Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. Mgr. Barbora Vodičková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Vodičková
I.2 - Meno
Barbora
I.3 - Tituly
doc., Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1971
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
vodickova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30846
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
logopédia a liečebná pedagogika
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-2193-0405

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
1999
II.c - Odbor a program
liečebná pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2024
II.c - Odbor a program
logopédia
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2019 - 2022
univerzitný docent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2022-2024
docent (habilitácia 2024) Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2024-2029

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Kurzy anglického jazyka Jazyková škola VEVE 2021, 2022
Workshop Developing the understanding of Autism Spectrum Disorders and practical strategies to support and manage challenging behaviors in the regular school enviroment Target Autism, University of Tetova, Nord Macedonia 2022
Prednášky Vzťahová väzba a jej význam v živote dieťaťa (MUDr. Petre Pothe), Vplyv raného detstva na vývin mozgu a správania Zvedavé rodičovstvo 2023
Workshop Skríning a diagnostika autizmu ACVA-akademické centrum výskumu autizmu, LF UK v Bratislave 2023
Kurz Základy kibernetickej bezpečnosti na UK Univerzita Komenského 2024
Webinár Komorbidity PAS, ako odlíšiť autizmus od iných porúch. ACVA, LF UK v Bratislave 2024
Webinár Podporné opatrenia a individuálny vzdelávací program Inklucentrum 2024
Jazykový mentoring Dr. Lýdia Hric Machová 2024
Workshop Grantová schéma Horizont CVTI 2024
Citovanie ISO 690, Hodnotenie zdrojov Ústredná knižnica FiF UK v Bratislave, Katedra knižničnej a informačnej vedy 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Včasná intervencia liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Psychomotorická terapia 1 liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Poruchy učenia liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Základy psychoterapie liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Neurovývinové poruchy liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
I.
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
liečebná pedagogika II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
33
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
22
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Seminár k bakalárskej práci liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Liečebnopedagogická prax - exkurzia liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Sociálno-psychologický výcvik liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Kazuistický seminár 1 liečebná pedagogika II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Kazuistický seminár 2 liečebná pedagogika II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
97
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
35
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
71
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
48
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Supportive factors in inclusive mathematics education : mathematics teachers’ perspective / Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 35%] ; Mitašíková, Petra [Autor, UKOPDLBP, 35%] ; Slavíčková, Mária [Autor, UKOMFKDMFI, 30%]. – text, tab. – [angličtina]. – [OV 010, 240]. – [ŠO 7605, 1113]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI 10.3390/educsci13050465. – SIGN-UKO PD LP/23. – SIGN-UKO MF23-0150. – AKK-UKOPD-7510 A. – ESCI ; WOS CC ; SCO

In: Education sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7102. – Roč. 13, č. 5 (2023), art. no. 465, s. [1-25] [online] . – Nordic List: 1 ; IF: 2,5 ; SNIP: 1,323 ; SJR: 0,669 ; CiteScore: 4,8 ; AIS: 0.521

2

Vývinové ťažkosti u detí v materskej škole v kontexte liečebnopedagogickej intervencie [textový dokument (print)] [monografia] / Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 100%] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. – 181 s. [7,56 AH] [tlačená forma] : text, tab., obr. – [slovenčina]. – [OV 180]. – [ŠO 7510]. – ISBN 978-80-223-5409-7. – SIGN-UKO PD LP/22. – AKK-UKOPD-7510 A-

3

Komunikácia s rodičmi v materskej škole [elektronický dokument] [skriptum] / Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 100%] ; Stupková, Monika [Recenzent] ; Sabo, Róbert [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. – 77 s. [3,21 AH] [online] : text, obr. – [slovenčina]. – [OV 180, 010, 060]. – [ŠO 7510, 7605, 7701]. – ISBN (elektronické) 978-80-223-5410-3. – SIGN-UKO PD LP/22

4

Poruchy fetálneho alkoholového spektra u detí v období raného veku = Fetal Alcohol Spectrum Disorders in Young Children / Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 100%]. – text, tab. – [slovenčina]. – [OV 180]. – [ŠO 7510]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2023.22.2.23-35. – SIGN-UKO PD LP/23. – AKK-UKOPD-7510 A

