsová, Mária - Koreňová, Lilla : Visualisation in basic science and engineering education of future primary school teachers in human biology education using augmented reality. - In: European journal of contemporary education, roč. 8, č. 1, 2019 ; s. 94 ; ESCI ; SCOPUS; [o2] 2018 - Hovorecký, Jozef - Koreňová, Lilla : Learning critical thinking without teacher`s presence. - In: DIVAI 2018 . - Praha : Wolters Kluwer, 2018 ; S. 294 ; CPCI-SSH;

3

V3 Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (50%) - Zacharová, Zlatica [UKOPDPED] (50%) : Implementation of moral education by teachers of foreign languages. In Journal of Language and Cultural Education [elektronický dokument]. - Roč. 11, č. 3 (2023), s. 67-75. wos. Ohlas: [n2] 2024 Retnowati, Nanik; Redjeki, Indah Sri; Kiasati, Yusrina Septian; Salimah, Najwatus: The miracle worker" : a holistic approach to language acquisition pedagogy - In: Teaching and Learning English in Multicultural Contexts [elektronický dokument] . – Tasikmalaya (Indonézia) : Universitas Siliwangi. – ISSN (online) 2541-6383. – Roč. 8, č. 2 (2024), s. 103-116 [online]; [n2] 2025 Syandri, Gusmaizal; Munir, Sirajul; Julhadi, Julhadi; Suyono, Suyono:  Development and practical application of character-based reading materials in junior high school English instruction - In: Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan [elektronický dokument] [textový dokument (print)] . – Bengkalis (Indonézia) : Sekolah Tinggi Agama Islam Hubbulwathan Duri. – ISSN 2087-9490. – ISSN (online) 2597-940X. – Roč. 17, č. 3 (2025), s. 4381-4394 [tlačená forma] [online]; [n2] 2025 Totska, Olesia: The schemes of the academic dishonesty in scientific publication activities and measures to prevent them - In: National interest [elektronický dokument] . – Bangkok (Thajsko) : Foundation for Thailand 21 century. – ISSN (online) 2730-2393. – Roč. 5, č. 19 (2025), s. 22-33 [online]

4

AFC Záhorec, Ján [UKOPDPED] (40%) - Poliaková, Adriana [UKOPDPED] (30%) - Ferková Štefánia [UKOPDPED] (30%) : Some aspects in context of resolving questions of innovation of higher education in Slovak Republic. In INTED 2017: Conference Proceedings [elektronický zdroj]. - Valencia : IATED Academy, 2017. - ISBN 978-84-617-8491-2. - S. 8454-8463 Ohlas: [o2] 2018 - Hašková, Alena - Hodal, Peter - Van Merode, Dirk : Achievements of technology teachers' professional development resulted from an international cooperation. - In: Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, roč. 20, č. 1PartA, 2018 ; s. 91 ; SCOPUS; [o3] 2017 ~ Dostál, Jiří a kol.. - In: Technické vzdělávání na základních školách v kontextu společenských a technologických změn . -Olomouc : Univerzita Palackého, 2017 ; S. 247

5

AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (40%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Poliaková, Adriana [UKOPDPED] (30%) : Research into school and family cooperation from the perspective of teachers and parents. In EDULEARN20 proceedings [elektronický dokument] : 12th International Conference on Education and New Learning Technologies – 1. vyd. – Roč. 12. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2020. – ISBN 978-84-09-17979-4. – ISSN 2340-1117, s. 7091-7099  Ohlas: [n3] 2021 Ostradický, Peter; Kostrub, Dušan: Chain (re)actions as the birth and development of pupil autonomy – In: EDULEARN21 [elektronický dokument] : 13th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, 5th - 6th of July, 2021  – [recenzované]. – 1. vyd. – Roč. 13. – Barcelona (Španielsko) : IATED, 2021. – ISBN 978-84-09-31267-2. – ISSN 2340-1117, s. 11734-11742; [n1] 2021 Milosavljevič Dukič, Tatjana B; Bogavac, Dragana S; Stojadinovič, Aleksandar M; Rajčevič, Petar D.: Parental involvement in education and collaboration with school – In: International journal of cognitive research in science, engineering and education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Novi Sad (Srbsko) : The Association for the Development of Science, Engineering and Education. – ISSN 2334-847X. – ISSN (online) 2334-8496. – Roč. 10, č. 1 (2022), s. 1-14 [tlačená forma] [online]; [n1] 2024 Ersoy, Feride; Ekşi, Halil; Katilmis, Ahmet: The moral identity profiles of inspiring social studies teachers – In: Teaching and teacher education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Oxford (Veľká Británia) : Elsevier. Pergamon Press. – ISSN 0742-051X. – ISSN (online) 1879-2480. – Roč. 145 (2024), 104610, s. [1-13] [tlačená forma] [online]; [n2] 2025 Šimšíková, Annamária; Gejdoš, Miroslav: Collaboration between educational institutions and families from the perspective of pedagogical and professional staff in schools and students of preschool and elementary pedagogy – In: Journal of Modern Science [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Józefów (Poľsko) : Wydawnictvo Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcie De Gasperi w Józefowie. – ISSN 1734-2031. – ISSN (online) 2391-789X. – Roč. 62, č. 2 (2025), s. 200-219 [tlačená forma] [online]; [n2] 2025 Šimšíková, Annamária: Cooperation between School Institutions and Families in the Slovak Republic – In: Family dynamics in a changing world [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : support, challenges, and adaptation – 1. vyd. – Dąbrowa Górnicza (Poľsko) : Wydawnictwo naukowe akademii WSB, 2025. – ISBN 978-83-67673-70-9. – ISBN (elektronické) 978-83-67673-71-6, s. 35-46 [tlačená forma] [online]

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA 046UK-4/2021; KEGA 046UK-4/2021 Podpora implementácie mravnej výchovy v základnej škole: aplikovaný výskum a metodický materiál pre učiteľov (2021-2023). Hlavná riešiteľka.

2

KA2 - 2022-1-BE02-KA220-SCH-000089287, Inclusion through interprofessional COllaboration in a Community Of Practice in Education, Sept. 2023 - Dec. 2026, international project (Belgium, Portugal, Austria, Slovakia). Spoluriešiteľka.

3

KEGA 066UK-4/2021 Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu - tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice. Zástupkyňa hlavnej riešiteľky/spoluriešiteľka.

4

KEGA 024UK-4/2024 Transformácia pedagogických praxí učiteľského štúdia v univerzitnom vzdelávaní. Spoluriešiteľka.

5

KEGA 012UK-4/2018 Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v prírodovednej a technickej oblasti primárneho vzdelávania (CEPENSAR); (2018 – 2020). Spoluriešiteľka.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Výkonná redaktorka časopisu pedagogika.sk Slovenská pedagogická spoločnosť 2016 -2017
"Koordinátor pre ZŠ v medzinárodnom projekte; Zvyšovanie gramotnosti v európskych jazykoch“ " Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakullta, ZŠ s MŠ M. Hodžu 2009 - 2011
Koordinátor v medzinárodnom projekte INNOTE – Induction for Novice Teachers, projekt zameraný na prácu začínajúcich učiteľov Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakullta, ZŠ s MŠ M. Hodžu 2009 - 2012
Členka asociácie školskej psychológie Asociácia školskej psychológie 2007
Členka BIP programu (Blended Intesive Programme) Erasmus+ v spolupráci s Českou republikou, Fínskom a Estónskom Pedagogická fakulta Univerzity Komenského 2024 - 2025

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Tútorstvo v rámci bakalárskeho a magisterského študijného programu - učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii)

Dátum poslednej aktualizácie
2025-10-15