Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PaedDr. Andrea Prečuchová Štefanovičová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Prečuchová Štefanovičová
I.2 - Meno
Andrea
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1983
I.5 - Názov pracoviska
UK v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Pedagogická fakulta UK, Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Výskumný pracovník - výskumník
I.8 - E-mailová adresa
precuchova.stefanovicova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18015?mode=full&do=filterForm-submit&surname=Pre%C4%8Duchov%C3%A1&university=701000000&faculty=701050000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-0511- 7705

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2006
II.c - Odbor a program
UŠŠ: pedagogika mentálne postihnutých
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
špeciálna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Diagnosticko – terapeutický pracovník Domov sociálnych služieb prof. Karola Matulaya, Lipského 13, 841 01 Bratislava 01.09.2006 – 01.09 2012
Vedecko – výskumný pracovník Pedagogická fakulta UK v Bratislave, Katedra špeciálnej pedagogiky, Račianska 59, 813 34, Bratislava 17.09.2012 – 30.06.2015, 15.04.2019 - trvá
Školský špeciálny pedagóg ZŠ Albína Brunovského, Obchodná 7, 900 51 Zohor 01.01.2018 – trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
ECDL – Európsky vodičský preukaz na počítače zameraný na získanie poznatkov v oblasti práce s počítačom v rámci modulov: Práca sa počítačom, Spracovanie textu, Tabuľkový kalkulátor a Informácie a komunikácia Slovenská informatická spoločnosť 2007
Doplňujúce vzdelávanie VŠ pracovníkov v oblasti autizmu - vzdelávanie, ukončené osvedčením o získanom vzdelaní s celoštátnou platnosťou Domov sociálnych služieb prof. Karola Matulaya pre deti a dospelých 2006
Aktualizačné vzdelávanie Inklúzia a digitalizácia - Diagnostika v základnej škole Dr. Josef RAABE Slovensko, s. r. o. 2023
Inkluzívna legislatíva a dokumentácia, inovačné vzdelávanie Inklucentrum 2023
Krízová intervencia, inovačné vzdelávanie Inštitút osobnostného rozvoja 2023
Digitálna administratíva v škole Uniškola 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Špeciálna didaktika slovenského jazyka a literatúry špeciálna pedagogika Mgr. učiteľstvo a pedagogické vedy
Základy pracovnej výchovy špeciálna pedagogika Bc. učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna pracovná výchova mentálne postihnutých špeciálna pedagogika Bc. učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna pracovná výchova špeciálna pedagogika Bc. učiteľstvo a pedagogické vedy
Komplexná rehabilitácia postihnutých špeciálna pedagogika Bc. učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna didaktika spoločenskovedných predmetov špeciálna pedagogika Mgr. učiteľstvo a pedagogické vedy
Špeciálna didaktika pracovného vyučovania špeciálna pedagogika Mgr. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
10
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
24
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
40
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
56
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
40
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
11
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
33
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ACB Harčaríková, Terézia (40%) - Prečuchová Štefanovičová, Andrea (40%) - Gogová, Tatiana [UKOPDSPP] (15%) - Šulková, Veronika (5%): Pedagogika detí s poruchami učenia, správania a autizmom raného a predškolského veku. 1. vyd. Bratislava : Iris, 2013. 146 s. ISBN 978-80-89238-89-7

2

ACB Prečuchová Štefanovičová, Andrea (100%) : Manuál k špeciálnopedagogickej praxi : úvod do štúdia. 1. vyd. Bratislava : Iris, 2014. 88 s. ISBN 978-80-89726-12-7


3

ADE Prečuchová Štefanovičová, Andrea (100%) : Interdisciplinary approach to the care of children with mental disabilities and behavioral disorders (overview essay) In: Journal of Exceptional People. Roč. 2, č. 5 (2014), s. 13-28


4

AEC Vančová, Alica (50%) - Prečuchová Štefanovičová, Andrea (50%): Sexuality and sexual education of mentally disabled people - part of quality of life in reflecting special education and special andragogy In: Paedagogica specialis 27. Praha : Knihy nejen pro bohaté, 2013. S. 6-36. - ISBN 978-80-86499-09

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

AED Prečuchová Štefanovičová, Andrea (100%) : Sexualita jednotlivcov s mentálnym postihnutím.In: Špeciálnopedagogické vedecké a praxeologické problémy v kontexte transformačných procesov. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2020. S. 389-401. 1. vyd. ISBN 978-80-555-2591-4.

2

AED Prečuchová Štefanovičová, Andrea (100%) : Sexualita jednotlivcov s mentálnym postihnutím.In: Špeciálnopedagogické vedecké a praxeologické problémy v kontexte transformačných procesov. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2020. S. 389-401. 1. vyd. ISBN 978-80-555-2591-4.

