Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Ing. Eva Tóblová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Tóblová
I.2 - Meno
Eva
I.3 - Tituly
Ing., PhD., ING-PAED IGIP
I.4 - Rok narodenia
1978
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky/Department of pedagogy
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent/Associate Professor
I.8 - E-mailová adresa
toblova1@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/13955
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-7156-6309

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta v Trnave
II.b - Rok
2001
II.c - Odbor a program
Manažment priemyselných podnikov
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta v Trnave
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania odborných predmetov
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent, vedecko-výskumný pracovník Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky 2013-trvá
odborný asistent, vedecko-výskumný pracovník Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta, Katedra inžinierskej pedagogiky a psychológie 2005-2012
odborný asistent Univerzita Cyrila a Metoda, Fakulta prírodných vied 2003-2006

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Čestné uznanie ZSVTS 2017
Tréning v oblasti triedneho manažmentu - Manžment triedy, aby vyučovanie prebiehalo hladko RAABE 2016
Tréning - Biznis a spoločenská etiketa pre školy na každý deň RAABE 2017
Workshop zameraný na metódu Design Thinkingu v rámci vzdelávacieho projektu New generation of Founders v rámci programu Grow with google Grow With Google 2021
Certifikát o potvrdení, že plánované ciele projektu boli splnené excelentne. KEGA, MŠ SR 2019
Účasť na vzdelávacom podujatí Profesijné štandardy, Portfólio, Atestácie MPC 2019
Certifikált ECDL Slovenská informatická spoločnosť, ECDL Foundation 2010
Empowering Education STEM Alliance 2024
Umelá inteligencia kreatívne eTwining Slovensko 2024
Workshop - Neurocoaching COMM-PASS 2022

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Všeobecná didaktika Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogická prax 1 (A,B) učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogická prax B Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Pedagogická prax 2 (A,B) učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Interaktívne metódy vyučovania pedagogických disciplín učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Teórie učenia sa a koncepcie vyučovania Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Teórie učenia sa a koncepcie vyučovania Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
11
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
27
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
115
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
35
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
48
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
10
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAB Tóblová, Eva [UKOPDPED] (100%) 2019. Aktivizujúce vyučovacie metódy. Analýza využívania aktivizujúcich metód. Bratislava: Univerzita Komenského, 1. vydanie, 146 s., 6,76 AH, ISBN 978-80-223-4817-1

2

ADE Tóblová, Eva [UKOPDPED] (100%) 2020. Using active learning methods in lower secondary schools.  R&E-Source : Enter new engineering pedagogy curriculum [elektronický dokument]. - č. 18 (2020), s. 161-167 [online], ISSN 2313-1640

3

ADM Tóblová, Eva [UKOPDPED](40%) a kol. 2017. The analysis of educational needs of managing teaching staff in schools in the Slovak Republic. Modern Journal of Language Teaching Methods. - Vol. 7, no. 5 (2017), p. 11-17. ISSN 2251-6204 Registrované vo Web of Science. (ohlasy: 1)

4

ACB Tóblová, Eva [UKOPDPED] (9%) 2014. Proces organizovania a organizačné štruktúry školskej organizácie. In: Pisoňová, Mária a kol. Školský manažment pre študijné odbory učiteľstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov. Bratislava: Univerzita Komenského, 2014, s. 139-159 - (1,32 AH), 228s., ISBN 978-80-223-3621-5 (ohlasy: 14)

5

V101 Tóblová, Eva (aut) [UKOPDPED] (40%) - Jaslovská, Barbora (aut) [UKOPDPED] (40%) - Kuruc, Martin  

(aut) [UKOPDPED] (20%): Skill enhancement in communication and interactive strategies in education. -               

1. vyd. - London : STS Science Centre, 2023. - 209 s. [print]


VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V302 Poliaková, Adriana (aut) [UKOPDPED] (25%) - Zemančíková, Vladimíra (aut) [UKOPDPED] (25%) -         

Tóblová, Eva (aut) [UKOPDPED] (25%) - Pisoňová, Mária (aut) [UKFPFAKPE] (25%): Class management       

focussing on family-school collaboration – research findings.    

