Meno a priezvisko:
|
Ing. Eva Tóblová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent, vedecko-výskumný pracovník | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky | 2013-trvá |
odborný asistent, vedecko-výskumný pracovník | Slovenská technická univerzita, Materiálovotechnologická fakulta, Katedra inžinierskej pedagogiky a psychológie | 2005-2012 |
odborný asistent | Univerzita Cyrila a Metoda, Fakulta prírodných vied | 2003-2006 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Čestné uznanie | ZSVTS | 2017 |
Tréning v oblasti triedneho manažmentu - Manžment triedy, aby vyučovanie prebiehalo hladko | RAABE | 2016 |
Tréning - Biznis a spoločenská etiketa pre školy na každý deň | RAABE | 2017 |
Workshop zameraný na metódu Design Thinkingu v rámci vzdelávacieho projektu New generation of Founders v rámci programu Grow with google | Grow With Google | 2021 |
Certifikát o potvrdení, že plánované ciele projektu boli splnené excelentne. | KEGA, MŠ SR | 2019 |
Účasť na vzdelávacom podujatí Profesijné štandardy, Portfólio, Atestácie | MPC | 2019 |
Certifikált ECDL | Slovenská informatická spoločnosť, ECDL Foundation | 2010 |
Empowering Education | STEM Alliance | 2024 |
Umelá inteligencia kreatívne | eTwining Slovensko | 2024 |
Workshop - Neurocoaching | COMM-PASS | 2022 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Všeobecná didaktika | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická prax 1 (A,B) | učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická prax B | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická prax 2 (A,B) | učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Interaktívne metódy vyučovania pedagogických disciplín | učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Teórie učenia sa a koncepcie vyučovania | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Teórie učenia sa a koncepcie vyučovania | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Učiteľstvo pedagogiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
AAB Tóblová, Eva [UKOPDPED] (100%) 2019. Aktivizujúce vyučovacie metódy. Analýza využívania aktivizujúcich metód. Bratislava: Univerzita Komenského, 1. vydanie, 146 s., 6,76 AH, ISBN 978-80-223-4817-1
ADE Tóblová, Eva [UKOPDPED] (100%) 2020. Using active learning methods in lower secondary schools. R&E-Source : Enter new engineering pedagogy curriculum [elektronický dokument]. - č. 18 (2020), s. 161-167 [online], ISSN 2313-1640
ADM Tóblová, Eva [UKOPDPED](40%) a kol. 2017. The analysis of educational needs of managing teaching staff in schools in the Slovak Republic. Modern Journal of Language Teaching Methods. - Vol. 7, no. 5 (2017), p. 11-17. ISSN 2251-6204 Registrované vo Web of Science. (ohlasy: 1)
ACB Tóblová, Eva [UKOPDPED] (9%) 2014. Proces organizovania a organizačné štruktúry školskej organizácie. In: Pisoňová, Mária a kol. Školský manažment pre študijné odbory učiteľstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov. Bratislava: Univerzita Komenského, 2014, s. 139-159 - (1,32 AH), 228s., ISBN 978-80-223-3621-5 (ohlasy: 14)
V101 Tóblová, Eva (aut) [UKOPDPED] (40%) - Jaslovská, Barbora (aut) [UKOPDPED] (40%) - Kuruc, Martin
(aut) [UKOPDPED] (20%): Skill enhancement in communication and interactive strategies in education. -
1. vyd. - London : STS Science Centre, 2023. - 209 s. [print]
V302 Poliaková, Adriana (aut) [UKOPDPED] (25%) - Zemančíková, Vladimíra (aut) [UKOPDPED] (25%) -
Tóblová, Eva (aut) [UKOPDPED] (25%) - Pisoňová, Mária (aut) [UKFPFAKPE] (25%): Class management
focussing on family-school collaboration – research findings.
