Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. PaedDr. Eva Severini, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Severini
I.2 - Meno
Eva
I.3 - Tituly
doc., PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1974
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Docent
I.8 - E-mailová adresa
severini@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5894
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0003-2093-820X

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika, Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo pre školské kluby
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika, Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2016
II.c - Odbor a program
Predškolská a elementárna pedagogika, Predškolská a elementárna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo a pedagogické vedy, Predškolská a elementárna pedagogika
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Učiteľ predprimárneho vzdelávania Detské centrum s.r.o., Bratislava 01.07.2003 -16.09.2011
Učiteľ predprimárneho vzdelávania Materská škola Macharova, Bratislava – Petržalka 03.09.2012 - trvá
VŠ učiteľ, odborný asistent UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 01.08.2016 - 31.03.2021
VŠ učiteľ, docent UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 01.04.2021 - trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rigorózna skúška - predškolská a elementárna pedagogika UK v Bratislave, Pedagogická fakulta 2011
I. atestácia – predprimárne vzdelávanie Metodicko-pedagogické centrum, Bratislava 2012
II. atestácia – predprimárne vzdelávanie Metodicko-pedagogické centrum, Bratislava 2014

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Kurikulárne projektovanie vo vzdelávaní Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Predprimárna pedagogika Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Rozvíjanie technickej tvorivosti Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Semestrálny projekt Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Predprimárna pedagogika Špeciálna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Diplomový seminár Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Semestrálny projekt Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu Špeciálna pedagogika II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia kvalitatívneho výskumu Predškolská a elementárna pedagogika, Didaktika cudzích jazykov a literatúr III. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Súčasné trendy v predprimárnej pedagogike Predškolská a elementárna pedagogika III. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
7
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
59
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
17
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Adaptačná prax v materskej škole Predškolská a elementárna pedagogika I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Výskumné metódy v pedagogických vedách Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
85
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
54
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
153
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
98
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
19
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
10
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAA Severini, Eva (48%) - Kožuchová, Mária (48%) - Brezovská, Lúcia (4%): Individuálne (domáce) vzdelávanie. 1. vyd. Ostrava : KEY Publisching, 2021. 110 s. ISBN 978-80-7418-381-2

2

AAB Severini, Eva (80%) - Kostrub, Dušan (20%): Kvalitatívne skúmanie v predprimárnom vzdelávaní. 1. vyd. Prešov : Rokus, 2018. 179 s. ISBN 978-80-89510-71-9

3

AEC Severini, Eva (100%) : Samostatnosť dieťaťa vo výskumných interpretáciách rodičov = Child`s autonomy in parent`s research interpretations. In: Terazniejszosc i przyszlosc edukacji dzieci, mlodziezy i doroslych wybrane problemy. Siedlce : Akka, 2018. S. 67-87. ISBN 978-83-948104-7-4

4

AEC Severini, Eva (100%) : Pedagogical interaction in plays and playing activities in kindergartens in Slovakia - research perspective. In: Views of Contemporary Preschool and Primary Education in Bulgaria and Slovakia. Brno : Paido, 2016. S. 51-69. ISBN 978-80-7315-261-1

5

AEC Severini, Eva (100%) : Sebaregulácia učenia sa v prírodovednom vzdelávaní = Self-regulation of learning in science education. In: Współczesne idee w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : monografia wieloautorska. Siedlce : Instytut kultury regionalnej i badaň literackich im. Franciszka Karpinskiego, 2020. S. 287-302. ISBN 978-83-66597-00-6

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

ADM Severini, Eva (40%) - Kožík Lehotayová, Blanka (50%) - Kuruc, Martin (10%): Self-regulatory teaching in interpretations of slovak teachers. In: AD ALTA. Roč. 10, č. 2 (2020), s. 294-297. ISSN (print) 1804-7890 Registrované v: wos

2

ADM Severini, Eva [UKOPDPEP] (50%) - Kožuchová, Mária [UKOPDPEP] (20%) - Kuruc, Martin [UKOPDPED] (20%) - Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (10%): Self-regulation of learning in the natural science of future teachers. In: AD ALTA. Roč. 10, č. 2 (2020), s. 289-293. ISSN (print) 1804-7890 Registrované v: wos

3

ADM Kostrub, Dušan (34%) - Severini, Eva (33%) - Ostradický, Peter (33%): Facilities providing early childhood education and childcare up to three years of age from the point of view of erudite employees. In: AD ALTA. Roč. 9, č. 1 (2019), s. 263-270. ISSN (print) 1804-7890 Registrované v: wos

