Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
prof. PaedDr. Katarína Žilková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Žilková
I.2 - Meno
Katarína
I.3 - Tituly
prof., PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1971
I.5 - Názov pracoviska
UK v Bratislave, Pedagogická fakulta / Comenius University, Faculty of Education
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor / Professor
I.8 - E-mailová adresa
zilkova1@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4985
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy / Teacher Training and Education Science
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-7561-7385

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Vysoká škola pedagogická, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
1994
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov, aprobácia matematika-výpočtová technika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania matematiky
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2019
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
profesor UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 2017 - trvá
profesor KU v Ružomberku, Pedagogická fakulta 12/2013 - 06/2017
docent UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 06/2012 - 11/2013
odborný asistent UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 03/2006 - 05/2012
stredoškolský učiteľ Gymnázium sv. Cyrila a Metoda v Nitre 09/1994 - 08/2006

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rigorózna skúška - učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov v špecializácii matematika Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Fakulta prírodných vied 2004

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Vyučovanie geometrie v primárnom vzdelávaní Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Teacher Training and Education Science
Vyučovanie aritmetiky v primárnom vzdelávaní Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Teacher Training and Education Science
Tvorba výskumného projektu Predškolská a elementárna pedagogika III. Teacher Training and Education Science
Evalvácia v primárnom vzdelávaní Predškolská a elementárna pedagogika III. Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Predškolská a elementárna pedagogika III. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený
Odborová didaktika Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
49
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
33
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
4
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Tvorba výskumného projektu Všeobecný vedný základ III. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
150
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
24
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
16
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
367
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
40
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
55
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
35
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
13
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAA03 Žilková, Katarína [UKOPDDPP] (65%) - Partová, Edita [UKOPDDPP] (10%) - Kopáčová, Janka (10%) - Tkačik, Štefan (5%) - Mokriš, Marek (5%) - Budínová, Irena (3%) - Gunčaga, Ján [UKOPDDPP] (2%):Young children's concepts of geometric shapes. - 1. vyd.. - Harlow : Pearson, 2018. - 242 s. [print]

ISBN 978-1-78726-989-7

2

AAA01 Žilková, Katarína [UKOPDDPP] (100%) : Teória a prax geometrických manipulácií v primárnom vzdelávaní. - 1. vyd. - Praha : Powerprint, 2013. - 114 s.

ISBN 978-80-87415-84-9

3

V1_001 / Osaďan, Róbert (Autor) [Odborný asistent] [UKOPDPEP] (20%) - Žilková, Katarína (Autor) [Profesor] [UKOPDDPP] (20%) - Hamranová, Anežka (Autor) [Výskumný pracovník - výskumník] [UKOPDPS] (20%) - Kondeková, Alexandra (Autor) (20%) - Žilková, Viktória (Autor) (20%) - Marcinek, Tibor (Recenzent) - Poliaková, Eva (Recenzent) : Genderový aspekt matematickej úzkosti detí mladšieho školského veku [elektronický dokument] . – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. – 119 s. [online] : text, graf., tab., obr. – ISBN (online) 978-80-223-5538-4

4

V2_006 / Žilková, Katarína (Autor) [Profesor] [UKOPDDPP] (50%) - Žilková, Viktória (Autor) (50%): Perception of elementary geometry e-test from the perspective of future preservice primary teachers :

a qualitative study. – text, tab., obr. – [recenzované]. – WOS CC ; CPCI-S

In: SEMT 21 [textový dokument (print)] : Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching / Novotná, Jarmila [Zostavovateľ, editor] ; Moraová, Hana [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Praha (Česko) : Univerzita Karlova v Praze, 2021. – ISBN 978-80-7603-260-6, s. 424-434 [tlačená forma]

SEMT 21 [Praha, Česko, 22.08.2021-26.08.2021]

5

V2_003 / Žilková, Viktória (Autor) (20%) - Žilková, Katarína (Autor) [Profesor] [UKOPDDPP] (20%) - Kondeková, Alexandra (Autor) (20%) - Osaďan, Róbert (Autor) [Odborný asistent] [UKOPDPEP] (20%) - Hamranová, Anežka (Autor) [Výskumný pracovník - výskumník] [UKOPDPS] (20%): Math anxiety and math achievement of primary education pupils. – text, graf., obr. – [recenzované]

