Name and surname:
|
RNDr. Peter Likavský, CSc.
|
Document type:
|
Research/art/teacher profile of a person
|
The name of the university:
|
Comenius University Bratislava
|
The seat of the university:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
V.1.a - Name of the profile course | V.1.b - Study programme | V.1.c - Degree | V.1.d - Field of study |
---|---|---|---|
Bachelor thesis seminar 1, 2 | Teacher Training Foundations | I. | Teacher Training and Education Science |
Diplomma thesis seminar | Teacher Training for Geography in Combination | II. | Teacher Training and Education Science |
Geography didactics 1, 2 | Teacher Training for Geography in Combination | II. | Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Name of the course | V.5.b - Study programme | V.5.c - Degree | V.5.d - Field of study |
---|---|---|---|
Teaching practice 1 | Teacher Training for Geography in Combination | I. | Teacher Training and Education Science |
Geography didactics | Teacher Training for Geography in Combination | I. | Teacher Training and Education Science |
Diploma thesis seminar 1, 2 | Teacher Training for Geography in Combination | II. | Teacher Training and Education Science |
Teaching practice 2, 3 | Teacher Training for Geography in Combination | II. | Teacher Training and Education Science |
Art of presentation and communication | Teacher Training Foundations | II. | Teacher Training and Education Science |
Likavský, P. 2006. Všeobecná didaktika geografie. Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave. 80 s. ISBN 80-223-2254-7
Karolčík, Š.- Likavský, P.- Mázorová, H. Vývoj vyučovania geografie na základných školách a gymnáziách na Slovensku po roku 1989 a návrh základných koncepčných prvkov nového modelu geografického vzdelávania. Geografický časopis. Roč. 67, č. 3 (2015), s. 261-284
Brestenská, B. et al. Inovatívne učenie s podporou digitálnych technológií. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave , 2020. S. 278
Bélik, M.- Farárik, P.- Mázorová, H.- Likavský, P. 2014. Inovatívne vyučovacie metódy a formy s využitím digitálnych technológií vo vyučovaní geografie. In. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. - Bratislava : Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-3718-2. S. 217-250
Likavský, P.- Balážovič, Ľ.- Karolčík, Š.- Mázorová, H.- Polčák, N.- Ružek, I. Geografia pre 1. ročník gymnázia so štvorročným štúdiom a 5. ročník gymnázia s osemročným štúdiom. Bratislava : EXPOL PEDAGGIKA , 2018. S. 128
Karolčík, Š.- Likavský, P.- Mázorová, H. Vývoj vyučovania geografie na základných školách a gymnáziách na Slovensku po roku 1989 a návrh základných koncepčných prvkov nového modelu geografického vzdelávania. Geografický časopis. Roč. 67, č. 3 (2015), s. 261-284
Bélik, M.- Farárik, P.- Mázorová, H.- Likavský, P. 2014. Inovatívne vyučovacie metódy a formy s využitím digitálnych technológií vo vyučovaní geografie. In. Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. - Bratislava : Univerzita Komenského. ISBN 978-80-223-3718-2. S. 217-250
Likavský, P.- Balážovič, Ľ.- Karolčík, Š.- Mázorová, H.- Polčák, N.- Ružek, I. Geografia pre 1. ročník gymnázia so štvorročným štúdiom a 5. ročník gymnázia s osemročným štúdiom. Bratislava : EXPOL PEDAGGIKA , 2018. S. 128
Likavský, P.- Poljaková, M.- Koch, M. Geografia, geografické vzdelávanie a kritické myslenie. Geografia, Roč. 27, č. 1 (2019). S. 13-20
Brezinová, K.- Likavský, P. Miskoncepcie: ich rozpoznávanie, eliminácia a možnosti využitia v geografickom vzdelávaní. Geografia, Roč. 27, č. 2 (2019). S. 54-64
[o1] 2018 - Šulíková, J. A Vehicle for Post-National Transformation or an Instrument for Interstate Cooperation? European Integration in Slovakia’s Secondary Education Textbooks. Journal of Social Science Education. Vol. 17, No. 2, s. 41 - 56 ; SCOPUS [Ružek, I.- Likavský, P. Geografia pre 8. ročník základných škôl a 3. ročník gymnázií s osemročným štúdiom. Harmanec : VKÚ , 2011. S. 120]
[o1] 2020 - Csachová, S. - Using WebGIS platforms and inquiry based activities to teach about world political map and world population. - In: Review of International Geographical Education, Vol. 10, No. 2, 2020 ; s. 72-91 ; SCOPUS [Karolčík, Š.- Likavský, P.- Mázorová, H. Vývoj vyučovania geografie na základných školách a gymnáziách na Slovensku po roku 1989 a návrh základných koncepčných prvkov nového modelu geografického vzdelávania. Geografický časopis. - Roč. 67, č. 3 (2015), s. 261-284]
[o1] 2016 - Cief, R. - Niznansky, B. - Tomcikova, I. - Veselovska, L. : Homeland Studies and Geography's Conceptual Basis Continuity According to Primary School Textbooks. - In: Central Europe Area in View of Current Geography . - Brno : Masaryk University, 2016 ; S. 387-398 ; CPCI-S [Ružek, I.- Ružeková, M.- Likavský, P.- Bizubová, M. Geografia pre 5. ročník základných škôl. Harmanec : VKÚ , 2009. S. 80]
[o1] 2016 - Cief, R. - Niznansky, B. - Tomcikova, I. - Veselovska, L. : Homeland Studies and Geography's Conceptual Basis Continuity According to Primary School Textbooks. - In: Central Europe Area in View of Current Geography . - Brno : Masaryk University, 2016 ; S. 387-398 ; CPCI-S [Likavský, P.- Ružek, I.- Vaňková, Z.- Ružeková, M. Geografia pre 6. ročník základných škôl a 1. ročník gymnázií s osemročným štúdiom. Harmanec : VKÚ , 2009. S. 80]
[o1] 2016 - Cief, R. - Tomcikova, I. : Local Landscape Used in Textbooks for Preparation of Geography Teachers. - In: Central Europe Area in View of Current Geography . - Brno : Masaryk University, 2016 ; S. 417-426 ; CPCI-S [Ružek, I.- Ružeková, M.- Likavský, P.- Bizubová, M. Geografia pre 5. ročník základných škôl. Harmanec : VKÚ , 2009. S. 80]
015 UMB-4/2018Geography Interactive E-books for Lower Secondary Schools
065UK-4/2021 Geoscience education support through educational trails
VII.a - Activity, position | VII.b - Name of the institution, board | VII.c - Duration |
---|---|---|
Editorial Board of journal Geography, member | Slovak Academy of Science, Geographical Institute | 2002 - |
Slovak committee for Geographical olympiade, member | IUVENTA - Slovak youth institute | 2008 - |
Central subject board Human and society, member | National institute for education | 2021 - |