Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. PaedDr. Martina Šipošová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Šipošová
I.2 - Meno
Martina
I.3 - Tituly
doc., PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1972
I.5 - Názov pracoviska
UK v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Associate Professor/Docent
I.8 - E-mailová adresa
siposova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10076
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-0329-1363

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Filozofická fakulta v Prešove
II.b - Rok
1996
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: anglický jazyk - ruský jazyk
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Masarykova univerzita v Brne, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
učiteľstvo a pedagogické vedy - odborová didaktika
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
stredoškolská učiteľka Gymnázium Viliama Paulinyho-Tótha v Martine 1.1.1997 - 31.8.2005
odborný asistent Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prírodných vied 1.9.2005 - 31.8.2010
odborný asistent Žilinská univerzita v Žiline, Ústav cudzích jazykov 1.9.2010 - 31.8.2012
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1.9.2012 - 31.12.2021
docent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1.1.2022 - trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Creative methodology for the classroom, intenzívny metodický kurz Pilgrims English Language Courses, Canterbury, United Kingdom 2013
Creative methodolgy and language skill, intenzívny metodický kurz Oxford House College, London, United Kingdom 2008
Kvalitatívny výskum v pedagogických vedách, e-learningový kurz Masarykova univerzita v Brne, FF, Ústav pedagogických vied 2007

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Základy didaktiky anglického jazyka učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) I. (bakalár) učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika anglického jazyka učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) II. (magister) učiteľstvo a pedagogické vedy
Súčasné trendy v didaktike anglického jazyka učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) II. (magister) učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) I. (bakalár) učiteľstvo a pedagogické vedy
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) II. (magister) učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
17
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
22
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Diplomový seminár učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) II. (magister) učiteľstvo a pedagogické vedy
Bakalársky seminár učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) I. (bakalár) učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
85
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
51
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
115
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
105
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
13
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AEC Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (50%) - Hlava, Tomáš [UKOPDAJ] (50%): Uses of augmented reality in tertiary education

Lit.: 65 zázn.

Vyšlo aj Leiden : Brill, 2019.- ISBN 978-90-04-40884-5

In: Augmented reality in educational settings. - Leiden : Brill, 2020. - S. 195-216. - ISBN 978-90-04-40883-8

URL: https://brill.com/flyer/title/55719?print=pdf&pdfGenerator=headless_chrome

Registrované v: wos

2

ADN Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (50%) - Kvapil, Roman (50%): The crisis of contemporary linguistics vs. applied linguistics [elektronický dokument]

Lit.: 46 zázn.

In: XLinguae [elektronický dokument]. - Roč. 13, č. 1 (2020), 151-168 [print]. - ISSN (print) 1337-8384

URL: http://www.xlinguae.eu/files/XLinguae1_2020_12.pdf

Registrované v: scopus

3

ADF Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (100%) : The influence of EFL teacher cognition on grammar teaching in Slovak lower secondary education = Vplyv pedagogického myslenia učiteľa angličtiny na výučbu gramatiky v nižšom sekundárnom vzdelávaní na Slovensku

UKOVO2020 (Erih Plus)

Lit.: 28 zázn.

In: Lingua et vita. - Roč. 8, č. 16 (2019), s. 67-79. - ISSN (print) 1338-6743

URL: https://linguaetvita.sk/www_write/files/issues/2019/16/d_07_67az79_dmj_siposova_162019.pdf

URL: https://linguaetvita.sk/www_write/files/issues/2019/16/b_5az6_162019_obsah.pdf

4

AAB04 Šipošová, Martina (aut) [UKOPDAJ] (100%): Pedagogické myslenie učiteľa cudzieho jazyka v teórii a praxi. - 1. vyd. - Bratislava : IRIS - Vydavateľstvo a tlač, 2021. - 183 s.

Lit. 336 zázn.

ISBN 978-80-8200-075-0

5

V301 Šipošová, Martina (aut) [UKOPDAJ] (70%) - Švábová, Lucia (aut) (30%): The impact of the continuum of an educational programme on pre-service teachers' beliefs about English language education.

Lit. 64 zázn.

In: Journal of language and education. [elektronický dokument]. - Roč.8, č. 1 (2022), s. 148-166. ISSN (online) 2411-7390.

