Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
prof. PaedDr. Katarína Žilková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Žilková
I.2 - Meno
Katarína
I.3 - Tituly
prof., PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1971
I.5 - Názov pracoviska
UK v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor / Professor
I.8 - E-mailová adresa
zilkova1@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4985
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-7561-7385

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Vysoká škola pedagogická v Nitre, Fakulta prírodných vied
II.b - Rok
1994
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov, aprobácia matematika-výpočtová technika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania matematiky
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2019
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
profesor UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 2017 - trvá
profesor KU v Ružomberku, Pedagogická fakulta 12/2013 - 06/2017
docent UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 06/2012 - 11/2013
odborný asistent UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 03/2006 - 05/2012
stredoškolský učiteľ Gymnázium sv. Cyrila a Metoda v Nitre 09/1994 - 08/2006

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rigorózna skúška - učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov v špecializácii matematika - PaedDr. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Fakulta prírodných vied 2004

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Vyučovanie geometrie v primárnom vzdelávaní Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Vyučovanie aritmetiky v primárnom vzdelávaní Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Tvorba výskumného projektu Predškolská a elementárna pedagogika III. učiteľstvo a pedagogické vedy
Evalvácia v primárnom vzdelávaní Predškolská a elementárna pedagogika III. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Predškolská a elementárna pedagogika III. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený
Odborová didaktika Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
61
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
43
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
4
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Tvorba výskumného projektu Všeobecný vedný základ všetkých na fakulte akreditovaných PhD programov III. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
158
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
26
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
21
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
244
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
17
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
102
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

V1

ID: 75052 | Young children's concepts of geometric shapes [textový dokument (print)] [monografia (do 2021)] / Žilková, Katarína [Autor, 65%] ; Partová, Edita [Autor, 10%] ; Kopáčová, Janka [Autor, 10%] ; Tkačik, Štefan [Autor, 5%] ; Mokriš, Marek [Autor, 5%] ; Budínová, Irena [Autor, 3%] ; Gunčaga, Ján [Autor, 2%] ; Marcinek, Tibor [Recenzent] ; Molnár, Josef [Recenzent]. – 1. vyd. – Harlow (Veľká Británia) : Pearson, 2018. – 242 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-1-78726-989-7. – WOS CC ; BKCI-S ; BKCI-SSH

2

V2

ID: 442205 | The impact of online education on the student’s success in the course “teaching geometry in primary education” / Žilková, Katarína [Autor, 50%] ; Kondeková, Alexandra [Autor, 50%] ; Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning, 13 [11.10.2021-12.10.2021, Katowice, Poľsko]. – WOS CC ; CPCI-SSH.

In: E-learning in the Time of COVID-19 [elektronický dokument] [textový dokument (print)] / Smyrnova-Trybulska, Eugenia [Zostavovateľ, editor] ; Delgado, Sixto Cubo [Recenzent] ; Lominadze, Tamar [Recenzent]. – 1. vyd. – Roč. 13. – Katowice (Poľsko) : Uniwersytet Slaski w Katowicach, 2021. – ISBN 978-83-66055-25-4. – ISSN 2451-3644. – ISSN (online) 2451-3652, s. 114-124 [online] [tlačená forma]

3

V2

ID: 125033 | The content knowledge of Turkish and Slovak pre-service elementary teachers: the case of the square / Duatepe-Paksu, Asuman [Autor, 40%] ; Žilková, Katarína [Autor, 60%] ; CBU International Conference, 6 [21.03.2018-23.03.2018, Praha, Česko]. – DOI 10.12955/cbup.v6.1213. – WOS CC.

In: CBU International Conference Proceedings 2018 [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : Innovations in Science and Education : March 21-23, 2018, Prague, Czech Republic / Hájek, Petr [Zostavovateľ, editor] ; Vít, Ondřej [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Praha (Česko) : CBU Research Institute, 2018. – ISBN 978-80-270-5037-6. – ISBN (elektronické) 978-80-270-5038-3. – ISSN 1805-997X. – ISSN (online) 1805-9961, s. 556-561 [tlačená forma] [online]

4

V3

ID: 104031 | Understanding of selected geometric concepts by pupils of pre-primary and primary level education / Gunčaga, Ján [Autor, 35%] ; Tkačik, Štefan [Autor, 30%] ; Žilková, Katarína [Autor, 35%]. – DOI 10.13187/ejced.2017.3.497. – SCO ; WOS CC ; ESCI.

