Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Peter Ostradický, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Ostradický
I.2 - Meno
Peter
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1988
I.5 - Názov pracoviska
"Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky "
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
ostradicky1@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/31743
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Pedagogika/ Pedagogy *učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-8522-7663

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
1.1.1. učiteľstvo akademických predmetov, učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a učiteľstvo pedagogiky
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
1.1.1. učiteľstvo akademických predmetov, učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a učiteľstvo pedagogiky
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2020
II.c - Odbor a program
učiteľstvo a pedagogické vedy, predškolská a elementárna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľ anglického jazyka Gymnázium, Hubeného 23 v Bratislave 1.9. 2015- 7.8.2020
VŠ učiteľ (mimo prac. pomeru) / academic teacher Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave / Academy of Fine Arts and Design in Bratislava 2019-do súčasnosti /till present
odborný asistent / assistant professor, university teacher Univerzta Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta / Comenius University in Bratislava, Faculty of Education 1.8. 2020-do súčasnosti
výskumný a vývojový zamestnanec Národný inštitút vzdelávania a mládeže 2.4. 2024-do súčasnosti

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
osvedčenie o spôsobilosti na výkon funkcie predsedu školskej maturitnej komisie, predsedu predmetovej maturitnej komisie a hodnotiteľa výsledkov externých častí skúšok alebo testovania. NÚCEM 2016
workshop zameraný na metódu design thinkingu v rámci vzdelávacieho projektu New generation of Founders v rámci programu Grow with google /design thinking method in teaching workshop Grow With Google 2021
Kurz mentoringu v pedagogických vedách Teach for slovakia 2023
Kurz rozvoja lektorských spôsobilostí Národný inštitút vzdelávania a mládeže 2024

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Všeobecná didaktika Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická prax 1 B Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Kurikulárne projektovanie vo vzdelávaní Predškolská a elementárna pedagogika I. učiteľstvo a pedagogické vedy
II.
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
10
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Komunikácia v cudzom jazyku pre BI/anglický jazyk Predškolská a elementárna pedaogika II. Učitelstvo a pedagogické vedy
Zvedavé učenie 1 a 2 Spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva I. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
34
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
31
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
13
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
32
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
32
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

V1 New paradigm of pedagogy [textový dokument (print)] [elektronický dokument] [monografia] : proleptic approach in education / Kostrub, Dušan [Autor, UKOPDPED, 34%] ; Kuruc, Martin [Autor, UKOPDPED, 33%] ; Ostradický, Peter [Autor, UKOPDPED, 33%]. – 1. vyd. – New York (USA) : NOVA Science Publishers, 2024. – 123 s. [tlačená forma] [online] : text, tab., obr. – (Education in a Competitive and Globalizing World). – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [recenzované]. – ISBN 979-8-89113-689-2. – ISBN (elektronické) 979-8-89113-745-5. – DOI 10.52305/KJMA6625. – SIGN-UKO PD PE/24. – SCO

2

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok Formovanie presvedčenia budúcich učiteľov o výučbe gramatiky anglického jazyka Martina Šipošová, Peter Ostradický 

Vyd. údaje monografia

3

ADM Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (45%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (15%) - Tománková, Martina (10%): Educating children up to three years of age in the narrations of today`s parents. In: AD ALTA. - Roč. 9, č. 1 (2019), s. 143-148. - ISSN (print) 1804-7890

Registrované v: wos Ohlasy (1).

4

AFD Koreňová, L., Kis, M., Lavicza, Z., Ostradický, P., Prodromou, T. 2018. New directions in nationwide technology integration into mathematics teaching [elektronický dokument] : the Geomatech project In: DIVAI 2018 [elektronický dokument] : 12th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics. - Praha : Wolters Kluwer, 2018. - S. 81-90 [online]. - ISSN 2464-7470. – ISBN 978-80-7598-059-5 [DIVAI 2018. 12, Štúrovo, 02.05.2018 - 04.05.2018] Registrované v: wos Ohlasy (4).

