Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PhDr. Zuzana Oravkinová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Oravkinová
I.2 - Meno
Zuzana
I.3 - Tituly
PhDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1967
I.5 - Názov pracoviska
Katedra logopédie, UK v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
oravkinova5@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/31488
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
logopédia a liečebná pedagogika
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-6977-7924

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Leningradský štátny pedagogický inštitút A. I. Gercena Moskovská štátna pedagogická Univerzita Červenej zástavy
II.b - Rok
1991
II.c - Odbor a program
Leningradský štátny pedagogický inštitút A. I. Gercena Moskovská štátna pedagogická Univerzita Červenej zástavy
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Leningradský štátny pedagogický inštitút A. I. Gercena Moskovská štátna pedagogická Univerzita Červenej zástavy
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
logopédia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
vysokoškolský pedagóg, odborný asistent Katedra logopédie PdF UK od 2019 - trvá
klinický logopéd Univerzitná Nemocnica Bratislava Ružinov od 1993 - trvá
klinický logopéd Poliklinika Pezinok 1992-1993
1992-1993 1992-1993 2008 - 2011
vysokoškolský pedagóg, externý učiteľ Katedra logopédie PdF UK 2000 - 2018

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Atestačné špecializačné štúdium Inštitúte pre ďalšie vzdelávanie pracovníkov v zdravotníctve, Katedra ORL 1992-1995
Štúdijný pobyt East Tennessee State University, College of Clinical and Rehabilitative Sciences 2006
Školenie v aplikácii Hanen prístupu The Hanen center, Rím 2017

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Kazuistický seminár Palatlália logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Kazuistický seminár Palatlália logopédia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
26
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
16
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

AAB Oravkinová, Zuzana (100% ): Logopedická intervencia u detí s rázštepom pery a podnebia. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2018. ISBN 978-80-10-03347-8.

2

AAB Oravkinová, Zuzana (100% ): Raná logopedická intervencia u detí s rázštepom pery a podnebia. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2010. ISBN 978-80-10-02018-8.


3

SCHERER N., ORAVKINOVA Z., MCBEE M. T.: Longitudinal comparison of early speech and language milestones in children with cleft palate: A comparison of US and Slovak children. Clinical Linguistics & Phonetics, 2013. 

4

ADC Scherer, N. – Oravkinová, Z. – McBee, M. T.: Longitudinal comparison of early speech and language milestones in children with cleft palate: A comparison of US and Slovak children. Clinical Linguistics & Phonetics, 2013.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

AAB Oravkinová, Zuzana (100% ): Logopedická intervencia u detí s rázštepom pery a podnebia. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2018. ISBN 978-80-10-03347-8.

2

ADF Oravkinová, Zuzana (50%) – Zemánková, Lucia (30%) – Marková, Jana (20%): Overenie metódy „Real Time Listening“ na hodnotenie raných fonetických repertoárov. Logopaedica XII/2020, s. 21 – 26.

3

AEG Oravkinová, Zuzana – Zemánková, Lucia: Evaluation of Real Time Listening for Assessment of Early Phonological Skills in Slovak Children with Clefts. ACPA Annual Meeting 2021 Abstracts, Cleft Palate-Craniofacial Journal 2021, Vol. 58(4S) 1-134.

4

ADF Fillová, Iveta (50%) – Kerekrétiová, Aurélia (30% - Oravkinová, Zuzana (20%): Stimulácia raného slovníka a fonetického repertoára u detí s rázštepom pery a/alebo podnabia. Logopaedica 1, (18), 2016.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ADC Scherer, N. – Oravkinová, Z. – McBee, M. T.: Longitudinal comparison of early speech and language milestones in children with cleft palate: A comparison of US and Slovak children. Clinical Linguistics & Phonetics, 2013. [o1] Anderson K., Klinto K.: Does the narrative ability during retelling differ in 5-year olds with and without unilateral cleft lip and palate? LOGOPEDICS PHONIATRICS VOCOLOGY, 2020. [o1] Lancaster, Hope Sparks; Lien, Kari M.; Chow, Jason C.; et al.: Early Speech and Language Development in Children With Nonsyndromic Cleft Lip and/or Palate: A Meta-Analysis, JOURNAL OF SPEECH LANGUAGE AND HEARING RESEARCH

