Meno a priezvisko:
|
doc. PaedDr. Elena Čipková, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 1998 - 2018 |
docent | Univerzita Komenského v Bratislave, Prírodovedecká fakulta | 2019 - doteraz |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Cyklické štúdium s názvom „Ekológia a životné prostredie“ | Kultur Kontakt Austria | 2001 |
Taliansky jazyk pre začiatočníkov | Gymnázium P. Horova, Michalovce | 2006 |
English for Speaker of Other Languages | Dundee College, Škótsko | 2003 |
ECDL | Slovenská informatická spoločnosť | 2004 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Didaktika biológie 1 | Učiteľstvo biológie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika biológie 2 | Učiteľstvo biológie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Aktuálne problémy riešené v didaktike biológie | Didaktika biológie | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k bakalárskej práci 1 | Učiteľstvo biológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k bakalárskej práci 2 | Učiteľstvo biológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Didaktika biológie | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania | V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený |
---|---|
Odborová didaktika | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Najnovšie poznatky v didaktike biológie | Didaktika biológie | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Dizertačná práca 9 | Didaktika biológie | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci 1 | Učiteľstvo biológie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci 2 | Učiteľstvo biológie v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická prax 1 | Učiteľstvo biológie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Karolcík, Š., Čipková, E., Hrušecký, R., & Veselský, M. (2015). The comprehensive evaluation of electronic learning tools and educational software (CEELTES). Informatics in Education, 14(2), 243-264.
Karolčík, Š., Čipková, E., Veselský, M., Hrubišková, H., & Matulčíková, M. (2017). Quality parameterization of educational resources from the perspective of a teacher. British Journal of Educational Technology, 48(2), 313-331.
Čipková, E., Karolčík, Š., Sládková, K., & Ušáková, K. (2018). What is the level of scientific literacy among geography students studying bachelor's studies in natural sciences?. International Research in Geographical and Environmental Education, 27(4), 295-310.
Karolčík, Š., Čipková, E., Kinchin, I. (2016) Teacher Attitudes to Professional Development of Proficiency in the Classroom Application of Digital Technologies. International Education Studies 9(4). 9-19.
Čipková, E., Karolčík, Š., Dudová, N., & Nagyová, S. (2018). What is the students’ interest in biology after the biology curriculum modification?. The Curriculum Journal, 29(3), 370-386.
Čipková, E., Karolčík, Š., & Scholzová, L. (2020). Are secondary school graduates prepared for the studies of natural sciences?–evaluation and analysis of the result of scientific literacy levels achieved by secondary school graduates. Research in Science & Technological Education, 38(2), 146-167. – CCC ; WOS CC ; SCO.
Čipková, E., Karolčík, Š., Fuchs, M., & Vaněková, H. (2024). Slovak Science teachers’ TPACK and Their Attitudes Toward Educational Technologies. Journal of Science Teacher Education, 35(6),634-6607. – SCO ; ESCI ; WOS CC.
Šmida, D., Čipková, E., Fuchs, M. (2024). Developing the test of inquiry skills: measuring the level of inquiry skills among pupils in Slovakia. International Journal of Science Education, 46(1), 73-108. – CCC ; SCO ; WOS CC ; SSCI.
Čipková, E., Fuchs, M., Šmida, D. (2024). Effectiveness of Experiential Learning of Roma Pupils in Terms of Educational Results - A Case Study. European journal of contemporary education, 13(3), 491-504. – WOS CC ; SCO ; ESCI.
Fuchs, M., Čipková, E., Karolčík, Š., Huszárová, K., Pčolová, J. (2024). Level of pupils ́ map skills in Slovakia. Geographia Cassoviensis (18)1, 26-54. – WOS CC; ESCI.
Karolcík, Š., Čipková, E., & Kinchin, I. (2016). Teacher Attitudes to Professional Development of Proficiency in the Classroom Application of Digital Technologies. International Education Studies, 9(4), 9-19.
[o1] 2019 Leem, J. - Sung, E.: British Journal of Educational Technology, Vol. 50, No. 2, 2019, s. 601-613
[n1] 2021 zz ~ AlQenaei, Z.M. - Khalil, O. - Aldekheel, A.Y.. : The Integrating Information Technology in Precollege Education in Kuwait: Teachers’ Perspectives on a Botched Initiative - In: Journal of Information Technology Education: Research, Vol. 20, January, 2021 ; s. 529-558 ;SCI
Čipková, E., Karolčík, Š., Dudová, N., & Nagyová, S. (2018). What is the students’ interest in biology after the biology curriculum modification?. The Curriculum Journal, 29(3), 370-386.