In: European journal of contemporary education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN 2304-9650. – ISSN (online) 2305-6746. – Roč. 6, č. 3 (2017), s. 497-515 [tlačená forma] [online]

5
V3ID: 122197 | Visualisation as a method for the development of the term rectangle for pupils in primary school / Gunčaga, Ján [Autor, 50%] ; Žilková, Katarína [Autor, 50%]. – DOI 10.13187/ejced.2019.1.52. – WOS CC ; SCO ; ESCI.

In: European journal of contemporary education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN 2304-9650. – ISSN (online) 2305-6746. – Roč. 8, č. 1 (2019), s. 52-68 [tlačená forma] [online]

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V3

ID: 1424288 | Analysis of the level of geometric thinking of pupils in Slovakia / Žilková, Katarína [Autor, 34%] ; Záhorec, Ján [Autor, 33%] ; Munk, Michal [Autor, 33%]. – [recenzované]. – DOI 10.3390/educsci15081020. – WOS CC ; ESCI ; SCO.

In: Education sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7102. – Roč. 15, č. 8 (2025), art. no. 1020, s. 1-22 [online]

2

V3

ID: 1449595 | Gender and mathematical anxiety by younger school-age children / Osaďan, Róbert [Autor, 25%] ; Žilková, Katarína [Autor, 25%] ; Hamranová, Anežka [Autor, 25%] ; Gunčaga, Ján [Autor, 25%]. – [recenzované]. – DOI 10.13187/ejced.2025.3.285. – WOS CC ; ESCI.

In: European journal of contemporary education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Washington (USA) : Cherkas Global University Press. – ISSN 2304-9650. – ISSN (online) 2305-6746. – Roč. 14, č. 3 (2025), s. 285-292 [tlačená forma] [online]

3

P1

ID: 1436456 | Matematika [textový dokument (print)] [pracovný zošit] : zošit 3A : závislosti, vzťahy a práca s údajmi / Žilková, Katarína [Autor, 33.334%] ; Marcinek, Tibor [Autor, 33.333%] ; Totkovičová, Martina [Autor, 33.333%]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : ABCedu, 2025. – 65 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-80-99973-64-1

4

V2

ID: 1268745 | Augmented Reality for exploring solids : a study on improving pre-service teachers / Koreňová, Lilla [Autor, 25%] ; Gunčaga, Ján [Autor, 25%] ; Žilková, Katarína [Autor, 25%] ; Totkovičová, Martina [Autor, 25%] ; European Conference on e-Learning 2024, 23 [24.10.2024-25.10.2024, Porto, Portugalsko]. – DOI 10.34190/ecel.23.1.2892. – WOS CC ; CPCI-S ; CPCI-SSH ; SCO.

In: Proceedings of the 23rd European Conference on e-Learning - ECEL 2024 [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / Moriera, Fernando [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Reading (Veľká Británia) : Academic Conferences International Limited, 2024. – (Proceedings of the European Conference on e-Learning, ECEL , ISSN 2048-8637, ISSN 2048-8645, ISSN 2048-8653 ; Vol. 23, No. 1). – ISBN 978-1-917204-21-7. – ISBN (elektronické) 978-1-917204-22-4, s. 187-196 [tlačená forma] [online]

5

V1

ID: 1073815 | Genderový aspekt matematickej úzkosti detí mladšieho školského veku [elektronický dokument] [editovaná kniha] / Osaďan, Róbert [Autor, 20%] ; Žilková, Katarína [Autor, 20%] ; Hamranová, Anežka [Autor, 20%] ; Kondeková, Alexandra [Autor, 20%] ; Žilková, Viktória [Autor, 20%] ; Marcinek, Tibor [Recenzent] ; Poliaková, Eva [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. – 119 s. [online]. – ISBN (elektronické) 978-80-223-5538-4