In: New Directions in Elementary Mathematics Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : Proceedings : International Symposium Elementary Mathematics Teaching / Novotná, Jarmila [Zostavovateľ, editor] ; Moraová, Hana [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Praha (Česko) : Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2023. – ISBN 978-80-7603-409-9, s. 355-364

[tlačená forma] [online]

International Symposium Elementary Mathematics Teaching [Praha, Česko, 20.08.2023-24.08.2023]

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V1_001 / Osaďan, Róbert (Autor) [Odborný asistent] [UKOPDPEP] (20%) - Žilková, Katarína (Autor) [Profesor] [UKOPDDPP] (20%) - Hamranová, Anežka (Autor) [Výskumný pracovník - výskumník] [UKOPDPS] (20%) - Kondeková, Alexandra (Autor) (20%) - Žilková, Viktória (Autor) (20%) - Marcinek, Tibor (Recenzent) - Poliaková, Eva (Recenzent) : Genderový aspekt matematickej úzkosti detí mladšieho školského veku [elektronický dokument] . – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. – 119 s. [online] : text, graf., tab., obr. – ISBN (online) 978-80-223-5538-4

2

AAB01 Kuruc, Martin [UKOPDPED] (27%) - Kožuchová, Mária [UKOPDPEP] (24%) - Severini, Eva [UKOPDPEP] (15%) - Zelina, Miron (14%) - Žilková, Katarína [UKOPDDPP] (20%): Sebaregulácia učenia sa študentov predprimárneho a primárneho vzdelávania. - 1. vyd. -Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. - 218 s. [print]

Lit.: 232 zázn.

ISBN 978-80-223-4996-3

3

V2_003 / Žilková, Viktória (Autor) (20%) - Žilková, Katarína (Autor) [Profesor] [UKOPDDPP] (20%) - Kondeková, Alexandra (Autor) (20%) - Osaďan, Róbert (Autor) [Odborný asistent] [UKOPDPEP] (20%) - Hamranová, Anežka (Autor) [Výskumný pracovník - výskumník] [UKOPDPS] (20%): Math anxiety and math achievement of primary education pupils. – text, graf., obr. – [recenzované]

In: New Directions in Elementary Mathematics Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : Proceedings : International Symposium Elementary Mathematics Teaching / Novotná, Jarmila [Zostavovateľ, editor] ; Moraová, Hana [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Praha (Česko) : Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2023. – ISBN 978-80-7603-409-9, s. 355-364

[tlačená forma] [online]

International Symposium Elementary Mathematics Teaching [Praha, Česko, 20.08.2023-24.08.2023]

4

V2_006 / Žilková, Katarína (Autor) [Profesor] [UKOPDDPP] (50%) - Žilková, Viktória (Autor) (50%): Perception of elementary geometry e-test from the perspective of future preservice primary teachers :

a qualitative study. – text, tab., obr. – [recenzované]. – WOS CC ; CPCI-S

In: SEMT 21 [textový dokument (print)] : Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching / Novotná, Jarmila [Zostavovateľ, editor] ; Moraová, Hana [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Praha (Česko) : Univerzita Karlova v Praze, 2021. – ISBN 978-80-7603-260-6, s. 424-434 [tlačená forma]

SEMT 21 [Praha, Česko, 22.08.2021-26.08.2021]

5

P1_002 / Žilková, Katarína (Autor) [Profesor] [UKOPDDPP] (33.334%) - Marcinek, Tibor (Autor) (33.333%) - Totkovičová, Martina (Autor) [Odborný asistent] [UKOPDDPP] (33.333%): Matematika [textový dokument (print)] : čísla a operácie : zošit 1. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : ABCedu, 2024. – 88 s. [tlačená forma] : text, obr. – ISBN 978-80-99973-62-7

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AAA_001 / Žilková, Katarína (Autor) [Profesor] [UKOPDDPP] (65%) - Partová, Edita (Autor) [Docent] [UKOPDDPP] (10%) - Kopáčová, Janka (Autor) [Odborný asistent] [KURPEPP] (10%) - Tkačik, Štefan (Autor) [Docent] [KURPEMA] (5%) - Mokriš, Marek (Autor) [Odborný asistent] [PUPPEME] (5%) - Budínová, Irena (Autor) (3%) - Gunčaga, Ján (Autor) [Profesor] [UKOPDDPP] (2%) - Marcinek, Tibor (Recenzent) - Molnár, Josef (Recenzent) : Young children's concepts of geometric shapes [textový dokument (print)] . – 1. vyd. – Harlow (Veľká Británia) : Pearson, 2018. – 242 s. [tlačená forma] : text, graf., tab. – ISBN 978-1-78726-989-7. – WOS CC ; BKCI-S ; BKCI-SSH

