Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Martina Zubáková Peregrinová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Zubáková Peregrinová
I.2 - Meno
Martina
I.3 - Tituly
Mgr., Mgr. art., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1982
I.5 - Názov pracoviska
Katedra logopédie, UK v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
zubakova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/19119
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
logopédia a liečebná pedagogika
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-0364-7526

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
logopédia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2014
II.c - Odbor a program
logopédia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2018 - doteraz
Logopéd SCPP Inštitút detskej reči, Bratislava 2020 - doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Tréning fonematického uvedomovania podľa D. B. Eľkonina DIALÓG spol s r. o., Vysokošpecializovaný odborný ústav pre deti s poruchami reči a učenia 2005
Kurz metodologie výzkumu Nadační fond Alzheimer 2012
MABEL – multijazyková batéria testov čítania, písania a ich prediktorov Fakulta psychológie Paneurópskej vysokej školy 2019
RBT - 40-Hour Training Autism Partnership 2020
16th International Congress for the Study of Child Language Charles University, Faculty of Arts, Prague 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Úvod do logopédie Logopédia I.+II. Logopédia a liečebná pedagogika
Dyslexia Logopédia I.+II. Logopédia a liečebná pedagogika
Kazuistický seminár: Dyslexia Logopédia I.+II. Logopédia a liečebná pedagogika
Symptomatické poruchy reči u detí Logopédia I.+II. Logopédia a liečebná pedagogika
Logopedická prax 1 - 7 Logopédia I.+II. Logopédia a liečebná pedagogika
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Logopédia I.+II. Logopédia a liečebná pedagogika
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
7
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
16
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Logopédia pre učiteľov Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Základy logopédie Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Základy aplikovanej behaviorálnej analýzy Logopédia I.+II. Logopédia a liečebná pedagogika
Úvodná logopedická prax Logopédia I.+II. Logopédia a liečebná pedagogika

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
46
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
29
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
25
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ADF Schöffelová, Miroslava (33%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (34%) - Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (33%): Diagnostika exekutívnych funkcií orientačným testom dynamickej praxie. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 46, č. 1 (2012), s. 33-45. - ISSN 0555-557

2

AFC Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (34%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (33%) - Schöffelová, Miroslava (33%): Diagnostika exekutívnych funkcií Vengerovým subtestom kreslenia vzorky podľa diktátu. In: PhD existence 2. : česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. - Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. - S. 23-36. - ISBN 978-80-244-3037-9 [PhD existence II. : česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Olomouc, 30.-31.1.2012]

3

ADF Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (50%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (50%): Fonematické uvedomovanie ako prediktor vývinu písania a čítania. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 47, č. 4 (2013), s. 302-317. - ISSN 0555-5574

4

AED Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (60%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (40%): Vývin schopnosti izolácie foném u detí od piatich do siedmich rokov a jej vzťah k ranej gramotnosti. In: Logopaedica 16. - Bratislava : Mabag, 2013. - S. 19-31. - ISBN 978-80-89113-91-0.

5

AED Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (34%) - Mikulajová, Marína (33%) - Bónová, Iveta (33%): Analýza chýb v skúške izolácie foném u detí od piatich do siedmich rokov. In: Logopaedica 17. - Bratislava : Mabag, 2014. - S. 26-43. - ISBN 978-80-971579-2-0.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V303 Hrnčiarová, Bianka (aut) (50%) - Zubáková, Martina (aut) [UKOPDLOG] (50%): Výkony žiakov so slabými schopnosťami v čítaní a písaní v 1. a 2. ročníku ZŠ. In: Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. - Roč. 6, č. 1 (2022), s. 49-64. - ISSN (print) 2533-7882

článok

URL: https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2022/07/Gramotnost_01_2022_Hrnciarova.pdf


2

ADF Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (50%) - Mikulajová, Marína (50%): Retrospektívne longitudinálne porovnanie žiakov 2. ročníka základnej školy so slabými a dobrými výkonmi v písaní. In: Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. - Roč. 8, č. 1 (2019), s. 41-58. - ISSN (print) 2585-7363

URL: http://www.studiezospecialnejpedagogiky.sk/studie-zo-specialnej-pedagogiky/archiv/

3

ADF Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (100%): Efektivita terapie dyslexie a model štruktúrovanej gramotnosti. In: Logopaedica. - Roč. 21, č. 2 (2019), s. 36-44. - ISSN (print) 2453-8450.