4

ADM Kostrub, Dušan (65%) - Severini, Eva (25%) - Ostradický, Peter (10%): Developing children`s autonomy in pre-primary education from parents perspective. In: AD ALTA. Roč. 8, č. 2 (2018), s. 223-229. ISSN (print) 1804-7890 Registrované v: wos

5

AEC Severini, Eva (45%) - Kožík Lehotayová, Blanka (45%) - Csandová, Eva (10%): Uses of augmented reality in pre-primary education [elektronický dokument]. In: Augmented reality in educational settings. Leiden : Brill, 2020. S. 3-23 [print]. ISBN 978-90-04-40883-8 Registrované v: wos

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

AAB Severini, Eva (80%) - Kostrub, Dušan (20%): Kvalitatívne skúmanie v predprimárnom vzdelávaní. 1. vyd. Prešov : Rokus, 2018. 179 s. ISBN 978-80-89510-71-9

Ohlasy (15):

[o1] 2019 Líšková, Dáša - Kožík Lehotayová, Blanka - Kostolányová, Kateřina - Gašparová, Eva: Opinions and attitudes of pre-primary education teachers and pre-service teachers on using augmented reality. In: ICERI 2019 : conference proceedings. Valencia : IATED, 2019, S. 11277 - CPCI-SSH

[o1] 2019 Merica, Marián - Osaďan, Róbert - Koreňová, Lilla - Gunčaga, Ján: Approaches and relationship to health and healthy lifestyle of university female students. In: AD ALTA, roč. 9, č. 1, 2019, s. 189 - ESCI

[o3] 2020 - Kožuchová, Mária - Kuruc, Martin - In: Development of students' self-regulation of learning with a focus on technical education: theory and research . - Karlsruhe : Ste-Con, 2020 ; S.117

[o1] 2020 Merica, Marián - Osaďan, Róbert - Koreňová, Lilla - Gunčaga, Ján: Relationship to sports and active movement activities of students of the Pedagogical Faculty of Comenius University in Bratislava. In: AD ALTA, roč. 10, č. 1, 2020, s.181 - ESCI

[o1] 2021 - Merica, Marián - Osaďan, Róbert - Kováčová, Viktória : Comparison of physical ability and physical performance of children in primary education. - In: AD ALTA, roč. 11, č. 1, 2021 ; s. 193 ; ESCI

[n1] 2022 zz ~ Merica, Marián - Belešová, Mária - Osaďan, Róbert - Mošková, Simona. : Stretching exercises and their influence on the development of children's coordination movement capabilities in primary education - In: AD ALTA, roč. 12, č. 1, 2022 ; s. 110 ;ESCI

[n2] 2022 sk ~ Jurášová Šteigerová, Jarmila. : Hudobná výchova z pohľadu učiteľa na základnej škole - In: Juvenilia Paedagogica 2022 : aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov . -Trnava : Trnavská univerzita v Trnave, 2022 ; S. 83

[n2] 2022 sk ~ Kožuchová, Mária. : Distance education of younger school-aged students during the corona crisis - In: Disputationes scientificae, roč. 22, č. 4, 2022 ; s. 39

2

ADE01 Kostrub, Dušan (50%) - Severini, Eva (25%) - Mahrer Milovčíková, Katarína (25%): Researching the Specifics of an Educare Curriculum for Children Aged 6-36 Months Based on the Concept of Play/Playing. In: American Journal of Educational Research. Roč. 4, č. 11 (2016), s. 777-784. ISSN 2327-6126

Ohlasy (1):

[o2] 2018 Zaviš, Monika: Detskí migranti a edukačné dôsledky migrácie. In: Medzináboženský dialóg a migračná kríza. Trnava : Pedagogická fakulta, 2018, S. 80-105 - CPCI-SSH

3

ADM Kostrub, Dušan (34%) - Severini, Eva (33%) - Ostradický, Peter (33%): Facilities providing early childhood education and childcare up to three years of age from the point of view of erudite employees. In: AD ALTA. Roč. 9, č. 1 (2019), s. 263-270. ISSN (print) 1804-7890 Registrované v: wos

Ohlasy (4):

[n1] 2020 zz ~ Ha, Kyoo-Man. : Conceptualization of major stakeholders in emergency management of childcare facilities - In: Journal of Evidence-Based Social Work, roč. 17, č. 5, 2020 ; s. 514-526 ;ESCI ; SCOPUS

