Meno a priezvisko:
|
doc. PaedDr. Martina Šipošová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
stredoškolská učiteľka | Gymnázium Viliama Paulinyho-Tótha v Martine | 1.1.1997 - 31.8.2005 |
odborný asistent | Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prírodných vied | 1.9.2005 - 31.8.2010 |
odborný asistent | Žilinská univerzita v Žiline, Ústav cudzích jazykov | 1.9.2010 - 31.8.2012 |
odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1.9.2012 - 31.12.2021 |
docent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 1.1.2022 - trvá |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Creative methodology for the classroom, intenzívny metodický kurz | Pilgrims English Language Courses, Canterbury, United Kingdom | 2013 |
Creative methodolgy and language skill, intenzívny metodický kurz | Oxford House College, London, United Kingdom | 2008 |
Kvalitatívny výskum v pedagogických vedách, e-learningový kurz | Masarykova univerzita v Brne, FF, Ústav pedagogických vied | 2007 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Základy didaktiky anglického jazyka | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | I. (bakalár) | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika anglického jazyka | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | II. (magister) | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Súčasné trendy v didaktike anglického jazyka | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | II. (magister) | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | I. (bakalár) | učiteľstvo a pedagogické vedy |
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | II. (magister) | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Diplomový seminár | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | II. (magister) | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Bakalársky seminár | učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) | I. (bakalár) | učiteľstvo a pedagogické vedy |
AEC Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (50%) - Hlava, Tomáš [UKOPDAJ] (50%): Uses of augmented reality in tertiary education
Lit.: 65 zázn.
Vyšlo aj Leiden : Brill, 2019.- ISBN 978-90-04-40884-5
In: Augmented reality in educational settings. - Leiden : Brill, 2020. - S. 195-216. - ISBN 978-90-04-40883-8
URL: https://brill.com/flyer/title/55719?print=pdf&pdfGenerator=headless_chrome
Registrované v: wos
ADN Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (50%) - Kvapil, Roman (50%): The crisis of contemporary linguistics vs. applied linguistics [elektronický dokument]
Lit.: 46 zázn.
In: XLinguae [elektronický dokument]. - Roč. 13, č. 1 (2020), 151-168 [print]. - ISSN (print) 1337-8384
URL: http://www.xlinguae.eu/files/XLinguae1_2020_12.pdf
Registrované v: scopus
ADF Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (100%) : The influence of EFL teacher cognition on grammar teaching in Slovak lower secondary education = Vplyv pedagogického myslenia učiteľa angličtiny na výučbu gramatiky v nižšom sekundárnom vzdelávaní na Slovensku
UKOVO2020 (Erih Plus)
Lit.: 28 zázn.
In: Lingua et vita. - Roč. 8, č. 16 (2019), s. 67-79. - ISSN (print) 1338-6743
URL: https://linguaetvita.sk/www_write/files/issues/2019/16/d_07_67az79_dmj_siposova_162019.pdf
URL: https://linguaetvita.sk/www_write/files/issues/2019/16/b_5az6_162019_obsah.pdf
AAB04 Šipošová, Martina (aut) [UKOPDAJ] (100%): Pedagogické myslenie učiteľa cudzieho jazyka v teórii a praxi. - 1. vyd. - Bratislava : IRIS - Vydavateľstvo a tlač, 2021. - 183 s.
Lit. 336 zázn.
ISBN 978-80-8200-075-0
V301 Šipošová, Martina (aut) [UKOPDAJ] (70%) - Švábová, Lucia (aut) (30%): The impact of the continuum of an educational programme on pre-service teachers' beliefs about English language education.
Lit. 64 zázn.
In: Journal of language and education. [elektronický dokument]. - Roč.8, č. 1 (2022), s. 148-166. ISSN (online) 2411-7390.
URL: https//doi.org/10.17323/jle.2022.13288
Registrované v WOS CC, SCO SCOPUS, ERIH PLUS
AAB Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (100%): Pedagogické myslenie učiteľa cudzieho jazyka v teórii a praxi. – 1. vyd. - Bratislava : IRIS - Vydavateľstvo a tlač, 2021. - 183 s. [10,41 AH] [print]
Lit.: 336 zázn.
