Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Radana Štrbáková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Štrbáková
I.2 - Meno
Radana
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1978
I.5 - Názov pracoviska
Katedra románskych jazykov a literatúr, Ústav filologických štúdií, Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
strbakova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5451?mode=full&do=filterForm-submit&name=Radana&surname=%C5%A0trb%C3%A1kov%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0009-0007-7499-2777

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, špecializácia: francúzsky jazyk a literatúra - španielsky jazyk a literatúra
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Universidad de Granada, Facultad de Filosofía y Letras (Univerzita v Granade, Filozofická fakulta)
II.b - Rok
2007
II.c - Odbor a program
filológia, program Estudios superiores de lengua española (doktorandské štúdium zo španielskeho jazyka)
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
VŠ pedagóg - PhD., FM docent Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta od 2008 odborný asistent (2015-2017 MD, RD), od 1.9. 2024 FM docent
SŠ učiteľ Gymnázium Federica Garcíu Lorcu, Bratislava 2008-2009
VŠ pedagóg - asistent Ekonomická univerzita v Bratislave 2002-2004
učiteľ Štátna jazyková škola, Bratislava 2002-2003

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Školenie: rozvoj a zlepšovanie kompetencií vo výskume demolingvistických otázok v strednej Európe Sliezska univerzita v Katoviciach, Fakulta Humanitných vied (v rámi programu NAWA) 2022
kurzy Tvorba e-testu v Moodle; Úvod do novej štruktúry Moodle 2020/2021 Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, CIT 2020
MS Teams ako výučbový nástroj Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, CIT 2020
školenie Tvorba úloh a zostavovanie testov pre hodnotenie úrovne jazykovej kompetencie podľa Spoločného európskeho referenčného rámca (úrovne A1-B2) Centre international d’études pédagogiques (v rámci projektu ESF) 2013
Využitie umelej inteligencie vo vzdelávaní Univerzita Komenského, CIT 2024
Vyhľadávanie v otvorených zdrojoch CVTI 2024
Základy kybernetickej bezpečnosti na UK Univerzita Komenského, CIT 2024
XIII Congreso AHLE (online účasť na plenárnych prednáškach XIII Kongresu Asociácie histórie španielčiny) AHLE, Španielsko 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Metodika písania odborného textu učiteľstvo španielskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Kontrastívna lingvistka 1. učiteľstvo španielskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Kontrastívna lingvistka 2. učiteľstvo španielskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
24
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
29
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Jazykové cvičenia zo španielskeho jazyka 1. učiteľstvo španielskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Jazykové cvičenia zo španielskeho jazyka 2. učiteľstvo španielskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Jazykové cvičenia zo španielskeho jazyka 3. učiteľstvo španielskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Konverzačné cvičenia učiteľstvo španielskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) II učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Prehľad dejín literatúry španielskeho jazyka 1. (seminár) učiteľstvo španielskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) I učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Prehľad dejín literatúry španielskeho jazyka 2. (seminár) učiteľstvo španielskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) I učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
I

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
43
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
65
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
39
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
15
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
11
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1
AAA Štrbáková, Radana: La dinámica del léxico de la moda en el siglo XIX : estudio de neología léxica. Bucureşti: Editura Universităţii din Bucureşti, 2013, 373 s. ISBN 978-606-16-0274-2
2
ABD Štrbáková, Radana: Aspectos lingüísticos del libro de viajes Paseo por la Patagonia : algunas tendencias en la adaptación de los hispanismos al eslovaco. In: Aspectos interdisciplinarios de los libros de viajes de Martin Kukučín : Paseo por la Patagonia e Impresiones de Francia. Bratislava: Univerzita Komenského, 2017. ISBN 978-80-223-4266-7. S. 39-59.
3

ADF Štrbáková, Radana: Historia de la palabra emoción en perspectiva comparativa (español, francés, italiano, inglés). In: Philologia. Roč. 29, č. 1-2 (2019), s. 55-79. ISSN (print) 1339-2026.

4

AED Štrbáková, Radana: Contribución al estudio de los hispanismos en la obra del escritor eslovaco Martin Kukučín. In: Quo vadis, romanística. Bratislava: Univerzita Komenského, 2014. S. 234-251. ISBN 978-80-223-3731-1.

5

AFC Štrbáková, Radana: El léxico de la indumentaria en los diccionarios burlescos del siglo XIX : documentatión de neologismos. In: Interlingüística. Č. 16 (2006), s. 1047-1058. ISSN 1134-8941.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V3 Štrbáková, Radana: El aspecto léxico en español en contraste con el eslovaco. In: Philologia : časopis Ústavu filologických štúdií Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Roč. 32, č. 2 (2022), s. 245-264. ISSN (print) 1339-2026. ERIH PLUS.

