Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Zuzana Tóth, Dr.phil
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Tóth
I.2 - Meno
Zuzana
I.3 - Tituly
Mgr., Dr. phil
I.4 - Rok narodenia
1987
I.5 - Názov pracoviska
Katedra románskych jazykov a literatúr, Ústav filologických štúdií, Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
vedecko-výskumný pracovník
I.8 - E-mailová adresa
toth@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30594?do=filterForm-submit
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0002-9504-1571

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita v Padove / Università degli Studi di Padova
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
moderné jazyky, literatúry a kultúry
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita v Padove / Università degli Studi di Padova
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
všeobecná lingvistika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita vo Viedni / Universität Wien
II.b - Rok
2018
II.c - Odbor a program
aplikovaná lingvistika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
výskumný pracovník (100%) Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta od 2019
výskumný pracovník (95%) Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2018-2019

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
VASOM (Vienna Autumn School of Methods) Univerzita vo Viedni / Universität Wien 2020
Digital Humanities at Oxford Summer School University of Oxford 2021
školenia k online štátnej skúške pre technických administrátorov Univerzita Komenskéhov Bratislave, CIT 2020
školenia k európskym výskumným projektom FWF Viedeň 2020

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Základy didaktiky cudzích jazykov (seminár) učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Didaktika cudzích jazykov (seminár) učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
"Prehľad dejín literatúry talianskeho jazyka (seminár) " učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Metodika vyučovania plurilingvizmu v krajinách EÚ učiteľstvo talianskeho/francúzskeho/španielskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Praktické cvičenia z didaktiky cudzích jazykov učiteľstvo talianskeho/francúzskeho/španielskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Seminár k bakalárskej práci učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Jazyková činnosť v interakcii - ústny prejav učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
11
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
11
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
7
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1
AAA Tóth, Zuzana: Tense and Aspect in Italian Interlanguage. Berlin - Boston: De Gruyter, 2020. doi: https://doi.org/10.1515/9783110626490
2
ADE Tóth, Zuzana: Language Awareness in Italian Secondary Schools. EL.LE, 9(3), 2020, s. 367-388.
3
AEC Tóth, Zuzana: Tense and Aspect in L3 Interlanguage. In E. Vetter, U. Jessner (eds.), International Research on Multilingualism: Breaking with the Monolingual Perspective, Multilingual Education 35, 2019, s. 233-254.
4

ADC Tóth, Zuzana: Riconoscimento delle relazioni anaforiche nelle prove INVALSI (2010-2014). In Lingue Antiche e Moderne, Volume 5, 2016, s. 227-247. ISSN 2281-4841.

5

ADE Tóth, Zuzana: La descrizione dei livelli di competenza in base alle prova INVALSI di Italiano In Collana: Working Papers INVALSI. ISSN: 2611-5719, č. 39, 2019, s. 1-17. 

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1
AFC Tóth, Zuzana: La difficoltà dei quesiti di riflessione sulla lingua nelle prove INVALSI. In Patrizia Falzetti (a cura di) Il dato nella didattica delle discipline. Il Seminario: "I dati INVALSI: uno strumento per la ricerca". Milano: FrancoAngeli, 2020, s. 243-258.
2

ADF Tóth, Zuzana: Il tempo e l'aspetto verbale nell'italiano, nel tedesco e nell'interlingua di apprendenti tedescofoni. Philologia, 29, 1-2, 2020, s. 35-54, ISSN: 1339-2026.

3

(AFC) Tóth, Zuzana: Grammatica col cellulare. L’uso di video per esaminare i fattori che influenzano la difficoltà di compiti linguistici. In Matteo Viale (ed): Tecnologie dell’informazione e della comunicazione e insegnamento dell’italiano e didattica dell'italiano. Bologna: Bononia University Press, 2019, s. 27-43. ISBN 978-88-6923-366-1.

4

(AFC) Tóth, Zuzana: L'anafora nelle prove INVALSI. In Massimo Vedovelli (a cura di). L'italiano dei nuovi italiani. Atti del XIX Convegno Nazionale del GISCEL di Siena. Università per Stranieri di Siena, 7-9 aprile 2016. Roma: Aracne: s. 329-342, ISBN: 978-88-255-0034-9.