ISBN 978-80-8200-075-0
V3/ Šipošová, M., Kvapil, R. (2024). Slovak as a foreign language in terms of the integration processes in the Slovak Republic. In Ezikov svyat, Roč. 22, č. 3, s. 107-117. ISSN (online) 2603-4026. DOI 10.37708/ezs.swu.bg.v22i3.10. Registrované v Scopus.
AAB Hlava, T., Šipošová, M., Hankerová, K. (2020) Vzťahy a interakcie deklaratívnej a procedurálnej roviny vo výučbe anglickej gramatiky. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 2020. 179s. ISBN 978-80-223-4879-9.
ADN Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (50%) - Kvapil, Roman (50%): The crisis of contemporary linguistics vs. applied linguistics [elektronický dokument]
Lit.: 46 zázn.
In: XLinguae [elektronický dokument]. - Roč. 13, č. 1 (2020), 151-168 [print]. - ISSN (print) 1337-8384
URL: http://www.xlinguae.eu/files/XLinguae1_2020_12.pdf
Registrované v: scopus
AEC Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (50%) - Hlava, Tomáš [UKOPDAJ] (50%): Uses of augmented reality in tertiary education
Lit.: 65 zázn.
Vyšlo aj Leiden : Brill, 2019.- ISBN 978-90-04-40884-5
In: Augmented reality in educational settings. - Leiden : Brill, 2020. - S. 195-216. - ISBN 978-90-04-40883-8
URL: https://brill.com/flyer/title/55719?print=pdf&pdfGenerator=headless_chrome
Registrované v: wos
AEC14 Šipošová, Martina (aut) [UKOPDAJ] (50%) - Hlava, Tomáš (aut) [UKOPDAJ] (50%): Uses of augmented reality in tertiary education
Lit.: 65 zázn.
Vyšlo aj Leiden : Brill, 2019.- ISBN 978-90-04-40884-5
In: Augmented reality in educational settings. - Leiden : Brill, 2020. - S. 195-216. - ISBN 978-90-04-40883-8
URL: https://brill.com/flyer/title/55719?print=pdf&pdfGenerator=headless_chrome
Registrované v: wos
Ohlasy (3):
[o3] 2019 Tomášková, Simona: Augmented Reality in der Fremdsprachendidaktik.In: Studies in foreign language education 11. Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2019, s. 168
[o1] 2021 Javorčíková, Jana - Vanderková, Katarína - Ližbetinová, Lenka - Lorincová, Silvia - Hitka, Miloš: Teaching performance of Slovak primary school teachers: top motivation factors: In: Education sciences, roč. 11, č. 7. 2021, s. 2 - ESCI; SCOPUS
[o3] 2021 Koreňová, Lilla - Zemanová, Renáta - Gašparová, E.: Building mathematical images in frame of distance learning at kindergarten due to COVID-19 pandemic. In: EDULEARN21. Barcelona: IATED, 2021, s.12018
AAB04 Šipošová, Martina (aut) [UKOPDAJ] (100%): Pedagogické myslenie učiteľa cudzieho jazyka v teórii a praxi. - 1. vyd. - Bratislava : IRIS - Vydavateľstvo a tlač, 2021. - 183 s.
Lit. 336 zázn.
ISBN 978-80-8200-075-0
Ohlasy (3):
[o1] 2021 ~ Javorčíková, Jana - Vanderková, Katarína - Ližbetinová, Lenka - Lorincová, Silvia - Hitka, Miloš. - Teaching performance of Slovak primary school teachers : top motivation factors - In: Education sciences, roč. 11, č. 7, 2021 ; S. 2 ; ESCI ; SCOPUS
[o3] 2021 ~ Javorčíková, Jana. - War of words: national stereotypes, ethnic insults and intercultural sensitivity - In: Studies in foreign language education 13 . - Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2021 ; S. 80
[n2] 2022 zz ~ Javorčíková, Jana - Pondelíková, Ivana. - Intercultural situations : inseparability of language and culture : (analysis of Slovak adult English users’ performance in intercultural situations) - In: QUAERE 2022 . - Hradec Králové : Magnanimitas, 2022 ; S. 469
AED05 Šipošová, Martina (aut) [UKOPDAJ] (100%) : Konštruktivistické aspekty v procese rozvíjania čítania s porozumením ako prostriedok zdokonaľovania odbornej jazykovej spôsobilosti na ceste ku kompetenciám, [Constructivist aspects in developing reading comprehension skills as a means of improving ESP learners competences]
Lit. 50 zázn.
