Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
prof. PhDr. Erich Mistrík, CSc.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Mistrík
I.2 - Meno
Erich
I.3 - Tituly
prof. PhDr. CSc.
I.4 - Rok narodenia
1954
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Račianska 59, 813 34 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
profesor
I.8 - E-mailová adresa
mistrik2@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4885
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-6508-2703

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
1978
II.c - Odbor a program
estetika-filozofia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
II.b - Rok
1990
II.c - Odbor a program
estetika
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislava, Pedagogická fakulta
II.b - Rok
1994
II.c - Odbor a program
teória vyučovania predmetov všeobecno-vzdelávacej povahy
II.5 - Titul profesor
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Filozofická fakulta
II.b - Rok
2002
II.c - Odbor a program
systematická filozofia
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný pracovník Slovenská televízia v Bratislave 1.8.1978-31.12.1980
základná vojenská služba Československá ľudová armáda, Stříbro 1.9.1978-31-8-1979
odborný pracovník Ústav pre informácie a riadenie kultúry v Bratislave 1.1.1981-31-12-1981
výskumný pracovník Vysoká škola múzických umení v Bratislave 1.1.1982-12.8.1990
VŠ učiteľ - odborný asistent/docent/profesor Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 13.8.1990 - trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Kurz organizácie výskumu na vysokých školách Ministerstvo školstva SSR Ministerstvo školstva SSR
Kurz Tvorba učebných materiálov pre etickú výchovu KPC-KOMPAKTGROEP, ´s-Hertogenbosch, Holandsko 1993
Kurz Tvorba učebných materiálov pre občiansku výchovu National pedagogic centre, ´s-Hertogenbosch, Holandsko 1994
Tréning školských lídrov pre manažment vo vzdelávaní KPC-KOMPAKTGROEP, ´s-Hertogenbosch, Holandsko 1996
Pokročilý kurz výchovy k občianstvu Oklahoma bar association, Oklahoma university, Oklahoma city, Oklahoma, USA 2004
Letná škola Výchova k demokratickému občianstvu a tolerancii v multikultúrnej spoločnosti Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, Olomouc, Česká republika 2004
Vzdelávací program Tréning rozvoja životných zručností Nadácia pre deti Slovenska, Asociácia S. Kovalikovej, Európske spoločenstvo 2005
E-learningový kurz multikultúrnej výchovy Nadácia Milana Šimečku, Bratislava 2009

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Estetika učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Didaktika občianskej náuky I. učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Didaktika občianskej náuky II. učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Úvod do štúdia výchovy k občianstvu /Introduction to the study of education for citizenship učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
55
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
65
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
6
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Multikultúrna výchova / Multicultural education Predškolská a elementárna pedagogika / Preschool and elementary pedagogy I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
"Filozofia jazyka / Philosophy of language " Logopédia / Logopedia I.+II. logopédia a liečebná pedagogika/Speech and Language Therapy and Therapeutic Education
Súčasná reflexia umenia / Contemporary Reflection on Art Sociálna práca / Social work III. sociálna práca/Social Work
Súčasná reflexia umenia / Contemporary Reflection on Art Didaktika umelecko-výchovných predmetov, Didaktika dejepisu, Didaktika cudzích jazykov a literatúr, Predškolská a elementárna pedagogika,Špeciálna pedagogika / Didactics of Art and Educational Subjects, Didactics of History, Didactics of Foreign Languages and Literatures, Preschool and Elementary Pedagogy, Special Pedagogy III. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
326
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
21
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
13
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
502
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
22
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
14
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
19
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ABB MISTRÍK, Erich: Formovanie regionálnej identity Bytče a kultúra. In: Formovanie identity v čase a v priestore. B. Malík (ed.). Bratislava : UK, 2017. s. 159-275, Lit. 67 zázn. ISBN 978-80-223-4209-4

2

ADC MISTRÍK, Erich 100%: Art/Aesthetic Education in Civic Education. In: Journal for Social Science Education. č. 4, 2016. DOI 10.4119/UNIBI/jsse-v15-14-1592

3

ACB MISTRÍK, Erich 90%, HEIKKINEN, H. M.: Estetická výchova ako nástroj sebareflexie. Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. 150 s. Lit. 181 zázn. ISBN 978-80-2234207-0

4

AAB MISTRÍK, Erich 50% – SEJČOVÁ, Ľ.: Dobrý život a kult tela. 1. vyd. Bratislava : Album, 2008, 252 s. Lit. 200 zázn. ISBN 978-80-968667-8-6

5

AAB MISTRÍK, Erich 80% - Haapanen, S. – Heikkinen, H. – Jazudek, R. – Ondrušková, N. – Räsänen, R.: Kultúra a multikultúrna výchova. Culture and Multicultural Education. 1. vyd. Bratislava : Iris, 1999. 250 s. Lit. 311 zázn. ISBN 80-88778-81-6

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

BAB MISTRÍK, Erich 100%: Estetický slovník. 2., prepracované vydanie. Bratislava : Album, 2013-2022, 330 s. ISBN 978-80-971533-4-2 (Online, 31.1.2022) www.estetickyslovnik.sk

2

ABB MISTRÍK, Erich: Formovanie regionálnej identity Bytče a kultúra. In: Formovanie identity v čase a v priestore. B. Malík (ed.). Bratislava : UK, 2017. s. 159-275, Lit. 67 zázn. ISBN 978-80-223-4209-4

3

ADC MISTRÍK, Erich 100%: Art/Aesthetic Education in Civic Education. In: Journal for Social Science Education. č. 4, 2016. DOI 10.4119/UNIBI/jsse-v15-14-1592