Počet všetkých autorov: 7

[monografia (do 2021)]

Lit.: 107

[OV 010 Pedagogické vedy]

Ohlasy (11):

2019 [1/20] / POL - Halas, Zdeněk, Robová, Jarmila, Moravcová, Vlasta, Hromadová, Jana. Students' concepts of the trapezoid at the end of lower secondary level education. DOI 10.1515/edu-2019-0013

In: Open Education Studies. Varšava: De Gruyter, 2019, Roč. 1, č. 1, 184-197 [online]. ISSN 2544-7831. - SCO, 184 - 197

2020 [3/12] / TUR - Erdogan, Fatma. Prospective middle school mathematics teachers’ problem posing abilities in context of van Hiele Levels of Geometric Thinking In: International Online Journal of Educational Sciences. [s.l.]: Educational Researches and Publications Association, 2020, Roč. 12, č. 2,

s. 132-152 [online]. ISSN 1309-2707, 135 - 152

2021 [4/12] / SVK - Belešová, Mária. Detské naivné teórie v kontexte edukácie [textový dokument (print)] . Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. 1. vyd. ISBN 978-80-223-5114-0, 168

2021 [3/12] / CZE - Kuruc, Martin. Motivácia k učeniu sa študentov predprimárnej a primárnej pedagogiky [textový dokument (print)] . Týn nad Vltavou: Nová Forma, 2021. 1. vyd. ISBN 978-80-7612-362-5

2021 [1/12] / DEU - Bruns, Julia, Unterhauser, Elisabeth, Gasteiger, Hedwig. Understanding of Geometrical Concepts in Elementary School Using the Example of Quadrangle, Rectangle and Square [elektronický dokument]. DOI 10.1007/s13138-021-00185-4 In: Journal für Mathematik - Didaktik.

Berlín: Springer Nature. Springer, 2021, Roč. 42, č. 2, 581-623 [tlačená forma] [online]. ISSN 0173-5322. ISSN (online) 1869-2699. - WOS CC ; SCO, 581 - 623

2022 [1/20] / CHE - Záhorec, Ján, Hašková, Alena, Hrmo, Roman. Concept mapping in teaching mathematics in Slovakia [elektronický dokument]: pedagogical experiment results.

DOI 10.3390/math10121965 In: Mathematics. Bazilej: Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2022, Roč. 10, č. 12, art. no. 1965, s. [1-28] [online]. ISSN (online) 2227-7390. - CCC ; WOS CC ; SCO, [1 - 28]

2023 [1/20] / ECU - Hvorecký, Jozef, Koreňová, Lilla. Quality of textbooks from the knowledge management perspective [elektronický dokument]. DOI 10.17163/alt.v18n2.2023.10 In: Alteridad: revista de educación. Quito: Salesian Polytechnic University, 2023, Roč. 18, č. 2, s. 273-284 [tlačená forma] [online]. ISSN 1390-325X. ISSN (online) 1390-8642. - ERIH PLUS ; OA ; WOS CC ; SciELO Citation Index ; ICI ; ESCI, 274 - 284

2023 [2/20] / BIH - Pjanić-Lipovača, Karmelita. Aktivnosti koje mogu pogodovati razvoju prostornog zora i geometrijskog mišljenja učenika osnovne škole In: Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih. Sarajevo: Univerzitet u Sarajevu, 2023, Roč. 1, č. 1, s. 347-355 [online]. ISSN 2831-1558. - CEEOL, 347 - 355

2023 [2/20] / POL - Schmid, Angelika, Koreňová, Lilla, Cahyono, Adi Nur, Hvorecký, Jozef, Lavicza, Zsolt. GeoGebra as a constructivism teaching tool for visualization geometry using VR and AR. DOI 10.34916/el.2023.15.20 In: E-learning & Artifical Intelligence. Katovice: Uniwersytet Slaski w Katowicach, 2023, s. 253-264 [tlačená forma] [online]. ISBN 978-83-66055-42-1, 253 - 264