[o3] 2020 - Nevřelová, Natálie : Rozšířená realita ve výuce dětí v primárním vzdělávání. - In: Proceedings of 33. DidMatTEech 2020 Conference . - Budapešť : Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2020 ; S. 173-182

[o3] 2020 - Gašparová, Eva : Rozvoj kľúčových kompetencií detí predškolského veku prostredníctvom interaktívnej tabule a robotických hračiek. - In: Proceedings of 33. DidMatTEech 2020 Conference . - Budapešť : Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2020 ; S. 301-311

[n2] 2020 zz ~ Nevřelová, Natálie. : Use of mobile applications in primary education that pupils can use at home - In: ICTE Journal : International Journal of Information and Communication Technologies in Education, roč. 9, č. 1, 2020 ; s. 5-14

4

AEC Severini, Eva (45%) - Kožík Lehotayová, Blanka (45%) - Csandová, Eva (10%): Uses of augmented reality in pre-primary education [elektronický dokument]. In: Augmented reality in educational settings. Leiden : Brill, 2020. S. 3-23 [print]. ISBN 978-90-04-40883-8 Registrované v: wos

Ohlasy (11):

[o1] 2019 Koreňová, Lilla - Krpec, Radek - Gunčaga, Ján - Lavicza, Zsolt: Enhancing students mathematics learning skills with GeoGebra apps. In: ICERI 2019 : conference proceedings. Valencia : IATED, 2019, S. 10762-10769 - CPCI-SSH

[o3] 2020 - Nevřelová, Natálie : Rozšířená realita ve výuce dětí v primárním vzdělávání. - In: Proceedings of 33. DidMatTEech 2020 Conference . - Budapešť : Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2020 ; S. 173-182

[o3] 2020 - Gašparová, Eva : Rozvoj kľúčových kompetencií detí predškolského veku prostredníctvom interaktívnej tabule a robotických hračiek. - In: Proceedings of 33. DidMatTEech 2020 Conference . - Budapešť : Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2020 ; S. 301-311

[o2] 2020 - Fuchsová, Mária - Koreňová, Lilla : Modern technology in the form of mobile applications of augmented reality in human biology education for future school teachers. - In: DIVAI 2020 : 13th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Štúrovo . - Praha : Wolters Kluwer, 2020 ; S. 101-110 ; CPCI-SSH

[o2] 2020 - Koreňová, Lilla - Gašparová, Eva - Kostrub, Dušan : Use of interactive whiteboard and robot toys in kindergarten teaching. - In: DIVAI 2020 : 13th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Štúrovo . - Praha : Wolters Kluwer, 2020 ; S. 129-138 ; CPCI-SSH

[o2] 2020 - Koreňová, Lilla - Rahmadi, Imam - Lavicza, Zsolt : Students’ utilization of mobile devices with regards to learning mathematics compared in Central Europe and Indonesia. - In: DIVAI 2020 : 13th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Štúrovo . - Praha : Wolters Kluwer, 2020 ; S. 373-383 ; CPCI-SSH

[o2] 2020 - Nevřelová, Natálie - Koreňová, Lilla : Augmented reality in teaching children education. - In: DIVAI 2020 : 13th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Štúrovo . - Praha : Wolters Kluwer, 2020 ; S. 457-465 ; CPCI-SSH

[n2] 2020 zz ~ Nevřelová, Natálie. : Use of mobile applications in primary education that pupils can use at home - In: ICTE Journal : International Journal of Information and Communication Technologies in Education, roč. 9, č. 1, 2020 ; s. 5-14

[o3] 2021 - Rivas, Begona - Gértrudix, Felipe - Gértrudix, Manuel : Análisis sistemático sobre el uso de la realidad aumentada en educación infantil. - In: Edutec : Revista Electrónica de Tecnología Educativa, č. 76, 2021 ; s. 53-73

[n2] 2022 sk ~ Gužíková, Žaneta - Chicevič, Simona - Kostrub, Dušan - Brychová, Sylvia. : Digital technologies and their application in a child’s life - In: Acta Educationis Generalis, roč. 12, č. 1, 2022 ; s. 23-40

[n2] 2022 zz ~ Koreňová, Lilla - Gašparová, E. - Kostrub, Dušan. : Interpretation of causal relationships in the world of robots presented by 5 year old children - In: INTED2022 Conference Proceedings . -Barcelona : IATED, 2022 ; S. 300-306

5

AEC Jančaříková, Kateřina (50%) - Severini, Eva (50%): Uses of augmented reality for development of natural literacy in pre-primary education [elektronický dokument]. In: Augmented reality in educational settings. Leiden : Brill, 2020. S. 24-55 [print]. ISBN 978-90-04-40883-8 Registrované v: wos

