Meno a priezvisko:
|
Mgr. Peter Ostradický, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
učiteľ anglického jazyka | Gymnázium, Hubeného 23 v Bratislave | 1.9. 2015- 7.8.2020 |
VŠ učiteľ (mimo prac. pomeru) / academic teacher | Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave / Academy of Fine Arts and Design in Bratislava | 2019-do súčasnosti /till present |
odborný asistent / assistant professor, university teacher | Univerzta Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta / Comenius University in Bratislava, Faculty of Education | 1.8. 2020-do súčasnosti |
výskumný a vývojový zamestnanec | Národný inštitút vzdelávania a mládeže | 2.4. 2024-do súčasnosti |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
osvedčenie o spôsobilosti na výkon funkcie predsedu školskej maturitnej komisie, predsedu predmetovej maturitnej komisie a hodnotiteľa výsledkov externých častí skúšok alebo testovania. | NÚCEM | 2016 |
workshop zameraný na metódu design thinkingu v rámci vzdelávacieho projektu New generation of Founders v rámci programu Grow with google /design thinking method in teaching workshop | Grow With Google | 2021 |
Kurz mentoringu v pedagogických vedách | Teach for slovakia | 2023 |
Kurz rozvoja lektorských spôsobilostí | Národný inštitút vzdelávania a mládeže | 2024 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Všeobecná didaktika | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická prax 1 B | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Kurikulárne projektovanie vo vzdelávaní | Predškolská a elementárna pedagogika | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
II. |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Komunikácia v cudzom jazyku pre BI/anglický jazyk | Predškolská a elementárna pedaogika | II. | Učitelstvo a pedagogické vedy |
Zvedavé učenie 1 a 2 | Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V1 New paradigm of pedagogy [textový dokument (print)] [elektronický dokument] [monografia] : proleptic approach in education / Kostrub, Dušan [Autor, UKOPDPED, 34%] ; Kuruc, Martin [Autor, UKOPDPED, 33%] ; Ostradický, Peter [Autor, UKOPDPED, 33%]. – 1. vyd. – New York (USA) : NOVA Science Publishers, 2024. – 123 s. [tlačená forma] [online] : text, tab., obr. – (Education in a Competitive and Globalizing World). – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [recenzované]. – ISBN 979-8-89113-689-2. – ISBN (elektronické) 979-8-89113-745-5. – DOI 10.52305/KJMA6625. – SIGN-UKO PD PE/24. – SCO
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok Formovanie presvedčenia budúcich učiteľov o výučbe gramatiky anglického jazyka Martina Šipošová, Peter Ostradický
Vyd. údaje monografia
ADM Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (45%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (15%) - Tománková, Martina (10%): Educating children up to three years of age in the narrations of today`s parents. In: AD ALTA. - Roč. 9, č. 1 (2019), s. 143-148. - ISSN (print) 1804-7890
Registrované v: wos Ohlasy (1).
AFD Koreňová, L., Kis, M., Lavicza, Z., Ostradický, P., Prodromou, T. 2018. New directions in nationwide technology integration into mathematics teaching [elektronický dokument] : the Geomatech project In: DIVAI 2018 [elektronický dokument] : 12th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics. - Praha : Wolters Kluwer, 2018. - S. 81-90 [online]. - ISSN 2464-7470. – ISBN 978-80-7598-059-5 [DIVAI 2018. 12, Štúrovo, 02.05.2018 - 04.05.2018] Registrované v: wos Ohlasy (4).