2024 [1/20] / SVN - Vorkapić, Marija, Milinković, Jasmina, Milošević, Mila. Impediments to kindergarten children identifying geometric shapes [elektronický dokument]. DOI 10.18690/rei.2503 In: Revija za elementarno izobraževanje. Maribor: Univerza v Mariboru, 2024, Roč. 17, č. 1, s. 105-122 [tlačená forma] [online]. ISSN 1855-4431. ISSN (online) 2350-4803. - SCO, 106 - 122

2024 [2/20] / CZE - Kožuchová, Mária, Severini, Eva, Koreňová, Lilla. InquIry-orIented teachIng

In technIcal educatIon [textový dokument (print)] : theory and research. Londýn: STS Science Centre, 2024. 1. vyd. ISBN 978-1-908235-28-2. ISBN 978-80-7418-407-9, 47

2

ADF05 Žilková, Katarína [UKOPDDPP] (100%) : Misconceptions in pre-service primary education teachers about quadrilaterals

Lit. 24 zázn.

In: Journal of Education, Psychology and Social Sciences [elektronický zdroj]. - Roč. 3, č. 1 (2015), s. 30-37 [online]. - ISSN 1339-1488

URL: http://www.sci-pub.com/archive/?vid=1&aid=1&kid=10301

Ohlasy(10):                                                                                                                                                                                                         [o1] 2016 Pazmiňo-Maji, Rubén, A. - García Peňalvo, Francisco, J. - Conde-González, Miguel, A.: Approximation of statistical implicative analysis to learning analytics: a systematic review. In: TEEM 16 - Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. New York : ACM, 2016, S. 359, 360 - SCOPUS                                                                                                                                                                                                            [o1] 2019 Zeybek, Zulfiye: Ilkögretim matematik ögretmeni adaylar?n?n dörtgenler ve geometrik cisimleri hiyerarşik siniflandirma düzeylerinin incelenmesi. In: Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, roč. 10, č. 3, 2019, s.680-710 - SCOPUS  

[o3] 2016 Zeybek, Zulfiye: Productive struggle in a geometry class. In: International Journal of Research in Education and Science, roč. 2, č. 2, Summer 2016, s. 402, 411

[o3] 2017 Zeybek, Zulfiye: Learning to understand inclusion relations of quadrilaterals. In: The Eurasia Proceedings of Educational & Social Sciences, roč. 6. Ames : ISRES, 2017, s. 9, 10, 12

[o3] 2017 Butuner, Suphi Onder - Filiz, Mehmet: Exploring Turkish mathematics teachers` content knowledge of quadrilaterals. In: International Journal of Research in Education and Science, Vol. 3, No. 2, Summer 2017, s. 405

3

ADN01 Gunčaga, Ján [KAUT] [UKOPDDPP] (35%) - Tkačik, Štefan (30%) - Žilková, Katarína [UKOPDDPP] (35%): Understanding of selected geometric concepts by pupils of pre-primary and primary level education

Lit. 11 zázn.

In: European journal of contemporary education [elektronický dokument]. - Roč. 6, č. 3 (2017), s. 497-515. - ISSN (print) 2304-9650                                                   

Ohlasy(10):                                                                                                                                                                                                         [o1] 2020 Amir, Mohammad F. - Ariyanti, Novia - Anwar, Najih - Valentino, Erik - Afifah, Dian S.N.: Augmented reality mobile learning system: Study to improve PSTs' understanding of mathematical development. In: International Journal of Interactive Mobile Technologies, roč. 14, č. 9, 2020, s. 239-247 - SCOPUS

[o1] 2021 ~ Bruns, Julia - Unterhauser, Elisabeth - Gasteiger, Hedwig: Understanding of geometrical concepts in elementary school using the example of quadrangle, rectangle and square. In: Journal für Mathematik-Didaktik, roč. 42, č. 2, 2021, s. 581-623 -- ESCI ; SCOPUS

[o1] 2019 ~ Halas, Zdeněk - Robová, Jarmila - Moravcová, Vlasta - Hromadová, Jana: Students' concepts of the trapezoid at the end of lower secondary level education. In: Open Education Studies, roč. 1, č. 1, 2019,

s. 186 -- SCOPUS

[o1] 2021 ~ Pomelov, V.B.: Pedagogy of cooperation of the 1980s as an innovative practice. In: Perspektivy Nauki i Obrazovania, roč. 53, č. 5, 2021, s. 620-630 -- SCOPUS

[n1] 2023 zz ~ Herheim, Rune: On the origin, characteristics, and usefulness of instrumental and relational understanding. In: Educational Studies in Mathematics, roč. 113, č. 3, 2023, s. 395 -- SSCI ; SCOPUS

4

Kopáčová, Janka (aut) (50%) - Žilková, Katarína (aut) [UKOPDDPP] (50%): Developing children's language and reasoning about geometrical shapes : a case study

Lit. 10 zázn.

