Meno a priezvisko:
|
Mgr. Katarína Minarovičová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
VŠ docentka | Pedagogická fakulta UK v Bratislave | od 1.9.2024 |
VŠ učiteľka - odborná asistentka | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2016 - 31.8.2024 |
Výskumná pracovníčka | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | september 2011 - 2016 |
VŠ učiteľka - odborná asistentka | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2005 - august 2011 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Kurz "Kritické myslenie", "Manažment triedy" | Edulab n.o. | 2022 |
certifikát "Rovnoprávne školy" – rodová rovnosť na školách | Slovenské centrum pre komunikáciu a rozvoj, n.o | 2021 |
kurzy H5P v moodle, ms teams formuláre, typo3 editor (2015) , AIS2 rozvrh(2009), MS Word a MS Excel (expert), PPT tvorba (2007) | CIT, Univerzita Komenského v Bratislave | 2021 |
Introduction to Participatory Gender Auditing for Facilitators | Training Centre ILO | 2014 |
Powerpoint-vytváranie pútavej prezentácie, Excel-práca s tabuľkami a údajmi, Word-návrh vizuálne pútavého dokumentu | Centrum informačných technológií UK | 2023 |
Vyučovacie aktivity s nízkou mierou rizika | Klub učiteľskej akadémie UK | 2023 |
Workshop metakognícia v škole | RCPU - regionálne centrá podpory učiteľov | 2024 |
Školy, ktoré menia svet - tréning pre vedenie | IPAO - Inštitút pre aktívne občianstvo | 2024 |
Prevencia sexuálneho vykorisťovania a zneužívania | Unicef | 2024 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Sociológia | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | 1. stupeň | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika občianskej náuky I. | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | 2. st. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika občianskej náuky II. | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | 2. st. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | I., II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Rodina a dieťa v spoločnosti | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Rodové aspekty výchovy | spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická prax 1 (A, B) | spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Pedagogická prax 2 (A, B) | spoločný sociálno-vedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Sociológia | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Sociológia výchovy a mládeže | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Rodové apekty vzdelávania a výchovy | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Didaktika občianskej náuky I. | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Didaktika občianskej náuky II. | učiteľstvo výchovy k občianstvu (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Základy sociológie | učiteľstvo psychológie (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
AAB Bosá, Monika, Horná, Dagmar, Kiczková, Zuzana, Minarovičová, Katarína. Primárna prevencia rodovo podmieneného násilia a domáceho násilia v školskom vzdelávaní na Slovensku [elektronický dokument] . 1. vyd. Bratislava: Inštitút pre výskum práce a rodiny, 2017. ISBN 978-80-7138-156-3.
ACB Kiczková, Zuzana, Szapuová, Mariana, Bosá, Monika, Lacinová, Ľubica, Mesochoritisová, Adriana, Pietruchová, Oľga, Zezulová, Jana, Farkašová, Etela, Krištofová, Lenka, Kobová, Ľubica, Minarovičová, Katarína. Rodové štúdiá [textový dokument (print)] : súčasné diskusie, problémy a perspektívy. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2011. ISBN 978-80-223-2934-7. SIGN-UKO FI 9/11 DF.
ADC Sokolová, Lenka, Brozmanová, Elena, Harvanová, Silvia, Jursová Zacharová, Zlatica, Lemešová, Miroslava, Minarovičová, Katarína. Empatia učiteľov a učiteliek: prierezová štúdia [elektronický dokument]. SIGN-UKO PD PS/19 In: Československá psychologie: časopis pro psychologickou teorii a praxi. Praha: Akademie věd České republiky. Psychologický ústav AV ČR, 2019, Roč. 63, č. 1, s. 13-25 [tlačená forma] [online]. ISSN 0009-062X. ISSN (online) 1804-6436. Scopus, Wos
ADN Jesenková, Adriana, Minarovičová, Katarína. Research and Educational Potential of Feminist Care Ethics in Sex Education [elektronický dokument]. DOI 10.1515/humaff-2018-0016.In: Human Affairs: a postdisciplinary journal for humanities & social sciences. Bratislava: De Gruyter, 2018, Roč. 28, č. 2, s. 196-211 [tlačená forma] [online]. ISSN 1210-3055. ISSN (online) 1337-401X Wos
AEC Minarovičová, Katarína. Rodové aspekty demokratického občianstva In: Občan a občanská společnost. Brno: Masarykova univerzita, s. 206-234, 2013. ISBN 978-80-210-6606-9.