In: European journal of contemporary education [elektronický dokument]. - Roč. 12, č. 4 (2023), s. 1398-1400    

[online]. – ISSN 2304-9650. – ISSN (online) 2305-6746

2

P1 Tóblová, Eva. (100%) 2022. Všeobecná didaktika pre študentov učiteľstva. Bratislava: Univerzita Komenského, 1. vyd., 107 s., [5,55 AH] ISBN 978-80-223-5397-7

3

V101 Tóblová, Eva (aut) [UKOPDPED] (40%) - Jaslovská, Barbora (aut) [UKOPDPED] (40%) - Kuruc, Martin  

(aut) [UKOPDPED] (20%): Skill enhancement in communication and interactive strategies in education. -               

1. vyd. - London : STS Science Centre, 2023. - 209 s. [print]

4

AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (40%), Ferková, Štefánia (30%), Poliaková Adriana (30%). 2020. Research into school and family cooperation from the perspective of teachers and parents. EDULEARN20 [elektronický dokument] : 12th International Conference on Education and New Learning Technologies : Roč. 12. - : 1. vyd. ISBN 978-84-09-17979-4. - Valencia : IATED, 2020. - S. 7091-7099

ISSN 2340-1117 Registrované vo Web of Science (Ohlasy: 1)

5

AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (40%), Poliaková Adriana (30%), Jaslovská Barbora (30%), 2021. Analysis of students 'attitudes of pregradual teacher training for distance learning during the Covid-19 pandemic period. INTED 2021, 15 [08.03.2021-09.03.2021, Valencia, Španielsko]. – [recenzované] In: INTED Proceedings 2021 [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : 15th International Technology, Education and Development Conference / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; López Martínez, Agustín [Zostavovateľ, editor] ; Candel Torres, Ignacio [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2021. – ISBN 978-84-09-27666-0. – ISSN 2340-1079, s. 5841-5849 [online]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ADM Tóblová, Eva [UKOPDPED](40%) a kol. 2017. The analysis of educational needs of managing teaching staff in schools in the Slovak Republic. Modern Journal of Language Teaching Methods. - Vol. 7, no. 5 (2017), p. 11-17. ISSN 2251-6204 Registrované vo Web of Science. Ohlasy (1): [o1] 2019 - Hašková, Alena - Analysis of current changes regarding head teachers' role and position in Slovakia. - In: ICERI2019 Proceedings . - Valencia : IATED, 2019 ; S. 11632-11639 ; CPCI-SSH 

2

AFC Poliaková, Adriana [UKOPDPED] (30%) - Pisoňová, Mária [UKOPDPED] (40%) - Tóblová, Eva [UKOPDPED] (30%): The Research and Analysis within The Innovation of School Management Course. In: Procedia - Social and Behavioral Sciences [elektronický zdroj]. - Vol. 186 (2015), s. 1169-1173 [online]. - ISSN 1877-0428.

Ohlasy (1): 

[o1] 2015 Gres, O.V.: Pedagogic conditions of health saving functioning organization of comprehensive educational estableshment`s headmaster. In: Pedagogics psychology medical-biological problems of physical training and sports, roč. 19, č. 10, 2015, s. 11-17 - ESCI"

3

AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (100%) 2014. Invoácia kurzu Školský manažment - tvorba elektonického kuryu v LMS Moodle. Média a vzdělávání 2014 = Media and education 2014 [elektronický zdroj]. - Praha : Extrasystem, 2014. - ISBN 978-80-87570-20-3. - S. 26-29 [online] (Didaktika, pedagogika)Ohlasy (1):

[o1] 2017 - Pisoňová, Mária - Nagyová, Adriana - Bírová, Jana - Mukhametzyanova, Farida Sh. - Makarova, Elena V. : Theoretical alternatives of creation of a terminology and explanatory dictionary of school management. - In: Modern Journal of Language Teaching Methods, Vol. 7, no. 4, 2017 ; p. 282 ; ESCI

4

AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (40%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Poliaková, Adriana [UKOPDPED] (30%): Research into school and family cooperation from the perspective of teachers and parents [elektronický dokument]. In: EDULEARN20 proceedings [elektronický dokument] : 12th International Conference on Education and New Learning Technologies : Roč. 12. - Valencia : IATED, 2020. - S. 7091-7099 [USB-key]. ISSN 2340-1117. - ISBN 978-84-09-17979-4 Ohlasy (1): [o3] 2021 - Ostradický, Peter - Kostrub, Dušan : Chain (re)actions as the birth and development of pupil autonomy. - In: EDULEARN21 . - Barcelona : IATED, 2021 