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ID: 75052 | Young children's concepts of geometric shapes [textový dokument (print)] [monografia (do 2021)] / Žilková, Katarína [Autor, 65%] ; Partová, Edita [Autor, 10%] ; Kopáčová, Janka [Autor, 10%] ; Tkačik, Štefan [Autor, 5%] ; Mokriš, Marek [Autor, 5%] ; Budínová, Irena [Autor, 3%] ; Gunčaga, Ján [Autor, 2%] ; Marcinek, Tibor [Recenzent] ; Molnár, Josef [Recenzent]. – 1. vyd. – Harlow (Veľká Británia) : Pearson, 2018. – 242 s. [tlačená forma]. – ISBN 978-1-78726-989-7. – WOS CC ; BKCI-S ; BKCI-SSH

Ohlasy (11):

201901(SCOPUS:2-s2.0-85082381296) 438325: Students' concepts of the trapezoid at the end of lower secondary level education / Halas, Zdeněk [Autor] ; Robová, Jarmila [Autor] ; Moravcová, Vlasta [Autor] ; Hromadová, Jana [Autor]. – DOI 10.1515/edu-2019-0013. – SCO. In: Open Education Studies [elektronický dokument] . – Varšava (Poľsko) : De Gruyter. – ISSN 2544-7831. – Roč. 1, č. 1 (2019), 184-197 [online]

202201(Web of Science Core Collection:WOS:000816277400001; SCOPUS:2-s2.0-85132292678; Science Citation Index Expanded:WOS:000816277400001; Current Content Connect:CCC:000816277400001) 486935: Concept mapping in teaching mathematics in Slovakia : pedagogical experiment results / Záhorec, Ján [Autor, 35%] ; Hašková, Alena [Autor, 35%] ; Hrmo, Roman [Autor, 30%]. – [recenzované]. – DOI 10.3390/math10121965. – CCC ; WOS CC ; SCO ; SCIE. In: Mathematics [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7390. – Roč. 10, č. 12 (2022), art. no. 1965, s. [1-28] [online]

202301(Web of Science Core Collection:WOS:001025477200011; Emerging Sources Citation Index:WOS:001025477200011; European Reference Index for the Humanities and Social Sciences:1160215402) 1064339: Quality of textbooks from the knowledge management perspective = Calidad de los libros desde la perspectiva de la gestión del conocimiento / Hvorecký, Jozef [Autor, 50%] ; Koreňová, Lilla [Autor, 50%]. – [recenzované]. – DOI 10.17163/alt.v18n2.2023.10. – WOS CC ; ESCI. In: Alteridad [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : revista de educación. – Quito (Ekvádor) : Salesian Polytechnic University. – ISSN 1390-325X. – ISSN (online) 1390-8642. – Roč. 18, č. 2 (2023), s. 273-284 [tlačená forma] [online]

202401(SCOPUS:2-s2.0-85191962921) 1165242: Impediments to kindergarten children identifying geometric shapes / Vorkapić, Marija [Autor, 33.334%] ; Milinković, Jasmina [Autor, 33.333%] ; Milošević, Mila [Autor, 33.333%]. – DOI 10.18690/rei.2503. – SCO. In: Revija za elementarno izobraževanje [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Maribor (Slovinsko) : Univerza v Mariboru. – ISSN 1855-4431. – ISSN (online) 2350-4803. – Roč. 17, č. 1 (2024), s. 105-122 [tlačená forma] [online]

202101(SCOPUS:2-s2.0-85107472121; Web of Science Core Collection:WOS:000659384300001) 424567: Understanding of Geometrical Concepts in Elementary School Using the Example of Quadrangle, Rectangle and Square / Bruns, Julia [Autor, 33.333%] ; Unterhauser, Elisabeth [Autor, 33.334%] ; Gasteiger, Hedwig [Autor, 33.333%]. – DOI 10.1007/s13138-021-00185-4. – WOS CC ; SCO. In: Journal für Mathematik - Didaktik [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Berlín (Nemecko) : Springer Nature. Springer. – ISSN 0173-5322. – ISSN (online) 1869-2699. – Roč. 42, č. 2 (2021), 581-623 [tlačená forma] [online]

2

V3

ID: 122197 | Visualisation as a method for the development of the term rectangle for pupils in primary school / Gunčaga, Ján [Autor, 50%] ; Žilková, Katarína [Autor, 50%]. – DOI 10.13187/ejced.2019.1.52. – WOS CC ; SCO ; ESCI.

In: European journal of contemporary education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN 2304-9650. – ISSN (online) 2305-6746. – Roč. 8, č. 1 (2019), s. 52-68 [tlačená forma] [online]

Ohlasy (16):

202201(Web of Science Core Collection:WOS:000816277400001; SCOPUS:2-s2.0-85132292678; Science Citation Index Expanded:WOS:000816277400001; Current Content Connect:CCC:000816277400001) 486935: Concept mapping in teaching mathematics in Slovakia : pedagogical experiment results / Záhorec, Ján [Autor, 35%] ; Hašková, Alena [Autor, 35%] ; Hrmo, Roman [Autor, 30%]. – [recenzované]. – DOI 10.3390/math10121965. – CCC ; WOS CC ; SCO ; SCIE. In: Mathematics [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7390. – Roč. 10, č. 12 (2022), art. no. 1965, s. [1-28] [online]

202201(Current Content Connect:CCC:000755342000001; SCOPUS:2-s2.0-85123591367; Web of Science Core Collection:WOS:000755342000001) 461986: Synthesis of modeling, visualization, and programming in GeoGebra as an effective approach for teaching and learning STEM topics / Ziatdinov, Rushan [Autor, 50%] ; Valles, James R. [Autor, 50%]. – DOI 10.3390/math10030398. – WOS CC ; CCC ; SCO. In: Mathematics [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7390. – Roč. 10, č. 3 (2022), art. no. 398, s. [1-16] [online]

202301(SCOPUS:2-s2.0-85188446210) 1238155: A survey with future primary school teachers on using geogebra for 2d and 3d shapes / Bonanzinga, Vittoria [Autor, 100%] ; International Conference on e-Learning and Digital Learning 2023, 17 [15.07.2023-17.07.2023, Porto, Portugalsko]. – SCO. In: Proceedings of the international conferences e-Learning and Digital Learning 2023 and Sustainability, Technology and Education 2023 [textový dokument (print)] : part of the Multi Conference on Computer Science and Information Systems 2023 / Nunes, Miguel Baptista [Zostavovateľ, editor] ; Isaias, Pedro [Zostavovateľ, editor] ; Issa, Tomayess [Zostavovateľ, editor] ; Issa, Theodora [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – [s.l.] (Portugalsko) : IADIS Press, 2023. – ISBN 978-989-8704-51-1, s. 3-10 [tlačená forma]

202401(SCOPUS:2-s2.0-85203481234) 1204240: Manipulatives to multimedia : leveraging digital visual tools for primary mathematics education / Johnny, Jacinta (Autor) (100%). – DOI 10.4018/979-8-3693-6397-3.ch013. – SCO. In: Power of Persuasive Educational Technologies in Enhancing Learning / Sanmugam, Mageswaran [Zostavovateľ, editor] ; Lim, Darren [Zostavovateľ, editor] ; Barkhaya, Nurul [Zostavovateľ, editor] ; Yahaya, Wan [Zostavovateľ, editor] ; Khlaif, Zuhei [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Harrisburg (USA) : IGI Global, 2024. – ISBN 9798369363973. – ISBN (elektronické) 9798369363997, s. 280-292

202401(Current Content Connect:CCC:001143137200009; SCOPUS:2-s2.0-85160263028; Web of Science Core Collection:WOS:000994100700001) 1159641: Characterizing external visualization in mathematics education research : a scoping review / Schoenherr, Johanna [Autor, 50%] ; Schukajlow, Stanislaw [Autor, 50%]. – DOI 10.1007/s11858-023-01494-3. – WOS CC ; CCC ; SCO. In: ZDM [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : the international journal on mathematics education. – Heidelberg (Nemecko) : Springer Nature. – ISSN 1863-9690. – ISSN (online) 1863-9704. – Roč. 56, č. 1 (2024), s. 73-85 [tlačená forma] [online]

3

V3

D: 104031 | Understanding of selected geometric concepts by pupils of pre-primary and primary level education / Gunčaga, Ján [Autor, 35%] ; Tkačik, Štefan [Autor, 30%] ; Žilková, Katarína [Autor, 35%]. – DOI 10.13187/ejced.2017.3.497. – SCO ; WOS CC ; ESCI.

In: European journal of contemporary education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bratislava (Slovensko) : Academic Publishing House Researcher. – ISSN 2304-9650. – ISSN (online) 2305-6746. – Roč. 6, č. 3 (2017), s. 497-515 [tlačená forma] [online]

Ohlasy (14):

202301(Current Content Connect:CCC:000975745400001; SCOPUS:2-s2.0-85153765674; Web of Science Core Collection:WOS:000975745400001) 1066245: On the origin, characteristics, and usefulness of instrumental and relational understanding / Herheim, Rune [Autor]. – [recenzované]. – DOI 10.1007/s10649-023-10225-0. – WOS CC ; CCC ; SCO. In: Educational Studies in Mathematics [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Amsterdam (Holandsko) : Springer Nature. – ISSN 0013-1954. – ISSN (online) 1573-0816. – Roč. 113, č. 3 (2023), s. 389-404 [tlačená forma] [online]

202401(SCOPUS:2-s2.0-85212622017) 1360707: Inclusive education : an integrated STEAM teaching proposal for primary school students focused on learning plane figures / Badás, Alicia Moreno [Autor, 50%] ; García Terceňo, Eva M. [Autor, 50%]. – [recenzované]. – DOI 10.24844/EM3603.10. – SCO. In: Educación Matemática [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Mexico : Mexican Society for Research and Dissemination of Mathematics Education, Guadalajara (Mexico) : Universidad de Guadalajara. – ISSN 0187-8298. – ISSN (online) 2448-8089. – Roč. 36, č. 3 (2024), s. 274-299 [tlačená forma] [online]

202401(SCOPUS:2-s2.0-85129144015; Web of Science Core Collection:WOS:000777153100001) 1181484: Comparing the concept images and hierarchical classification skills of students at different educational levels regarding parallelograms: a cross-sectional study / Birgin, Osman [Autor, 50%] ; Ozkan, Kemal [Autor, 50%]. – DOI 10.1080/0020739X.2022.2052196. – WOS CC ; SCO. In: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Abingdon (Veľká Británia) : Taylor & Francis Group. – ISSN 0020-739X. – ISSN (online) 1464-5211. – Roč. 55, č. 4 (2024), s. 850-882 [tlačená forma] [online]

202502(European Reference Index for the Humanities and Social Sciences:504139) 1366352: Children's misconceptions : opinions and practices of preschool teachers / Gülmez, Rabia Nimet [Autor, 50%] ; Yıldız, Ensar [Autor, 50%]. In: Van Yüzüncü Yıl University Journal of Education [elektronický dokument] . – Van (Turecko) : Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi. – ISSN (online) 1305-2020. – Roč. 22, č. 1 (2025), s. 214-238 [online]

2025021360720: Geogebra i početna nastava geometrije [elektronický dokument] [monografia] / Milikić, Milan P. [Autor, 100%] ; Vulović, Nenad R. [Recenzent] ; Popovič, Branislav [Recenzent] ; Milenkovič, Aleksandar [Recenzent]. – 1. vyd. – Jagodina (Srbsko) : Univerziteta u Kragujevcu, 2025. – 191 s. [CD-ROM]. – ISBN 978-86-7604-244-9

4

V3

ID: 659835 | (Mis)conceptions about geometric shapes in pre-service primary teachers / Žilková, Katarína [Autor, 40%] ; Gunčaga, Ján [Autor, 30%] ; Kopáčová, Janka [Autor, 30%].

In: Acta Didactica Napocensia [elektronický dokument] . – Cluj (Rumunsko) : Universitatea Babes-Bolyai. – ISSN (online) 2065-1430. – Roč. 8, č. 1 (2015), s. 27-35 [online]

Ohlasy (10):

201601(SCOPUS:2-s2.0-85008146384) 1117117: Approximation of statistical implicative analysis to learning analytics : a systematic review / Pazmiňo-Maji, Rubén A. [Autor, 33.334%] ; García Peňalvo, Francisco J. [Autor, 33.333%] ; Conde-González, Miguel, A. [Autor, 33.333%] ; TEEM’16, 4 [02.11.2016-04.11.2016, Salamanca, Španielsko]. – DOI 10.1145/3012430.3012540. – SCO. In: TEEM' 16 [elektronický dokument] : Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality / García-Penalvo, Francisco J. [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – New York (USA) : Association for Computing Machinery, 2016. – ISBN 978-1-4503-4747-1, s. 355-362 [online]