3

O2 Rodičia žiakov s mentálnym znevýhodnením ako partneri vo vzdelávaní / Pilná, Andrea [50%]; Prečuchová Štefanovičová, Andrea [50%]. 2024 Bratislava : – ISBN 978-80-223-5886-6

4

V2 Jaroslava Malček, Andrea Prečuchová Štefanovičová: The safe place technique as a relaxation activity for teachers in the context of stress prevention (an example of good practice), 8 strán, zborník Special and Inclusive Education in Current Theoretical and Praxeological Contexts - Collection of Scientific Contributions, 2024, Bratislava: - ISBN 978-80-7392-431-7

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ABD Prečuchová Štefanovičová, Andrea (100%) : Mentálne postihnutie a dispozície k nevhodnému správaniu In: Problémové správanie verzus poruchy sp ISBN 978-80-89726-18-9

[o4] 2014 Šulovská, Monika: Inovácia vyučovania geografie u ţiakov s mentálnym postihnutím. In: Inovácie v teórii a praxi výchovnej a komplexnej rehabilitácie osôb so zdravotným postihnutím. Bratislava : Iris, 2014, S. 499

2

ACB02 Harčaríková, Terézia (40%) - Prečuchová Štefanovičová, Andrea (40%) - Gogová, Tatiana (15%) - Šulková, Veronika (5%): Pedagogika detí s poruchami učenia, správania a autizmom raného a predškolského veku.- 1. vyd. - Bratislava : Iris, 2013. - 146 s. ISBN 978-80-89238-89-7


[o3] 2014 Kaleja, Martin: What do teachers think about social exclusion of their pupils?. In: Sapere Aude 2014 : Pedagogika, psychologie a dnešní společnost 4. Hradec Králové : Magnanimitas, 2014, S. 51

3

ADE Prečuchová Štefanovičová, Andrea (100%) : Interdisciplinary approach to the care of children with mental disabilities and behavioral disorders (overview essay)

In: Journal of Exceptional People. - Roč. 2, č. 5 (2014), s. 13-28


[o4] 2014 Vančová, Alica - Smoľjaninov, G. Anatolij - Danilovichiute, Eliana - Skrypnyk,Tatiana: Nové metódy priprioceptívnej korekcie v systémovej pomoci deťom s poškodením CNS metóda neurodynamickej korekcie porúch motoriky. In: Inovácie vteórii a praxi výchovnej a komplexnej rehabilitácie osôb so zdravotným postihnutím. Bratislava : Iris, 2014, S. 647

4

AFD01 Prečuchová Štefanovičová, Andrea (100%) : Pojmový aparát v oblasti komplexnej rehabilitácie a jeho inovácie In: Školská reforma a inovácie vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením. - Bratislava : Haufo-Fero Hauskrecht, 2010. - S. 257-269. - ISBN 978-80-970514-1-9 [Školská reforma a inovácie vzdelávania detí a ţiakov so zdravotným znevýhodnením. 2. medzinárodná vedecká špeciálnopedagogická konferencia. Bratislava, 26.-27.11.2009]


[o3] 2014 Vančová, Alica: The Possibilities of Transfer of Knowledge in Neurosciences to Theory and Practice in Special Education for Development and Innovation inRehabilitation, Stimulation, Corrective and Therapeutic Methods Based onInterdisciplinary Intervention with a Focus on Children with CNS Damage. In: Osoby niepełnosprawne w drodze ku dorosłości. Kraków : Wydawnictwo Naukowe UP, 2014, S. 347

5

AFD02 Prečuchová Štefanovičová, Andrea (100%) : Individuálne plánovanie ako jedna z moţností predchádzania problémovému správaniu klientov v domove sociálnych služieb In: Poruchy správania ako sociálny a edukačný fenomén [elektronický zdroj]. - Bratislava : Iris, 2012. - S. 257-265 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-89238-69-9

[Poruchy správania ako sociálny a edukačný fenomén : medzinárodná vedecká konferencia. Košice, 28.-29.11.2012]


[o3] 2013 Vančová, Alica: Poruchy správania u jednotlivcov s mentálnym postihnutím. Praha : Knihy nejen pro bohaté, 2013, S. 218

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Nové prístupy v sexuálnej výchove mládeže s mentálnym postihnutím v kontexte ich inklúzie do intaktnej spoločnosti (027UK-4/2023)


2

Podpora a vývoj inovácií v estetickovýchovných predmetoch s akcentom na expresívne terapie v inkluzívnom vzdelávaní (038UK-4/2023)


VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
člen štátnicovej komisie Katedra špeciálnej pedagogiky a Ústav špeciálnopedagogických štúdií a inkluzívneho vzdelávania od roku 2019

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

V rokoch 2012 - 2015 som bola katedrovým koordinátorom praxí pre špecializáciu pedagogika mentálne postihnutých na bakalárskom aj magisterskom stupni štúdia. Podieľala som sa na príparave viacerých konferencií. Bola som odborným riešiteľom projektu Univerzitný vedecký park Univerzity Komenského v Bratislave v roku 2015.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-30