URL: https://www.researchgate.net/publication/338992616_EFEKTIVITA_TERAPIE_DYSLEXIE_A_MODEL_STRUKTUROVANEJ_GRAMOTNOSTI_EFFECTIVENESS_OF_DYSLEXIA_THERAPY_AND_STRUCTURED_LITERACY

4

V301 Zubáková, Martina (aut) [UKOPDLOG] (100%): Konštituovanie autizmu v prvej polovici 20. Storočia: Nedocenené osobnosti v histórii porúch autistického spektra. In: Speciální pedagogika. - Roč. 31, č. 3-4 (2021), s. 187-206. - ISSN (print) 1211-2720.

URL: https://www.researchgate.net/publication/358525361_KONSTITUOVANIE_AUTIZMU_V_PRVEJ_POLOVICI_20_STOROCIA_-_NEDOCENENE_OSOBNOSTI_V_HISTORII_PORUCH_AUTISTICKEHO_SPEKTRA_CONSTITUTION_OF_AUTISM_IN_THE_FIRST_HALF_OF_THE_20TH_CENTURY_-_UNDERAPPRECIATED_PERSON

5

ADF Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (50%) - Mikulajová, Marína (50%): Silné prekurzory ranej gramotnosti v slovenčine. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 55, č. 1 (2021), s. 3.-25. - ISSN 0555-5574.

URL: http://www.elis.sk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=7282&category_id=178&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ADF Schöffelová, Miroslava (33%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (34%) - Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (33%): Diagnostika exekutívnych funkcií orientačným testom dynamickej praxie. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 46, č. 1 (2012), s. 33-45. - ISSN 0555-5574

[o3] 2017 Pugnerová, Michaela: Intellectual and school status of pupils at compulsory schools attendance. 

In: The European proceedings of Social and Behavioural Sciences: 6th icCSBs 2017. Nicosia : Future Academy, 2017, S. 23, 25

2

ADF Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (50%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (50%): Fonematické uvedomovanie ako prediktor vývinu písania a čítania. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 47, č. 4 (2013), s. 302-317. - ISSN 0555-5574

[o4] 2017 Seidlová Málková, Gabriela: Spelling skills of Czech primary school children in relation to the method of literacy instruction. In: Journal of Language and Cultural Education, roč. 5, č. 1, 2017, s. 59-77

3

AED Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (60%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (40%): Vývin schopnosti izolácie foném u detí od piatich do siedmich rokov a jej vzťah k ranej gramotnosti. In: Logopaedica 16. - Bratislava : Mabag, 2013. - S. 19-31. - ISBN 978-80-89113-91-0

[o3] 2019 Melišeková Dojčanová, Adela - Zajacová, Zuzana: Phonological skills as predictors of literacy. 

In: CER Comparative European Research 2019. London : Sciemcee Publishing, 2019, S. 111

4

AFC Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (34%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (33%) - Schöffelová, Miroslava (33%): Diagnostika exekutívnych funkcií Vengerovým subtestom kreslenia vzorky podľa diktátu. In: PhD existence 2. : česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. - Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. - S. 23-36. - ISBN 978-80-244-3037-9

[PhD existence II. : česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Olomouc, 30.-31.1.2012]

[o4] 2020 Kovalčíková, Iveta - Runčáková, Ivana: Diagnostika metakognitívnych schopností a exekutívnych funkcií žiakov. In: Pedagogika.sk, roč. 11, č. 2, 2020, s. 98

5

ADF04 Zubáková, Martina (aut) [UKOPDLOG] (100%): Efektivita terapie dyslexie a model štruktúrovanej gramotnosti. In: Logopaedica. - Roč. 21, č. 2 (2019), s. 36-44. - ISSN (print) 2453-8450

[o4] 2020 ~ Nemcová, Monika: Kvalita života detí s vývinovou dysfáziou, respektíve vývinovou jazykovou poruchou. In: Revue medicíny v praxi, roč. 18, č. 4, 2020, s. 21-22

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA 1/0509/21: Test tichého čítania slov ako skríningový nástroj na odhaľovanie rizika dyslexie (2021 - 2023) - hlavná riešiteľka.

2

APVV-20-0126: Slovná zásoba ako ukazovateľ vývinovej jazykovej úrovne monolingválnych a bilingválnych detí v predškolskom veku (2021-2025) - spoluriešiteľka.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
University of Luxembourg 2, avenue de l´Université, 4365 Esch-sur-Alzette, Luxembourg 4. - 6. apríla 2019 pobytový grant European Literacy Network

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-11-15