201801(Web of Science Core Collection:WOS:000452506200144) 1118024: Primary school teachers' capability in developing learning media basedon tangram interactive game / Trimurtini, Trimurtini [Autor] ; Sari, Elok Fariha [Autor] ; Ahmadi, Farid [Autor] ; International conference on community development, 5 [19.07.2018-20.07.2018, Quezon City, Filipíny]. – [recenzované]. – WOS CC. In: Proceedings of the 5th International Conference on Community Development [textový dokument (print)] : (AMCA 2018) / Strielkowski, Wadim [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Paríž (Francúzsko) : Springer Nature. Atlantis Press, 2018. – (Advances in Social Science, Education and Humanities Research, ISSN 2352-5398, ISSN 2731-8060 ; 231), s. 519-521 [tlačená forma]

201901(SCOPUS:2-s2.0-85065314781) 1219882: Misconceptions of seventh grade students in solving geometry problem type national examinations / Angraini, Padhila (Autor) (50%) ; Prahmana, Rully Charitas Indra (Autor) (50%) ; Seminar Nasional Pendidikan Matematika Universitas Ahmad Dahlan, 6 [03.11.2018, Yogyakarta, Indonézia]. – DOI 10.1088/1742-6596/1188/1/012101. – SCO. In: 6th Seminar Nasional Pendidikan Matematika Universitas Ahmad Dahlan [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : (SENDIKMAD 2018) / Prasetyo, Puguh Wahyu [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – Bristol (Veľká Británia) : Institute of Physics. IOP Publishing, 2019. – (Journal of Physics : Conference Series, ISSN 1742-6588, ISSN 1742-6596 ; 1188). – ISBN 9781510886407, s. [1-8] [tlačená forma] [online]

202001(SCOPUS:2-s2.0-85083426131) 1219752: Analysis of primary school teachers’ knowledge of geometry / Kurt-Birel, Gamze [Autor, 33.334%] ; Deniz, Sule [Autor, 33.333%] ; Önel, Fatih [Autor, 33.333%]. – DOI 10.26822/iejee.2020459459. – SCO. In: International Electronic Journal of Elementary Education [elektronický dokument] . – Kütahya (Turecko) : Kura Publishing House. – ISSN (online) 1307-9298. – Roč. 12, č. 4 (2020), s. 303-309 [online]

202101(Current Content Connect:CCC:000734356600001; Web of Science Core Collection:WOS:000734356600001; SCOPUS:2-s2.0-85120035259) 436075: Geometric thinking of future teachers for primary education - An exploratory study in Slovakia / Pavlovičová, Gabriela [Autor, 50%] ; Bočková, Veronika [Autor, 50%]. – DOI 10.3390/math9232992. – SCO ; CCC ; WOS CC. In: Mathematics [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7390. – Roč. 9, č. 23 (2021), s. 1-13 [online]

5

V3

ID: 659838 | Misconceptions in pre-service primary education teachers about quadrilaterals / Žilková, Katarína [Autor, 100%]. – [recenzované].

In: Journal of education, psychology and social sciences [elektronický dokument] . – Žilina (Slovensko) : Thomson. – ISSN (online) 1339-1488. – Roč. 3, č. 1 (2015), s. 30-37 [online]

Ohlasy (14):

201601(SCOPUS:2-s2.0-85008146384) 1117117: Approximation of statistical implicative analysis to learning analytics : a systematic review / Pazmiňo-Maji, Rubén A. [Autor, 33.334%] ; García Peňalvo, Francisco J. [Autor, 33.333%] ; Conde-González, Miguel, A. [Autor, 33.333%] ; TEEM’16, 4 [02.11.2016-04.11.2016, Salamanca, Španielsko]. – DOI 10.1145/3012430.3012540. – SCO. In: TEEM' 16 [elektronický dokument] : Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality / García-Penalvo, Francisco J. [Zostavovateľ, editor]. – [recenzované]. – 1. vyd. – New York (USA) : Association for Computing Machinery, 2016. – ISBN 978-1-4503-4747-1, s. 355-362 [online]