V2 Minarovičová, Katarína (aut) [UKOPDEOV] (33.334%) - Drozdová, Slávka (aut) [UKOPDEOV] (33.333%) - Mistrík, Erich (aut) [UKOPDEOV] (33.333%): Inovatívne prístupy k výučbe občianskej náuky [elektronický dokument] = Innovative approaches to teaching civics
Lit.: 5 zázn. In: Aká je a aká by mohla byť príprava budúcich učiteľov [elektronický dokument]. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2023. - S. 119-127 [online]. – ISBN 978-80-223-5722-7 [Aká je a aká by mohla byť príprava budúcich učiteľov. Bratislava, 12.09.2023] príspevok z podujatia konferenčný príspevok
Registrované v: OA Open access
ADC Sokolová, Lenka, Brozmanová, Elena, Harvanová, Silvia, Jursová Zacharová, Zlatica, Lemešová, Miroslava, Minarovičová, Katarína. Empatia učiteľov a učiteliek: prierezová štúdia [elektronický dokument]. SIGN-UKO PD PS/19 In: Československá psychologie: časopis pro psychologickou teorii a praxi. Praha: Akademie věd České republiky. Psychologický ústav AV ČR, 2019, Roč. 63, č. 1, s. 13-25 [tlačená forma] [online]. ISSN 0009-062X. ISSN (online) 1804-6436. Scopus, Wos
ADC Miškolci, Jozef, Bosý, Dávid, Jesenková, Adriana, Bosá, Monika, Minarovičová, Katarína. Young people’s attitudes toward sex education as their human right in Slovakia. DOI 10.1080/14681811.2019.1668760. SIGN-UKO PD EV/20. WOS 000494247500001. SCOPUS 2-s2.0-85076548943. sign UPJS FSEP 011011 In: Sex Education: Sexuality, society and learning . Abington: Taylor & Francis Group. Routledge, 2020, Roč. 20, č. 3, s. 334-349 [tlačená forma] [online]. ISSN 1468-1811. ISSN 1472-0825.
ADN Jesenková, Adriana, Minarovičová, Katarína. Research and Educational Potential of Feminist Care Ethics in Sex Education [elektronický dokument]. DOI 10.1515/humaff-2018-0016.In: Human Affairs: a postdisciplinary journal for humanities & social sciences. Bratislava: De Gruyter, 2018, Roč. 28, č. 2, s. 196-211 [tlačená forma] [online]. ISSN 1210-3055. ISSN (online) 1337-401X Wos
ADM Lemešová, Miroslava - Brozmanová, Elena - Harvanová, Silvia - Zacharová, Zlatica - Minarovičová, Katarína - Sokolová, Lenka : Coping strategies and psychological constitution of pre-service and in-service teachers = Busimuju ir jau dirbančiu mokytoju jveikos strategijos ir psichologine bukle Lit.: 49 zázn. In: Pedagogika. - Roč. 142, č. 2 (2021), s. 24-42. - ISSN (print) 1392-0340
Registrované v: SCOPUS
ADC Sokolová, Lenka, Brozmanová, Elena, Harvanová, Silvia, Jursová Zacharová, Zlatica, Lemešová, Miroslava, Minarovičová, Katarína. Empatia učiteľov a učiteliek: prierezová štúdia [elektronický dokument]. SIGN-UKO PD PS/19 In: Československá psychologie: časopis pro psychologickou teorii a praxi. Praha: Akademie věd České republiky. Psychologický ústav AV ČR, 2019, Roč. 63, č. 1, s. 13-25 [tlačená forma] [online]. ISSN 0009-062X. ISSN (online) 1804-6436. Scopus, Wos
[o3] 2019 - Salamatina, J. V. - Faktory, vlijajuščie na uroveň empatijnoj kuľtury prepodavatelej vuzov v usloviach polikuľturnogo obrazovateľnogo prostranstva. - In: Čelovečeskij kapital i professionaľnoje obrazovanije, Roč. 12, č. 132, 2019 ; s. 176-182
ADC Miškolci, Jozef, Bosý, Dávid, Jesenková, Adriana, Bosá, Monika, Minarovičová, Katarína. Young people’s attitudes toward sex education as their human right in Slovakia. DOI 10.1080/14681811.2019.1668760. SIGN-UKO PD EV/20. WOS 000494247500001. SCOPUS 2-s2. In: Sex Education: Sexuality, society and learning . Abington: Taylor & Francis Group. Routledge, 2020, Roč. 20, č. 3, s. 334-349 [tlačená forma] [online]. ISSN 1468-1811. ISSN 1472-0825. [o1] Aguila Sanchéz, J. C., et al. Échale Neurona and contextual barriers to sex and sexuality education in Mexico. In: Health Educational Journal, vol. 80 issue: 7, page(s): 872-880
BEC Minarovičová, Katarína. Když se řekne: Výjimka potvrzuje pravidlo reprodukce genderových stereotypů v pedagogické praxi. In Genderově citlivá výchova: Kde začít?. - Praha : Žába na prameni, 2007. - ISBN 978-80-239-8798-0. - S. 54-69