In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 22, č. 2 (2023), s. 23-35 [tlačená forma] [online]

5

Identification of supporting phenomena and barriers of inclusion in the pedagogical practice of teachers in a kindergarten in Bratislava, Slovak Republic / Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 100%]. – text. – [angličtina]. – [OV 010]. – [článok]. – SIGN-UKO PD LP/21. – AKK-UKOPD-7510 A

In: Journal of Exceptional People [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : an international journal for education and special studies. – Olomouc (Česko) : Univerzita Palackého v Olomouci. – ISSN 1805-4978. – ISSN (online) 1805-4986. – Roč. 2, č. 17 (2020), s. 63-73 [tlačená forma] [online]

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Supportive factors in inclusive mathematics education : mathematics teachers’ perspective / Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 35%] ; Mitašíková, Petra [Autor, UKOPDLBP, 35%] ; Slavíčková, Mária [Autor, UKOMFKDMFI, 30%]. – text, tab. – [angličtina]. – [OV 010, 240]. – [ŠO 7605, 1113]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI 10.3390/educsci13050465. – SIGN-UKO PD LP/23. – SIGN-UKO MF23-0150. – AKK-UKOPD-7510 A. – ESCI ; WOS CC ; SCO

In: Education sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7102. – Roč. 13, č. 5 (2023), art. no. 465, s. [1-25] [online] . – Nordic List: 1 ; IF: 2,5 ; SNIP: 1,323 ; SJR: 0,669 ; CiteScore: 4,8 ; AIS: 0.521

2

Vývinové ťažkosti u detí v materskej škole v kontexte liečebnopedagogickej intervencie [textový dokument (print)] [monografia] / Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 100%] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Lessner Lištiaková, Ivana [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. – 181 s. [7,56 AH] [tlačená forma] : text, tab., obr. – [slovenčina]. – [OV 180]. – [ŠO 7510]. – ISBN 978-80-223-5409-7. – SIGN-UKO PD LP/22. – AKK-UKOPD-7510 A-

3

Komunikácia s rodičmi v materskej škole [elektronický dokument] [skriptum] / Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 100%] ; Stupková, Monika [Recenzent] ; Sabo, Róbert [Recenzent]. – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. – 77 s. [3,21 AH] [online] : text, obr. – [slovenčina]. – [OV 180, 010, 060]. – [ŠO 7510, 7605, 7701]. – ISBN (elektronické) 978-80-223-5410-3. – SIGN-UKO PD LP/22

4

Poruchy fetálneho alkoholového spektra u detí v období raného veku = Fetal Alcohol Spectrum Disorders in Young Children / Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 100%]. – text, tab. – [slovenčina]. – [OV 180]. – [ŠO 7510]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2023.22.2.23-35. – SIGN-UKO PD LP/23. – AKK-UKOPD-7510 A

In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 22, č. 2 (2023), s. 23-35 [tlačená forma] [online]

5

Identification of supporting phenomena and barriers of inclusion in the pedagogical practice of teachers in a kindergarten in Bratislava, Slovak Republic / Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 100%]. – text. – [angličtina]. – [OV 010]. – [článok]. – SIGN-UKO PD LP/21. – AKK-UKOPD-7510 A

In: Journal of Exceptional People [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : an international journal for education and special studies. – Olomouc (Česko) : Univerzita Palackého v Olomouci. – ISSN 1805-4978. – ISSN (online) 1805-4986. – Roč. 2, č. 17 (2020), s. 63-73 [tlačená forma] [online]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Supportive factors in inclusive mathematics education : mathematics teachers’ perspective / Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 35%] ; Mitašíková, Petra [Autor, UKOPDLBP, 35%] ; Slavíčková, Mária [Autor, UKOMFKDMFI, 30%]. – text, tab. – [angličtina]. – [OV 010, 240]. – [ŠO 7605, 1113]. – [článok]. – [recenzované]. – DOI 10.3390/educsci13050465. – SIGN-UKO PD LP/23. – SIGN-UKO MF23-0150. – AKK-UKOPD-7510 A. – ESCI ; WOS CC ; SCO In: Education sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7102. – Roč. 13, č. 5 (2023), art. no. 465, s. [1-25] [online] . – Nordic List: 1 ; IF: 2,5 ; SNIP: 1,323 ; SJR: 0,669 ; CiteScore: 4,8 ; AIS: 0.521

