Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Petra Mitašíková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Mitašíková
I.2 - Meno
Petra
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1975
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
mitasikova@fedu.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5011
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
logopédia a liečebná pedagogika
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-6864-0595

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
1998
II.c - Odbor a program
liečebná pedagogika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
2001
II.c - Odbor a program
špeciálna pedagogika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
funkčný docent Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1999 - doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Step by Step a program for Children and Families Nadácia Škola dokorán 1999
Training in Adlerian Summer Institute Slovak Adlerian Society 2002
Feuerstein Instrumental Enrichment Mediator The Feuerstein Institute 2013
Scénotest v diagnostike, poradenstve a terapii OZ Artea 2012
Developing the understanding of Autism Spectrom Disorders and practical staregies to support and manage challenging behaviors idn the regular school environment Target Autism 2022
Theraplay Inštitút terapie hrou 2019
ABA III. Applied Behavior Analysis SKIZAP 2014
Deinštitucionalizácia zariadení sociálnych služieb - Podpora transformačných tímov Implea, MPSVR SR 2023
ICF-CY Intensive Course PRO LP 2013
Liečenie trpiaceho dieťaťa a nevyhnutné podmienky terapie hrou zameranej na dieťa. PTI - Inštitút terapie hrou, Coachingplus, Person-Centered Institute - Ister 2012

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Terapia hrou 2 liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Terapia hrou 3 liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Liečebnopedagogická prax 3 liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Terapia hrou v inštitucionálnej starostlivosti liečebná pedagogika II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Terapia hrou v klinickej praxi liečebná pedagogika II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Terapia hrou 1 liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Priebežná prax so supervíziou 1 liečebná pedagogika II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Priebežná prax so supervíziou 2 liečebná pedagogika II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Terapia hrou 1 liečebná pedagogika I. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Členka rady študijného odboru Liečebná pedagogika. Spolugarantka.
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
4
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
26
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
21
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
85
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
25
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
57
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

V3 Vodičková, B., Mitašíková, P., Slavíčková, M. 2023 Supportive factors in inclusive mathematics education mathematics teachers’ perspective. Education Sciences [elektronický dokument]. - Roč. 13, č. 5 (2023), s. [1-25], art. no. 465 [online] 

2

V3 Mitašíková, P., Farbár, P. 2022. Strategies of the therapeutic educator in promoting inclusion in early stimulation according to the principles of Maria Montessori Petra Mitašíková, Peter Farbár. Journal of Exceptional People. - Roč. 11, č. 21 (2022), s. 89-107

3

V3 Mitašíková, P., Vodičková, B. 2022 Neuropsychologické špecifiká v kontexte porúch fetálneho alkoholového spektra (FASD) Petra Mitašíková, Barbora Vodičková. Logopaedica. - Roč. 24, č. 1 (2022), s. 3-8

4

V3 Mitašíková, P., Vodičková, B. 2022 Fetal alcohol spectrum disorders (FASD) in the context of quality of life of the child and his/her caregivers. International E-Journal of Advances in Social Sciences [elektronický dokument]. - Roč. 8, č. 22 (2022), s. 17-29 [online]

5

ACD Mitašíková, P. 2020. Inkluzívny potenciál hry. Kapitola in VŠ učebnica: Možnosti podpory senzorického spracovanie dieťaťa v predškolskom veku. Univerzita Komenského v Bratislave 2020 ISBN 978-80-223-5031-0. 131 s.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V3 Vodičková, B., Mitašíková, P., Slavíčková, M. 2023 Supportive factors in inclusive mathematics education mathematics teachers’ perspective. Education Sciences [elektronický dokument]. - Roč. 13, č. 5 (2023), s. [1-25], art. no. 465 [online] 

2

V3 Mitašíková, P., Farbár, P. 2022. Strategies of the therapeutic educator in promoting inclusion in early stimulation according to the principles of Maria Montessori Petra Mitašíková, Peter Farbár. Journal of Exceptional People. - Roč. 11, č. 21 (2022), s. 89-107

3

V3 Mitašíková, P., Vodičková, B. 2022 Neuropsychologické špecifiká v kontexte porúch fetálneho alkoholového spektra (FASD) Petra Mitašíková, Barbora Vodičková. Logopaedica. - Roč. 24, č. 1 (2022), s. 3-8