2

V3 Štrbáková, Radana: Análisis de las características tempo-aspectuales en textos narrativos de estudiantes universitarios de espaňol = Analysis of the tempo-aspectual characteristics in narrative texts of university students of Spanish. In: Philologia : časopis Ústavu filologických štúdií Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Bratislava (Slovensko): Univerzita Komenského v Bratislave. Pedagogická fakulta UK. Ústav filologických štúdií. ISSN 1339-2026. Roč. 34, č. 1 (2024), s. 79-96.

3

V3 Medveczká, Mária (50%) - Štrbáková, Radana (50%): La enseñanza del español en Eslovaquia desde una perspectiva demolingüística = Spanish language teaching in Slovakia from a demolinguistic perspective. In: Romanistica Comeniana. č. 1 (2022), s. 95-112. ISSN (print) 2585-8483.

4

V303 Tóth, Zuzana (aut) [UKOPDRJL] (25%) - Medveczká, Mária (aut) [UKOPDRJL] (25%) - Štrbáková, Radana (aut) [UKOPDRJL] (25%) - Bojničanová, Renáta (aut) [UKOPDRJL] (25%): Viacjazyčný seminár a jazyková angažovanosť študentov In: Philologia : časopis Ústavu filologických štúdií Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. - Roč. 32, č. 2 (2022), s. 265-278. - ISSN (print) 1339-2026

5

V3 Štrbáková, Radana: Los nombres de personajes literarios en la moda . DOI 10.18682/cdc.vi248.11909. In: Cuaderno del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Buenos Aires (Argentína): Universidad de Palermo, Facultad de Diseño y Comunicación. ISSN 1668-0227. ISSN 1853-3523. č. 248 (2024), s. 55-75.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AAA Štrbáková, Radana 100%: La dinámica del léxico de la moda en el siglo XIX : estudio de neología léxica. Bucureşti: Editura Universităţii din Bucureşti, 2013, 373 s. ISBN 978-606-16-0274-2.

Ohlas: [n1] 2021 zz ~ Puche Lorenzo, Miguel Ángel: Descripción e intervención lingüística de la Revista de archivos, bibliotecas y museos durante el siglo 19. In: Boletín de Filología, roč. 56, č. 1, 2021, s. 82. SCOPUS

2

AAA Štrbáková, Radana 100%: La dinámica del léxico de la moda en el siglo XIX : estudio de neología léxica. Bucureşti: Editura Universităţii din Bucureşti, 2013, 373 s. ISBN 978-606-16-0274-2.

Ohlas: [o1] 2019 ~ Provencio Garrigos, Herminia: Escrituras e impresos efímeros del siglo 19. Espacios en el continuum diacrónico de la lengua. In: Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, roč. 9. Barcelona: Universidad de Barcelona, 2019, s. 60. ESCI

3

AFC Štrbáková, Radana 100%: El léxico de la indumentaria en los diccionarios burlescos del siglo XIX : documentatión de neologismos, In: Interlingüística. Č. 16 (2006), s.1-12.

Ohlas: [o1] 2018 ~ Garcia Platero, Juan Manuel: Ideología y sátira en la lexicografía decimonónica. In: Revista de Filología de la Universidad de La Laguna, roč. 36, 2018, s. 202, 207. ESCI

4

AFD Štrbáková, Radana: Levita, hombre de levita, gente de levita: historia de una palabra y de un fenómeno social. (Studia romanica Bratislavensia; 8). In: Dni románskych štúdií = Jornadas de estudios románicos, Bratislava 2008. Sección de hispanística ACTAS. Tomo II : linguística. Bratislava: AnaPress, 2009. S. 293-306. ISBN 978-80-89137-53-4

Ohlas: [o1] 2014 ~ Stala, Ewa: Nombres de telas en el Waaren-Lexicon in zwölf Sprachen de Ph. A. Nemnich (1797). In: Revista de Investigación Lingüística, roč. 17. Murcia: Universidad de Murcia, 2014, S. 193. ESCI

5

V302 Štrbáková, Radana: El aspecto léxico en español en contraste con el eslovaco. In: Philologia. Roč. 32, č. 2 (2022), s. 245-264. ISSN (print) 1339-2026

Ohlas:

[n1] 2023 zz ~ Spišiaková, Mária - Mocková, Nina - Shumeiko, Natalia: Exploring language interferences. Slovak learners of Spanish and the challenges in past tense usage. In: ced Education, roč. 11, č. 23, 2023, s. 22 -- WOS ; ESCI

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA 1/0761/24 Deti a detstvo v španielskom jazyku a literatúre v období prechodu k modernej spoločnosti (19. storočie).