2020, Volume: 63 Issue: 1 Pages: 14-31 [o1] Kitchin, Spencer; Grames, Lynn; Naidoo, Sybill D.; et al.: Surgical, Speech, and Audiologic Outcomes in Patients With Orofacial Cleft and Van der Woude Syndrome. JOURNAL OF CRANIOFACIAL SURGERY, 2019, Volume: 30 Issue: 5 Pages: 1484-1487 [o1] Wren, Yvonne; Humphries, Kerry; Stock, Nicola Marie; et al.: Setting up a cohort study in speech and language therapy: lessons from The UK Cleft Collective Speech and Language (CC-SL) study. INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS, 2018, Volume: 53 Issue: 3 Pages: 421-430 [o1] Lamônica, Dionísia Aparecida Cusin; Silva-Mori, Mariana Jales Felix da; Ribeiro, Camila da Costa; et al.: Receptive and expressive language performance in children with and without Cleft Lip and Palate. CODAS, 2016, Volume: 28 Issue: 4 Pages: 369-372

2

AAB Oravkinová, Zuzana: Raná logopedická intervencia u detí s rázštepom pery a podnebia. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2010. ISBN 978-80-10-02018-8.[o3] CHOTĚBOROVÁ M.: Mami, tati – procvičujte se mnou. Šťastný úsměv, z.s., Olomouc, 2014. 

3

ADF Oravkinová, Zuzana.: Diagnostická terapia u detí s rozštepom pery a/alebo podnebia. Logopaedica VII, Zborník Slovenskej asociácie logopédov. Bratislava: Vydavateľstvo Liečreh Gúth 2004. ISBN 80-88932-15-7 [o3] VITÁSKOVÁ K., PEUTELSCHMIEDOVÁ A.: Logopedie. Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-1088-5. [o3]KEREKRÉTIOVÁ A.: Velofaryngální dysfunkce a palatolalie. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2264-1. 

4

ADF Oravkinová, Zuzana: Raná logopedická intervencia u detí s rázštepom pery a/alebo podnebia. Logopaedica X, Zborník Slovenskej asociácie logopédov. Vydavateľstvo Liečreh Gúth, 2007. ISBN 978-80-88932-25-3 [o3] KEREKRÉTIOVÁ A.: Velofaryngální dysfunkce a palatolalie. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2264-1. 

5

ADF Oravkinová, Zuzana: Palatálna artikulácia u detí s rozštepom pery a podnebia. Logopaedica VIII, Zborník Slovenskej asociácie logopédov. Vydavateľstvo LIEČREH GÚTH, 2005. ISBN 80-88932-18-1. [o3] KEREKRÉTIOVÁ A.: Velofaryngální dysfunkce a palatolalie. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2264-1. 

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
prezident Slovenská asociácia logopédov 2004 – 2011
člen Slovenská asociácia logopédov 2000 - trvá
zakladateľ a člen Slovenská asociácia pre rázštepy 2005 - trvá
delegát za Slovenskú asociáciu logopédov Európska asociácia logopédov - CPLOL 2007 - 2014

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
East Tennessee State University, College of Clinical and Rehabilitative Sciences ETSU, Johnson City, TN 37614-1710. 6 týždňov: 6. 03. - 9. 04. 2006 štúdijný pobyt
The Hanen Center 1075 Bay Street, Toronto, Ontario, Canada, M5S 2B1 (hosťovanie v Ríme) 1 týždeň: 7 - 13. 11. 2016 školenie

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-03-04