Meno a priezvisko:
|
Mgr. Mária Habalová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2018 - doteraz |
výchovný zamestnanec | Detské centrum Pikolino, Bratislava | 2009-2010 |
výchovný zamestnanec | Brilliant Stars International Kindergarten, Bratislava | 2008-2009 |
nursery practitioner | Childbase, Sandfield day nursery, Oxford, Veľká Británia | 2007-2008 |
vychovávateľ - diagnostik | Domov sociálnych služieb prof. Karola Matulaya, Bratislava | 2002-2005 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Workshop muzikoterapie | CZMTA | 2018 |
Certifikovaný kurz Bazálnej stimulácie | Institut Bazální stimulace | 2019 |
Muzikoterapia v medzinárodnom kontexte | Inštitút vzdelávania v arteterapii, OZ Terra therapeutica | 2019 |
Medzinárodná konferencia - Multisenzorické prostredie ako priestor pre intervenciu | UK Bratislava | 2019 |
Arteterapeutické dni východu | DC duševného zdravia, Asociácia slovenských arteterapeutov | 2020 |
Dlhodobý výcvik v muzikoterapii | CZMTA | 2021 |
Vzdelávací kurz: Ako komunikovať s deťmi a dospelými v náročných chvíľach | Plamienok n.o. | 2021 |
LP konferencia "Štandardné postupy v liečebnej pedagogike" | PRO LP. KLP, Katedra klinicej logopédie a liečebnej pedagogiky LF SZU, PdF UK | 2022 |
Konferencia - Dieťa v ohrození. Prevencia ako nástroj pomoci | Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie | 2023 |
Dlhodobé vzdelávanie v existenciálnej analýze a logoterapii | Spoločnosť pre logoterapiu a existenciálnu analýzu (SLEA Slovensko) | 2023 - trvá |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Muzikoterapia 1 | Liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
Muzikoterapia 2 | Liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
Muzikoterapia 3 | Liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
Muzikoterapia v inštitucionálnej starostlivosti | Liečebná pedagogika | II. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
Muzikoterapia v klinickej praxi | Liečebná pedagogika | II. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
Projekty v liečebnej pedagogike I. | Liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
Projekty v liečebnej pedagogike II. | Liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
Sociálna patológia | Liečebná pedagogika | I. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Muzikoterapia | Logopédia | I.+II. | logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education |
Muzikoterapia pre sociálnych pracovníkov | Sociálna práca | II. | Sociálna práca/Social Work |
P2 HABALOVÁ, M. 2010. Zdroje reziliencie rodín detí so znevýhodnením a úlohy včasnej intervencie pri jej posilňovaní. In Horňáková, M. (Ed.). Včasná intervencia orientovaná na rodinu. s. 67-74. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 260 s. ISBN 978-80-223-2915-6.
V3 HABALOVÁ, M. 2021. Možnosti hudby pri podpore vnímania a vývinu u detí vo včasnej intervencii. Studia scientifica Facultatis Paedagogica. 2021, ročník 20 č. 2. s. 25-35, Ružomberok : Verbum vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku. ISSN 1336-2232.
V3 HABALOVÁ, M. 2022. Hudobné aktivity pri rozvíjaní kognitívnych procesov (pozornosti) v rámci včasnej intervencie. Studia scientifica Facultatis Paedagogica. 2022, ročník 21 č. 2. s. 67-78, Ružomberok : Verbum vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku. ISSN 1336-2232. DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.2.67-78
O3 HABALOVÁ, M. a kol. 2022. Muzikoterapia pri poruchách hlasu a reči u pacientov s Parkinsonovou chorobou. Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. 2022, ročník 85, č. 2. s. 141-146. ISSN (print) 1210-7859, ISSN (online) 1802-4041. doi: 10.48095/cccsnn2022141
P1 HABALOVÁ, M. 2024. Prolegoména muzikoterapie v liečebnej pedagogike. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. ISBN 978-80-223-5948-1.