URL: https//doi.org/10.17323/jle.2022.13288

Registrované v WOS CC, SCO SCOPUS, ERIH PLUS

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

AAB Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (100%): Pedagogické myslenie učiteľa cudzieho jazyka v teórii a praxi. – 1. vyd. - Bratislava : IRIS - Vydavateľstvo a tlač, 2021. - 183 s. [10,41 AH] [print]

Lit.: 336 zázn.

ISBN 978-80-8200-075-0

2

V3/ Šipošová, M., Kvapil, R. (2024). Slovak as a foreign language in terms of the integration processes in the Slovak Republic. In Ezikov svyat,  Roč. 22, č. 3, s. 107-117.  ISSN (online) 2603-4026. DOI 10.37708/ezs.swu.bg.v22i3.10. Registrované v Scopus.

 

3

AAB Hlava, T., Šipošová, M., Hankerová, K. (2020) Vzťahy a interakcie deklaratívnej a procedurálnej roviny vo výučbe anglickej gramatiky. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 2020. 179s. ISBN 978-80-223-4879-9.

4

ADN Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (50%) - Kvapil, Roman (50%): The crisis of contemporary linguistics vs. applied linguistics [elektronický dokument]

Lit.: 46 zázn.

In: XLinguae [elektronický dokument]. - Roč. 13, č. 1 (2020), 151-168 [print]. - ISSN (print) 1337-8384

URL: http://www.xlinguae.eu/files/XLinguae1_2020_12.pdf

Registrované v: scopus

5

AEC Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (50%) - Hlava, Tomáš [UKOPDAJ] (50%): Uses of augmented reality in tertiary education

Lit.: 65 zázn.

Vyšlo aj Leiden : Brill, 2019.- ISBN 978-90-04-40884-5

In: Augmented reality in educational settings. - Leiden : Brill, 2020. - S. 195-216. - ISBN 978-90-04-40883-8

URL: https://brill.com/flyer/title/55719?print=pdf&pdfGenerator=headless_chrome

Registrované v: wos

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AEC14 Šipošová, Martina (aut) [UKOPDAJ] (50%) - Hlava, Tomáš (aut) [UKOPDAJ] (50%): Uses of augmented reality in tertiary education

Lit.: 65 zázn.

Vyšlo aj Leiden : Brill, 2019.- ISBN 978-90-04-40884-5

In: Augmented reality in educational settings. - Leiden : Brill, 2020. - S. 195-216. - ISBN 978-90-04-40883-8

URL: https://brill.com/flyer/title/55719?print=pdf&pdfGenerator=headless_chrome

Registrované v: wos

Ohlasy (3):

[o3] 2019 Tomášková, Simona: Augmented Reality in der Fremdsprachendidaktik.In: Studies in foreign language education 11. Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2019, s. 168

[o1] 2021 Javorčíková, Jana - Vanderková, Katarína - Ližbetinová, Lenka - Lorincová, Silvia - Hitka, Miloš: Teaching performance of Slovak primary school teachers: top motivation factors: In: Education sciences, roč. 11, č. 7. 2021, s. 2 - ESCI; SCOPUS

[o3] 2021 Koreňová, Lilla - Zemanová, Renáta - Gašparová, E.: Building mathematical images in frame of distance learning at kindergarten due to COVID-19 pandemic. In: EDULEARN21. Barcelona: IATED, 2021, s.12018


2

AAB04 Šipošová, Martina (aut) [UKOPDAJ] (100%): Pedagogické myslenie učiteľa cudzieho jazyka v teórii a praxi. - 1. vyd. - Bratislava : IRIS - Vydavateľstvo a tlač, 2021. - 183 s.

Lit. 336 zázn.

ISBN 978-80-8200-075-0

Ohlasy (3):

[o1] 2021 ~ Javorčíková, Jana - Vanderková, Katarína - Ližbetinová, Lenka - Lorincová, Silvia - Hitka, Miloš. - Teaching performance of Slovak primary school teachers : top motivation factors - In: Education sciences, roč. 11, č. 7, 2021 ; S. 2 ; ESCI ; SCOPUS

[o3] 2021 ~ Javorčíková, Jana. - War of words: national stereotypes, ethnic insults and intercultural sensitivity - In: Studies in foreign language education 13 . - Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2021 ; S. 80

[n2] 2022 zz ~ Javorčíková, Jana - Pondelíková, Ivana. - Intercultural situations : inseparability of language and culture : (analysis of Slovak adult English users’ performance in intercultural situations) - In: QUAERE 2022 . - Hradec Králové : Magnanimitas, 2022 ; S. 469

3

AED05 Šipošová, Martina (aut) [UKOPDAJ] (100%) : Konštruktivistické aspekty v procese rozvíjania čítania s porozumením ako prostriedok zdokonaľovania odbornej jazykovej spôsobilosti na ceste ku kompetenciám, [Constructivist aspects in developing reading comprehension skills as a means of improving ESP learners competences]

Lit. 50 zázn.