1225054: Mathematics teachers' attitudes towards inclusive education in Türkiye = Matematik öretmenlerinin kaynastirma egitimine yönelik tutumlari / Demirdis, Bahaddin [Autor, 100%]. – DOI 10.35675/befdergi.1468104 In: Bayburt Egitim Fakültesi Dergisi [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Bayburt (Turecko) : Bayburt University. – ISSN 1307-1076. – ISSN (online) 2687-3281. – Roč. 19, č. 43 (2024), s. 2468-2491 [tlačená forma] [online]

(SCOPUS:2-s2.0-85206695943) 1237617: Mathematical literacy learning environment for inclusive education teachers : a framework / Risdiyanti, Irma [Autor, 25%] ; Zulkardi, Zulkardi [Autor, 25%] ; Putri, Ratu Ilma Indra [Autor, 25%] ; Prahmana, Rully Charitas Indra [Autor, 25%]. – DOI 10.22342/jme.v15i3.pp1003-1026. – SCO In: Journal on Mathematics Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Palembang (Indonézia) : Universitas Sriwijaya. – ISSN 2087-8885. – ISSN (online) 2407-0610. – Roč. 15, č. 3 (2024), s. 1003-1026 [tlačená forma] [online]

1300845: La Influencia de las Creencias y Concepciones del Docente de Matemáticas en el Desarrollo de una Enseñanza Inclusiva de las Matemáticas = The influence of the mathematics teacher’s beliefs and conceptions on the development of inclusive teaching in mathematics = L'influenza delle Convinzioni e delle Concezioni degli Insegnanti di Matematica sullo Sviluppo di unInsegnamento Inclusivo della Matematica / Garzon Munoz, Angelica Lorena [Autor, 100%]. – DOI 10.6092/issn.3035-2940/20707 In: La Matematica e la sua Didattica [elektronický dokument] . – Bologna (Taliansko) : Alma Mater Studiorum Universita di Bologna. – ISSN (online) 3035-2940. – Roč. 32, č. 2 (2024), s. 169-188 [online]

(Central and Eastern European Online Library:2654European Reference Index for the Humanities and Social Sciences:1171049594) 1167099: Publicistické žánre v biblioterapii = Publicistics Genres in Bibliotherapy / Kotrbová, Kvetoslava [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2024.23.1.119-135 In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 23, č. 1 (2024), s. 119-134 [tlačená forma] [online]

2

Conditions and barriers to school inclusion for children with fetal alcohol spectrum disorders – FASD / Mitašíková, Petra [Autor, UKOPDLBP, 50%] ; Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 50%]. – text. – [angličtina]. – [OV 180]. – [ŠO 7510]. – [článok]. – [recenzované]. – SIGN-UKO PD LP/22 In: International E-Journal of Advances in Education [elektronický dokument] . – Istanbul (Turecko) : International Organization Center of Academic Research. – ISSN (online) 2411-1821. – Roč. 8, č. 22 (2022), s. 60-69 [online]

(Directory of Open Access Journals:55b97174d4545c4b281c22c869b0984) 1167382: Schulische Unterstützungsmaßnahmen für Kinder und Jugendliche mit Fetalen Alkoholspektrumstörungen (FASD) –Ein Scoping Review / Gödecke, Friederike [Autor] ; Neuhaus, Till [Autor]In: Qualifizierung für Inklusion [elektronický dokument] . – ISSN 2699-2477. – Roč. 6, č. 1 (2024), s. [1-18] [online]

3

Identification of supporting phenomena and barriers of inclusion in the pedagogical practice of teachers in a kindergarten in Bratislava, Slovak Republic / Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 100%]. – text. – [angličtina]. – [OV 010]. – [článok]. – SIGN-UKO PD LP/21. – AKK-UKOPD-7510 A In: Journal of Exceptional People [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : an international journal for education and special studies. – Olomouc (Česko) : Univerzita Palackého v Olomouci. – ISSN 1805-4978. – ISSN (online) 1805-4986. – Roč. 2, č. 17 (2020), s. 63-73 [tlačená forma] [online]