[n1] 2019 zz ~ Vlckova, J. - Kubiatko, M. - Usak, M.. - In: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 15, No. 5, 2019 ; Art. No. em1714 ;SCOPUS
[n1] 2021 zz ~ Franzolin, F. - Carvalho, G.S. - Santana, C.M.B. - Calegari, A.D.S. - Almeida, E.A.E.D. - Soares, J.P.R. - de Almeida, E.A.E. - Soares, J.P.R. - Jorge, J. - das Neves, F.D. - Lemos, E.R.S.. : Students' Interests in Biodiversity: Links with Health and Sustainability - In: Sustainability, Vol. 13, No. 24, 2021 ; s. 13767 ;SCOPUS ; SCI
[n1] 2022 zz ~ Maskour, L. – El Batri, B. – Oubit, S. M. – Jeronen, E. – Agorram, B. – Bouali, R.. : Analysis of Drawings on Representations of COVID-19 among Senior High School Students: Case of the Dakhla-Oued Eddahab Region, Morocco. - In: Education Sciences, Vol. 12, No. 12, 2022 ; art. no. 892 ;SCOPUS ; SCI
Karolcík, Š., Čipková, E., Hrušecký, R., & Veselský, M. (2015). The comprehensive evaluation of electronic learning tools and educational software (CEELTES). Informatics in Education, 14(2), 243-264.
[n1] 2016 zz ~ Dagiene, V. - Rutkauskiene, D. - Gudoniene, D.. - In: International Journal of Human Capital and Information Technology Professionals, Vol. 7, No. 3, 2016 ; s. 76-88 ;SCI ; SCOPUS
[n1] 2017 zz ~ Rinaldi, V.D. - Lorr, N.A. - Williams, K.. - In: Anatomical Sciences Education, Vol. 10, No. 4, 2017 ; s. 328-338 ;SCI
[n1] 2020 zz ~ Rizvic, S. - Okanovic, V. - Boskovic, D.. : Digital storytelling - In: Springer Series on Cultural Computing: Visual Computing for Cultural Heritage . -Cham : Springer, 2020 ; s. 347-367 ;SCOPUS
[n1] 2022 zz ~ Kirupainayagam, D. S. – Sutha, J.. : Technology facilitation on inclusive learning; higher education institutions in Sri Lanka - In: International Journal of Educational Management, Vol. 36, No. 4, 2022 ; s. 441-469 ;SCOPUS ; SCI
Karolčík, Š., Čipková, E., & Mázorová, H. (2016). Application of digital technologies in the geography teaching process from the teachers’ perspective. International Research in Geographical and Environmental Education, 25(4), 328-343.
[o1] 2017 Czigány, Sz. - Császár, Zs. - Kiss, K. - Halmai, Á. - Lóczy, D. - Nagyváradi, L. - Pirkhoffer, E.: International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 27, No. 2, 2017, s. 149-164
[n1] 2020 zz ~ Csachová, S.. - In: Review of International Geographical Education, Vol. 10, No. 2, 2020 ; s. 72-91 ;SCOPUS
[n1] 2020 zz ~ Mekota, T. - Marada, M.. : The influence of the Nearpod application on learning social geography in a grammar school in Czecha - In: Education and Information Technologies, Vol. 25, No. 6, 2020 ; s. 5167-5184 ;SCOPUS
[n1] 2020 zz ~ Avdic, B. - Dreskovic, N. - Miric, R.. : Attitudes among geography teachers in Bosnia and Herzegovina toward geospatial technology Use: Gender, age and regional differences - In: Geographica Pannonica, Vol. 24, No. 2, 2020 ; s. 136-146 ;SCOPUS
[n1] 2020 zz ~ Oda, K. - Herman, T. - Hasan, A.. : Properties and impacts of TPACK-based GIS professional development for in-service teachers - In: International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 29, No. 1, 2020 ; s. 40-54 ;SCOPUS
Čipková, E., Karolčík, Š., & Scholzová, L. (2020). Are secondary school graduates prepared for the studies of natural sciences?–evaluation and analysis of the result of scientific literacy levels achieved by secondary school graduates. Research in Science & Technological Education, 38(2), 146-167.