V3 HABALOVÁ, M. 2021. Možnosti hudby pri podpore vnímania a vývinu u detí vo včasnej intervencii. Studia scientifica Facultatis Paedagogica. 2021, ročník 20 č. 2. s. 25-35, Ružomberok : Verbum vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku. ISSN 1336-2232.
V3 HABALOVÁ, M. 2022. Hudobné aktivity pri rozvíjaní kognitívnych procesov (pozornosti) v rámci včasnej intervencie. Studia scientifica Facultatis Paedagogica. 2022, ročník 21 č. 2. s. 67-78, Ružomberok : Verbum vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku. ISSN 1336-2232. DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.2.67-78
O3 HABALOVÁ, M. a kol. 2022. Muzikoterapia pri poruchách hlasu a reči u pacientov s Parkinsonovou chorobou. Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie. 2022, ročník 85, č. 2. s. 141-146. ISSN (print) 1210-7859, ISSN (online) 1802-4041. doi: 10.48095/cccsnn2022141
V3 HABALOVÁ, M. 2023. Podpora dieťaťa po strate blízkej osoby v prostredí školy. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, 2023, ročník 12, č. 1, s. 82-91. Prešov : Vydavateľstvo PU. ISSN (print) 2585-7363, ISSN (online) 2730-0951.
V3 HABALOVÁ, M. 2023. Faktory napomáhajúce rozvoju sebaregulácie u detí. Studia scientifica Facultatis Paedagogica, 2023, ročník 22, č. 2., s. 56-69, Ružomberok : Verbum vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku. ISSN 1336-2232. DOI: https://doi.org/10.54937/ssf.2023.22.2.56-69
SLANINOVÁ, M., 2008. Reziliencia rodín detí so znevýhodnením. In Revue liečebnej pedagogiky, roč. II, č. 3, 2008. ISSN 1337-5563. [online] Dostupné na: http://prolp.sk/wp-content/uploads/2017/12/revuelp_2008_3.pdf
Ohlasy (5 z 10):
• [n2] PREVENDÁROVÁ, J. 2013. Psychological aspects of patients and their families suffering from rare disease. In Acta Facultatis Pharmaceuticae Universitatis Comenianae. 2013, Supplementum VIII: s 55-60. [online] Dostupné na: https://www.proquest.com/openview/bcbd256f406318aa058ddc046cacc208/1?pq-origsite=gscholar&cbl=2016344 (SCOPUS)
• [n2] HUDECOVÁ A. 2023. Family resilience as One Approach to Coping. Rodinná reziliencia ako jeden z prístupov zvládania záťaže. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, 2023, Roč. 22, č. 2, s. 9-13. ISSN 1336-2232. (ERIH PLUS, CEEOL)
• [n2] SCHMIDTOVÁ, M. 2021. Možnosti podpory rodiny dieťaťa so zdravotným postihnutím. In: Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami . Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2021, s. 112, 113. ISBN (online) 978-80-7599-270-3. [online] Dostupné na: https://dokumenty.osu.cz/pdf/kpg/sbornik-z-konference-2021.pdf
• [n2] GROMA, M. 2012. Kariérové poradenstvo a možnosti facilitácie kariérového vývinu nepočujúcich. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 175 s. ISBN 978-80-223-3297-2. [online] Dostupné na: https://www.fedu.uniba.sk/fileadmin/pdf/Sucasti/Katedry/KPP/Publikacie/monografia_groma.pdf
• [n2] HORŇÁKOVÁ, M. 2010. Některé kontexty inkluzivní a léčebné pedagogiky. In Lechta, V. (ed.), 2010. Základy inkluzivní pedagogiky. s. 108-119. Praha : Portál, 440 s. ISBN 978-80-7367-679-7.