In: Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte 4 [elektronický zdroj]. - Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2017. - S. 27-42 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-228-3002-7

Ohlasy (8):

[o1] 2018 ~ Gunčaga, Ján - Koreňová, Lilla - Kostrub, Dušan. : The educational research focused on the development of mobile technologies in education - In: Teaching with technology: perspectives, challenges and future direction . -New York : NOVA Science Publishers, 2018 ; S. 57-115 ;SCOPUS

[o2] 2018 ~ Koreňová, Lilla - Gunčaga, Ján. : Augmented reality in mathematics education for pre-service teachers in primary level - In: APLIMAT : 17th Conference on Applied Mathematics . -Bratislava : STU, 2018 ; S. 597-605 ;SCOPUS

[o4] 2020 ~ Javorčíková, Jana - Kováč, Stanislav. : Aktuálny stav výskumu čitateľskej gramotnosti skúsených používateľov anglického jazyka na Slovensku - In: Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium L-7 . -Bratislava : Z-F LINGUA, 2020 ; S. 213

[o4] 2020 ~ Veverková, Darina. - In: Rozvíjanie cudzojazyčnej čitateľskej kompetencie pri práci s odborným textom . - Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2020 ; S. 8, 11

[o4] 2021 ~ Javorčíková, Jana - Kováč, Stanislav. - Ako čítame: analýza čitateľského výkonu dospelých v cudzom (anglickom) jazyku - In: Philologia, roč. 31, č. 1, 2021 ; S. 84

[o2] 2021 ~ Javorčíková, Jana - Badinská, Mária - Ližbetinová, Lenka - Brett, David. - The need for integration of reading, critical thinking and academic reading skills: a quantitative analysis of Slovak undergraduates' reading performance - In: Journal of Language and Cultural Education, roč. 9, č. 1, 2021 ; S. 13 ; ESCI

[n2] 2021 sk ~ Javorčíková, Jana. - The art of crossing cultures : intercultural competence of university students revisited - In: Teória a prax prípravy budúcich translatológov a učiteľov anglického jazyka 3 . - Banská Bystrica : A grafik, 2021 ; S.134, 140

[n1] 2021 zz ~ Javorčíková, Jana - Badinská, Mária. - Reading and critical thinking skills of undergraduate students: a quantitative analysis - In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, roč. 9, č. 4, 2021 ; s. 656 ; ESCI ; SCOPUS

4

ADN01 Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (50%) - Kvapil, Roman (50%): The crisis of contemporary linguistics vs. applied linguistics [elektronický dokument]

Lit.: 46 zázn.

In: XLinguae [elektronický dokument]. - Roč. 13, č. 1 (2020), 151-168 [print]. - ISSN (print) 1337-8384

URL: http://www.xlinguae.eu/files/XLinguae1_2020_12.pdf

Registrované v: scopus

Ohlasy (5):

[o4] 2021 ~ Bojo, Peter - Lančarič, Daniel. : Modification in botanical nomenclatures: a contrastive study of semantic types of modifiers in English and Slovak - In: Philologia, roč. 31, č. 1, 2021 ; S. 132

[n2] 2020 zz ~ Khonamri, Fatemeh - Molana, Khazar - Danaei, Marzie - Kazemian, Mohammad. : Indefatigable willingness to accomplish objectives : the relationship between EFL learners' motivation and autonomy - In: Journal of languages and language teaching, roč. 8, č. 4, 2020 ; s. 422

[n1] 2022 zz ~ Samorodova, Ekaterina A. - Belyaeva, Irina G. - Bragina, Tatiana V.. : From foreign languages to a profession : the professional identity formation during the lessons of a foreign language for special purposes (lexical and professional aspects) - In: Journal of education culture and society, roč. 13, č. 1, 2022 ; s. 129 ;ESCI ; SCOPUS

