Meno a priezvisko:
|
Mgr. Miroslava Tomášková, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
asistent pedagóga | ZŠ S MŠ Za kasárňou, Bratislava | 1.3.2016-28.2.2017 |
asistent pedagóga | ZŠI, Hrdličková ulica, Bratislava, | 1.9.2018 - 28.2. 2019 |
výskumný zamestnanec | Ústav špeciálnopedagogických štúdií, Pdf, UK, Bratislava | 18.2.2019-30.6.2019 |
výskumný zamestnanec | Ústav špeciálnopedagogických štúdií, Pdf, UK, Bratislava | 23.9.2019-30.6.2020 |
výskumný zamestnanec | Ústav špeciálnopedagogických štúdií, Pdf, UK, Bratislava | 1.9.2020-súčasnosť |
odborný terapeut | Rozvoj dieťaťa o.z. | 2022 - súčasnosť |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Slovenský posunkový jazyk (do úrovne B2) | Myslím- centrum kultúry Nepočujúcich | 2018 |
Tréning fonematického uvedomovania podľa D.B.Eľkonina | Dialog, s.r.o. | 2016 |
Základný kurz a nadstavbový kurz Bazálnej stimulácie | IBS, S.R.O. | 2018; 2022 |
Kurz pre lektorov – Pohybové aktivity pre deti od 1-6 rokov | Dance Kids | 2020 |
Metodika dr. B. Sindelar- 1., 2.,3.4. modul | Centrum dr. Sindelar | 202; 2022 |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Výchovná rehabilitácia sluchovo postihnutých | Špeciálna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Špeciálna pedagogika pre logopédov | Logopédia | I.+II. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
Prstové znaky | Špeciálna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Základy posunkového jazyka I a II | Špeciálna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Posunkový jazyk | Logopédia | I.+II. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
Predprimárne vzdelávanie sluchovo postihnutých | Špeciálna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Možnosti a limity využívania diagnostického nástroja "Karta na hodnotenie komunikačného správania dieťaťa s poruchou sluchu" v podmienkach Slovenskej republiky, Autori
Tomášková, Miroslava
Názov zdroja
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky (textový dokument (print)) (elektronický dokument)
Rok, ročník, číslo
2024, Roč. 13, č. 2
Rozsah
s. 57-76
Tomášková, M., 2022. Rozvoj a špecifiká komunikácie u vybraných detí s poruchou sluchu v predškolskom veku, In: Podpora inkluzívneho vzdelávania na Slovensku a v zahraničí : zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. - : 1. vyd. ISBN 978-80-555-2995-0. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2022. - S. 249-269
Tomášková, M.,2018. Osovjovanie posunkového jazyka a možnosti jeho hodnotenie, In: Komunikace nejen ve speciálněpedagogickém kontextu [elektronický dokument] : 6. olomoucké speciálněpedagogické dny. - : 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. - S. 147-162 [online]. ISBN 978-80-244-5689-8.
Tomášková, M.; Tarcsiová, D. 2020. Komparácia hodnotenia úrovne komunikačného správania dieťaťa s poruchou sluchu z pohľadu rodiča a odborníka, In: Špeciálnopedagogické vedecké a praxeologické problémy v kontexte transformačných procesov. - : 1. vyd. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2020. - S. 128-156, ISBN 978-80-555-2591-4.
Tomášková M., 2020. Možnosti a limity hodnotenia komunikácie detí s poruchou sluchu v ranom veku, In: Paedagogica specialis 34 : zborník vedeckých príspevkov Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. - : 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. - S. 334-355, ISBN 978-80-223-5049-5.
Tomášková, M., 2018. Hodnotenie úrovne komunikácie u detí/žiakov s poruchou sluchu podľa diagnostického nástroja KOZK, In: Teória a praxeológia výchovnej rehabilitácie : zborník vedeckých príspevkov - Brno: MSD, 2018. s. 456-474. ISBN 978-807392-286-3
Tomášková, M., 2022. Rozvoj a špecifiká komunikácie u vybraných detí s poruchou sluchu v predškolskom veku, In: Podpora inkluzívneho vzdelávania na Slovensku a v zahraničí : zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. - : 1. vyd. ISBN 978-80-555-2995-0. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2022. - S. 249-269
Tomášková, M.,2018. Osovjovanie posunkového jazyka a možnosti jeho hodnotenie, In: Komunikace nejen ve speciálněpedagogickém kontextu [elektronický dokument] : 6. olomoucké speciálněpedagogické dny. - : 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. - S. 147-162 [online]. ISBN 978-80-244-5689-8.
Tomášková, M.; Tarcsiová, D. 2020. Komparácia hodnotenia úrovne komunikačného správania dieťaťa s poruchou sluchu z pohľadu rodiča a odborníka, In: Špeciálnopedagogické vedecké a praxeologické problémy v kontexte transformačných procesov. - : 1. vyd. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2020. - S. 128-156, ISBN 978-80-555-2591-4.
Tomášková M., 2020. Možnosti a limity hodnotenia komunikácie detí s poruchou sluchu v ranom veku, In: Paedagogica specialis 34 : zborník vedeckých príspevkov Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. - : 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. - S. 334-355, ISBN 978-80-223-5049-5.
Riešiteľ Grantu č. UK/187/2018 - Identifikácia, analýza a hodnotenie
komunikačnej kompetencie u detí/žiakov s poruchou sluchu
Riešiteľ Grantu č. UK/183/2019 s názvom Diagnostický nástroj na hodnotenie
komunikačného správania u detí a žiakov so sluchovým postihnutím – KOZK.
Spoluriešiteľ KEGA 049UK-4/2019 Možnosti a limity
integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zmyslovým postihnutím
(ukončený)
Spoluriešiteš DAAD (Deutscher akademischer Austauschdienst), realizované na PdF UK v Bratislave, v rokoch 2020 - 2021 pod názvom : Barrierefrei studieren – Inklusion im tertiären Bildungsbereich - spoluriešiteľ projektu
Spoluriešiteľ DAAD projektu Bildungsgänge Studierender mit Hörschädigung (2022-2023 - prebieha)
Spoluriešiteľ KEGA Vytvorenie a implementácia nových didaktických prostriedkov na osvojovanie, rozvíjanie a hodnotenie špecifických komunikačných foriem detí a žiakov so zmyslovým postihnutím.Projekt č. 018UK-4/2023 (prebieha)
Zástupca vedúceho projektu VEGA č. 1/0478/23 - Posunkový jazyk a posunková komunikácia a ich využívanie v špeciálnej a inkluzívnej pedagogike na rozvíjanie komunikačnej kompetencie vybraných skupín detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. (prebieha)