Meno a priezvisko:
|
Mgr. Martina Zubáková Peregrinová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2018 - doteraz |
Logopéd | SCPP Inštitút detskej reči, Bratislava | 2020 - doteraz |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Tréning fonematického uvedomovania podľa D. B. Eľkonina | DIALÓG spol s r. o., Vysokošpecializovaný odborný ústav pre deti s poruchami reči a učenia | 2005 |
Kurz metodologie výzkumu | Nadační fond Alzheimer | 2012 |
MABEL – multijazyková batéria testov čítania, písania a ich prediktorov | Fakulta psychológie Paneurópskej vysokej školy | 2019 |
RBT - 40-Hour Training | Autism Partnership | 2020 |
16th International Congress for the Study of Child Language | Charles University, Faculty of Arts, Prague | 2024 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Úvod do logopédie | Logopédia | I.+II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
Dyslexia | Logopédia | I.+II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
Kazuistický seminár: Dyslexia | Logopédia | I.+II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
Symptomatické poruchy reči u detí | Logopédia | I.+II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
Logopedická prax 1 - 7 | Logopédia | I.+II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Logopédia | I.+II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Logopédia pre učiteľov | Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Základy logopédie | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Základy aplikovanej behaviorálnej analýzy | Logopédia | I.+II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
Úvodná logopedická prax | Logopédia | I.+II. | Logopédia a liečebná pedagogika |
ADF Schöffelová, Miroslava (33%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (34%) - Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (33%): Diagnostika exekutívnych funkcií orientačným testom dynamickej praxie. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 46, č. 1 (2012), s. 33-45. - ISSN 0555-557
AFC Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (34%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (33%) - Schöffelová, Miroslava (33%): Diagnostika exekutívnych funkcií Vengerovým subtestom kreslenia vzorky podľa diktátu. In: PhD existence 2. : česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. - Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. - S. 23-36. - ISBN 978-80-244-3037-9 [PhD existence II. : česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Olomouc, 30.-31.1.2012]
ADF Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (50%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (50%): Fonematické uvedomovanie ako prediktor vývinu písania a čítania. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 47, č. 4 (2013), s. 302-317. - ISSN 0555-5574
AED Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (60%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (40%): Vývin schopnosti izolácie foném u detí od piatich do siedmich rokov a jej vzťah k ranej gramotnosti. In: Logopaedica 16. - Bratislava : Mabag, 2013. - S. 19-31. - ISBN 978-80-89113-91-0.
AED Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (34%) - Mikulajová, Marína (33%) - Bónová, Iveta (33%): Analýza chýb v skúške izolácie foném u detí od piatich do siedmich rokov. In: Logopaedica 17. - Bratislava : Mabag, 2014. - S. 26-43. - ISBN 978-80-971579-2-0.
V303 Hrnčiarová, Bianka (aut) (50%) - Zubáková, Martina (aut) [UKOPDLOG] (50%): Výkony žiakov so slabými schopnosťami v čítaní a písaní v 1. a 2. ročníku ZŠ. In: Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. - Roč. 6, č. 1 (2022), s. 49-64. - ISSN (print) 2533-7882
článok
URL: https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2022/07/Gramotnost_01_2022_Hrnciarova.pdf
ADF Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (50%) - Mikulajová, Marína (50%): Retrospektívne longitudinálne porovnanie žiakov 2. ročníka základnej školy so slabými a dobrými výkonmi v písaní. In: Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. - Roč. 8, č. 1 (2019), s. 41-58. - ISSN (print) 2585-7363
URL: http://www.studiezospecialnejpedagogiky.sk/studie-zo-specialnej-pedagogiky/archiv/
ADF Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (100%): Efektivita terapie dyslexie a model štruktúrovanej gramotnosti. In: Logopaedica. - Roč. 21, č. 2 (2019), s. 36-44. - ISSN (print) 2453-8450.
URL: https://www.researchgate.net/publication/338992616_EFEKTIVITA_TERAPIE_DYSLEXIE_A_MODEL_STRUKTUROVANEJ_GRAMOTNOSTI_EFFECTIVENESS_OF_DYSLEXIA_THERAPY_AND_STRUCTURED_LITERACY
V301 Zubáková, Martina (aut) [UKOPDLOG] (100%): Konštituovanie autizmu v prvej polovici 20. Storočia: Nedocenené osobnosti v histórii porúch autistického spektra. In: Speciální pedagogika. - Roč. 31, č. 3-4 (2021), s. 187-206. - ISSN (print) 1211-2720.