In: SEMT `15 : Developing mathematical language and reasoning [elektronický zdroj]. - Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015. - S. 184-192 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-7290-833-2

[International Symposium Elementary Maths Teaching. Praha, 16.-21.8.2015]

010 Pedagogické vedy

Registrované v:

WOS CC Web of Science Core Collection

Ohlasy (5):

[o4] 2016 ~ Budínová, Irena: Rozvíjanie predstáv pojmu štvorec na základnej škole. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, roč. 15, č. 4, 2016, s. 49

[o1] 2017 ~ Budínová, Irena: Progressive development of perception of the concept of a square by elementary school pupils. In: SEMT' 17 : Equity and diversity in elementary mathematics education. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogickáfakulta, 2017, S. 111 -- CPCI-SSH

[o4] 2017 ~ Budínová, Irena: Utváření představ o pojmu trojúhelník v průběhu základní školy. In: Primárne matematické vzdelávanie - teória, výskum a prax. Banská Bystrica : Belianum, 2017, S. 23

[o1] 2018 ~ Gunčaga, Ján - Janiga, Róbert: Virtualisation tools in science education. In: DIVAI 2018.

Praha : Wolters Kluwer, 2018, S. 68 -- CPCI-SSH

[o1] 2018 ~ Gunčaga, Ján - Brandl, Matthias: Some methods of problem solving in historical mathematical textbooks. In: IARTEM, roč. 10, č. 1-2, 2018, s. 87 -- ESCI

5

AAA_003 / Žilková, Katarína (Autor) [Profesor] [KURPEPP] (100%) - Hanzel, Pavol (Recenzent) - Perný, Jaroslav (Recenzent) : Teória a prax geometrických manipulácií v primárnom vzdelávaní [textový dokument (print)] . – 1 vyd. – Praha (Česko) : Powerprint, 2013. – 114 s. [tlačená forma] : text. –

ISBN 978-80-87415-84-9

Počet všetkých autorov: 1

[monografia (do 2021)]

[OV 010 Pedagogické vedy]

Ohlasy (28):

2014 [3/20] / CZE - Novák, Bohumil. The modern view of one specific didactic phenomenon [elektronický dokument] In: e-Pedagogium: an independent scientific journal for interdisciplinary research in pedagogy: nezávislý odborný časopis určený pedagogickým pracovníkom všech typů: nezávislý vědecký časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, Roč. 14, č. 4, s. 140-141 [tlačená forma] [online]. ISSN 1213-7758. ISSN (online) 1213-7499, 140 – 141

2014 [3/20] / CZE - Stoffová, Veronika, Stoffa, Ján. O vyučovaní geometrie v primárnom vzdelávaní [elektronický dokument] In: 27. DIDMATTECH 2014: new methods and technologies in education and practice: [international scientific and professional conference, 19th - 20th June 2014 Pedagogical Faculty of Palacky university in Olomouc]. Olomouc: Gevak, 2014, s. 201-202 [tlačená forma].

ISBN 978-80-86768-96-0. ISBN (online) 978-80-86768-88-5, 201 – 202

2014 [2/20] / SVK - Kopáčová, Janka. Propedeutika merania dĺžky In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae: vedecký recenzovaný časopis. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2014, Roč. 13, č. 1, s. 150-154 [tlačená forma] [online]. ISSN 1336-2232, 151 - 154

2014 [2/20] / CZE - Beniačiková, Mária, Brincková, Jaroslava. Elektronický podporný kurz v predmete Edukačné koncepcie rozvoja matematickej gramotnosti In: Matematika 6 : matematické vzdělávání v primární škole - tradice, inovace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, s. 37-41 [tlačená forma]. ISBN 978-80-244-4062-0, 41 - 41

2015 [1/12] / ESP - Nocar, David, Zdráhal, Tomáš. The potential of dynamic geometry for inquiry based education In: EDULEARN 15: 7th International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona: IATED, 2015, s. 4992-4998 [tlačená forma]. ISBN 978-84-606-8243-1. –