HABALOVÁ, M. 2010. Zdroje reziliencie rodín detí so znevýhodnením a úlohy včasnej intervencie pri jej posilňovaní. In Horňáková, M. (Ed.). Včasná intervencia orientovaná na rodinu. s. 67-74. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 260 s. ISBN 978-80-223-2915-6.
Ohlasy (5 z 15):
• [n2] HUDECOVÁ A. Family resilience as One Approach to Coping. Rodinná reziliencia ako jeden z prístupov zvládania záťaže. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, 2023, Roč. 22, č. 2, s. 9-13. ISSN 1336-2232. (ERIH PLUS, CEEOL)
• [n2] JÁGEROVÁ, N., RÖDEROVÁ, P., VRUBEL M. Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2017. 140 s. ISBN 978-80-210-8885-6. – ISBN 978-80-210-8456-8. (CEEOL)
• [n2] SCHMIDTOVÁ, M. 2021. Možnosti podpory rodiny dieťaťa so zdravotným postihnutím. In: Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami . Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2021, s. 112, 113. ISBN (online) 978-80-7599-270-3. [online] Dostupné na: https://dokumenty.osu.cz/pdf/kpg/sbornik-z-konference-2021.pdf
• [n2] HUDECOVÁ, A. (Ed.) 2020. Rodina s dieťaťom s ohrozením vo včasnej starostlivosti. Ružomberok : Verbum. ISBN 978-80-561-0774-4 [online] Dostupné na: https://www.ku.sk/images/dokumenty/pf/dokumenty/veda_a_vyskum/elektronicke_publikacie/hudecova_rodina_s_dietatom_s_ohrozenim_int.pdf
• [n2] ZAHRADNÍKOVÁ, N., STOHLOVÁ, L. Špecifická kríza v rodine s dieťaťom s postihnutím. In KUBÍK, F. KUTARŇA, J. (eds.). 2014. Rodina – výzva pre sociálnu politiku a pomáhajúce profesie. Zborník prednášok zo IV medzinárodnej vedecko- odbornej konferencie v Žiline. Bratislava : Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety. ISBN 978-80-8132-107-8. [online] Dostupné na: https://www.vssvalzbety.sk/userfiles/Salezianum/smernice%20a%20dokumenty/Rodina-vyzvapresocialnupolitikuapomahajuceprofesie.pdf
HABALOVÁ, M. 2019. Terapeutické využitie vibrácií a zvukov v multisenzorických prístupoch. In: Fábry Lucká, Z. (ed.). Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie Multisenzorické prostredie ako priestor pre intervenciu konanej dňa 11.10.2019 v Bratislave. Bratislava : Pedagogická fakulta UK, 2019, s. 44-54. ISBN 978-80-223-4865-2.
Ohlasy:
• [n2] HUDECOVÁ, A. Early Intervention as an Option to Prevent the Development of CAN Syndrome from the Perspective of Special Pedagogy. In: DISPUTATIONES SCIENTIFICAE UNIVERSITATIS CATHOLICAE. 2023, Roč. 23, č. 2, s. 13-20. DOI 10.54937/dspt.2023.23.2.13-20 (CEEOL)
• [n2] BUČKOVÁ, B., KRÁLOVÁ, E. 2022. Reprodukovaná hudba a inštrumentálne aktivity vo fyzioterapii zameranej na relaxáciu u pacientky s cervikobrachiálnym syndrómom a depresiou. In: Králová, E., Poliaková, N., Gerlichová, K., Grabczak, P. (eds). Ošetrovateľstvo a zdravie 13. Trenčín: Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne. Fakulta zdravotníctva, 2022, s. 128-140. ISBN 978-80-8075-982-7.
HABALOVÁ, M. 2021. Možnosti hudby pri podpore vnímania a vývinu u detí vo včasnej intervencii. Studia scientifica Facultatis Paedagogica. 2021, ročník 20 č. 2. s. 25-35, Ružomberok : Verbum vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku. ISSN 1336-2232.