In: Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte 4 [elektronický zdroj]. - Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2017. - S. 27-42 [CD-ROM]. - ISBN 978-80-228-3002-7
Ohlasy (8):
[o1] 2018 ~ Gunčaga, Ján - Koreňová, Lilla - Kostrub, Dušan. : The educational research focused on the development of mobile technologies in education - In: Teaching with technology: perspectives, challenges and future direction . -New York : NOVA Science Publishers, 2018 ; S. 57-115 ;SCOPUS
[o2] 2018 ~ Koreňová, Lilla - Gunčaga, Ján. : Augmented reality in mathematics education for pre-service teachers in primary level - In: APLIMAT : 17th Conference on Applied Mathematics . -Bratislava : STU, 2018 ; S. 597-605 ;SCOPUS
[o4] 2020 ~ Javorčíková, Jana - Kováč, Stanislav. : Aktuálny stav výskumu čitateľskej gramotnosti skúsených používateľov anglického jazyka na Slovensku - In: Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium L-7 . -Bratislava : Z-F LINGUA, 2020 ; S. 213
[o4] 2020 ~ Veverková, Darina. - In: Rozvíjanie cudzojazyčnej čitateľskej kompetencie pri práci s odborným textom . - Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2020 ; S. 8, 11
[o4] 2021 ~ Javorčíková, Jana - Kováč, Stanislav. - Ako čítame: analýza čitateľského výkonu dospelých v cudzom (anglickom) jazyku - In: Philologia, roč. 31, č. 1, 2021 ; S. 84
[o2] 2021 ~ Javorčíková, Jana - Badinská, Mária - Ližbetinová, Lenka - Brett, David. - The need for integration of reading, critical thinking and academic reading skills: a quantitative analysis of Slovak undergraduates' reading performance - In: Journal of Language and Cultural Education, roč. 9, č. 1, 2021 ; S. 13 ; ESCI
[n2] 2021 sk ~ Javorčíková, Jana. - The art of crossing cultures : intercultural competence of university students revisited - In: Teória a prax prípravy budúcich translatológov a učiteľov anglického jazyka 3 . - Banská Bystrica : A grafik, 2021 ; S.134, 140
[n1] 2021 zz ~ Javorčíková, Jana - Badinská, Mária. - Reading and critical thinking skills of undergraduate students: a quantitative analysis - In: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, roč. 9, č. 4, 2021 ; s. 656 ; ESCI ; SCOPUS
ADN01 Šipošová, Martina [UKOPDAJ] (50%) - Kvapil, Roman (50%): The crisis of contemporary linguistics vs. applied linguistics [elektronický dokument]
Lit.: 46 zázn.
In: XLinguae [elektronický dokument]. - Roč. 13, č. 1 (2020), 151-168 [print]. - ISSN (print) 1337-8384
URL: http://www.xlinguae.eu/files/XLinguae1_2020_12.pdf
Registrované v: scopus
Ohlasy (5):
[o4] 2021 ~ Bojo, Peter - Lančarič, Daniel. : Modification in botanical nomenclatures: a contrastive study of semantic types of modifiers in English and Slovak - In: Philologia, roč. 31, č. 1, 2021 ; S. 132
[n2] 2020 zz ~ Khonamri, Fatemeh - Molana, Khazar - Danaei, Marzie - Kazemian, Mohammad. : Indefatigable willingness to accomplish objectives : the relationship between EFL learners' motivation and autonomy - In: Journal of languages and language teaching, roč. 8, č. 4, 2020 ; s. 422
[n1] 2022 zz ~ Samorodova, Ekaterina A. - Belyaeva, Irina G. - Bragina, Tatiana V.. : From foreign languages to a profession : the professional identity formation during the lessons of a foreign language for special purposes (lexical and professional aspects) - In: Journal of education culture and society, roč. 13, č. 1, 2022 ; s. 129 ;ESCI ; SCOPUS
[n2] 2022 zz ~ Vikri, Muhammad Aziz - Nurcholis, Ivan Achmad. : Metaphors analysis in lyrics of Coldplay's songs - In: Jurnal Pendidikan dan Kebudayaan, roč. 2, č. 2, 2022 ; s. 189
[n2] 2021 zz ~ Pechenyuk, Alexey N.. : Peculiarities of actualization of sociological, cultural and episodic memory components in the works of the Great Patriotic War - In: Aktuaľnyje problemy filologii i pedagogičeskoj lingvistiki, č. 2, 2021 ; s. 245
AAB03 Hlava, Tomáš (aut) [UKOPDAJ] (60%) - Šipošová, Martina (25%) - Hankerová, Kristína (15%): Vzťahy a interakcie deklaratívnej a procedurálnej roviny vo výučbe anglickej gramatiky. - 1.vyd. - Bratislava: Vydavateľstvo Univerzity Komenského, 2020. - 179 s.