Ohlasy (4):

[o3] 2020 Nevřelová, Natálie: Rozšířená realita ve výuce dětí v primárním vzdělávání. In: Proceedings of 33. DidMatTEech 2020 Conference. Budapešť : Eötvös gLoránd Tudományegyetem, 2020, S. 173-182

[o3] 2020 Gašparová, Eva: Rozvoj kľúčových kompetencií detí predškolského veku prostredníctvom interaktívnej tabule a robotických hračiek. In: Proceedings of 33. DidMatTEech 2020 Conference. Budapešť : Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2020, S. 301-311

[n2] 2022 sk ~ Gužíková, Žaneta - Chicevič, Simona - Kostrub, Dušan - Brychová, Sylvia. : Digital technologies and their application in a child’s life - In: Acta Educationis Generalis, roč. 12, č. 1, 2022 ; s. 23-40

[n2] 2022 zz ~ Koreňová, Lilla - Gašparová, E. - Kostrub, Dušan. : Interpretation of causal relationships in the world of robots presented by 5 year old children - In: INTED2022 Conference Proceedings . -Barcelona : IATED, 2022 ; S. 300-306

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Spoluriešiteľ projektu: obdobie 2016-2018. PdF UK v Bratislave. KEGA 070UK-4/2016 Názov projektu: Koncept ranej edukácie detí. Hyperlink na projekt: https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/10143. Výstupy projektu: https://www.fedu.uniba.sk/fileadmin/pdf/Veda/1._Projektove_centrum_PdF_UK/4._Projekty_Pedagogickej_fakulty_UK/Projekty_PdF_UK_v_roku_2018/Kega_c._070UK-4-2016.pdf

2

Spoluriešiteľ projektu: obdobie 2017-2020. PdF UK v Bratislave. APVV-015-3787 Názov projektu: Optimalizácia výučbových materiálov z matematiky na základe analýzy súčasných potrieb a schopností žiakov mladšieho školského veku. Hyperlink na projekt: https://www.crp.gov.sk/optimalizacia-vyucbovych-materialov-z-matematiky-na-zaklade-analyzy-sucasnych-potrieb-a-schopnosti-ziakov-mladsieho-skolskeho-veku/ 

3

Hlavný riešiteľ: obdobie 2019-2020. PdF UK v Bratislave. VEGA 1/0443/18 Názov projektu: Analýza sebaregulačných štýlov učenia sa študentov odboru predškolská a elementárna pedagogika. Výstupy projektu: https://www.fedu.uniba.sk/sucasti/katedry/katedra-pedagogiky-a-socialnej-pedagogiky/veda-a-vyskum/ 

4

Spoluriešiteľ projektu: obdobie 2022-2024. PdF UK v Bratislave. VEGA 1/0033/22 Názov projektu: Bádateľsky orientovaná výučba v matematickom, prírodovednom a technickom vzdelávaní. Výstupy projektu: https://www.fedu.uniba.sk/fileadmin/pdf/Sucasti/Katedry/KPPE/Konferencia_2023/Informacie_ku_konferencii_2023_.pdf

5

Spoluriešiteľ projektu: obdobie 2022-2024. PdF UK v Bratislave. KEGA 026UK-4/2022 Názov: Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v STEM vzdelávaní (CEPENSAR). Výstupy projektu: ID schôdze: 377 309 335 939 Prístupový kód / Access code: 8EggNc MS TEAMS seminár 30.11. RE: pozvánka na seminár CEPENSAR - projekt KEGA - 30.11.2022 o 13.30 hod. na PdF Šoltésovej 4, miestnosť 407