AFC Gunčaga, Ján [UKOPDDPP] (25%) - Severini, Eva [UKOPDPEP] (25%) - Kožík Lehotayová, Blanka [UKOPDPEP] (25%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (25%): Digital technologies in education of preschool children preparing for future [elektronický dokument]. In: MIPRO 2020 [elektronický dokument] : 43rd International Convention. - Rijeka : Croatian Society for Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics, 2020. - S. 681-688 [online]. - ISSN 1847-3946
[MIPRO 2020. 43, Opatija, 28.09.2020 - 02.10.2020]
Registrované v: scopus
V1 New paradigm of pedagogy [textový dokument (print)] [elektronický dokument] [monografia] : proleptic approach in education / Kostrub, Dušan [Autor, UKOPDPED, 34%] ; Kuruc, Martin [Autor, UKOPDPED, 33%] ; Ostradický, Peter [Autor, UKOPDPED, 33%]. – 1. vyd. – New York (USA) : NOVA Science Publishers, 2024. – 123 s. [tlačená forma] [online] : text, tab., obr. – (Education in a Competitive and Globalizing World). – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [recenzované]. – ISBN 979-8-89113-689-2. – ISBN (elektronické) 979-8-89113-745-5. – DOI 10.52305/KJMA6625. – SIGN-UKO PD PE/24. – SCO
AFD Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (70%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (30%): A qualitative methodology framework of investigation of learning and teaching based on the USE of augmented reality [elektronický dokument]. In: ICETA 2019 [elektronický dokument] : 17th IEEE International conference on emerging elearning technologies and applications. - Denver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2019. - S. 425-440 [print]. - ISBN 978-1-7281-4967-7
[ICETA 2019. 17, Starý Smokovec, 21.11.2019 - 22.11.2019]
Ohlasy (11):
Registrované v: scopus
V3_001 / Gunčaga, Ján (Autor) [Profesor] [UKOPDDPP] (30%) - Koreňová, Lilla (Autor) [Docent] [UKOPDDPP] (30%) - Záhorec, Ján (Autor) [Docent] [UKOPDDPP] (20%) - Ostradický, Peter (Autor) [Odborný asistent] [UKOPDPED] (20%): Innovative approach on teaching and learning with technical aids for STEM education at the primary level. – text, tab., obr. – [recenzované]. – DOI 10.3390/educsci14070682. – WOS CC ; SCO ; ESCI
In: Education sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7102. – Roč. 14, č. 7 (2024), art. no. 682, s. [1-20] [online]
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok Formovanie presvedčenia budúcich učiteľov o výučbe gramatiky anglického jazyka Martina Šipošová, Peter Ostradický
Vyd. údaje monografia
ADM Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (34%) - Severini, Eva [UKOPDPEP] (33%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (33%): Facilities providing early childhood education and childcare up to three years of age from the point of view of erudite employees. In: AD ALTA. - Roč. 9, č. 1 (2019), s. 263-270. - ISSN (print) 1804-7890.
Registrované v: wos
Ohlasy (3):
[o1] 2020 Ha, Kyoo-Man: Conceptualization of major stakeholders in emergency management of childcare facilities. In: Journal of Evidence-Based Social Work, roč. 17, č. 5, 2020, s. 514-526 - ESCI
s. 28-39 - SCOPUS
ADM Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (45%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (15%) - Tománková, Martina (10%): Educating children up to three years of age in the narrations of today`s parents. In: AD ALTA. - Roč. 9, č. 1 (2019), s. 143-148. - ISSN (print) 1804-7890
Registrované v: wos
Ohlasy (1):
[o2] 2020 Zaviš, Monika - Procházka, Pavel: Studying spirituality of muslim spouses fighting infertility : from methodological problems to analysis of everyday practice. In: Spirituality Studies, roč. 6, č. 2, 2020,
s. 28-39 - SCOPUS
AFD Koreňová, Lilla [UKOPDDPP] (40%) - Kis, Marta (10%) - Lavicza, Zsolt (10%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (30%) - Prodromou, Theodosia (10%): New directions in nationwide technology integration into mathematics teaching [elektronický dokument] : the Geomatech project. In: DIVAI 2018 [elektronický dokument] : 12th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics. - Praha : Wolters Kluwer, 2018. - S. 81-90 [online]. - ISSN 2464-7470. – ISBN 978-80-7598-059-5
[DIVAI 2018. 12, Štúrovo, 02.05.2018 - 04.05.2018] Registrované v: wos
Ohlasy (4):
[o1] 2019 Líšková, Dáša - Kožík Lehotayová, Blanka - Kostolányová, Kateřina - Gašparová, Eva: Opinions and attitudes of pre-primary education teachers and pre-service teachers on using augmented reality.