5

AFC Gunčaga, Ján [UKOPDDPP] (25%) - Severini, Eva [UKOPDPEP] (25%) - Kožík Lehotayová, Blanka [UKOPDPEP] (25%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (25%): Digital technologies in education of preschool children preparing for future [elektronický dokument]. In: MIPRO 2020 [elektronický dokument] : 43rd International Convention. - Rijeka : Croatian Society for Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics, 2020. - S. 681-688 [online]. - ISSN 1847-3946

[MIPRO 2020. 43, Opatija, 28.09.2020 - 02.10.2020]

Registrované v: scopus

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V1 New paradigm of pedagogy [textový dokument (print)] [elektronický dokument] [monografia] : proleptic approach in education / Kostrub, Dušan [Autor, UKOPDPED, 34%] ; Kuruc, Martin [Autor, UKOPDPED, 33%] ; Ostradický, Peter [Autor, UKOPDPED, 33%]. – 1. vyd. – New York (USA) : NOVA Science Publishers, 2024. – 123 s. [tlačená forma] [online] : text, tab., obr. – (Education in a Competitive and Globalizing World). – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [recenzované]. – ISBN 979-8-89113-689-2. – ISBN (elektronické) 979-8-89113-745-5. – DOI 10.52305/KJMA6625. – SIGN-UKO PD PE/24. – SCO

2

AFD Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (70%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (30%): A qualitative methodology framework of investigation of learning and teaching based on the USE of augmented reality [elektronický dokument]. In: ICETA 2019 [elektronický dokument] : 17th IEEE International conference on emerging elearning technologies and applications. - Denver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2019. - S. 425-440 [print]. - ISBN 978-1-7281-4967-7

[ICETA 2019. 17, Starý Smokovec, 21.11.2019 - 22.11.2019]

Ohlasy (11):

Registrované v: scopus

3

V3_001 / Gunčaga, Ján (Autor) [Profesor] [UKOPDDPP] (30%) - Koreňová, Lilla (Autor) [Docent] [UKOPDDPP] (30%) - Záhorec, Ján (Autor) [Docent] [UKOPDDPP] (20%) - Ostradický, Peter (Autor) [Odborný asistent] [UKOPDPED] (20%): Innovative approach on teaching and learning with technical aids for STEM education at the primary level. – text, tab., obr. – [recenzované]. – DOI 10.3390/educsci14070682. – WOS CC ; SCO ; ESCI

In: Education sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7102. – Roč. 14, č. 7 (2024), art. no. 682, s. [1-20] [online]

4

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok Formovanie presvedčenia budúcich učiteľov o výučbe gramatiky anglického jazyka Martina Šipošová, Peter Ostradický 

Vyd. údaje monografia

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ADM Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (34%) - Severini, Eva [UKOPDPEP] (33%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (33%): Facilities providing early childhood education and childcare up to three years of age from the point of view of erudite employees. In: AD ALTA. - Roč. 9, č. 1 (2019), s. 263-270. - ISSN (print) 1804-7890.

Registrované v: wos

Ohlasy (3):

[o1] 2020 Ha, Kyoo-Man: Conceptualization of major stakeholders in emergency management of childcare facilities. In: Journal of Evidence-Based Social Work, roč. 17, č. 5, 2020, s. 514-526 - ESCI

s. 28-39 - SCOPUS

2

ADM Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (45%) - Ferková, Štefánia [UKOPDPED] (30%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (15%) - Tománková, Martina (10%): Educating children up to three years of age in the narrations of today`s parents. In: AD ALTA. - Roč. 9, č. 1 (2019), s. 143-148. - ISSN (print) 1804-7890

Registrované v: wos

Ohlasy (1):

[o2] 2020 Zaviš, Monika - Procházka, Pavel: Studying spirituality of muslim spouses fighting infertility : from methodological problems to analysis of everyday practice. In: Spirituality Studies, roč. 6, č. 2, 2020,

s. 28-39 - SCOPUS

3

AFD Koreňová, Lilla [UKOPDDPP] (40%) - Kis, Marta (10%) - Lavicza, Zsolt (10%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (30%) - Prodromou, Theodosia (10%): New directions in nationwide technology integration into mathematics teaching [elektronický dokument] : the Geomatech project. In: DIVAI 2018 [elektronický dokument] : 12th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics. - Praha : Wolters Kluwer, 2018. - S. 81-90 [online]. - ISSN 2464-7470. – ISBN 978-80-7598-059-5

[DIVAI 2018. 12, Štúrovo, 02.05.2018 - 04.05.2018] Registrované v: wos

Ohlasy (4):

[o1] 2019 Líšková, Dáša - Kožík Lehotayová, Blanka - Kostolányová, Kateřina - Gašparová, Eva: Opinions and attitudes of pre-primary education teachers and pre-service teachers on using augmented reality.