In: European journal of contemporary education [elektronický dokument]. - Roč. 12, č. 4 (2023), s. 1398-1400
[online]. – ISSN 2304-9650. – ISSN (online) 2305-6746
P1 Tóblová, Eva. (100%) 2022. Všeobecná didaktika pre študentov učiteľstva. Bratislava: Univerzita Komenského, 1. vyd., 107 s., [5,55 AH] ISBN 978-80-223-5397-7
V101 Tóblová, Eva (aut) [UKOPDPED] (40%) - Jaslovská, Barbora (aut) [UKOPDPED] (40%) - Kuruc, Martin
(aut) [UKOPDPED] (20%): Skill enhancement in communication and interactive strategies in education. -
1. vyd. - London : STS Science Centre, 2023. - 209 s. [print]
AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (40%), Ferková, Štefánia (30%), Poliaková Adriana (30%). 2020. Research into school and family cooperation from the perspective of teachers and parents. EDULEARN20 [elektronický dokument] : 12th International Conference on Education and New Learning Technologies : Roč. 12. - : 1. vyd. ISBN 978-84-09-17979-4. - Valencia : IATED, 2020. - S. 7091-7099
ISSN 2340-1117 Registrované vo Web of Science (Ohlasy: 1)
AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (40%), Poliaková Adriana (30%), Jaslovská Barbora (30%), 2021. Analysis of students 'attitudes of pregradual teacher training for distance learning during the Covid-19 pandemic period. INTED 2021, 15 [08.03.2021-09.03.2021, Valencia, Španielsko]. – [recenzované] In: INTED Proceedings 2021 [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : 15th International Technology, Education and Development Conference / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; López Martínez, Agustín [Zostavovateľ, editor] ; Candel Torres, Ignacio [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2021. – ISBN 978-84-09-27666-0. – ISSN 2340-1079, s. 5841-5849 [online]
ADM Tóblová, Eva [UKOPDPED](40%) a kol. 2017. The analysis of educational needs of managing teaching staff in schools in the Slovak Republic. Modern Journal of Language Teaching Methods. - Vol. 7, no. 5 (2017), p. 11-17. ISSN 2251-6204 Registrované vo Web of Science. Ohlasy (1): [o1] 2019 - Hašková, Alena - Analysis of current changes regarding head teachers' role and position in Slovakia. - In: ICERI2019 Proceedings . - Valencia : IATED, 2019 ; S. 11632-11639 ; CPCI-SSH
AFC Poliaková, Adriana [UKOPDPED] (30%) - Pisoňová, Mária [UKOPDPED] (40%) - Tóblová, Eva [UKOPDPED] (30%): The Research and Analysis within The Innovation of School Management Course. In: Procedia - Social and Behavioral Sciences [elektronický zdroj]. - Vol. 186 (2015), s. 1169-1173 [online]. - ISSN 1877-0428.
Ohlasy (1):
[o1] 2015 Gres, O.V.: Pedagogic conditions of health saving functioning organization of comprehensive educational estableshment`s headmaster. In: Pedagogics psychology medical-biological problems of physical training and sports, roč. 19, č. 10, 2015, s. 11-17 - ESCI"
AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (100%) 2014. Invoácia kurzu Školský manažment - tvorba elektonického kuryu v LMS Moodle. Média a vzdělávání 2014 = Media and education 2014 [elektronický zdroj]. - Praha : Extrasystem, 2014. - ISBN 978-80-87570-20-3. - S. 26-29 [online] (Didaktika, pedagogika)Ohlasy (1):
[o1] 2017 - Pisoňová, Mária - Nagyová, Adriana - Bírová, Jana - Mukhametzyanova, Farida Sh. - Makarova, Elena V. : Theoretical alternatives of creation of a terminology and explanatory dictionary of school management. - In: Modern Journal of Language Teaching Methods, Vol. 7, no. 4, 2017 ; p. 282 ; ESCI
AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (40%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Poliaková, Adriana [UKOPDPED] (30%): Research into school and family cooperation from the perspective of teachers and parents [elektronický dokument]. In: EDULEARN20 proceedings [elektronický dokument] : 12th International Conference on Education and New Learning Technologies : Roč. 12. - Valencia : IATED, 2020. - S. 7091-7099 [USB-key]. ISSN 2340-1117. - ISBN 978-84-09-17979-4 Ohlasy (1): [o3] 2021 - Ostradický, Peter - Kostrub, Dušan : Chain (re)actions as the birth and development of pupil autonomy. - In: EDULEARN21 . - Barcelona : IATED, 2021