(2024-2026). Hlavný riešiteľ. Stručná charakteristika: Projekt prispieva k rekonštrukcii obrazu detí a detstva v Španielsku v období prechodu k modernej spoločnosti (v 19. storočí). Hlavným cieľom je zaplniť medzeru v poznaní lexiky súvisiacej s detstvom, zmapovať lexikálno-sémantické inovácie, ktoré prebehli aj v dôsledku zmien významne ovplyvňujúcich život detí aj diskurz o detstve, so zameraním na texty čítané rozvíjajúcou sa strednou triedou, v prvom rade periodickú tlač, ale aj vybrané literárne diela a literárno-pedagogické texty. Výskum umožní zlepšiť poznanie španielčiny v jednom z najmenej prebádaných období jej vývinu a preskúmať dosiaľ prehliadané aspekty reflexie detstva v literárnych textoch v medzirománskych súvislostiach.

2

El Español en Europa. Medzinárodný projekt, koordinácia: Univerzita v Heidelbergu, Univerzita v Zurichu, podporovaný Cervantesovým Inštitútom (2021-2025). Člen výskumného tímu. Stručná charakteristika: Projekt mapuje súčasnú situáciu španielskeho jazyka v Európe so zameraním na sociálne, kultúrne a vzdelávacie faktory, ktoré determinujú demolingvistický vývoj španielčiny. Analyzujú sa demografické aspekty španielsky hovoriacej komunity v európskych krajinách, pričom výskum berie do úvahy rodených hovoriacich, hovoriacich s obmedzenou kompetenciou v španielčine a učiacich sa.

3

VEGA 1/0618/20 Románske jazyky a multilingvizmus. Vývoj slovesného času a vidu v medzijazyku (2020-2022). Člen. Stručná charakteristika: Cieľom projektu je skúmať vývoj času a slovesného vidu v medzijazyku učiacich sa románskych jazykov. Vzhľadom na to, že na Slovensku sa románske jazyky spravidla osvojujú ako tretí jazyk, výskum sa zameriava na vývoj medzijazyka z hľadiska multilingvizmu. Podľa celého radu štúdií o multilingvizme (napr. Jessner, 2008; Jessner a kol., 2016), študenti ovládajúci viaceré jazyky nie sú viacnásobne monolingválni, ale majú osobitné zručnosti a vlastnosti, ktoré tvoria takzvaný faktor multilingvizmu (M-faktor). Multilingválni učiaci sa však nevyužívajú multilingválnosť vo svoj prospech automaticky, preto môžu potrebovať tréning multilingválnych kompetencií, s cieľom využívať katalyzujúci efekt M-faktoru na vývoj medzijazyka. Projekt je navrhnutý ako longitudinálny výskum, v rámci ktorého sa skúma vplyv multilingválnych workshopov na vývoj systému času a slovesného vidu v románskych jazykoch v medzijazyku študentov, ktorí študujú románske jazyky na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.

4

VEGA 1/0292/19 Semiotika erosu. Erotizmus a textualita v kultúrach románskych jazykov. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre (2019-2021) Člen. Stručná charakteristika: Erotizmus vymedzujeme ako kultúrny repertoár výrazových procesov, prostriedkov a prvkov, ktoré podnecujú zjavný estetický rozmer milostnej interakcie, zakorenený vo vzťahu ku kráse, a teda k systému kanonizácie zažitých foriem, ako aj vo vzťahu k aísthesis, čiže k zmyslovému vnímaniu. Na základe takejto definície je možné skúmať výrazové procesy, prostriedky a prvky, ktoré sa podieľajú na konkrétnych formách textualizácie erotizmu. Cieľom výskumu je semiotická analýza erotizmu v textových prejavoch z prostredia románskych jazykov.

5

Visegrad Grant ID no. 22230074. Spanish as a Foreign Language in Central Europe: A Demolinguistic Approach (2004-2020). 2023-2024. Člen. Stručná charakteristika: Výskum španielčiny ako cudzieho jazyka v krajin8ch V4: Výskumné aktivity zisťujúce postavenie španielčiny ako cudzieho jazyka v kontexte ostatných cudzích jazykov na všetkých vzdelávacích úrovniach. Šírenie informácií o výskume a výstupoch projektu.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen redakčnej rady časopis Philologia od 2019
člen vedeckej rady časopis El Genio Maligno. Revista de humanidades y ciencias sociales, ISSN:1988-3927 2010- 2018
člen vedeckého výboru medzinárodná konferencia El español del siglo XIX. Herencia e innovación. 15. 9.- 17. 9. 2016, Università di Pisa 2016-2017
člen vedeckého výboru Medzinárodná konferencia Una cercana diacronía opaca. El español del siglo XIX, 16.10. – 17.10. 2014, Masarykova Univerzita, Brno 2014
člen AHLE – Asociación de Historia de la Lengua Española (Asociácia Dejín španielskeho jazyka) od 2012