In: ICERI 2019 : conference proceedings. Valencia : IATED, 2019, S. 11274-11282 - CPCI-SSH

[o1] 2019 Gašparová, Eva - Severini, Eva - Kostolányová, Kateřina: Use of interactive whiteboard in pre-primary education for development of media literacy. In: ICERI 2019 : conference proceedings.

Valencia : IATED, 2019, S. 11268-11273 -CPCI-SSH

4

AFD Kostrub, Dušan [UKOPDPED] (70%) - Ostradický, Peter [UKOPDPED] (30%): A qualitative methodology framework of investigation of learning and teaching based on the USE of augmented reality [elektronický dokument]. In: ICETA 2019 [elektronický dokument] : 17th IEEE International conference on emerging elearning technologies and applications. - Denver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2019. - S. 425-440 [print]. - ISBN 978-1-7281-4967-7

[ICETA 2019. 17, Starý Smokovec, 21.11.2019 - 22.11.2019]

Ohlasy (14):

[o1] 2019 Líšková, Dáša - Kožík Lehotayová, Blanka - Kostolányová, Kateřina - Gašparová, Eva: Opinions and attitudes of pre-primary education teachers and pre-service teachers on using augmented reality.

In: ICERI 2019 : conference proceedings. Valencia : IATED, 2019, S. 11282 - CPCI-SSH

[o1] 2019 Koreňová, Lilla - Krpec, R. - Gunčaga, Ján - Lavicza, Zsolt: Enhancing students mathematics learning skills with GeoGebra Apps. In: ICERI 2019 : conference proceedings. Valencia : IATED, 2019,

S. 10768 - CPCI-SSH

[o1] 2019 Berger Haladová, Zuzana - Ferko, Andrej: Towards augmented reality educational authoring.

In: E-learning and STEM Education. Katowice - Cieszyn : University of Silesia in Katovice, 2019, S. 589,

599 - BCI-SSH

[o1] 2019 Gašparová, Eva - Severini, Eva - Kostolányová, Kateřina: Use of interactive whiteboard in pre-primary education for development of media literacy. In: ICERI 2019 : conference proceedings.

Valencia : IATED, 2019, S. 11269 - CPCI-SSH

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA č. 1/0336/23 Výskum ekvivalentov teórií didaktiky v

učiteľskej praxi počas a v dôsledku mimoriadnej (pandemickej) situácie. (hlavný riešiteľ)

2

VEGA 1/110119/20 Vplyv pregraduálnej prípravy na formovanie pedagogického myslenia učiteľa angličtiny v kontexte vyučovania a učenia sa gramatiky anglického jazyka.

(spoluriešiteľ-výskumné aktivity)

3

Erasmus + – STEAM CONNECT PROJECT 2021-1-LU01-KA220-SCH-000034433.

4

Odborný metodik pre tvorbu podporných materiálov ESF projekt. č. 312011AFX7

Názov projektu: Skvalitnenie prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied.

5

Projekt VEGA ako spoluriešiteľ: 1/0661/21 - Výskum spôsobilosti učiteľov prírodovedných predmetov nižšieho sekundárneho vzdelávania napĺňať ciele prírodovedného vzdelávania.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen Akademického senátu Pedagogickej fakulty UK Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2018/2019
Vedenie (prednášky a hodnotenie) kurzov Všeobecná didaktika a Všeobecná pedagogika Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave 2019-do súčasnosti
Posudzovanie a hodnotenie kvalifikačných záverečných prác Národný inštitút vzdelávania a mládeže 2024-do súčasnosti

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Salesian University Katowice, Faculty of Ethnology and Education in Cieszyn, Katowice Poľsko, Katowice, Cieszyn 13.-18.10. 2019 CEEPUS exkurzia aktívna účasť - prednáška na tému Aktivizujúce metódy vo výučbe matematiky a informatiky

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Od roku 2017/2018 do súčasnosti: cudzojazyčné korektúry a prípravy rôznych akademických podkladov a vedeckých výstupov.

Tvorba a aktualizácia portfólia pedagogickej praxe 1 (B).

Metodik Pedagogickej praxe (B).

Tútor pre denných študentov UZ.

Koordinácia rigoróznych konaní.