201901(SCOPUS:2-s2.0-85079267471) 1117485: Ilkögretim matematik ögretmeni adaylarının dörtgenler ve geometrik cisimleri hiyerarsik siniflandirma düzeylerinin incelenmesi / Zeybek, Zulfiye [Autor, 100%]. – DOI 10.16949/turkbilmat.491564. – SCO. In: Turkish journal of computer and mathematics education [elektronický dokument] . – Trabzon (Turecko) : Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sogutlu (Turecko) : Turkbilmat Egitim Hizmetleri. – ISSN (online) 1309-4653. – Roč. 10, č. 3 (2019), s. 680-710 [online]

202301(Web of Science Core Collection:WOS:001073081800001; Emerging Sources Citation Index:001073081800001; SCOPUS:2-s2.0-85172133070) 1117015: Using the van Hiele theory to explain pre-service teachers’ understanding of similarity in Euclidean geometry / Mbatha, Mduduzi [Autor, 50%] ; Bansilal, Sarah [Autor, 50%]. – DOI 10.3390/educsci13090861. – SCO ; WOS CC ; ESCI. In: Education sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7102. – Roč. 13, č. 9 (2023), art. no. 861, s. [1-17] [online]

2025021437040: Upaya Pemberdayaan Perawat Dalam Mengurangi Kecemasan Pasien Melalui Pelayanan Keperawatan Berbasis PCC (Patient Centered Care) / Murharyati, Atiek [Autor, 25%] ; Safitri, Wahyuningsih [Autor, 25%] ; Setiyawan, Setiyawan [Autor, 25%] ; Sulisetyawati, S. Dwi [Autor, 25%]. – [recenzované]. In: Pena Abdimas [elektronický dokument] : Jurnal Pengabdian Masyarakat. – Pekalongan (Indonézia) : Universitas Pekalongan. – ISSN (online) 2722-2527. – Roč. 6, č. 2 (2025), s. 113-118 [online]

2025021453331: Simulasi rantai pasok untuk peningkatan literasi kedaulatan pangan berbasis komunitas / Probokusumo, Probokusumo [Autor, 16.67%] ; Rokhmah, Alfiya [Autor, 16.666%] ; Kariyadi, Kariyadi [Autor, 16.666%] ; Mulyani, Ririn [Autor, 16.666%] ; Anzari, Fajar [Autor, 16.666%] ; Saepullah, Asep [Autor, 16.666%]. – [recenzované]. In: Jurnal Inovasi Hasil Pengabdian [elektronický dokument] . – Kendal (Indonézia) : Universitas Selamat Sri. – ISSN (online) 3026-1791. – Roč. 3, č. 2 (2025), s. 61-66 [online]

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA 077UK-4/2025: Edu-Steam laboratórium v učiteľstve primárneho vzdelávania. Obdobie: 2025 – 2027. PdF UK v Bratislave, Hlavný riešiteľ

2

VEGA 1/0592/20 Názov: Genderový aspekt matematickej úzkosti detí mladšieho školského veku. Obdobie 2020 - 2022. Zástupca hlavného riešiteľa.

3

KEGA 004TTU-4/2021 Názov: Vyučovanie matematiky a informatiky pomocou elektronických interaktívnych komponentov. Obdobie 2021 - 2023. Hlavný riešiteľ za spolupracujúce pracovisko v BA

4

APVV – 15-0378 Názov: Optimalizácia výučbových materiálov z matematiky na základe analýzy súčasných potrieb a schopností žiakov mladšieho školského veku. Obdobie: 2016 – 2020. PdF UK v Bratislave, spoluriešiteľ

5

ESF Operačný program Ľudské zdroje, Názov: Inovácia a skvalitnenie získavania praktických zručností študentov predškolskej a elementárnej pedagogiky s akcentom na adaptačný proces detí, ADAPTAPRAX, Obdobie: 1. 10. 2020 - 31. 03. 2023, Zodpovedný riešiteľ

6

KEGA 026UK-4/2022, Názov: Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v STEM vzdelávaní (CEPENSAR), PdF UK v Bratislave, spoluriešiteľ