V2 Koreňová, Lilla (40%), Severini, Eva (40%), Čavojský, Ivan (20%): The use of augmented reality in the after school club from the point of view of future educators. INTED2023 [elektronický dokument] : Conference Proceedings. - : 1. vyd. ISBN 978-84-09-49026-4. - Barcelona : IATED, 2023. - S. 5254-5263 [online] (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členka odborovej komisie doktorandského štúdia v odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy študijného programu Predškolská a elementárna pedagogika Pedagogická fakulta, UK v Bratislave 2023 - 2028
Členka Rady študijných programov v študijnom odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy: 105564 a 105563 - Predškolská a elementárna pedagogika v bakalárskom stupni v dennej a externej forme v slovenskom jazyku; 11390 a 105494 - Predškolská a elementárna pedagogika v doktorandskom stupni štúdia v dennej a externej formy v slovenskom jazyku; 17519 a 105516 - Učiteľstvo pre primárne vzdelávaniev v dennej a externej forme v slovenskom jazyku Pedagogická fakulta, UK v Bratislave 2023 - trvá
Členka skúšobnej komisie pre dizertačné skúšky a obhajobu dizertačných prác v odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy študijného programu Predškolská a elementárna pedagogika Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky, Pedagogická fakulta, UK v Bratislave 2023 - trvá
Školiteľka doktorandského študijného programu Predškolská a elementárna pedagogika, v študijnom odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy na PdF UK v Bratislave Pedagogická fakulta, UK v Bratislave 2023 - trvá
Autor a recenzent metodík v rámci projektov Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja - Operačný program Ľudské zdroje s názvom: Inovácia a skvalitnenie získavania praktických zručností študentov predškolskej a elementárnej pedagogiky s akcentom na adaptačný proces detí, obdobie trvania projektu od 2020 do 2023 Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky, Pedagogická fakulta, UK v Bratislave 2021 - trvá
Posudzovateľka projektov Grantová komisia UK v Bratislave; MŠVVaŠ SR, podpora vysokoškolskej vedy a techniky: VEGA, KEGA 2020 - trvá
Členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie „Súčasnosť a perspektívy pregraduálnej prípravy učiteľov – Aká je a aká by mohla byť príprava budúcich učiteľov" Katedra pedagogiky a sociálnej pedagogiky a Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky, PdF UK v Bratislave 2018 - 2019
Členka organizačného a realizačného výboru pri medzinárodnom projekte v rámci zapájania študentov programu Predškolská a elementárna pedagogika do pedagogických praxí v pohraničnom regióne SK-AT, INTERREG VA SR-AT 2014-2020 Názov projektu: Bildungskooperation in Grenzgeblet. Multilaterálny projekt v rámci EÚ 2017 - 2019
Participácia na tvorbe akreditačných spisov v študijnom odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy študijného programu Predškolská a elementárna pedagogika Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky, Pedagogická fakulta, UK v Bratislave 2014 - 2015
Členka skúšobných komisií pre štátne skúšky v odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky, Pedagogická fakulta, UK v Bratislave 2013 - trvá

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Pädagogische Hochschule der Fachhochschule Nordwestschweiz (PH FHNW) – Forschung und Entwicklung, Center Reading – Reading, Media, Language. Brugg-Windisch, (Schweiz) Bahnhofstrasse 6, 5210 Windisch, Schweiz 22.08.2016 - 11.09.2016 Pädagogische Hochschule (PHZH) – Zentrum Kindheiten in Schule und Gesellschaft. Zürich, (Schweiz) T +41 848 012 210 info.ph@fhnw.ch
Schola Empirica Blanická 25, Praha 2, Česká republika 13.06.2016 - 14.06.2016 Zapájanie študentov programu Predškolská a elementárna pedagogika do medzinárodného projektu Erasmus+ info@scholaempirica.org
University of Iceland, Faculty of Education, Reykjavik, (Iceland) Stakkahlíð, Reykjavik, Iceland 03.09.2015 - 09.09.2015 "A) Visit to Garᵭabᴂr office and preschools. B) Visit to Hjallastefnan and preschool. C) Visit to the University of Iceland, Faculty of Education, Reykjavik, (Iceland) Tel: +354 525 5950 Email: menntavisindasvid@hi.is"
Matica slovenská v Srbsku / Národnostná rada Slovenskej národnostnej menšiny v Srbsku Maršala Tita 18, Bački Petrovac 21470, Srbija / Bulevar Mihajla Pupina 1/IV, Novi Sad 21101, Srbija 28.08.2012 - 30.08.2012 UK 2010203 Názov: Multimédiá vo výučbe sekundárneho, primárneho a preprimárneho vzdelávania, digitalizácia procesu výučby v regionálnom školstve dolnozemských Slovákov, v Báčskom Petrovci. Medzinárodný projekt MŠVVaŠ SR a Ministarstva prosvete Republike Srbije v kooperácii PdF UK v Bratislave

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Spoluriešiteľ projektu: obdobie 2023-2025. PdF UK v Bratislave. VEGA 1/0336/23 Názov projektu: Výskum ekvivalentov teórií didaktiky v učiteľskej praxi počas a v dôsledku mimoriadnej (pandemickej) situácie.