In: ICERI 2019 : conference proceedings. Valencia : IATED, 2019, S. 11274-11282 - CPCI-SSH
[o1] 2019 Gašparová, Eva - Severini, Eva - Kostolányová, Kateřina: Use of interactive whiteboard in pre-primary education for development of media literacy. In: ICERI 2019 : conference proceedings.
Valencia : IATED, 2019, S. 11268-11273 -CPCI-SSH
AFD Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (70%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (30%): A qualitative methodology framework of investigation of learning and teaching based on the USE of augmented reality [elektronický dokument]. In: ICETA 2019 [elektronický dokument] : 17th IEEE International conference on emerging elearning technologies and applications. - Denver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2019. - S. 425-440 [print]. - ISBN 978-1-7281-4967-7
[ICETA 2019. 17, Starý Smokovec, 21.11.2019 - 22.11.2019]
Ohlasy (14):
[o1] 2019 Líšková, Dáša - Kožík Lehotayová, Blanka - Kostolányová, Kateřina - Gašparová, Eva: Opinions and attitudes of pre-primary education teachers and pre-service teachers on using augmented reality.
In: ICERI 2019 : conference proceedings. Valencia : IATED, 2019, S. 11282 - CPCI-SSH
[o1] 2019 Koreňová, Lilla - Krpec, R. - Gunčaga, Ján - Lavicza, Zsolt: Enhancing students mathematics learning skills with GeoGebra Apps. In: ICERI 2019 : conference proceedings. Valencia : IATED, 2019,
S. 10768 - CPCI-SSH
[o1] 2019 Berger Haladová, Zuzana - Ferko, Andrej: Towards augmented reality educational authoring.
In: E-learning and STEM Education. Katowice - Cieszyn : University of Silesia in Katovice, 2019, S. 589,
599 - BCI-SSH
[o1] 2019 Gašparová, Eva - Severini, Eva - Kostolányová, Kateřina: Use of interactive whiteboard in pre-primary education for development of media literacy. In: ICERI 2019 : conference proceedings.
Valencia : IATED, 2019, S. 11269 - CPCI-SSH
VEGA č. 1/0336/23 Výskum ekvivalentov teórií didaktiky v
učiteľskej praxi počas a v dôsledku mimoriadnej (pandemickej) situácie. (hlavný riešiteľ)
VEGA 1/110119/20 Vplyv pregraduálnej prípravy na formovanie pedagogického myslenia učiteľa angličtiny v kontexte vyučovania a učenia sa gramatiky anglického jazyka.
(spoluriešiteľ-výskumné aktivity)
Erasmus + – STEAM CONNECT PROJECT 2021-1-LU01-KA220-SCH-000034433.
Odborný metodik pre tvorbu podporných materiálov ESF projekt. č. 312011AFX7
Názov projektu: Skvalitnenie prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied.
Projekt VEGA ako spoluriešiteľ: 1/0661/21 - Výskum spôsobilosti učiteľov prírodovedných predmetov nižšieho sekundárneho vzdelávania napĺňať ciele prírodovedného vzdelávania.
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen Akademického senátu Pedagogickej fakulty UK | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2018/2019 |
Vedenie (prednášky a hodnotenie) kurzov Všeobecná didaktika a Všeobecná pedagogika | Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave | 2019-do súčasnosti |
Posudzovanie a hodnotenie kvalifikačných záverečných prác | Národný inštitút vzdelávania a mládeže | 2024-do súčasnosti |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Salesian University Katowice, Faculty of Ethnology and Education in Cieszyn, Katowice | Poľsko, Katowice, Cieszyn | 13.-18.10. 2019 | CEEPUS exkurzia aktívna účasť - prednáška na tému Aktivizujúce metódy vo výučbe matematiky a informatiky |
Od roku 2017/2018 do súčasnosti: cudzojazyčné korektúry a prípravy rôznych akademických podkladov a vedeckých výstupov.
Tvorba a aktualizácia portfólia pedagogickej praxe 1 (B).
Metodik Pedagogickej praxe (B).
Tútor pre denných študentov UZ.
Koordinácia rigoróznych konaní.