5
AFC Tóth, Zuzana: La riflessione sulla lingua nelle prove Invalsi e nella scuola secondaria di secondo grado. In P. Falzetti (Ed.) I dati Invalsi: uno strumento per lo sviluppo delle competenze trasversali. III Seminario “I dati Invalsi: uno strumento per la ricerca”. Milano: Franco Angeli Open Access, 2021, s. 106-123.
VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1
ADM Tóth, Zuzana: Riconoscimento delle relazioni anaforiche nelle prove INVALSI (2010-2014). In Lingue Antiche e Moderne, Volume 5, 2016, s. 227-247. ISSN 2281-4841. Ohlas 1: 2018 Lo Duca, Maria G. In Viaggio nella grammatica. Esplorazioni e percorsi per bambini della scuola primaria. Roma: Carocci. ISBN 9788843093069, s. 218. Ohlas 2: 2020 Viale, M., Leonetti, E. La variabilità linguistica delle risposte a domande aperte di comprensione del testo nelle prove Invalsi computer based. Italiano a scuola, 2, s. 121.
2
AFC Tóth, Zuzana: L'anafora nelle prove INVALSI. In Massimo Vedovelli (a cura di). L'italiano dei nuovi italiani. Atti del XIX Convegno Nazionale del GISCEL di Siena. Università per Stranieri di Siena, 7-9 aprile 2016. Roma: Aracne, s. 329-342, ISBN: 978-88-255-0034-9. Ohlas: 2018 Lo Duca, Maria G. In Viaggio nella grammatica. Esplorazioni e percorsi per bambini della scuola primaria. Roma: Carocci. ISBN 9788843093069, s. 205.
3
ADE Tóth, Zuzana: La descrizione dei livelli di competenza in base alle prova INVALSI di Italiano In Collana: Working Papers INVALSI. ISSN: 2611 – 5719, č. 39, 2019, s. 1-17. Ohlas: 2020 Sobrero, A. In Che cosa fare (e che cosa non fare) dei dati Invalsi. Italiano a scuola, 2, s. 137.
4
AAA Tóth, Zuzana: Tense and Aspect in Italian Interlanguage. Berlin - Boston: De Gruyter, 2020. doi: https://doi.org/10.1515/9783110626490 Ohlas 1: Duso, E. M. 2021. IL GERUNDIO NELL’APPRENDIMENTO E INSEGNAMENTO DELL’ITALIANO L2 A STUDENTI IN SCAMBIO E INTERNAZIONALI. Italiano LinguaDue, 13(1), 282-318.
5
AEC Tóth, Zuzana: Tense and Aspect in L3 Interlanguage. In E. Vetter, U. Jessner (eds.), International Research on Multilingualism: Breaking with the Monolingual Perspective, Multilingual Education 35, 2019, s. 233-254. Ohlas 1: 2021 Eibensteiner, L. Transfer im schulischen Drittspracherwerb des Spanischen. Tübingen: Narr, s. 129. Ohlas 2: Soulé, M. V., & Pérez-Vidal, C. 2021. Advanced learners of Spanish abroad: An exploratory study of the development of past tense morphology. Study Abroad Research in Second Language Acquisition and International Education, 6(2), 244-275.
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1
VEGA 1/0618/20 Románske jazyky a multilingvizmus. Vývoj slovesného času a vidu v medzijazyku (2020-2022) (vedúca projektu). Stručná charakteristika: Cieľom projektu je skúmať vývoj času a slovesného vidu v medzijazyku učiacich sa románskych jazykov. Vzhľadom na to, že na Slovensku sa románske jazyky spravidla osvojujú ako tretí jazyk, výskum sa zameriava na vývoj medzijazyka z hľadiska multilingvizmu. Podľa celého radu štúdií o multilingvizme (napr. Jessner, 2008; Jessner a kol., 2016), študenti ovládajúci viaceré jazyky nie sú viacnásobne monolingválni, ale majú osobitné zručnosti a vlastnosti, ktoré tvoria takzvaný faktor multilingvizmu (M-faktor). Multilingválni učiaci sa však nevyužívajú multilingválnosť vo svoj prospech automaticky, preto môžu potrebovať tréning multilingválnych kompetencií, s cieľom využívať katalyzujúci efekt M-faktoru na vývoj medzijazyka. Projekt je navrhnutý ako longitudinálny výskum, v rámci ktorého sa skúma vplyv multilingválnych workshopov na vývoj systému času a slovesného vidu v románskych jazykoch v medzijazyku študentov, ktorí študujú románske jazyky na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.
2
VEGA 1/0563/19 Neznáme pramene k dejinám Slovenska v talianskych archívoch (14.-16. storočie) (2019-2022) (člen). https://vega0563.weebly.com/ Stručná charakteristika: Cieľom projektu je ponúknuť nové pramene pre historický výskum. Projekt stanovuje kritériá výberu a na základe nich selektuje a pripravuje na publikovanie významné, prioritne neznáme, resp. nepublikované pramene, z archívov v Taliansku z obdobia 14. až 16. storočia, viažuce sa k dejinám Slovenska. Prispieva k porozumeniu skúmaných prameňov k regionálnym i európskym dejinám, ich ekonomickým, kultúrnym a spoločenským procesom prostredníctvom sprístupnenia diplomatickej korešpondencie a diplomatických správ, účtovných kníh Ostrihomskej diecézy, ako aj umeleckých zobrazení v období protitureckých vojen na území Slovenska.
