Meno a priezvisko:
|
doc. Tivadar Palágyi, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
docent | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | od 2018 |
docent | Univerzita Loránda Eötvösa, Budapešť, Maďarsko | od 2006 |
odborny asistent | Univerzita Loránda Eötvösa, Budapešť, Maďarsko | 1998-2006 |
asistent | Univerzita Loránda Eötvösa, Budapešť, Maďarsko | 1990-1998 |
lektor (francúzskeho jazyka) | Univerzita Babes-Bolyai, Kluž, Rumunsko | 1992-1993 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
školenia Úvod do novej štruktúry Moodle 2020/2021, Tvorba e-testu v Moodle, Školenie k online štátniciam | Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, CIT | 2020 |
štátne jazykové skúšky - C1: taliančina, rumunčina, ruština B2: nemčina, angličtina | Maďarsko | |
ďalšie jazykové vzdelávanie: francúzština (C2), maďarčina (C2, maturita), turečtina (C1), gréčtina (B2), slovenčina (B1), španielčina (B1) | Univerzita v Aix-en-en Provence (francúzština), Yunus Emre Enstitüsü Sinavi (turečtina) a iné inštitúcie | |
VŠ štúdium kultúrnej antropológie (I. stupeň) 1992-1997 | Univerzita Loránda Eötvösa, Budapešť, Maďarsko | 1997 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Prehľad dejín literatúry talianskeho jazyka 1. | učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) | I | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Prehľad dejín literatúry talianskeho jazyka 2. | učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) | I | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Miesto románskych literatúr vo svetovej literatúre | učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Miesto talianskej literatúry vo svetovej literatúre | učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) - denné | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) - externé | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) - denné | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) - externé | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Cvičenia z lexikológie a sémantiky | učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Jazyková činnosť v interakcii – počúvanie s porozumením v talianskom jazyku | učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Jazyková činnosť v interakcii – čítanie s porozumením v talianskom jazyku | učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) | I | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Aktivizácia jazykovej kompetencie 1. | učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) | I | čiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Aktivizácia jazykovej kompetencie 2. | učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) | I | čiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Konverzačné cvičenia | učiteľstvo talianskeho jazyka a literatúry (v kombinácii) | II | čiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
ADE Palágyi, Tivadar: « Un rhapsode de salon » sans génie : retour aux enjeux du débat sur l’épopée byzantine au début du 20e siècle
In: Egedi-Kovács, Emese (red.) Byzance et l’Occident VI. : Vestigia philologica
Budapest : Collège Eötvös József ELTE (2021), s. 235-247. ISBN 978-615-5897-46-7
AEC Palágyi, Tivadar: Reliques et déchets dans Le Guépard (Il Gattopardo) de G. Tomasi di Lampedusa
VERBUM: ANALECTA NEOLATINA (1585-079X 1588-4309): 26 Special Issue: Déchets, débris et autres matières et choses inutiles dans la littérature, la pensée et les arts pp 105-116 (2025)
AEC Palágyi, Tivadar: «Не сводя глаз с Парижа»: влияние французского языка на значение книжныж славянизмов на рубеже XVIII и XIX веков
STUDIA SLAVICA ACADEMIAE SCIENTIARUM HUNGARICAE (0039-3363 1588-290X): 69 2 pp 45-59 (2024)
ADF Palágyi, Tivadar: « Flaubert et Houellebecq : du cliché au sublime », Flaubert, revue critique et génétique [En ligne], 32 | 2024, mis en ligne le 12 décembre 2024, URL : http://journals.openedition.org/flaubert/6137 ; DOI : https://doi.org/10.4000/13fxv
ADF Palágyi, Tivadar: Langues renaissantes et langues en voie de disparition en Europe:du provençal au moldave
In: Fatima Ez-Zahra Benkhallouq ; Ouidiane El Aref ; Moulay Abdelaziz Sahti ; Noureddine Samlak (red.)