4

V3 Mitašíková, P., Vodičková, B. 2022 Fetal alcohol spectrum disorders (FASD) in the context of quality of life of the child and his/her caregivers. International E-Journal of Advances in Social Sciences [elektronický dokument]. - Roč. 8, č. 22 (2022), s. 17-29 [online]

5

ACD Mitašíková, P. 2020. Inkluzívny potenciál hry. Kapitola in VŠ učebnica: Možnosti podpory senzorického spracovanie dieťaťa v predškolskom veku. Univerzita Komenského v Bratislave 2020 ISBN 978-80-223-5031-0. 131 s.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

V3 Mitašíková, P., Farbár, P. 2022. Strategies of the therapeutic educator in promoting inclusion in early stimulation according to the principles of Maria Montessori Petra Mitašíková, Peter Farbár. Journal of Exceptional People. - Roč. 11, č. 21 (2022), s. 89-107. Univerzita Komenského v Bratislave. Pedagogická fakulta UK. Katedra liečebnej pedagogiky. Bratislava ; UKOPDLBP

Ohlas

[n2] 2023 sk ~ Valešová Malecová, Barbara. : Rozvoj emocionálnej kompetencie ako predpoklad budovania inkluzívneho povedomia - In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, roč. 22, č. 2, 2023 ; s. 41

[n2] 2023 sk ~ Vodičková, Barbora. : Poruchy fetálneho alkoholového spektra u detí v období raného veku - In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, roč. 22, č. 2, 2023 ; s. 31

2

Vodičková, B., Mitašíková, P. FASD a predškolský vek dieťaťa. MMK 2022 [elektronický dokument] : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : Roč. 13. - : 1. vyd. ISBN 978-80-87952-37-5. - Hradec Králové : Magnanimitas akademické sdružení, 2022. - S. 738-743 [online] Ohlas

[n2] 2023 sk ~ Habalová, Mária. : Faktory napomáhajúce rozvoju sebaregulácie u detí - In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, roč. 22, č. 2, 2023 ; s. 63

3

P2 Mitašíková, P. 2020. Inkluzívny potenciál hry. Možnosti podpory senzorického spracovania dieťaťa v predškolskom veku [elektronický dokument]. - : 1. vyd. ISBN 978-80-223-5031-0. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. - S. 96-113 [CD-ROM]. Ohlas

[n2] 2022 sk ~ Severíniová, Paulína - Lessner Lištiaková, Ivana - Rybárová, Katarína - Stupková, Monika - Tóthová, Tímea. - In: Manuál začínajúceho liečebného pedagoga v škole . -Bratislava : Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, 2022 ; S. 19

[n2] 2022 zz ~ Vodičková, Barbora. : Vývinové ťažkosti u detí v materskej škole - In: MMK 2022 . -Hradec Králové : Magnanimitas akademické sdružení, 2022 ; S. 726

[n2] 2022 zz ~ Hortová, Alžbeta - Janoško, Pavol. : Value orientation and character education as a key attribute of inclusive education in primary schools - In: Journal of Exceptional People, roč. 11, č. 21, 2022 ; s. 28

[n2] 2022 sk ~ Vodičková, Barbora. - In: Vývinové ťažkosti u detí v materskej škole v kontexte liečebnopedagogickej intervencie . -Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022 ; S. 22, 93

4

P2 Mitašíková, P. Hrové liečebnopedagogické cvičenia praktického života. Možnosti podpory senzorického spracovania dieťaťa v predškolskom veku [elektronický dokument]. - : 1. vyd. ISBN 978-80-223-5031-0. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. - S. 77-95 [CD-ROM]. Ohlas

[n2] 2021 zz ~ Ťulák Krčmáriková, Zuzana. : Rozvoj senzomotoriky prostredníctvom farieb - In: MMK 2021 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky . -Hradec Králové : Magnanimitas akademické sdružení, 2021 ; S. 481

[n2] 2022 sk ~ Severíniová, Paulína - Lessner Lištiaková, Ivana - Rybárová, Katarína - Stupková, Monika - Tóthová, Tímea. - In: Manuál začínajúceho liečebného pedagoga v škole . -Bratislava : Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, 2022 ; S. 19