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Universidad Autónoma de Madrid c/ Francisco Tomás y Valiente, 1, Ciudad Universitaria de Cantoblanco, 28049, Madrid, ESPAÑA 13. 5. - 15. 5. 2011 členstvo v komisii na obhajobe dizertačnej práce na pozvanie zahraničnej inštitúcie
Belehradská univerzita Studentski trg, Belgrade, SRBSKO 13. 12.- 16. 12. 2011 TEMPUS ReFLeSS
Université de Montpellier Montpellier, FRANCE 13. 5. - 18. 5. 2013 LLP Erasmus
Universidad de Almería Ctra. Sacramento s/n La Cañada de San Urbano 04120 Almería, ESPAÑA 18. 3. - 23. 3. 2013 LLP Erasmus
Universidad de Granada Campus Universitario de Cartuja CP:18071 Granada, ESPAÑA 2. 12. 2013 - 6. 12. 2013 prednáškový pobyt na pozvanie zahraničnej inštitúcie
Universidad de Granada Campus Universitario de Cartuja CP:18071 Granada, ESPAÑA 17.1.- 19.1. 2019 členstvo v komisii na obhajobe dizertačnej práce na pozvanie zahraničnej inštitúcie
Jagelovská univerzita v Krakove, Inštitút románskej filológie Instytut Filologii Romańskiej UJ, al. Mickiewicza 9, A 31-120, Kraków, POLSKA 26. 9. - 29. 9. 2022 krátkodobý výskumný pobyt cez UK
Sliezska univerzita v Katowiciach Instytut Językoznawstwa Wydział Humanistyczny Uniwersytet Śląski, ul. Grota-Roweckiego 5, 41-205 Sosnowiec, POLSKA 7.12. - 11. 12. 2022 program NAWA
Ostravská univerzita Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, Tř. Československých legií 9, 701 03 Ostrava 19.3.-20.3.2024 Prednáška na pozvanie: Las palabras en el tiempo. Historias léxicas del ámbito de la moda
Observatorio Global del Español y Fundación para la Transformación de La Rioja CILE; San Millán de la Cogolla, La Rioja, ESPAÑA 2.12.-5.12.2024 Pozvanie na seminár odborníkov na demolingvistiku španielčiny v rámci projektu El español en Europa

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Pozvané prednášky

-Las palabras en el tiempo. Historias léxicas del ámbito de la moda, 20.3.2024, na inaugurácii Študentskej vedeckej konferencie, Ostravská univerzita

- Aspectos teórico-metodológicos de la neología en la historia de la lengua española, 3. a 4. 12. 2013, Universidad de Granada, Španielsko

- Lexikálne výpožičky a kalky v španielskom jazyku (synchrónne a diachrónne aspekty), 20. 11. 2013, Katedra romanistiky, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

- El cambio léxico en la historia del español, 12. 5. 2010, Universidad de Granada, Španielsko


Členstvo v komisii na obhajobe a posudzovanie dizertačných prác na zahraničných VŠ

2019 Universidad de Granada, doktorandka I. González Sopeña

2013 Universidad de Granada, doktorandka E. Vivancos Mulero

2012 Universidad de Granada, doktorandka E. Fernández

2011 Universidad Autónoma de Madrid, doktorand D. Prieto García-Seco


Členstvo v organizačnom výbore medzinárodnej konferencie

2008-2009 Medzinárodná vedecká konferencia Autre – autrui – altérité, El otro – lo otro – la otredad, Altro – l’altro – alterità, PdF UK, Bratislava


Účasť na vzdelávacích projektoch

ESF Č.OP Vzdelávanie 26140130001 Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v súvislosti s Koncepciou vyučovania cudzích jazykov na základných a stredných školách (2008 - 2013), člen testovacieho tímu a učiteľka odborných predmetov

TEMPUS – 511366-1-2010-1-RS-TEMPUS-JPCR Reforming foreign language studies in Serbia (ReFLeSS) (2010 – 2014), člen

2021– 2022 ESF 312011AFX7 Skvalitnenia prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied. 2020 - 2023 - spoluautorka podporných vzdelávacích materiálov pre cvičných učiteľov.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-28