[n1] 2020 zz ~ Zámková, M. - Prokop, M. - Stolín, R.. : Non-parametric anova methods applied on students’ performance development in course of statistics - In: Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, Vol. 68, No. 1, 2020 ; s. 281-289 ;SCOPUS
[n1] 2022 zz ~ Semilarski, H. – Soobard, R. – Holbrook, J. – Rannikmäe, M... : Expanding disciplinary and interdisciplinary core idea maps by students to promote perceived self-efficacy in learning science - In: International Journal of STEM Education, Vol. 9, No. 1, 2022 ; s. 1-20 ;SCOPUS ; SCI
[n1] 2023 zz ~ Zamalloa, T. – Sanz, J.. : Attitudes of secondary school students towards geology in Spain - In: Research in Science & Technological Education, Vol. 41, No. 1, 2023 ; s. 123-146 ;SCOPUS ; SCI
[n1] 2023 zz ~ Hossein-Mohand, H. - Hossein-Mohand, H.: Influence of motivation on the perception of mathematics by secondary school students - In: Frontiers in psychology Vol. 13, No. 05. – SCO ; CCC ; WOS CC
APVV č. APVV-14-0070 „Prírodovedné kurikulum pre základnú školu 2020“ - člen riešiteľského kolektívu. Projekt aplikovaného výskumu bol orientovaný na prírodovedné vzdelávanie slovenských žiakov základnej školy. Cieľom bolo vytvoriť koncepciu a organizáciu prírodovedného kurikula, ktoré by zabezpečilo zmenu prírodovedného vzdelávania v súlade aktuálnymi európskymi trendami. Projekt bol vyhodnotený ako výskumný projekt s vynikajúcou úrovňou v oblasti spoločenských vied (https://www.apvv.sk/buxus/docs/zk/zk-apvv-14-0070.pdf)
ESF ITMS 312011F057 „IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie“ – člen riešiteľského kolektívu. Cieľom projektu je vytvorenie modelu vzdelávania a prípravy mladých ľudí pre aktuálne a perspektívne potreby vedomostnej spoločnosti a trhu práce so zameraním na informatiku a IKT (http://itakademia.sk/)/
PSK/NP/2024/003 Národný projekt „ Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu)“ Cieľom projektu je zvýšenie kvality, inkluzívnosti a účinnosti systémov vzdelávania a odbornej prípravy, ako aj ich relevantnosti z hľadiska trhu práce okrem iného prostredníctvom potvrdzovania výsledkov neformálneho vzdelávania a informálneho učenia sa s cieľom podporiť nadobúdanie kľúčových kompetencií vrátane podnikateľských a digitálnych zručností, a tiež prostredníctvom podpory zavádzania systémov duálnej odbornej prípravy a učňovskej prípravy (ESF+).
KEGA 086UK-4/2024 "Školský dvor ako priestor pre žiacke prírodovedné bádanie a skúmanie s podporou mobilných technológií"
KEGA 051UK-4/2023 "Moderná učebnica geológie pre primárne a sekundárne vzdelávanie žiakov v zmysle nového kurikula výučby prírodovedných predmetov"
VEGA 1/0051/25 "Model rozvoja digitálnych kompetencií budúcich učiteľov prírodných vied"
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Akreditačná rada MŠVVaS SR pre kontinuálne vzdelávanie pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca, člen | Ministerstvo školstva Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR | 2019 |
Komisia pre profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov, predseda | Ministerstvo školstva Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR | od 2020 |
KEGA, člen komisie | Ministerstvo školstva Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR | od 2021 |
Research in Science & Technological Education, recenzent | Taylor & Francis | od 2023 |
Hlavná koordinačná skupina, poradný orgán GR, člen | Národný inštitút vzdelávania a mládeže | od 2025 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova v Praze | Albertov 6, 128 00 Praha 2 | 10.4.-14.4.2000 | pozvanie na pracovný pobyt na Katedre učitelství a didaktiky biologie, pedagogická činnosť v rámci prednášok, cvičení a seminárov, spolupráca na výskumných projektoch |
Ústredná komisia pre predprimárne a základné vzdelávanie, vzdelávacia oblasť Človek a príroda, člen
Atestačná komisia pre druhú atestáciu v kategórii učiteľ, predseda
Register recenzentov didaktických prostriedkov, člen