Meno a priezvisko:
|
Dr. Franz Schörkhuber
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
lektor / lecturer (ÖAD) | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta/ Comenius University in Bratislava, Faculty of Education | 01.09.2022 - trvá/ until present |
lektor/ lecturer | University of Vienna, Department of Philosophy | 01.03.2013 – 28.02.2014; |
lektor / lecturer (ÖAD) | University of Prizren (Kosovo), Department of German Language and Literature | 01.10.2020 – 30.09.2022 |
event manažér/ event manager | Austrian Academy of Sciences, | 01.10.2018 – 31.01.2020 |
knihovník / librarian | Public Libraries Vienna | 05/2008 – 04/2016 (intervals) |
univerzitný asistent / university assistent | University of Vienna, Department of Philosophy | 01.10.2011 – 31.08.2012 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
/ competencies for language lecturers (20 ECTS) | University of Vienna, Department of German Language | 2022 |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Analýza literárnych textov / Analysis of literary texts | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Jazykový seminár (pravopis) / Language seminar (Orthography) | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Jazykový seminár I / Language seminar I | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Metodika písania odborného textu v neckom jazyku / Methodoology of writing specialized texts in German language | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Jazykový seminár pravopis (A3) (dištančné vzdelávanie) / Language seminar (Orthography) (distance learning) | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Analýza literárnych textov (dištančné vzdelávanie) / Analysis of literary texts (distance learning) | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | I./II./III./IV. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Prehľad dejín, literatúry a kultúry nemecky hovoriacich krajín (dištančné vzdelávanie) / Methodoology of writing specialized texts in German language (distance learning) | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | I./II./III./IV. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Jazykovy seminar II (receptivne kompetencie v nemeckom jazyku) / Language seminar II (Receptive competences in German language) | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Jazykovy seminar III (productive competence v nemeckom jazyku) / Language seminar III (Productive competences in German language) | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Reálie Nemecka | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
(dištančné vzdelávanie) / German literature of the 19.th century (distance learning) | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | II./III. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Seminár z nemeckej literatúry 19. storočia (dištančné vzdelávanie) / German literature of the 19th century - seminar (distance learning) | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | II./III. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
"Praktické cvičenia z nemeckej gramatiky I (B2) (dištančné vzdelávanie) / Practical exercises in German grammar I (B2) (distance learning)" | učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry (v kombinácii)/Teacher Training of German Language and Literature (combination of two subjects) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Die formalen und semantischen Eigenschaften der Fragesätze im albanischen und deutschen Sprachgebrauch
Schörkhuber, F. & Krusha, I., Oct 2022, In: Folia Linguistica et Litteraria. 13, 40, p. 291-314
Ein verqueres Verständnis begrifflicher Arbeit. Eine Wittgensteinianische Kritik akademischen Philosophierens.
Schörkhuber, F., Mar 2020, In: Information Philosophie. p. 34-38
Theodor W. Adorno: "Erkenntnistheorie (1957/58)"
Schörkhuber, F., 2019, Zeitschrift für philosophische Literatur, 7, 1, p. 91-95.
Planen und Kartographieren
Schörkhuber, F., 2016, Aesthetics Today: Contemporary Approaches to the Aesthetics of Nature and of Arts: Proceedings of the 39th International Wittgenstein Symposium in Kirchberg. Majetschak, S. & Weiberg, A. (eds.). De Gruyter, p. 223-225
Wittgenstein und die Geometrische Auffassung des Beweises
Schörkhuber, F., 2013, Frankfurt a. Main, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Wien: Peter Lang I Europäische Hochschulschriften. 181 p. (Europäische Hochschulschriften. Reihe 20, Philosophie).
Die formalen und semantischen Eigenschaften der Fragesätze im albanischen und deutschen Sprachgebrauch
Schörkhuber, F. & Krusha, I., Oct 2022, In: Folia Linguistica et Litteraria. 13, 40, p. 291-314
Geschick und Freiheit des Erzählens: Reinhard Kaiser-Mühleckers »Wilderer«
Schörkhuber, F., Jul 2022, Literatur und Kritik, 565/566, p. 96-98.
Ein verqueres Verständnis begrifflicher Arbeit. Eine Wittgensteinianische Kritik akademischen Philosophierens.
Schörkhuber, F., Mar 2020, In: Information Philosophie. p. 34-38
Vom veränderten Antlitz des Engels der Geschichte: Erich Hackls Reden und Schriften "Im Leben mehr Glück"
Schörkhuber, F., 2019, Literatur und Kritik.
Constructive Mathematics-Descriptive Philosophy
Schörkhuber, F., 2016, Analytic and Continental Philosophy: Methods and Perspectives. Proceedings of the 37th International Wittgenstein Symposium. Rinhofer-Kreidl, S. & Wiltsche, H. A. (eds.). De Gruyter, p. 248-251 (Publications of the Austrian Wittgenstein Society. New Serie, Vol. 23).