3
UČPRAX (Európsky sociálny fond). Zameranie a ciele Projekt je zameraný na inováciu a skvalitnenie pedagogickej praxe študentov odboru „Učiteľstvo a pedagogické vedy“. Cieľom hlavnej aktivity je doplniť a inovovať súčasný model pedagogickej praxe tak, aby študenti učiteľstva v rôznych predmetových oblastiach svojich zameraní a rôznych ročníkov absolvovali niektorý typ praxe, čo im umožní vo väčšej miere aplikovať a prepojiť ich súčasnú prípravu s praxou na škole príslušného stupňa, na ktorú sú študenti pripravovaní. Aktivity V projekte je naplánovaná jedna hlavná aktivita s názvom " Podpora cvičných škôl v rámci prípravy na povolanie učiteľa, prepojenia teoretického a praktického vzdelávania s dôrazom na prax študentov v odbore „učiteľstvo a pedagogické vedy“ vrátane mentoringu a sieťovania informácií", v rámci ktorej budú realizované tri druhy podaktivít: pedagogická prax študentov (nový model náčuvovej pedagogickej praxe v primárnom vzdelávaní pre študentov v učiteľských študijných programoch „výtvarná edukácia“ a „výtvarná edukácia v kombinácii“); stáže študentov (realizované na základných a stredných školách špecificky zameraných podľa jednotlivých predmetových oblastí učiteľských študijných programov); tvorba podporných vzdelávacích materiálov pre cvičných učiteľov (metodiky pre realizáciu praxe a stáží, podporné vzdelávacie materiály).
4
INVALSI "Prove nazionali" (2020-2022) (člen). Stručná charakteristika: Cieľom projektu je navrhnúť gramatický sylabus pre výučbu taliančiny ako prvého jazyka a pre rozvoj jazykového povedomia študentov od základnej školy po strednú školu v Taliansku. Sylabus bude načrtnutý na základe kvantitatívnych a kvalitatívnych údajov. Kvantitatívne údaje boli získané prostredníctvom štandardizovaných testov inštitútu INVALSI v rokoch 2008 až 2019, ktoré sa uskutočnili na celonárodnej úrovni v Taliansku. Kvantitatívne analýzy výsledkov testov sa skombinujú s kvalitatívnou analýzou každej otázky, aby sa preskúmali faktory, ktoré ovplyvňujú komplexnosť otázok a následne druh jazykového povedomia, ktoré musia študenti vyvinúť, aby na ne odpovedali.
5
STRATÉGIA ĽUDSKÝCH ZDROJOV PRE VÝSKUMNÍKOV (HRS4R) Dňa 15. apríla 2021 Univerzita Komenského v Bratislave prijala Európsku chartu výskumných pracovníkov a Kódex správania sa pre nábor výskumných pracovníkov a zaviazala sa implementovať princípy Charty a Kódexu cez Stratégiu ľudských zdrojov pre výskumníkov (HRS4R). Základnými cieľmi projektu Stratégia ľudských zdrojov vo výskume (HRS4R) je zvýšiť kvalitu v riadení ľudských zdrojov, možnosť prijímať viac zahraničných výskumníkov a výskumníčok na Univerzite Komenského v Bratislave a získaním značky HR Excellence In Research Award sa stať atraktívnym zamestnávateľom v európskom výskumnom priestore.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen redakčnej rady časopis Philologia, Pedagogická fakulta UK (https://www.fedu.uniba.sk/sucasti/ustavy/ustav-filologickych-studii/casopis-philologia/) od 2020
člen vedeckej rady časopis Italiano a scuola, ASLI (https://italianoascuola.unibo.it) od 2019
člen spoločnosť pre aplikovanú lingvistiku VERBAL (http://www.verbal.at) od 2015
člen Spoločnosť pre históriu tal. jazyka SLI od 2021

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
INVALSI Via Ippolito Nievo 35, Rím, Taliansko 11.12.2020 webinár pre učiteľov talianskeho jazyka na talianskych školách (viac ako 7.000 zobrazení): https://www.youtube.com/watch?v=2_h1ZvaRH60&t=427s
INVALSI Via Ippolito Nievo 35, Rím, Taliansko 2013-2019 1x ročne organizovaný týždenný seminár pre učiteľov talianskeho jazyka na talianskych školách

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
Účasť ako quality monitor na výskume OECD o socio-emotívnych kompetenciách žiakov talianskych škôl v období 2018-2019
Dátum poslednej aktualizácie
2024-11-30