[o3] 2010 - Tokárová, Anna - Bosá, Monika : Gender education and engaging potential actors of gender equality. - In: http://www.ucy.ac.cy/goto/unesco/en- US/publications.aspx ; s. [3, 13]
ADM Harvanová, Silvia, Sokolová, Lenka, Lemešová, Miroslava, Jursová Zacharová, Zlatica, Hlaváč, Patrik, Minarovičová, Katarína. Pohyby očí, selektívna pozornosť a profesijné videnie učiteľov a učiteliek. In: Orbis scholae. - Roč. 14, č. 1 (2020), 33-48, Scopus
[o4] 2021 - Hapčová, M. - Konrádová, Ľ. - Demkaninová, D. - Malík, B. - Plavčanová, Z. - Urban, K. - Mališová, E. - Celušáková, H. - Čelárová, D. - In: Interaktívne kauzistiky a videá detí s typickým a atypickým vývinom . - Bratislava : Filozofická fakulta, Univerzita Komenského, 2021 ; S. 117
BEF Minarovičová, Katarína. Rodová rozmanitosť. In: Psychológia zážitkom : metodická príručka [elektronický zdroj]. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2014. - ISBN 978-80-223-3655-0. - S. 1-15 [CD-ROM]
[o4] 2015 - Lemešová, Miroslava - In: Metodika vedenia sociálno-psychologického tréningu v prostredí školy . - Bratislava : UK, 2015 ; S. 255
VEGA 1/0409/17 „Osobnosť a profesijné videnie učiteľov a učiteliek vo vzťahu k riešeniu náročných situácií v školskej triede v období tranzitu do praxe“ členka riešiteľského kolektívu. (2017-2019)
APVV-15-0234 „Sexuálna výchova v kontexte etiky starostlivosti“, zástupkyňa hlavnej riešiteľky (2016-2019)
VEGA 1/0603/14 „Formovanie identity v čase a priestore“, členka riešiteľského kolektívu (2015-2018)
KEGA 035UK-4/2022 Psychologické vzdelávanie pre nepsychologické profesie: metodická a obsahová podpora - členka riešiteľského kolektívu (2022-2025)
VEGA 1/0504/22 "Nové podoby vzdelávania a zvyšovania povedomia o sexuálnom násilí a obťažovaní" - hlavná riešiteľka (2022-2024)
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Akademický senát PdF UK, predsedníčka komisie pre rozpočet a hospodárenie AS PdF UK | Akademický senát, Pedagogická fakulta UK v Bratislave | 2015-súčasnosť |
Vedúca katedry | Katedra etickej a občianskej výchovy, Pedagogická fakulta UK v Bratislave | 2018-súčasnosť |
členka Výboru pre rodovú rovnosť | Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny | 2008-súčasnosť |
členka asociácie Gender and Education Association | Gender and Education Association | 2010-súčasnosť |
členka SAUP – Slovenská asociácia pre učiteľov psychológie | SAUP - Slovenská asociácia pre učiteľov psychológie | 2016-2023 |
členka WPSA – Western Political Science Association | SPSA - Western Political Science Asscociation | 2017-súčasnosť |
Kontaktná osoba na fakulte pre plán rodovej rovnosti na UK | Univerzita Komenského v Bratislave | 2022-súčasnosť |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Pedagogická fakulta, Karlova Univerzita Praha | Praha, Česká republika | marec 2023 | bilaterálny pobyt, učiteľská mobilita, dr. Machovcová Kateřina |
2023-2024 Kontaktná osoba pre rodovú rovnosť za Pedagogickú fakultu UK v rámci Siete kontaktných osôb pre rodovú rovnosť na Univerzite Komenského v Bratislave.
2020-2022 - členka v projekte Counter Euroscepticism with your Vote - 615308-CITIZ-1-2019-1-SI-CITIZ-CIV, Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA)
2020-2021 Tvorba e-learningu zameraného na rodovú rovnosť (Inštitút pre výskum práce a rodiny MPSVR SR);
2013-2014 Analýza rodovej rovnosti vo vzdelávaní a v procese prípravy na povolanie (senior expertka na rodovú rovnosť, vypracovávanie analýz, štúdií, metodík, projekt Národný projekt Inštitút rodovej rovnosti, Centrum vzdelávania MPSVR SR);
2006 - Tréning „Príprava tréneriek pre tradičné tréningy a facilitatívne učenie vo vzdelávaní dospelých“ (akreditácia MŠ SR 1289/10496/2005/294/1-2);
2005 - Kariérové poradenstvo na stredných školách (akreditácia MŠ SR 2060/13231/2005/294/1);
2007 Odborný posudok príručky Smetáčková, I. (ed.) Genderově citlivé výchovné poradenství. Praha: Otevřená společnost o.p.s., 2007. Projekt Prolomit vlny;
2005-súčasnosť: spolupráca s MVO - lektorská činnosť zameraná na rodovú problematiku vo výchove a vzdelávaní (spolupráca s Gender studies o.p.s. Praha, Aspekt, Bratislava, EsFem, Prešov a pod.)