[n2] 2022 sk ~ Vodičková, Barbora. - In: Vývinové ťažkosti u detí v materskej škole v kontexte liečebnopedagogickej intervencie . -Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022 ; S. 16, 86

5

ACD. Mitašíková, P. Liečebnopedagogická diagnostika problémového správania detí v terapii hrou. Liečebnopedagogická diagnostika situácie dieťaťa s problémami v správaní [elektronický dokument]. - : 1. vyd. ISBN 978-80-223-4427-2. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2017. - S. 34-53 [1,00 AH] [online]. Ohlas

[o4] 2017 ~ Majzlanová, Katarína. : Liečebnopedagogická intervencia prostredníctvom dramatoterapie a biblioterapie pri problémoch v správaní detí - In: Liečebnopedagogické intervencie pri poruchách správania detí . -Bratislava : Univerzita Komenského, 2017 ; S. 8-27

[o4] 2017 ~ Lessner Lištiaková, Ivana. : Liečebnopedagogická intervencia prostredníctvom multisenzorických prístupov pri problémoch v správaní detí - In: Liečebnopedagogické intervencie pri poruchách správania detí . -Bratislava : Univerzita Komenského, 2017 ; S. 154-173

[o3] 2017 ~ Lessner Lištiaková, Ivana. : Terapie hrou v léčebně pedagogickém kontextu - In: Hra v terapii . -Praha : Portál, 2017 ; S. 179-197

[o3] 2021 ~ Valešová Malecová, Barbara. : Možnosti využitia expresívnych terapií v oblasti emocionality a emócií - In: Emocionalita ve výchově prizmatem filosofické, psychologické a speciálněpedagogické reflexe : inkluzivní škola . -Praha : Univerzita Karlova, 2021 ; S. 335-346

[o4] 2021 ~ Kováčová, Barbora. : Konkretizácia a špecifiká konceptov pomoci vo včasnej intervencii - In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, roč. 20, č. 3, 2021 ; s. 11-24

[n2] 2022 sk ~ Severíniová, Paulína - Lessner Lištiaková, Ivana - Rybárová, Katarína - Stupková, Monika - Tóthová, Tímea. - In: Manuál začínajúceho liečebného pedagoga v škole . -Bratislava : Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, 2022 ; S. 17

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Projekt KEGA č.072-UK4/2019 Formovanie učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej materskej a základnej škole (2019-2021)

2

Vega č. 1/0598/17 Evalvácia efektívnych faktorov multisenzorických prístupov v liečebnej pedagogike (2017-2019)

3

KEGA č. 072UK-4/2019-21 (MŠVVaŠ SR) Formovanie učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej materskej a základnej škole - spoluriešiteľ (2019-2021)

4

KEGA č. 002UK-4/2020 (MŠVVaŠ SR) - Podpora senzorického spracovania u dieťaťa v predškolskom veku - spoluriešiteľ (2020-2022)

5

VEGA č. 1/0598/17 (MŠVVaŠ SR) Evalvácia efektívnych faktorov multisenzorických prístupov v liečebnej pedagogike - spoluriešiteľ (2017-2019)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členka v redakčnej rade Revue ProLP PRO LP asociácia liečebných pedagógov 2012 - 2023
Člen PRO LP PRO LP asociácia liečebných pedagógov 2005 - 2023
Člen EUFASD EUFASD 2020-2023
Poverená vedením Katedry liečebnej pedagogiky KLP PdF UK 2013-2014
Členka pracovnej skupiny v rámci národného projektu Profesijnýá rozvoj ujčiteľov (TEACHERS) v NIVaM NIVAM 2022

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
University of Tetova Tetovo, Macedónsko 14. - 18. 2022 4 dni "pracovná cesta v rámci projektu: KEGA č. 002UK-4/2020 (MŠVVaŠ SR) - Podpora senzorického spracovania u dieťaťa v predškolskom veku "
University Foggia, Taliansko Via Antonio Gramsci, 89, 71122 Foggia FG, Taliansko 11. - 17. 2023 pracovná cesta - Supported by the European Union’s Horizon 2020 research and innovation program under grant agreement No. 951822 (MaTeK: Enhancement of research excellence in mathematics teacher knowledge, projectmatek.eu).

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-31