[n2] 2022 zz ~ Vikri, Muhammad Aziz - Nurcholis, Ivan Achmad. : Metaphors analysis in lyrics of Coldplay's songs - In: Jurnal Pendidikan dan Kebudayaan, roč. 2, č. 2, 2022 ; s. 189

[n2] 2021 zz ~ Pechenyuk, Alexey N.. : Peculiarities of actualization of sociological, cultural and episodic memory components in the works of the Great Patriotic War - In: Aktuaľnyje problemy filologii i pedagogičeskoj lingvistiki, č. 2, 2021 ; s. 245

5

AAB03 Hlava, Tomáš (aut) [UKOPDAJ] (60%) - Šipošová, Martina (25%) - Hankerová, Kristína (15%): Vzťahy a interakcie deklaratívnej a procedurálnej roviny vo výučbe anglickej gramatiky. - 1.vyd. - Bratislava: Vydavateľstvo Univerzity Komenského, 2020. - 179 s.

Lit.: 227 zázn.

ISBN 978-80-223-4879-9

Ohlasy (3):

[o3] 2020 ~ Bojo, Peter - Lančarič, Daniel. : Complex terms, semantic transparency challenged - In: Studies in foreign language education : Roč. 12 . -Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2020 ; S. 12

[o2] 2021 ~ Bojo, Peter - Lančarič, Daniel. : Diachronic perspectives of language economy in headlinese - In: XLinguae, roč. 14, č. 2, 2021 ; S. 315 ;SCOPUS

[o3] 2021 ~ Javorčíková, Jana. : War of words: national stereotypes, ethnic insults and intercultural sensitivity - In: Studies in foreign language education 13 . -Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2021 ; S. 80

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA č.1/0119/20 - Vplyv pregraduálnej prípravy na formovanie pedagogického myslenia učiteľa angličtiny v kontexte vyučovania a učenia sa gramatiky anglického jazyka

Vedúca projektu: doc. PaedDr. Martina Šipošová, PhD.

Zástupkyňa vedúcej projektu: Mgr. Kristína Hankerová, PhD.

Spoluriešitelia: prof. PhDr. Gabriela Lojová, PhD.; prof. PaedDr. Dušan Kostrub, PhD.; Mgr. Peter Ostradický, PhD.; Mgr. Ivana Juríková (interná doktorandka)

2

VEGA č.1/0118/20 - Dyslexia ako jazykovo-kognitívna porucha a jej prejavy pri rozvíjaní čitateľskej gramotnosti v materinskom (slovenskom) a cudzom (anglickom) jazyku

Vedúca projektu: Mgr. Kristína Hankerová, PhD.

Zástupkyňa vedúcej projektu: doc. PaedDr. Martina Šipošová, PhD

Spoluriešitelia: doc. PaedDr. Jana Javorčíková, PhD.; doc. Mgr. Margita Schmidtová, PhD.; PhDr. Radoslav Pavlík, PhD.; Mgr. Stanislav Kováč, PhD.

3

VEGA č. 1/0494/17 Vzťah medzi mentálnymi reprezentáciami systému anglického jazyka, performanciou v metalingvistických úlohách a produkciou v reálnych komunikačných situáciách pri učení sa anglického jazyka

Hlavný riešiteľ: prof. Gabriela Lojová, PhD.

Zástupca vedúceho projektu: PaedDr. Martina Šipošová, PhD.

Spoluriešitelia: Mgr. Kristína Hankerová, PhD., Mgr. Tomáš Hlava, PhD.,  PhDr. Pavlík Radoslav, PhD., Mgr. Zuzana Vávrová

4

VEGA č. 1/0336/2023 Výskum ekvivalentov teórií didaktiky v učiteľskej praxi počas a v dôsledku mimoriadnej (pandemickej) situácie

Hlavný riešiteľ: Mgr. Peter Ostradický, PhD.

Zástupca vedúceho projektu: prof. PaedDr. Dušan Kostrub, PhD.