4

ACB MISTRÍK, Erich 90%, HEIKKINEN, H. M.: Estetická výchova ako nástroj sebareflexie. Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. 150 s. Lit. 181 zázn. ISBN 978-80-2234207-0

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ADC MISTRÍK, Erich 100%: Art/Aesthetic Education in Civic Education. In: Journal for Social Science Education. č. 4, 2016. DOI 10.4119/UNIBI/jsse-v15-14-1592

[o3] PIRYAZEVA ELENA N: DEVELOPING FUNCTIONAL LITERACY BY MEANS OF CONTEMPORARY ART. DOI: 10.32744/pse.2021.1.13

[o3] Владимировна, Осинцева Надежда (Vladimirovna, Osinceva Nadežda): Этика и эстетика осанки. In: Tambov: Gramota, 2020. zv. 13. č. 3., s. 128-131. ISSN 2618-9690.

[o3] Ghada Abdel Hafeez Hafeez: Teaching Civic Engagement through Literature. In: CDELT Occasional papers in the development of English education. Article 13, Volume 68, Issue 1, Autumn 2019, Page 405-418. DOI: 10.21608/opde.2019.132683

2

ACB MISTRÍK, Erich 90%, HEIKKINEN, H. M.: Estetická výchova ako nástroj sebareflexie. Bratislava : Univerzita Komenského, 2016. 150 s. Lit. 181 zázn. ISBN 978-80-2234207-0

[o3] Höhn, E.: Influence of the philosophy of language to writing of Slovak poetess Mila Haugova. Online 31. 1. 2022) http://www.xlinguae.eu/2018_11_02_57.html str. 731

[o3] Мешкова Л.; Хон Е. Вторая мировая война в современном искусстве Австрии: политический голос искусства. 2020. Online 31. 1. 2022 http://dx.doi.org/10.18688/aa200-4-56

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Formovanie identity v čase a priestore, VEGA č. 1/0603/14, 2014-2016, hlavný riešiteľ

2

Univerzitný vedecký park Univerzity Komenského, ITMS 26240220086, 2013-2016, riešiteľ

3

Skvalitnenia prípravy budúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vzdelávania humanitných a spoločenských vied, jazykov a umeleckých vied, ITMS 312011AFX7, 2020-2023, riešiteľ

4

Projekt experimentálneho overovania metód realizácie a vzdelávacích prostriedkov v predmete Občianska náuka. Schválené Ministerstvom školstva, 2020-2023, garant

5

Digitálna transformácia vzdelávania a školy. Koordinátor NIVAM, ITMS DVR6, 2023-2028, riešiteľ

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
vedúci Katedry etickej a občianskej výchovy Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1990-2008
prodekan pre zahraničie Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1996-2008
riadteľ Ústavu humanitných štúdií Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 2011-2020
člen Vedeckej rady Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta 1991-2018, od 2023 trvá
člen Vedeckej rady Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta 2014-2022
člen Vedeckej rady Nitrianska štátna galéria v Nitre 1994-1998
člen redakčnej rady časopisu Acta culturologica Univerzita Komenského v Bratislava, Filozofická fakulta 1997-2020
člen redakčnej rady časopisu Journal of Social Science Education Univerzita v Bielefelde, Nemecko 2007-trvá
člen stálej pracovnej skupiny Akreditačnej komisie pre pedagogické vedy Akreditačná komisia pri Úrade vlády SR 2012-2019
člen redakčnej rady časopisu Výtvarná výchova Karlova univerzita v Prahe, Pedagogická fakulta 2015-trvá

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
International Academy of Indian Culture J22 Hauzskas Enclave, New Delhi 16, India 1988 (3m) Government of Indian Republic
Russel Sage College 65 1st St, Troy, NY 12180, USA 1993 (1m) USAID
University of Nottingham, School of Art and Design University Part, Nottingham, NG7 2RD, Spojené kráľovstvo 1994 (1m) TEMPUS
Oulu University, Dept. of Teacher Education Oulu, POBox 2000, FIN 90014, Fínsko 1996 (1t) Oulu University
Oulu University, Dept. of Teacher Education Oulu, POBox 2000, FIN 90014, Fínsko 1998 (1t) Vzdelávacia nadácia Jána Husa
Glasgow City Council City Chambers, Glasgow, G2 1DU, Spojené kráľovstvo 1998 (1t) SOCRATES - ARION
Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta Žižkovo nám., 5, 771 40 Olomouc, Česká republika 1999 (1m) CEEPUS
University of Leicester, School of Education University Rd, Leicester LE1 7RH, Spojené Kráľovstvo 2000 (1t) TEMPUS
Montclair State University, Centre for Philosophy for Children 1 Normal Avenue, Montclair, New Jersey 07043, USA 2000 (1m) Dohoda medzi UK a MSU
Michigan Centre for Civic Education through Law 306 Townsend St., Lansing, MI 8933, USA 2003 (10d) Michigan Centre for Civic Education through Law

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Budovanie Katedry etickej a občianskej výchovy od jej vzniku v r. 1990 do r. 2008. V 1990-tych rokoch prvé texty o multikultúrnej výchove v SR a doteraz najväčší podiel na rozvoji teórie multikultúrnej výchovy v SR. Štyri učebnice pre gymnáziá, z toho jedna v štyroch vydaniach. Všetky aj v maďarskej mutácii. Jediný estetický slovník v SR a jeden z najpodrobnejších na svete. Vo dvoch vydaniach.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-27