(European Reference Index for the Humanities and Social Sciences:1151846351) 531083: Reálna podpora inkluzívneho vzdelávania v slovenskej materskej škole = Real Support for Inclusive Education in Slovak Kindergarten / Kováčová, Barbora [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2022.21.3.31-40 In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 21, č. 3 (2022), s. 31-40 [tlačená forma] [online]

(Central and Eastern European Online Library:1192601) 1007889: Value orientation and character education as a key attribute of inclusive education in primary schools / Hortová, Alžbeta [Autor, 60%] ; Janoško, Pavol [Autor, 40%]. – [recenzované] In: Journal of Exceptional People [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : an international journal for education and special studies. – Olomouc (Česko) : Univerzita Palackého v Olomouci. – ISSN 1805-4978. – ISSN (online) 1805-4986. – Roč. 11, č. 21 (2022), s. 21-36 [tlačená forma] [online]

(Central and Eastern European Online Library:2654European Reference Index for the Humanities and Social Sciences:1157814003) 1053919: Podpora dieťaťa s osobitosťami v pohybovom prejave = Support of a child with particularities in movement expression / Fábry Lucká, Zuzana [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/ssf.2023.22.2.48-55 In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : vedecký recenzovaný časopis. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1336-2232. – Roč. 22, č. 2 (2023), s. 48-55 [tlačená forma] [online]

1168234: Prierez inkluzívneho vzdelávania v materských školách na Slovensku = Cross-section education in kindergarten schools in Slovakia / Bulková, Alžbeta [Autor, 100%]In: Zborník doktorandov predškolskej a elementárnej pedagogiky - aktuálne problémy, výskumné zistenia [textový dokument (print)] / Jablonský, Tomáš [Zostavovateľ, editor] ; Emmerová, Ingrid [Zostavovateľ, editor] ; Sedláček, Jaromír [Recenzent] ; Kováčová, Barbora [Recenzent] ; Zastková, Zdenka [Recenzent] ; Matejčiková, Lenka [Recenzent]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2023. – ISBN 978-80-561-1063-8, s. 29-42 [tlačená forma]

4

Education of children with Fetal alcohol spectrum disorders - FASD / Mitašíková, Petra [Autor, 50%] ; Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 50%] ; ADVED 2022, 8 [10.10.2022-12.10.2022, Istanbul, Turecko]. – text. – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [príspevok z podujatia]. – DOI 10.47696/adved.202218. – SIGN-UKO PD LP/22 In: 8th International conference on Advances in education [elektronický dokument] : abstracts & proceedings / Uslu, Ferit [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Istanbul (Turecko) : Ocerint Publishing, 2022. – ISBN (elektronické) 978-605-06286-8-5, s. 127-136 [CD-ROM]

(Directory of Open Access Journals:55b97174d4545c4b281c22c869b0984) 1167382: Schulische Unterstützungsmaßnahmen für Kinder und Jugendliche mit Fetalen Alkoholspektrumstörungen (FASD) –Ein Scoping Review / Gödecke, Friederike [Autor] ; Neuhaus, Till [Autor] In: Qualifizierung für Inklusion [elektronický dokument] . – ISSN 2699-2477. – Roč. 6, č. 1 (2024), s. [1-18] [online]

5

Podpora vzťahu učiteľ-žiak prostredníctvom tvorivých aktivít vo výchovnovzdelávacom procese = Strengthening the teacher-pupil relationship through creative educational activities within the educational and learning process / Szabová, Magdaléna [Autor, UKOPDLBP, 33.334%] ; Vodičková, Barbora [Autor, UKOPDLBP, 33.333%] ; Stupková, Monika [Autor, UKOPDLBP, 33.333%] ; Ďuričove dni [11.11.2010-12.11.2010, Banská Bystrica, Slovensko]. – text. – [slovenčina]. – [OV 010]. – [príspevok z podujatia]. – SIGN-UKO PD LP/10. – AKK-UKOPD-7510 A- In: Zdravá škola : súbor odborných výstupov z medzinárodnej vedeckej konferencie, ktorá sa konala v dňoch 11. - 12. novembra 2010 na Katedre psychológie Pedagogickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici / Valihorová, Marta [Zostavovateľ, editor] ; Kasáčová, Bronislava [Recenzent] ; Popelková, Marta [Recenzent] ; Salbot, Vladimír [Recenzent] ; Verešová, Marcela [Recenzent]. – 1 vyd. – Banská Bystrica (Slovensko) : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici. Pedagogická fakulta, 2010. – ISBN 978-80-557-0111-0, s. 278-284