Ohlasy:
• [n2] FÁBRY LUCKÁ, Z. 2021. Hudba ako prostriedok komunikácie u detí s poruchou senzorického spracovania. In: MMK 2021 : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference . - Hradec Králové : Magnanimitas akademické sdružení, 2021 ; S. 473. ISBN 978-80-87952-35-1.
• [n2] FÁBRY LUCKÁ, Z., LESSNER LIŠTIAKOVÁ, I. 2021. Multisenzorické prístupy vo včasnej intervencii. In: MMK 2021 : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference . - Hradec Králové : Magnanimitas akademické sdružení, 2021 ; S. 567. ISBN 978-80-87952-35-1.
• [n2] VODIČKOVÁ, B. 2022. Vývinové ťažkosti u detí v materskej škole v kontexte liečebnopedagogickej intervencie . - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022 ; S. 97. ISBN 978-80-223-5409-7.
• [n2] FÁBRY LUCKÁ, Z. 2022. Expresivita v multisenzorických prístupoch. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, roč. 21, č. 2, 2022 ; s. 62. ISSN 1336-2232.
• [n2] FÁBRY LUCKÁ, Z. 2022. Podpora psychomotorického vývinu v ranom veku dieťaťa. In: Expresivita vo výchove 5 . - České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2022 ; S. 114. ISBN 978-80-7468-197-4.
HABALOVÁ, M. 2021. Hudobná tvorivosť a expresivita v predškolskom a školskom veku. In Valachová, D., Kováčová, B. (Ed.). Expresivita vo výchove IV. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. ISBN 978-80-223-5265-9.
Ohlasy:
• [n2] FÁBRY LUCKÁ, Z. 2021. Hudba ako prostriedok komunikácie u detí s poruchou senzorického spracovania. In: MMK 2021 : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference . - Hradec Králové : Magnanimitas akademické sdružení, 2021 ; S. 473. ISBN 978-80-87952-35-1.
• [n2] FÁBRY LUCKÁ, Z., LESSNER LIŠTIAKOVÁ, I. 2021. Multisenzorické prístupy vo včasnej intervencii. In: MMK 2021 : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference . - Hradec Králové : Magnanimitas akademické sdružení, 2021 ; S. 567. ISBN 978-80-87952-35-1.
• [n2] FÁBRY LUCKÁ, Z. 2022. Podpora senzorického spracovania v predškolskom veku. In: MMK 2022 . Hradec Králové : Magnanimitas akademické sdružení, 2022 ; S. 752. ISBN 978-80-87952-37-5.
• [n2] FÁBRY LUCKÁ, Z. 2022 Podpora dieťaťa s osobitosťami v pohybovom prejave - In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, roč. 2022, č. 2, 2023 ; S. 49. ISSN 1336-2232.
Projekt KEGA č.072-UK4/2019 Formovanie učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej materskej a základnej škole (2019 - 2021)
Projekt KEGA č.002-UK4/2020 Podpora senzorického spracovania u detí v predškolskom veku (2020-2022)
Projekt VEGA č. 1/0433/23 Liečebnopedagogická intervencia prostredníctvom muzikoterapie pri podpore reči u ľudí s Parkinsonovou chorobou (2023 - trvá)
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Členka vedeckého výboru konferencie | Pro LP, PdF UK, SZU | 2024 |
Členka lektorského zboru pre teoretickú časť vzdelávania akreditovaného špecializačného študijného programu v špecializačnom odbore liečebná pedagogika v zdravotníckom povolaní: liečebný pedagóg. | Slovenská zdravotnícka Univerzita | 2022 - trvá |
Členka redakčnej rady časopisu Healthcare and Society | Fakulta zdravotníctva, Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne | 2020 - trvá |
Oponovanie dizertačnej práce | Filozofická fakulta UK, Katedra muzikológie | 2022 |
Zostavenie zborníka s názvom Deti s poruchami správania v centre odbornej starotlivosti | Bratislava : Špeciálna základná škola s materskou školou | 2003 |