Spoluriešitelia: doc. Martin Kuruc, PhD.; doc. Eva Severini, PhD.; Ing. Eva Tóblová, PhD.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
"členstvo v redakčnej rade časopisu “3i – intellect, idea, innovation”, ktorý vydáva Akhmet Baitursynov Kostanay State University pod záštitou Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan " Akhmet Baitursynov Kostanay State University pod záštitou Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan 2018 - trvá
členstvo v redakčnej rade vedeckého časopisu „Philologia Universitas Comeniana“ časopis Ústavu filologických štúdií Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave 2012 - trvá
členka SCELT (Slovak Chamber of English Language Teachers) Slovak Chamber of English Language Teachers 2023 - trvá
členstvo v redakčnej rade zborníka vedeckých prác monografického charakteru vydávaného v domácom vydavateľstve „Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium“ (Humanitné a spoločenské vedy v pregraduálnom vzdelávaní) Bratislava: Z-F LINGUA 2018 - trvá
posudzovateľ KEGA projektov/ posudzované projekty: 006UJS-4/2019 Rozvoj kreativity a kreatívna výučba anglického jazyka na základných a stredných školách 020UKF-4/2020 Tvorba vysokoškolskej učebnice a multimediálnej didaktickej podpory pre predmety rozvíjajúce interkultúrne komunikačné kompetencie v anglickom jazyku pre cestovný ruch vzhľadom na potreby praxe 017ŽU-4/2020 Implementácia a verifikácia samostatných vzdelávacích modulov a elektronickej platformy v odbornom anglickom jazyku pre bakalársky stupeň v odbore Strojárske technológie 023UMB-4/2021 Odborný anglický jazyk v športe 010EU-4/2021 Korpusová analýza ako metóda na efektívne osvojenie si nových príznakových termínov v kontexte dynamiky slovnej zásoby vo výučbe obchodnej angličtiny https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega 2018 - trvá
recenzent časopisu Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini (Collection of Papers of the Faculty of Philosophy) -- a multidisciplinary journal 2023 - trvá
recenzent zborníka Doktorandský zborník - Filologické štúdie (PdF UK v Bratislave) 2019 - trvá
recenzent časopisu registrovaného v Scopus journal: Ezikov svyat - issued by Blagoevgrad (Bulharsko): South-West University Neofit Rilski. Faculty of Philology. – ISSN (online) 2603-4026 2024 - trvá

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
The Pedagogical University of Cracow, Cracow, Poland Podchorążych 2, 30-084 Kraków, Poľsko 13.5.2019 - 17.5.2019 Erasmus + (pozvaná prednáška)
University of Granada, Faculty of Education Sciences, Granada, Spain Campus Universitario de Cartuja CP:18071 Granada (Granada) 7.11.2016 - 11.11.2016 Erasmus + (pozvaná prednáška)
The University of Patras, Greece University Campus 26504 Rio Achai, Patras, Greece 20.5.2012 - 26.5.2012 Erasmus (výučba ESP a ruský jazyk pre začiatočníkov)
Reutlingen University, Reutlingen, Germany Reutlingen University - Hochschule Reutlingen Building 3, Alteburgstrasse 150 72762 Reutlingen Reutlingen University - Hochschule Reutlingen Building 3, rooms 216 - 219 Alteburgstrasse 150 72762 Reutlingen Germany 21.10.2013 - 25.10.2013 medzinárodný seminár CEDEFOP (pozvaná prednáška)
Maltepe University, Faculty of Education, Istanbul, Turkey Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul, Turecko 22.5.2023-27.5.2023 učiteľské mobility/školenia (Erasmus +)
Hinker Training Hub, Joanna Hinker, Szczecin, Poland Vertical Firmeza, Rua da Firmeza nº 369, Porto (Portugal) 27.6. – 2.7.2024 Digital skills for educators / Erasmus + (Training)

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

• 2013 – 2015: expertná a poradenská činnosť pre domáce inštitúcie, posudzovateľ úloh a autor testov v projekte  “Národný projekt Zvyšovanie kvality vzdelávania na ZŠ a SŠ s využitím elektronického testovania”, NÚCEM (Národný ústav certifikovaných meraní v Bratislave)

• 2015: PISA (Program For International Student Assessment) medzinárodné testovanie – hlavný administrátor testovania pre Žilinský kraj (absolvované medzinárodné školenie administrátorov testovania PISA)

• 2014 – 2015: odborné metodické lektorovanie série učebníc a pracovných zošitov určených na výučbu anglického jazyka na 1.stupni ZŠ v Slovenskej republike v národnom registri didaktických prostriedkov, ktoré majú odporúčaciu doložku / Click (1 – 4) Interactive English Pupil’s Book a Click (1 – 4) Interactive English Activity Book, Bratislava: MarDur s.r.o., 2015

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-10