WOS CC, 4993 - 4998

2015 [4/12] / SVK - Nocar, David, Novák, Bohumil. Objevujeme s Cabri In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae: vedecký recenzovaný časopis. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2015, Roč. 14, č. 2, s. 150-154 [tlačená forma] [online]. ISSN 1336-2232, 151 - 154

2015 [4/12] / SVK - Kopáčová, Janka, Partová, Edita. Skúmanie vstupných matematických poznatkov študentov učiteľstva pre primárne vzdelávanie In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae: vedecký recenzovaný časopis. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2015, Roč. 14, č. 2, s. 110-115 [tlačená forma] [online]. ISSN 1336-2232, 110 - 115

2015 [2/20] / SVK - Kopáčová, Janka. Deti a meranie In: Naša škola: odborný metodický časopis pre učiteľov materských škôl a 1. stupňa základných škôl. Bratislava: Pamiko, 2015, Roč. 19, č. 2, s. 6-11 [tlačená forma]. ISSN 1335-2733, 7 - 11

2015 [4/12] / SVK - Budínová, Irena. Development of communicating about notions in geometry at primary school In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae: vedecký recenzovaný časopis. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2015, Roč. 14, č. 2,

s. 43-47 [tlačená forma] [online]. ISSN 1336-2232, 47 - 47

2015 [3/12] / CZE - Budínová, Irena. Geometrické aktivity podporujíci přirozený rozvoj geometrických pojmů In: 9. didaktická konference s mezinárodní účastí: sborník příspěvků: Brno 9. 4. 2015: proceedings. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 42-46 [CD-ROM]. ISBN 978-80-210-8143-7, 49 - 46

2016 [2/20] / SVK - Gunčaga, Ján, Vinklářová, Martina, Zentko, Jozef. Podpora porozumenia vybraných geometrických pojmov s využitím metodického prístupu Franca Močnika In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae: vedecký recenzovaný časopis. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2016, Roč. 15, č. 4, s. 77-87 [tlačená forma] [online]. ISSN 1336-2232,

86 - 87

2016 [3/12] / CZE - Dostál, Jiří, Kožuchová, Mária. Badatelský přístup v technickém vzdělávání [textový dokument (print)] : teorie a výzkum. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. 1. vyd.

ISBN 978-80-244-4913-5, 196

2016 [2/12] / SVK - Uherčíková, Viera, Vankúš, Peter. Analýza typov úloh podporujúcich poznávací proces v geometrii v rámci kontinuálneho vzdelávania pedagógov MŠ In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae: vedecký recenzovaný časopis. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2016, Roč. 15, č. 4, s. 227-235 [tlačená forma] [online]. ISSN 1336-2232, 228 - 235

2016 [1/20] / ESP - Nocar, David, Tang, Qianjun, Bártek, Květoslav. Educational hardware and software digital technology and digital educational content. DOI 10.21125/edulearn.2016.1764 In: EDULEARN16 Proceedings: 8th International Conference on Education and New Learning Technologies. [Valencia]: IATED, 2016, s. 3475-3484 [online]. ISBN 978-84-608-8860-4. ISSN 2340-1117. - WOS CC, 3475 - 3484

2016 [2/20] / CZE - Dofková, Radka, Nocar, David. Učebny nové generace - nové příležitosti pro primární matematické vzdělávání In: EME2016 Proceedings: primary mathematics education in context 21st scientific conference with international participation Elementary Mathematics Education: primární matematické vzdělávání v souvislostech=Primary mathematics education in context : 21. ročník vědecké konference s mezinárodní účastí Elementary mathematics education=21st scientific conference with international participation Elementary mathematics education. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, s. 82-86. ISBN 978-80-905281-3-0, 83 - 86

2016 [2/20] / SVK - Nocar, David, Zdráhal, Tomáš. Vizualizace specifických množin bodů kuželoseček pomoci nástrojů dynamické geometrie In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae: vedecký recenzovaný časopis. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2016, Roč. 15, č. 4, s. 157-167 [tlačená forma] [online]. ISSN 1336-2232, 158 - 167

2016 [4/12] / SVK - Budínová, Irena. Rozvíjanie predstáv pojmu štvorec na základnej škole In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae: vedecký recenzovaný časopis. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2016, Roč. 15, č. 4, s. 45-55 [tlačená forma] [online].