Langues renaissantes et langues en voie de disparition en Europe: du provençal au moldave
In: Langues renaissantes et langues en voie de disparition en Europe:du provençal au moldave
Tanger: Virgule Éditions, pp 59-81 (2023)
Nyelv: Francia | Befoglaló link(ek): ISBN: 9789920504249
VEGA 1/0761/24 Deti a detstvo v španielskom jazyku a literatúre v období prechodu k modernej spoločnosti (19. storočie).
Stručná charakteristika: Projekt prispieva k rekonštrukcii obrazu detí a detstva v Španielsku v období prechodu k modernej spoločnosti (v 19. storočí). Hlavným cieľom je zaplniť medzeru v poznaní lexiky súvisiacej s detstvom, zmapovať lexikálno-sémantické inovácie, ktoré prebehli aj v dôsledku zmien významne ovplyvňujúcich život detí aj diskurz o detstve, so zameraním na texty čítané rozvíjajúcou sa strednou triedou, v prvom rade periodickú tlač, ale aj vybrané literárne diela a literárno-pedagogické texty. Výskum umožní zlepšiť poznanie španielčiny v jednom z najmenej prebádaných období jej vývinu a preskúmať dosiaľ prehliadané aspekty reflexie detstva v literárnych textoch v medzirománskych súvislostiach.
Člen výskumného tímu
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
člen vedeckej rady | Philologia, vedecký časopis ÚFŠ PdF UK | od 2018 |
člen | Réseau CIEH/CIEFi – EPEI, Paris | od 2017 |
člen | Society of Hungarian Canadists | od 2010 |
člen | Society for the Study of the Crusades and the Latin East | od 1999 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Université Paris VIII | 2 rue de la Liberté, 93200 Saint-Denis, FRANCÚZSKO | 1. 5. - 8. 5. 2006 | LLP Erasmus |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Faculty of Education | "Uğur Mumcu Cad. 135. Sk. No:5 35380 Buca, Izmir, TURECKO " | 7. 10. - 14. 10. 2015 | Erasmus + |
Universitate Alecu Russo din Balti | str. Alexandr Puskin 38, Balti, MD-3121, MOLDAVSKO | 1. 9. 2017 - 31. 8 2018 | pracovny kontrakt |
Université d'Angers | Faculté des lettres, langues et sciences humaines, 11, bd Lavoisier, 49045 Angers, FRANCÚZSKO | 15. 5. - 31. 5. 2015 | pracovny kontrakt |
Tvorba učebných materiálov Tvorba učebných materiálov Palágyi, Tivadar: A középkori francia irodalom. In: Maár Judit (Ed.) A francia irodalom története. Budapest: Eötvös Kiadó, 2011. s. 48-117. ISBN:978-963-312-044-6. Pozvané prednášky v zahraničí - Aspectele literaturii maghiare contemporane, Universitatea Alecu Russo din Balti, Moldova, 2017 - Экология языков: опыт полевой работы в Бельгии, Румынии, Болгарии, Украине и Беларуси, Minsk, Академия наук, 2017 - Le style indirect libre de La Fontaine à Michel Houellebecq, Izmir, Dokuz Eylül Üniversitesi, 2015 - Between admiration, anxiety and anger: views on mimes and performers in the Byzantine world; Istanbul, Boğazıçı Ünıversitesi, 2007 - Minorités linguistiques dans le collimateur de plusieurs "mères-patries" : étude comparée du csángó-hongrois de Roumanie et du moldave-roumain de Transnistrie, Paris, Sorbonne Nouvelle, 2011 - Kolonialsprache oder lingua franca: das Russische in Transkarpathien und in Gagausien, Humboldt-Universität, Berlin, 2008 - Expertná činnosť pre zahraničné VŠ Školiteľ dizertačnej práce obhajovanej na Université Sorbonne Nouvelle, Paríž, Francúzsko, doktorandka Katalin Szuhay, 2008 - Členstvo v organizačnom výbore svetového kongresu alebo medzinárodnej konferencie - členstvo v organizačnom výbore Medzinárodnej vedeckej konferencie Indigenous Perspectives, 8. 3. – 10. 3. 2012. - členstvo v organizačnom výbore Medzinárodnej vedeckej konferencie Sociétés plurielles contemporaines : crises et transferts culturels. Paris, 6. 11 – 7. 11. 2015.