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen vedeckej rady Univerzita Palackého v Olomouci, ČR od 2021
člen vedeckej rady, predseda VR PdF UK PdF UK v Bratislave od 2020 člen, od 2023 predseda
člen oborovej rady pro obor Pedagogika, Education PdF Univerzita Palackého, Olomouc, ČR od 2014
člen redakčnej rady časopisu Učitel matematiky Jednota českých matematikov a fyzikov od 2017
člen výboru JSMF Jednota slovenských matematikov a fyzikov od 2011 - 2022
člen výboru SMS Slovenská matematická spoločnosť 2013 - 2020
člen vedeckej rady PdF UJS v Komárne od 2024

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Wydzial Pedagogiczny, Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej, Krakow Krakow, Poľsko 2016 (krátkodobý, týždeň) Erazmus
Pedagogická fakulta Karlovej Univerzity, Praha; Praha, Česko 2012, 2019 (krátkodobé, týždeň) Erazmus
Masarykova univerzita Brno Brno, Česko 2011, 2021, 2023 (krátkodobé, týždeň) Erazmus
Univerzita Palackého, Olomouc; Olomouc, Česko 2013 (krátkodobé, týždeň) Erazmus

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
  • autor matematickej kurikulárnej reformy pre základné školy - vzdelávacia oblasť matematika a informatika - časť matematika
  • 2021 – 2025 člen komisie č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní Kultúrnej a edukačnej grantovej agentúry Ministerstva školstva, vedu, výskumu a športu SR           
  • 2024 – Cena Petra Pavla Bartoša Jednoty slovenských matematikov a fyzikov (JSMF) a Slovenskej matematickej spoločnosti (SMS) za významný prínos k tvorbe kurikulárnej reformy základného vzdelávania na Slovensku
  • Od 2021 – doteraz člen Vedeckej rady Univerzity Palackého v Olomouci
  • od 2021 – 2023 predseda Ústrednej komisie pre predprimárne a základné vzdelávanie pre vzdelávaciu oblasť Matematika a práca s informáciami – subkomisia Matematika
  • od 2021 – člen komisie č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní Kultúrnej a edukačnej grantovej agentúry Ministerstva školstva, vedu, výskumu a športu SR
  • od 2019 – člen Vedeckej rady Pedagogickej fakulty UK v Bratislave
  • člen Riadiaceho medzinárodného výboru Soutěže vysokoškoláků ve vědecké odborné činnosti v didaktice matematiky, Praha
  • od 2017- doteraz - člen redakčnej rady časopisu „Učitel matematiky“, Časopis vydáva Jednota českých matematiků a fyziků (https://ojs.cuni.cz/ucitel)
  • od 2014 – doteraz - člen Oborovej rady pro obor Pedagogika/Education (doktorský študijný program Pedagogika), Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, ČR
  • 2013 – 2017 člen výboru SMS (Slovenskej matematickej spoločnosti - člen pedagogickej sekcie, http://www.math.sk/sms/vybor/), od 2017 člen SMS
  • od 2011 – 2022 člen Výboru JSMF (Jednota slovenských matematikov a fyzikov, http://www.jsmf.eu/vybor-jsmf/), od 2022 člen JSMF
  • od 2015 – predseda atestačnej komisie pre prvú a druhú atestáciu v kategórii učiteľ, v podkategórii učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie, nižšie stredné odborné vzdelávanie, stredné odborné vzdelávanie, úplné stredné všeobecné vzdelávanie, úplné stredné odborné vzdelávanie a učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie v predmetoch matematika a informatika, Trnavská univerzita v Trnave
  • od 2015 – člen Celoslovenskej ústrednej predmetovej komisie pre matematiku pre ŠPÚ v Bratislave (http://www.statpedu.sk/images/sk/o-organizacii/organizacia-spu/poradne-organy/ustredne-predmetove-komisie/pk_mat.pdf)
  • 2015 - 2017 člen edičnej rady časopisu Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, PF KU v Ružomberku
  • 2014 – 2015 Člen hlavnej evalvačnej skupiny projektu PRINED (Projekt inkluzívnej edukácie), operačný program Vzdelávanie
  • Posudzovateľ úloh, recenzent testov a úloh Testovanie T5 – pre Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania(NUCEM)                                                                                                                                                                                                                                                               
Dátum poslednej aktualizácie
2025-10-26