URL: https://www.researchgate.net/publication/358525361_KONSTITUOVANIE_AUTIZMU_V_PRVEJ_POLOVICI_20_STOROCIA_-_NEDOCENENE_OSOBNOSTI_V_HISTORII_PORUCH_AUTISTICKEHO_SPEKTRA_CONSTITUTION_OF_AUTISM_IN_THE_FIRST_HALF_OF_THE_20TH_CENTURY_-_UNDERAPPRECIATED_PERSON
ADF Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (50%) - Mikulajová, Marína (50%): Silné prekurzory ranej gramotnosti v slovenčine. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 55, č. 1 (2021), s. 3.-25. - ISSN 0555-5574.
URL: http://www.elis.sk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=7282&category_id=178&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1
ADF Schöffelová, Miroslava (33%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (34%) - Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (33%): Diagnostika exekutívnych funkcií orientačným testom dynamickej praxie. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 46, č. 1 (2012), s. 33-45. - ISSN 0555-5574
[o3] 2017 Pugnerová, Michaela: Intellectual and school status of pupils at compulsory schools attendance.
In: The European proceedings of Social and Behavioural Sciences: 6th icCSBs 2017. Nicosia : Future Academy, 2017, S. 23, 25
ADF Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (50%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (50%): Fonematické uvedomovanie ako prediktor vývinu písania a čítania. In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 47, č. 4 (2013), s. 302-317. - ISSN 0555-5574
[o4] 2017 Seidlová Málková, Gabriela: Spelling skills of Czech primary school children in relation to the method of literacy instruction. In: Journal of Language and Cultural Education, roč. 5, č. 1, 2017, s. 59-77
AED Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (60%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (40%): Vývin schopnosti izolácie foném u detí od piatich do siedmich rokov a jej vzťah k ranej gramotnosti. In: Logopaedica 16. - Bratislava : Mabag, 2013. - S. 19-31. - ISBN 978-80-89113-91-0
[o3] 2019 Melišeková Dojčanová, Adela - Zajacová, Zuzana: Phonological skills as predictors of literacy.
In: CER Comparative European Research 2019. London : Sciemcee Publishing, 2019, S. 111
AFC Zubáková, Martina [UKOPDLOG] (34%) - Mikulajová, Marína [UKOPDLOG] (33%) - Schöffelová, Miroslava (33%): Diagnostika exekutívnych funkcií Vengerovým subtestom kreslenia vzorky podľa diktátu. In: PhD existence 2. : česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. - Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. - S. 23-36. - ISBN 978-80-244-3037-9
[PhD existence II. : česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Olomouc, 30.-31.1.2012]
[o4] 2020 Kovalčíková, Iveta - Runčáková, Ivana: Diagnostika metakognitívnych schopností a exekutívnych funkcií žiakov. In: Pedagogika.sk, roč. 11, č. 2, 2020, s. 98
ADF04 Zubáková, Martina (aut) [UKOPDLOG] (100%): Efektivita terapie dyslexie a model štruktúrovanej gramotnosti. In: Logopaedica. - Roč. 21, č. 2 (2019), s. 36-44. - ISSN (print) 2453-8450
[o4] 2020 ~ Nemcová, Monika: Kvalita života detí s vývinovou dysfáziou, respektíve vývinovou jazykovou poruchou. In: Revue medicíny v praxi, roč. 18, č. 4, 2020, s. 21-22
VEGA 1/0509/21: Test tichého čítania slov ako skríningový nástroj na odhaľovanie rizika dyslexie (2021 - 2023) - hlavná riešiteľka.
APVV-20-0126: Slovná zásoba ako ukazovateľ vývinovej jazykovej úrovne monolingválnych a bilingválnych detí v predškolskom veku (2021-2025) - spoluriešiteľka.
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
University of Luxembourg | 2, avenue de l´Université, 4365 Esch-sur-Alzette, Luxembourg | 4. - 6. apríla 2019 | pobytový grant European Literacy Network |