5

AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (100%) 2018. Particular results of the analysis of present state of teacher training in the area of didactic technological competences. Média a vzdělávání 2018 [elektronický dokument] : sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference. - : 1. vyd. ISBN 978-80-87570-41-8. - Praha : Extrasystem Praha, 2018. - S. 244-248 [online] Ohlasy (3): [o4] 2020 - Záhorec, Ján - Hašková, Alena - Munk, Michal - In: Digitálna gramotnosť učiteľov v kontexte ich profesijnej prípravy . - Bratislava : Univerzita Komenského, 2020 ; S. 220

[o1] 2021 - Záhorec, Ján - Hašková, Alena - Poliaková, Adriana - Munk, Michal : Case study of the integration of digital competencies into teacher preparation. - In: Sustainability, roč. 13, č. 11, 2021, art.no. 6402 ; s. 1-28 ; SCI ; SCOPUS

[o4] 2021 - Doričková, Mária - Hasajová, Lívia : Podpora digitálnej transformácie vzdelávania s dôrazom na autoevalvačné koncepty štandardizácie digitálnych kompetencii učiteľov. - In: Mladá veda, roč. 9, č. 4, 2021 ; s. 62

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA č. 007UK-4/2016 Príprava a tvorba terminologického a výkladového slovníka školského manažmentu pre študijné odbory učiteľstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov s následným doplnením jeho funkcionalít v elektronickom prostredí LMS Moodle

Doba riešenia: 2016 – 2018

Hlavný riešiteľ: Ing. Eva Tóblová, PhD., ING PAED IGIP

Hodnotenie: TOP projekt

2

Projekt ESF: Skvalitnene prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied 

Realizácia projektu: november 2020 - jún 2023 

Účasť KAPESO: podaktivity 2 a 3 

3

KEGA č. 041 UK-4/2017 Inovácia pregraduálnej prípravy učiteľov v oblasti didakticko-technologických kompetencií. 

Doba riešenia: 2017 – 2019

4

KEGA č. 066UK-4/2021 Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu - tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice

Doba riešenia: 2021 – 2023

5

KEGA č. 024 UK-4/2024 Transformácia pedagogických praxí

učiteľského štúdia v univerzitnom vzdelávaní. Doba riešenia: 2023 – 2025 Hlavný riešiteľ: Ing. Eva Tóblová, PhD., ING PAED IGIP

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Tvorba učebného zdroja, lektor v AVP Kvalifikačné štúdiu, lektor funkčného vzdelávania riaditeľov Metodicko-pedagogické centrum 2012-2013 a 2019-2020
Analýza dát PIAAC a PIAAC online - Medzinárodné hodnotenie kľúčových kompetencií dospelých Národný ústav certifikovaných meraní 2018-2020
Komisia záverečnej oponentúry KEGA, oponent bakalárskych a diplomových prác Vysoká škola DTI priebežne
Tvorba didaktických testov, tútor k dištančným a on-line kurzom pre vzdelávanie učiteľov v súvislosti s tvorbou ŠkVP Štátny inštitút odborného vzdelávania 2012-2013
Člen, tajomník Informačná spoločnosť pre výchovu a vzdelávanie ZSVTS 2002-trvá
Člen Slovenská pedagogická spoločnosť 2015-trvá
Člen v kolégiu recenzentov Media4U Magazine 2012-trvá
Vedecký garant medzinárodnej vedeckej konferencie Médiá a vzdělávání 2014-trvá
Metodik pedagogických praxí, tútor VUZ, člen RŠP v ŠO Učiteľstvo a pedagogické vedy Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2016-trvá
Lektor inovačného vzdelávacieho programu Národný inštitút vzdelávania a mládeže 2022-trvá

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
České vysoké učení technické v Praze Masarykův ústav vyšších studií Kolejní 2637/2a 160 00 Praha 6 1.9. 2004 - 31. 1. 2005 doktorandská mobilita Erazmus
University of Bergen, Faculty of Psychology, Department of Education Postboks 7807 5020 Bergen 25. 4 - 28. 4. 2016 Štipendijný program EHP Slovensko.
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 17.2. - 21. 2. 2020 učiteľská mobilita Erazmus
Vysoká škola ekonomická, Katedra didaktiky ekonomických předmetú, Praha Nám. W. Churchilla 4, Praha 3 19.11.2019 odborná prednáška
České vysoké učení technické v Praze Masarykův ústav vyšších studií Kolejní 2637/2a 160 00 Praha 6 19.10.2023 odborná prednáška

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-10-01