[o1] 2015 ~ Cabanová, Mariana. : Understanding children at the beginning of school attendance as a challenge for inclusive education - In: 8th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) . -Valencia : IATED, 2015 ; S. 6027-6033 ;CPCI-SSH

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA č. 072UK-4/2019-21 (MŠVVaŠ SR) Formovanie učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej materskej a základnej škole - spoluriešiteľ (2019-2021)

2

KEGA č. 002UK-4/2020 (MŠVVaŠ SR) - Podpora senzorického spracovania u dieťaťa v predškolskom veku - Hlavný riešiteľ, spoluriešiteľ (2020-2022)

3

VEGA č. 1/0598/17 (MŠVVaŠ SR) Evalvácia efektívnych faktorov multisenzorických prístupov v liečebnej pedagogike - spoluriešiteľ (2017-2019)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Medzifakultná spolupráca - vyučovanie v rámci predmetu Úvod do didaktiky matematiky, dlhodobá výskumná participácia s doc. Slavíčkovou z FMFI UK v Bratislave Fakulta matematiky, fyziky a informatiky UK v Bratislave, Katedra didaktiky matematiky, fyziky a informatiky. Katedra liečebnej pedagogiky PdF UK v Bratislave 2019-doteraz
Spolugarant medzinárodnej vedeckej konferencie Liečebnopedagogické dni - Na ceste k sebe, na ceste k druhým Košice, dohľad nad vytváraním programu konferencie, zostavovateľ zborníka z konferencie Katedra liečebnej pedagogiky UK v Bratislave, PRO LP Asociácia liečebných pedagógov 2024 (konanie- Košice 29.-30.11.2024)
V rámci oblasti výskumného záujmu o poruchy fetálneho alkoholového spektra (FASD), klinická a výskumná spoluprác s organizáciami na Slovensku (Fascinujúce deti, OZ., Nosko centrum) a v zahraničí European Fetal Alcohol Spectrum Disorders Alliance ( EUFASD). Katedra liečebnej pedagogiky, PdF UK v Bratislave, Nosko Centrum- MUDr. Nosková, Fascinujúce deti (Mgr. Tomanová), EUFASD 2021-trvá
Klinická, výskumná, pedagogická (exkurzie) spolupráca s Ambulancia Liečebnej pedagogiky Katedra liečebnej pedagogiky, PdF UK v Bratislave, Ambulancia liečebnej pedagogiky v Bratislave (Dr. Stupková) 2022-trvá

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
NŐ Heilpädagogisches Zentrum Hinterbruhl, Rakúsko február 2003/ 2 týždne študijný pobyt v spolupráci s Veľvyslanectvom Rakúskej republiky
Martin Luther Universität, Institut fuer Rehabilitationspaedagogik, Bereich Lernbehinderung Halle – Wittenberg, Nemecko október 210/1 týždeň krátkodobý študijný pobyt-Sofia
HfH, Interkantonale Hochschule fűr Heilpädagogik Zűrich, Švajčiarsko september 2008/3 dni pracovná cesta v rámci organizácie IgHB, predstavenie študijeného programu, exkurzia po zariadeniach
Eötvös Loránd University, Bárczi Gustáv Faculty of Special Edukation Budapešť, Maďarsko marec 2008/3 dni pracovná cesta v rámci organizácie IgHB, predstavenie študijeného programu, exkurzia po zariadeniach
Caritas und Du Leomding, Linz, Rakúsko november 2019/3 dni pracovná cesta v rámci projektuKEGA č. 072UK-4/2019 MŠVVaŠ SR Formovanie učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej materskej a základnej škole.
University of Tetovo Severné Macedónsko 16-18.11.2023 Aktívna účasť na konferencii, výmena skúseností a účasť vzdelávacom certifikovanom workshope
University of Foggia Taliansko 13.-15.9. 2024 Aktívna účasť na konferencii, výmena skúseností

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-26