Lit.: 227 zázn.
ISBN 978-80-223-4879-9
Ohlasy (3):
[o3] 2020 ~ Bojo, Peter - Lančarič, Daniel. : Complex terms, semantic transparency challenged - In: Studies in foreign language education : Roč. 12 . -Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2020 ; S. 12
[o2] 2021 ~ Bojo, Peter - Lančarič, Daniel. : Diachronic perspectives of language economy in headlinese - In: XLinguae, roč. 14, č. 2, 2021 ; S. 315 ;SCOPUS
[o3] 2021 ~ Javorčíková, Jana. : War of words: national stereotypes, ethnic insults and intercultural sensitivity - In: Studies in foreign language education 13 . -Nümbrecht : Kirsch-Verlag, 2021 ; S. 80
VEGA č.1/0119/20 - Vplyv pregraduálnej prípravy na formovanie pedagogického myslenia učiteľa angličtiny v kontexte vyučovania a učenia sa gramatiky anglického jazyka
Vedúca projektu: doc. PaedDr. Martina Šipošová, PhD.
Zástupkyňa vedúcej projektu: Mgr. Kristína Hankerová, PhD.
Spoluriešitelia: prof. PhDr. Gabriela Lojová, PhD.; prof. PaedDr. Dušan Kostrub, PhD.; Mgr. Peter Ostradický, PhD.; Mgr. Ivana Juríková (interná doktorandka)
VEGA č.1/0118/20 - Dyslexia ako jazykovo-kognitívna porucha a jej prejavy pri rozvíjaní čitateľskej gramotnosti v materinskom (slovenskom) a cudzom (anglickom) jazyku
Vedúca projektu: Mgr. Kristína Hankerová, PhD.
Zástupkyňa vedúcej projektu: doc. PaedDr. Martina Šipošová, PhD
Spoluriešitelia: doc. PaedDr. Jana Javorčíková, PhD.; doc. Mgr. Margita Schmidtová, PhD.; PhDr. Radoslav Pavlík, PhD.; Mgr. Stanislav Kováč, PhD.
VEGA č. 1/0494/17 Vzťah medzi mentálnymi reprezentáciami systému anglického jazyka, performanciou v metalingvistických úlohách a produkciou v reálnych komunikačných situáciách pri učení sa anglického jazyka
Hlavný riešiteľ: prof. Gabriela Lojová, PhD.
Zástupca vedúceho projektu: PaedDr. Martina Šipošová, PhD.
Spoluriešitelia: Mgr. Kristína Hankerová, PhD., Mgr. Tomáš Hlava, PhD., PhDr. Pavlík Radoslav, PhD., Mgr. Zuzana Vávrová
VEGA č. 1/0336/2023 Výskum ekvivalentov teórií didaktiky v učiteľskej praxi počas a v dôsledku mimoriadnej (pandemickej) situácie
Hlavný riešiteľ: Mgr. Peter Ostradický, PhD.
Zástupca vedúceho projektu: prof. PaedDr. Dušan Kostrub, PhD.