AFC Tóblová, Eva [UKOPDPED] (100%) 2018. Particular results of the analysis of present state of teacher training in the area of didactic technological competences. Média a vzdělávání 2018 [elektronický dokument] : sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference. - : 1. vyd. ISBN 978-80-87570-41-8. - Praha : Extrasystem Praha, 2018. - S. 244-248 [online] Ohlasy (3): [o4] 2020 - Záhorec, Ján - Hašková, Alena - Munk, Michal - In: Digitálna gramotnosť učiteľov v kontexte ich profesijnej prípravy . - Bratislava : Univerzita Komenského, 2020 ; S. 220
[o1] 2021 - Záhorec, Ján - Hašková, Alena - Poliaková, Adriana - Munk, Michal : Case study of the integration of digital competencies into teacher preparation. - In: Sustainability, roč. 13, č. 11, 2021, art.no. 6402 ; s. 1-28 ; SCI ; SCOPUS
[o4] 2021 - Doričková, Mária - Hasajová, Lívia : Podpora digitálnej transformácie vzdelávania s dôrazom na autoevalvačné koncepty štandardizácie digitálnych kompetencii učiteľov. - In: Mladá veda, roč. 9, č. 4, 2021 ; s. 62
KEGA č. 007UK-4/2016 Príprava a tvorba terminologického a výkladového slovníka školského manažmentu pre študijné odbory učiteľstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov s následným doplnením jeho funkcionalít v elektronickom prostredí LMS Moodle
Doba riešenia: 2016 – 2018
Hlavný riešiteľ: Ing. Eva Tóblová, PhD., ING PAED IGIP
Hodnotenie: TOP projekt
Projekt ESF: Skvalitnene prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied
Realizácia projektu: november 2020 - jún 2023
Účasť KAPESO: podaktivity 2 a 3
KEGA č. 041 UK-4/2017 Inovácia pregraduálnej prípravy učiteľov v oblasti didakticko-technologických kompetencií.
Doba riešenia: 2017 – 2019
KEGA č. 066UK-4/2021 Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu - tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice
Doba riešenia: 2021 – 2023
KEGA č. 024 UK-4/2024 Transformácia pedagogických praxí
učiteľského štúdia v univerzitnom vzdelávaní. Doba riešenia: 2023 – 2025 Hlavný riešiteľ: Ing. Eva Tóblová, PhD., ING PAED IGIP
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Tvorba učebného zdroja, lektor v AVP Kvalifikačné štúdiu, lektor funkčného vzdelávania riaditeľov | Metodicko-pedagogické centrum | 2012-2013 a 2019-2020 |
Analýza dát PIAAC a PIAAC online - Medzinárodné hodnotenie kľúčových kompetencií dospelých | Národný ústav certifikovaných meraní | 2018-2020 |
Komisia záverečnej oponentúry KEGA, oponent bakalárskych a diplomových prác | Vysoká škola DTI | priebežne |
Tvorba didaktických testov, tútor k dištančným a on-line kurzom pre vzdelávanie učiteľov v súvislosti s tvorbou ŠkVP | Štátny inštitút odborného vzdelávania | 2012-2013 |
Člen, tajomník | Informačná spoločnosť pre výchovu a vzdelávanie ZSVTS | 2002-trvá |
Člen | Slovenská pedagogická spoločnosť | 2015-trvá |
Člen v kolégiu recenzentov | Media4U Magazine | 2012-trvá |
Vedecký garant medzinárodnej vedeckej konferencie | Médiá a vzdělávání | 2014-trvá |
Metodik pedagogických praxí, tútor VUZ, člen RŠP v ŠO Učiteľstvo a pedagogické vedy | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2016-trvá |
Lektor inovačného vzdelávacieho programu | Národný inštitút vzdelávania a mládeže | 2022-trvá |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
České vysoké učení technické v Praze Masarykův ústav vyšších studií | Kolejní 2637/2a 160 00 Praha 6 | 1.9. 2004 - 31. 1. 2005 | doktorandská mobilita Erazmus |
University of Bergen, Faculty of Psychology, Department of Education | Postboks 7807 5020 Bergen | 25. 4 - 28. 4. 2016 | Štipendijný program EHP Slovensko. |
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 | 17.2. - 21. 2. 2020 | učiteľská mobilita Erazmus |
Vysoká škola ekonomická, Katedra didaktiky ekonomických předmetú, Praha | Nám. W. Churchilla 4, Praha 3 | 19.11.2019 | odborná prednáška |
České vysoké učení technické v Praze Masarykův ústav vyšších studií | Kolejní 2637/2a 160 00 Praha 6 | 19.10.2023 | odborná prednáška |