ISSN 1336-2232, 49 - 55

2016 [2/20] / SVK - Nawolska, Barbara. Co studenci pedagogiki wiedza o czworokatach? In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae: vedecký recenzovaný časopis. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2016, Roč. 15, č. 4, s. 147-156 [tlačená forma] [online].

ISSN 1336-2232, 147 – 156

2017 [2/20] / SVK - Partová, Edita. Dizajn výskumu optimalizácie výučbových materiálov z matematiky pre primárne vzdelávanie = Desing of research optimization of teaching materials for primary education In: Primárne matematické vzdelávanie, teória, výskum, prax: zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou, Tále, 26. - 28. 4. 2017. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici - Belianum, 2017, s. 92-95 [tlačená forma]. ISBN 978-80-557-1236-9, 94 - 95

2017 [1/20] / SVK - Gunčaga, Ján, Jurečková, Mária. Statistical analysis of the level of mathematics at Slovak lower secondary schools In: APLIMAT 2017: 16th conference on Aplied mathematics.

Bratislava: Slovenská technická univerzita v Bratislave. Spektrum STU, 2017, s. 596-605 [CD-ROM]. ISBN 978-80-227-4650-2. - SCO, 604 – 605

2017 [1/12] / CZE - Budínová, Irena. Progressive development of perception of the concept of a square by elementary school pupils In: SEMT 17: Equity and diversity in elementary mathematics education: Proceedings. Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, 2017, s. 109-118 [CD-ROM].

ISBN 978-80-7290-955-1. - WOS CC, 111 - 118

2018 [2/20] / CZE - Pěchoučková, Šárka. Strategie žáků 1. a 2. ročníku základní školy při reprezentaci některých přirozených čísel In: EME2018 proceedings: Perspectives of primary mathematics education: 23rd scientific conference with international participation Elementary Mathematics Education: Perspektivy primárního vzdělávání matematice: 23. ročník vědecké konference s mezinárodní účastí Elementary Mathematics Education. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, s. 49-53 [online].

ISBN 978-80-905281-7-8, 53 – 53

2018 [2/20] / ROM - Gunčaga, Ján, Szőke-Milinte, Enikő. Some historical mathematical textbooks for secondary level-source of our educational traditons In: Traditie si perspective in didactica moderna. Alba Iulia: Editura Aeternitas, 2018, s. 184-192 [tlačená forma]. ISBN 978-606-613-169-8, 191 - 192

2020 [3/12] / DEU - Kožuchová, Mária, Kuruc, Martin. Development of students' self-regulation of learning with a focus on technical education [textový dokument (print)] : theory and research. Karlsruhe: Ste-Con, 2020. 1. vyd. ISBN 978-3-945862-39-1

2021 [4/12] / SVK - Nováková, Eva. Připravenost k rozvoji matematické pregramotnosti dětí pohledem budoucích učitelek mateřské školy [elektronický dokument] = Preparedness for the development of mathematic preliteracy of children from the perspective of future kindergarten teachers In: Výchova a vzdelávanie v materskej škole: aktuálne otázky a odpovede: nekonferenčný recenzovaný zborník vedeckých a odborných prác: non-conference peer rewieved book of proceedings of scientific and professional papers. Prešov: Rokus, 2021, s. 146-165 [DVD]. ISBN (online) 978-80-8238-005-0,

160 - 165

2022 [2/20] / CZE - Lipták, Jakub. What is a geometric shape? preschool and primary pre-service teacher’s misconceptions [elektronický dokument] In: Elementary Mathematics Education Journal. Olomouc: Department of Mathematics, Faculty of Education, Palacký University in Olomouc, 2022,

Roč. 4, č. 1, s. 26-34 [online]. ISSN (online) 2694-8133, 26 - 34

2023 [2/20] / SVK - Valentová, Lenka, Prachárová, Ivana. Využitie programu GeoGebra v intenciách primárneho matematického vzdelávania. DOI 10.54937/ssf.2023.22.1.109-121 In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae: vedecký recenzovaný časopis. Ružomberok: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2023, Roč. 22, č. 1, s. 109-121 [tlačená forma] [online].

ISSN 1336-2232, 109 - 121

2024 [2/20] / CZE - Gunčaga, Ján, Severini, Eva, Totkovičová, Martina. Inquiry-oriented teaching in mathematics education [textový dokument (print)] : theory and research. Londýn: STS Science Centre, 2024. 1. vyd. ISBN 978-1-908235-29-9, 113

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA 1/0592/20 Názov: Genderový aspekt matematickej úzkosti detí mladšieho školského veku. Obdobie 2020 - 2022. Zástupca hlavného riešiteľa.

2

KEGA 004TTU-4/2021 Názov: Vyučovanie matematiky a informatiky pomocou elektronických interaktívnych komponentov. Obdobie 2021 - 2023. Hlavný riešiteľ za spolupracujúce pracovisko v BA

3

APVV – 15-0378 Názov: Optimalizácia výučbových materiálov z matematiky na základe analýzy súčasných potrieb a schopností žiakov mladšieho školského veku. Obdobie: 2016 – 2020. PdF UK v Bratislave, spoluriešiteľ

4

VEGA 1/0443/18 Názov: Analýza sebaregulačných štýlov učenia sa študentov odboru predškolská a elementárna pedagogika. Obdobie: 2018 – 2020. PdF UK v Bratislave, spoluriešiteľ

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen vedeckej rady Univerzita Palackého v Olomouci, ČR od 2021
člen vedeckej rady, predseda VR PdF UK PdF UK v Bratislave od 2020 člen, od 2023 predseda
člen oborovej rady pro obor Pedagogika, Education PdF Univerzita Palackého, Olomouc, ČR od 2014
člen redakčnej rady časopisu Učitel matematiky Jednota českých matematikov a fyzikov od 2017
člen výboru JSMF Jednota slovenských matematikov a fyzikov od 2011 - 2022
člen výboru SMS Slovenská matematická spoločnosť 2013 - 2020
člen vedeckej rady PdF UJS v Komárne od 2024

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Wydzial Pedagogiczny, Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej, Krakow 2016 (krátkodobý, týždeň) Erazmus
Pedagogická fakulta Karlovej Univerzity, Praha; 2012, 2019 (krátkodobé, týždeň) Erazmus
Masarykova univerzita Brno 2011, 2021, 2023 (krátkodobé, týždeň) Erazmus
Univerzita Palackého, Olomouc; 2013 (krátkodobé, týždeň) Erazmus

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
  • autor kurikulárnej reformy pre základné školy - vzdelávacia oblasť matematika a informatika - časť matematika
  • od mája 2021 – člen komisie č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní Kultúrnej a edukačnej grantovej agentúry Ministerstva školstva, vedu, výskumu a športu SR                                                                                                                                                                                     
  • od 2018 spolugarant habilitačného a inauguračného konania v študijnom programe Odborová didaktika(PdF UK v Bratislave)
  • od 2021 – 2026 člen ústrednej komisie pre predprimárne a základné vzdelávanie pre vzdelávaciu oblasť Matematika a práca s informáciami – Matematika
  • člen Riadiaceho medzinárodného výboru Soutěže vysokoškoláků ve vědecké odborné činnosti v didaktice matematiky, Praha
  • člen komisií pre obhajobu dizertačných prác z odborov Predškolská a elementárna pedagogika, Teória vyučovania matematiky (PdF UK v Bratislave, FMFI UK v Bratislave, PdF PU v Prešove, PdF UP v Olomouci)
  • od 2015 – predseda atestačnej komisie pre prvú a druhú atestáciu v kategórii učiteľ, v podkategórii učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie, nižšie stredné odborné vzdelávanie, stredné odborné vzdelávanie, úplné stredné všeobecné vzdelávanie, úplné stredné odborné vzdelávanie a učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie v predmetoch matematika a informatika, Trnavská univerzita v Trnave
  • od 2015 – člen Celoslovenskej ústrednej predmetovej komisie pre matematiku pre ŠPÚ v Bratislave (http://www.statpedu.sk/images/sk/o-organizacii/organizacia-spu/poradne-organy/ustredne-predmetove-komisie/pk_mat.pdf)
  • 2015 - 2017 člen edičnej rady časopisu Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, PF KU v Ružomberku
  • 2014 – 2015 Člen hlavnej evalvačnej skupiny projektu PRINED (Projekt inkluzívnej edukácie), operačný program Vzdelávanie
  • Posudzovateľ úloh, recenzent testov a úloh Testovanie T5 – pre Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NUCEM)                                                                                                                                                                                                                                                                   
Dátum poslednej aktualizácie
2024-11-30