Spoluriešiteľ projektu: obdobie 2023-2025. PdF UK v Bratislave. KEGA 060UK-4/2023 Názov projektu: Povinné predprimárne vzdelávanie detí s poruchami autistického spektra a detí s viacnásobným mentálnym a telesným postihnutím v paradigme špeciálneho a inkluzívneho vzdelávania.

Spoluriešiteľ projektu: obdobie 2021-2023. SAE Gr. 29.10.21. P. SK Názov projektu: Aspekty socjalizacji wtórnej uczniów kształconych w domu w warunkach Republiki Czeskiej. Hyperlink na projekt: http://www.mf-sae.org/index-en.html

2019 - trvá: Člen stredoeurópskeho výmenného programu pre univerzitné štúdiá, Národná kancelária programu CEEPUS na Slovensku.

2019 - trvá: Recenzent vedeckých štúdií „Edukácia“ vedecko-odborný časopis, vydavateľ: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach.

2017 - trvá: Metodik bakalárskych pedagogických a odborných praxí pre materské školy v študijnom programe Predškolská a elementárna pedagogika, Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave.

2016: Pamätný list pri príležitosti 70. výročia založenia Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave za šírenie dobrého mena univerzity a fakulty, PdF UK v Bratislave.

2016 - trvá: Vedenie a oponovanie záverečných prác študentov rozširujúceho štúdia v študijnom odbore Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie.

2014: Člen organizácie a realizácie odborných stretnutí v materských školách v Bratislave a odborných seminárov na PdF UK v Bratislave pre učiteľov predprimárneho vzdelávania z Českej republiky a Spojeného kráľovstva (od 14.10.2014 do 23.10.2014) v rámci projektu CZ.1.07/1.3.00/48.0022, názov projektu „Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání“.

2014: Autor a recenzent edukačných materiálov: Európsky sociálny fond, Metodicko-pedagogické centrum, Bratislava.

2012 - 2017: Metodik bakalárskych a magisterských pedagogických a odborných praxí v študijnom odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy, Katedra predprimárnej a primárnej pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzity Komenského v Bratislave.

2012: Spoluautor učebného textu, ktorý je povinným alebo odporúčaným študijným materiálom pre študentov odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy: Proces výučby a digitálne technológie. 1. vyd. Bratislava : Dušan Kostrub, 2012. 110 s. + 1 DVD. ISBN 978-80-971081-6-8

Ohlasy (38):

[o2] 2017 - Szabóová, Jana : Audiovisual works as a component of modern didactic aids. - In: Megatrends and media. Media future . - Trnava : UCM, 2017 ; S. 167 ; CPCI-SSH2

[o1] 2019 - Líšková, Dáša - Kožík Lehotayová, Blanka - Kostolányová, Kateřina - Gašparová, Eva : Opinions and attitudes of pre-primary education teachers and pre-service teachers on using augmented reality. - In: ICERI 2019 : conference proceedings . - Valencia : IATED, 2019 ; S. 11282 ; CPCI-SSH

[o3] 2019 - Jančaříková, Kateřina - In: Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků . - Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019 ; S. 243

[n1] 2020 - (Web of Science Core Collection:WOS:000629508300005) 245393: Transformation of education and training system in the context of digital information and communication technology in sociocultural perspective and its axiological and ethical dimension / Gáliková Tolnaiová, Sabína [Autor, 100%]. – WOS CC In: European Journal of Transformation Studies [elektronický dokument] . – Tbilisi (Gruzínsko) : Europe Our House Press. – ISSN (online) 2298-0997. – Roč. 8, č. 2 (2020), s. 89-105 [online]

[n1] 2021 - (Web of Science Core Collection:WOS:000644484200009) 256760: On Perspectives Of Teacher Training And Understanding Of Their Digital Competencies As Determinants Of Digital Education / Gáliková Tolnaiová, Sabína [Autor, 100%]. – WOS CC In: Media Literacy and Academic Research [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta masmediálnej komunikácie. – ISSN 2585-8726. – ISSN (online) 2585-9188. – Roč. 4, č. 1 (2021), s. 118-133 [tlačená forma] [online

[n2] 2022 zz ~ Gašparová, Eva. - In: Interaktívna tabuľa a robotické hračky v predprimárnom vzdelávaní. -Ostrava : Ostravská univerzita, 2022 ; S. 45

2011 - 2017: Člen organizačného výboru seminárov s názvom Teach-In organizovaných Ústavom pedagogických vied a štúdií, PdF UK v Bratislave.


Dátum poslednej aktualizácie
2024-11-30