Spoluriešitelia: doc. Martin Kuruc, PhD.; doc. Eva Severini, PhD.; Ing. Eva Tóblová, PhD.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
"členstvo v redakčnej rade časopisu “3i – intellect, idea, innovation”, ktorý vydáva Akhmet Baitursynov Kostanay State University pod záštitou Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan " | Akhmet Baitursynov Kostanay State University pod záštitou Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan | 2018 - trvá |
členstvo v redakčnej rade vedeckého časopisu „Philologia Universitas Comeniana“ | časopis Ústavu filologických štúdií Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave | 2012 - trvá |
členka SCELT (Slovak Chamber of English Language Teachers) | Slovak Chamber of English Language Teachers | 2023 - trvá |
členstvo v redakčnej rade zborníka vedeckých prác monografického charakteru vydávaného v domácom vydavateľstve „Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium“ (Humanitné a spoločenské vedy v pregraduálnom vzdelávaní) | Bratislava: Z-F LINGUA | 2018 - trvá |
posudzovateľ KEGA projektov/ posudzované projekty: 006UJS-4/2019 Rozvoj kreativity a kreatívna výučba anglického jazyka na základných a stredných školách 020UKF-4/2020 Tvorba vysokoškolskej učebnice a multimediálnej didaktickej podpory pre predmety rozvíjajúce interkultúrne komunikačné kompetencie v anglickom jazyku pre cestovný ruch vzhľadom na potreby praxe 017ŽU-4/2020 Implementácia a verifikácia samostatných vzdelávacích modulov a elektronickej platformy v odbornom anglickom jazyku pre bakalársky stupeň v odbore Strojárske technológie 023UMB-4/2021 Odborný anglický jazyk v športe 010EU-4/2021 Korpusová analýza ako metóda na efektívne osvojenie si nových príznakových termínov v kontexte dynamiky slovnej zásoby vo výučbe obchodnej angličtiny | https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega | 2018 - trvá |
recenzent časopisu | Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini (Collection of Papers of the Faculty of Philosophy) -- a multidisciplinary journal | 2023 - trvá |
recenzent zborníka | Doktorandský zborník - Filologické štúdie (PdF UK v Bratislave) | 2019 - trvá |
recenzent časopisu registrovaného v Scopus | journal: Ezikov svyat - issued by Blagoevgrad (Bulharsko): South-West University Neofit Rilski. Faculty of Philology. – ISSN (online) 2603-4026 | 2024 - trvá |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
The Pedagogical University of Cracow, Cracow, Poland | Podchorążych 2, 30-084 Kraków, Poľsko | 13.5.2019 - 17.5.2019 | Erasmus + (pozvaná prednáška) |
University of Granada, Faculty of Education Sciences, Granada, Spain | Campus Universitario de Cartuja CP:18071 Granada (Granada) | 7.11.2016 - 11.11.2016 | Erasmus + (pozvaná prednáška) |
The University of Patras, Greece | University Campus 26504 Rio Achai, Patras, Greece | 20.5.2012 - 26.5.2012 | Erasmus (výučba ESP a ruský jazyk pre začiatočníkov) |
Reutlingen University, Reutlingen, Germany | Reutlingen University - Hochschule Reutlingen Building 3, Alteburgstrasse 150 72762 Reutlingen Reutlingen University - Hochschule Reutlingen Building 3, rooms 216 - 219 Alteburgstrasse 150 72762 Reutlingen Germany | 21.10.2013 - 25.10.2013 | medzinárodný seminár CEDEFOP (pozvaná prednáška) |
Maltepe University, Faculty of Education, Istanbul, Turkey | Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul, Turecko | 22.5.2023-27.5.2023 | učiteľské mobility/školenia (Erasmus +) |
Hinker Training Hub, Joanna Hinker, Szczecin, Poland | Vertical Firmeza, Rua da Firmeza nº 369, Porto (Portugal) | 27.6. – 2.7.2024 | Digital skills for educators / Erasmus + (Training) |
• 2013 – 2015: expertná a poradenská činnosť pre domáce inštitúcie, posudzovateľ úloh a autor testov v projekte “Národný projekt Zvyšovanie kvality vzdelávania na ZŠ a SŠ s využitím elektronického testovania”, NÚCEM (Národný ústav certifikovaných meraní v Bratislave)
• 2015: PISA (Program For International Student Assessment) medzinárodné testovanie – hlavný administrátor testovania pre Žilinský kraj (absolvované medzinárodné školenie administrátorov testovania PISA)
• 2014 – 2015: odborné metodické lektorovanie série učebníc a pracovných zošitov určených na výučbu anglického jazyka na 1.stupni ZŠ v Slovenskej republike v národnom registri didaktických prostriedkov, ktoré majú odporúčaciu doložku / Click (1 – 4) Interactive English Pupil’s Book a Click (1 – 4) Interactive English Activity Book, Bratislava: MarDur s.r.o., 2015