Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Miroslava Tomášková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Tomášková
I.2 - Meno
Miroslava
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1993
I.5 - Názov pracoviska
UK v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent, vedecko-výskumný pracovník
I.8 - E-mailová adresa
tomaskova23@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30851?do=filterForm-submit&surname=tom%C3%A1%C5%A1kov%C3%A1&university=701000000&faculty=701050000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-9983-6304

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského UK, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
Špeciálna pedagogika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského UK, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2018
II.c - Odbor a program
Špeciálna pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského UK, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2020
II.c - Odbor a program
Špeciálna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
asistent pedagóga ZŠ S MŠ Za kasárňou, Bratislava 1.3.2016-28.2.2017
asistent pedagóga ZŠI, Hrdličková ulica, Bratislava, 1.9.2018 - 28.2. 2019
výskumný zamestnanec Ústav špeciálnopedagogických štúdií, Pdf, UK, Bratislava 18.2.2019-30.6.2019
výskumný zamestnanec Ústav špeciálnopedagogických štúdií, Pdf, UK, Bratislava 23.9.2019-30.6.2020
výskumný zamestnanec Ústav špeciálnopedagogických štúdií, Pdf, UK, Bratislava 1.9.2020-súčasnosť
odborný terapeut Rozvoj dieťaťa o.z. 2022 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Slovenský posunkový jazyk (do úrovne B2) Myslím- centrum kultúry Nepočujúcich 2018
Tréning fonematického uvedomovania podľa D.B.Eľkonina Dialog, s.r.o. 2016
Základný kurz a nadstavbový kurz Bazálnej stimulácie IBS, S.R.O. 2018; 2022
Kurz pre lektorov – Pohybové aktivity pre deti od 1-6 rokov Dance Kids 2020
Metodika dr. B. Sindelar- 1., 2.,3.4. modul Centrum dr. Sindelar 202; 2022

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
40
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
6
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
39
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Výchovná rehabilitácia sluchovo postihnutých Špeciálna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Špeciálna pedagogika pre logopédov Logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Prstové znaky Špeciálna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Základy posunkového jazyka I a II Špeciálna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Posunkový jazyk Logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Predprimárne vzdelávanie sluchovo postihnutých Špeciálna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
36
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
35
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Možnosti a limity využívania diagnostického nástroja "Karta na hodnotenie komunikačného správania dieťaťa s poruchou sluchu" v podmienkach Slovenskej republiky, Autori

Tomášková, Miroslava

Názov zdroja

Štúdie zo špeciálnej pedagogiky (textový dokument (print)) (elektronický dokument)

Rok, ročník, číslo

2024, Roč. 13, č. 2

Rozsah

s. 57-76

2

Tomášková, M., 2022. Rozvoj a špecifiká komunikácie u vybraných detí s poruchou sluchu v predškolskom veku, In: Podpora inkluzívneho vzdelávania na Slovensku a v zahraničí : zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. - : 1. vyd. ISBN 978-80-555-2995-0. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2022. - S. 249-269

3

Tomášková, M.,2018. Osovjovanie posunkového jazyka a možnosti jeho hodnotenie, In: Komunikace nejen ve speciálněpedagogickém kontextu [elektronický dokument] : 6. olomoucké speciálněpedagogické dny. - : 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. - S. 147-162 [online]. ISBN 978-80-244-5689-8.


4

Tomášková, M.; Tarcsiová, D. 2020. Komparácia hodnotenia úrovne komunikačného správania dieťaťa s poruchou sluchu z pohľadu rodiča a odborníka, In: Špeciálnopedagogické vedecké a praxeologické problémy v kontexte transformačných procesov. - : 1. vyd. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2020. - S. 128-156, ISBN 978-80-555-2591-4.


5

Tomášková M., 2020. Možnosti a limity hodnotenia komunikácie detí s poruchou sluchu v ranom veku, In: Paedagogica specialis 34 : zborník vedeckých príspevkov Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. - : 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. - S. 334-355, ISBN 978-80-223-5049-5.


VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Tomášková, M., 2018. Hodnotenie úrovne komunikácie u detí/žiakov s poruchou sluchu podľa diagnostického nástroja KOZK, In: Teória a praxeológia výchovnej rehabilitácie : zborník vedeckých príspevkov - Brno: MSD, 2018. s. 456-474. ISBN 978-807392-286-3


2

Tomášková, M., 2022. Rozvoj a špecifiká komunikácie u vybraných detí s poruchou sluchu v predškolskom veku, In: Podpora inkluzívneho vzdelávania na Slovensku a v zahraničí : zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. - : 1. vyd. ISBN 978-80-555-2995-0. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2022. - S. 249-269

3

Tomášková, M.,2018. Osovjovanie posunkového jazyka a možnosti jeho hodnotenie, In: Komunikace nejen ve speciálněpedagogickém kontextu [elektronický dokument] : 6. olomoucké speciálněpedagogické dny. - : 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. - S. 147-162 [online]. ISBN 978-80-244-5689-8.


4

Tomášková, M.; Tarcsiová, D. 2020. Komparácia hodnotenia úrovne komunikačného správania dieťaťa s poruchou sluchu z pohľadu rodiča a odborníka, In: Špeciálnopedagogické vedecké a praxeologické problémy v kontexte transformačných procesov. - : 1. vyd. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2020. - S. 128-156, ISBN 978-80-555-2591-4.


5

Tomášková M., 2020. Možnosti a limity hodnotenia komunikácie detí s poruchou sluchu v ranom veku, In: Paedagogica specialis 34 : zborník vedeckých príspevkov Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. - : 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. - S. 334-355, ISBN 978-80-223-5049-5.


VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Riešiteľ Grantu č. UK/187/2018 - Identifikácia, analýza a hodnotenie

komunikačnej kompetencie u detí/žiakov s poruchou sluchu

2

Riešiteľ Grantu č. UK/183/2019 s názvom Diagnostický nástroj na hodnotenie

komunikačného správania u detí a žiakov so sluchovým postihnutím – KOZK.

3

Spoluriešiteľ KEGA 049UK-4/2019 Možnosti a limity

integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zmyslovým postihnutím

(ukončený)

4

Spoluriešiteš DAAD (Deutscher akademischer Austauschdienst), realizované na PdF UK v Bratislave, v rokoch 2020 - 2021 pod názvom : Barrierefrei studieren – Inklusion im tertiären Bildungsbereich - spoluriešiteľ projektu

Spoluriešiteľ DAAD projektu Bildungsgänge Studierender mit Hörschädigung (2022-2023 - prebieha)

5

Spoluriešiteľ KEGA Vytvorenie a implementácia nových didaktických prostriedkov na osvojovanie, rozvíjanie a hodnotenie špecifických komunikačných foriem detí a žiakov so zmyslovým postihnutím.Projekt č. 018UK-4/2023 (prebieha)

6

Zástupca vedúceho projektu VEGA č. 1/0478/23 - Posunkový jazyk a posunková komunikácia a ich využívanie v špeciálnej a inkluzívnej pedagogike na rozvíjanie komunikačnej kompetencie vybraných skupín detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. (prebieha)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti